Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:02

Het strooibeleid van de gemeente waarin ik werk. En dat ze vergeten zijn de verwarming aan te zetten in de kantine.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:02

Kwam net deze tegen, past hier duidelijk wel :D
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:05

De opmerking maar in oostenrijk rijdt alles en iedereen nog wel. En hier kan dat weer niet.

Nou misschien omdat die landen zijn voorbereid op langdurige sneeuwval en gladheid. Dat zijn we hier absoluut niet gewend. Vind het nu al uitzonderlijk dat er toch zoveel gevallen is.

Sterkte voor de mensen die de weg op moeten vandaag!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:06

Ja dat waren nog echte winters. <3

Toen hadden we nog geen verwarming in de slaapkamer en was het gewoon een extra wollen deken op bed.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:10

Nou, ik ben er vannacht ook uitgegaan om een extra dekbed te pakken. Had het echt koud en kon er niet van slapen.

Kom ik vanmorgen beneden, kachel heerlijk aan: bleek die vannacht dus aangeslagen te zijn omdat het onder de 15.5 graden was in huis..

pjer

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:11

ons hooi is op dus manlief moet straks met de trailer op stap om nieuw te halen.. en er is hier nu echt veel sneeuw (iets van 20cm)

Heb de paarden maar in hun uitloopstal gelaten vandaag.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:14

Zebrastreep schreef:
De opmerking maar in oostenrijk rijdt alles en iedereen nog wel. En hier kan dat weer niet.

Nou misschien omdat die landen zijn voorbereid op langdurige sneeuwval en gladheid. Dat zijn we hier absoluut niet gewend. Vind het nu al uitzonderlijk dat er toch zoveel gevallen is.

Sterkte voor de mensen die de weg op moeten vandaag!

Na ja technisch gezien zijn ze in veel opzichten niet meer voorbereid maar gaan er anders mee om. Auto's enz zijn overal ongeveer hetzelfde zeg maar ;)

Voor iedereen die echt bang is om uit te glijden, bestel mini of micro crampons bij Decathlon! passen om alle schoenen heen, kosten €15-20 en je kunt op ijs lopen met alle grip van de wereld :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:23

Little_Gift schreef:
[ Afbeelding ]

Toen zakte je echt tot aan je knieën in de sneeuw ala je naar buiten stapte :j
Ik ben toen met mijn vader naar het station gelopen/geglibberd en onderweg een bakkie bij de slager gehaald en dan eindelijk op je werk komen waar de helft van het personeel niet kon komen :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:33

pjer schreef:
ons hooi is op dus manlief moet straks met de trailer op stap om nieuw te halen.. en er is hier nu echt veel sneeuw (iets van 20cm)

Heb de paarden maar in hun uitloopstal gelaten vandaag.

Ai!

Had je dit niet voor kunnen zijn?

Rij voorzichtig!!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:35

Little_Gift schreef:
[ Afbeelding ]

In de winter van 1978/1979 was mijn lagere school enkele dagen gesloten vanwege de sneeuw. En het vliegverkeer kon Schiphol een paar dagen lang niet meer bereiken en moest uitwijken naar o.a. Düsseldorf.
Dus ook toen lag de samenleving plat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:37

Maar zo erg is het nu toch ook weer niet?
Ja er is hier veel sneeuw gevallen, het is wat glad dus je moet wel uitkijken maar het leven houdt toch niet ineens op?
Ik ben dit weekend gewoon met de auto naar stal geweest, naar de stad geweest en vanochtend naar werk gefietst. Ja het gaat allemaal wat langzamer, maar verder?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:42

Dit was zaterdagochtend.
Toen lag er al zo'n 15 cm sneeuw.
Leuk dat er bij sommige mensen 'maar een paar cm' sneeuw is gevallen, maar trek dat alsjeblieft niet over heel nederland.
Leuk dat de wegen bij jullie goed begaanbaar zijn, maar voor sommige mensen(zoals ik) ligt er gewoon een ijsplaat van 5cm over het parkeerterrein voor de deur
Afbeelding
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:44

Rit van een half uur duurde 3 uur...zou om half 2 een feedbackgesprek hebben en dat is net afgezegd. 3 uur gereisd voor niks.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:44

Polarize schreef:
Rit van een half uur duurde 3 uur...zou om half 2 een feedbackgesprek hebben en dat is net afgezegd. 3 uur gereisd voor niks.

:oo

Dat is wel heel zuur zeg!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:47

Polarize schreef:

Hadden ze dat niet meteen begin van de ochtend kunnen melden??

En morgen en de komende dagen blijf je maar lekker thuis en als ze iets willen dan gaan ze maar facetimen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:48

Polarize schreef:

Dat is wel heel ruk... groot deel van friesland ligt ook plat

Afbeelding

Nou zijn de wegen hier ook niet heel best... allemaal klinkers

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:50

Was wel fijn geweest ja als ze het eerder hadden gemeld. Maar misschien hadden ze ook niet verwacht dat ik echt heen zou gaan met dit weer. Het is wel heel zuur, ik ga maar iets bedenken om op school te doen zodat het niet helemaal voor niks is. En t treinverkeer ligt tot minimaal 12:00 plat, waarschijnlijk wel langer, dus ik kom de komende paar uren ook niet meer thuis :')

Ga je met je goeie gedrag naar school _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:53

Heb er wel langer over gedaan.

Zat middenin de sneeuwstorm.

Afbeelding

Maar dit was in 2016, toen hebben wij 2 dagen binnen gezeten ivm ijzel.

Afbeelding
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:54

Ja ik heb nog foto's van 2016 dat ik over straat schaats :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:54

ja, ijzel is nog erger. Hier in Schiedam is er sinds ik op het werk ben weer even 5 centimeter bij gevallen, en er lag al zat. Het lijkt nu gelukkig wat minder hard te gaan sneeuwen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:55

Josien_ schreef:
Maar zo erg is het nu toch ook weer niet?
Ja er is hier veel sneeuw gevallen, het is wat glad dus je moet wel uitkijken maar het leven houdt toch niet ineens op?
Ik ben dit weekend gewoon met de auto naar stal geweest, naar de stad geweest en vanochtend naar werk gefietst. Ja het gaat allemaal wat langzamer, maar verder?

Bij mij kan dat ook, maar dat kan zeker niet overal.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:57

Na ja NS doet het niet dus ik ga deze week niet naar kantoor, dit houdt wel op :+

Ik kan wel lekker veel naar mijn paard en rustig gaan shoppen ook want mensen durven niet naar de mall te komen met de auto <3 Wonen in de Randstad heeft af en toe wel wat voordelen :P
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 05-01-26 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:58

fleurtjeuh schreef:
Dit was zaterdagochtend.
Toen lag er al zo'n 15 cm sneeuw.
Leuk dat er bij sommige mensen 'maar een paar cm' sneeuw is gevallen, maar trek dat alsjeblieft niet over heel nederland.
Leuk dat de wegen bij jullie goed begaanbaar zijn, maar voor sommige mensen(zoals ik) ligt er gewoon een ijsplaat van 5cm over het parkeerterrein voor de deur
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hier is het op zich niet heel veel anders, maar de grote wegen en fietspaden waren vrij snel goed geveegd en gestrooid.
Aan onze wijk wordt niks gedaan, maar met een beetje beleid is het goed door te komen.
Het scheelt dat het sinds gistermiddag niet meer gesneeuwd heeft en ze ook de tijd krijgen om wat schoon te maken.

Ik wil ook echt niet zeggen dat er niks aan de hand is, je kunt zeker niet rijden zoals normaal. Maar ik hoor soms wel extreme dingen en dat zie ik hier niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:00

Bij mij in de wijk wordt ook niets gedaan. Als ik zachtjes rijd met de auto, heel ver vooruit anticipeer en een andere route uit de wijk neem zodat ik een lastige kruising (heuvel op, slippen en rechtdoor gaan is in de plomp terecht komen) is er weinig aan de hand. De inrit van de manege is veranderd en zeer sterk verbeterd dus daar geen centje pijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:05

Ja ik moest mijn wijk door, toen was het een stuk schoon. Toen weer een ongestrooid dorp + wijk door om een collega op te halen. Toen snelweg. En toen weer door een ongestrooide woonwijk naar werk. EN mensen jakkeren gewoon.

Zag ook zo'n man met een klein geslachtsdeel vet hard wegrijden bij het tankstation. Over een ijsplaat. Op zijn sportbandjes met zijn lage auto. Hij slipte de bocht door. Vond het jammer dat hij niet even een koprol maakte tegen een paal aan. Helaas.