Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:08

Captain schreef:
Advertenties van kapotte paarden die niet functioneren in de sport en dan

"Met pijn in m'n hart..."

My ass. Je wil gewoon een paard waarmee je de sport in kan en probeert nu een ander met je problemen op te zadelen. Walgelijk. Neem je verantwoordelijkheid.

Ja dit dus. Zag er net alweer eentje voorbij komen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:11

Ik mag natuurlijk niks zeggen maar ik doe het toch elke keer weer. O:)

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:14

Zo eens! Of echt oude paarden die nog wel stapritjes kunnen maken. Donder op dat die in november in Hedel staan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:18

Ja, cushing, kreupel, gesragsproblemen, maar kan nog wel als coachingpaard dienen. :roll:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:23

Ahja, vooral met die gedragsproblemen 8)7
Eigenlijk om te janken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:32

Captain schreef:
Ja, cushing, kreupel, gesragsproblemen, maar kan nog wel als coachingpaard dienen. :roll:

Dat is toch m'n favoriet hoor.
"Ideaal als coachingpaard!" Hoezo? Omdat ie te kapot is om er nog iets anders mee te doen en toevallig een wel leuk karakter heeft betekent niet dat ie geschikt is voor coaching?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:41

Captain schreef:

Volgens mij zagen wij net dezelfde. :')

Ik deel je mening trouwens..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:08

Mijn ergenis vandaag. Nog steeds oorontsteking dus nieuwe soort druppels. En nu ook tong amandelen ontstoken. Wist niet eens dat je die had _O- dus ook nog los antibiotica joepie |o

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:16

Normaal oordeel ik anderen hun outfits echt niet, draag lekker wat je wil. Maar vandaag in het bos een vrouw die een korte jurk aan had en alleen een string eronder. Hoe kon ik dat zo goed zien? Ze boog lekker voorover om haar dochter even op te tillen, dus had vol zicht :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:36

Weet 10-15 broeken gepast. In veel verschillende winkels. Hadden er meer kunnen zijn als ik niet lengte maat 34 nodig zou hebben.

En heb 0 broeken gekocht. -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:38

Herintreden in de thuiszorg voor 1 of 2 ochtenden.Ik heb 15 jaar in de thuiszorg gewerkt.Opleiding Mdgo VS gedaan van 3 jaar en nu moet ik dus een big cursus doen en ik heb het diploma en het speltje in de kast liggen.Helemaal geen zin in,ik ga toch niet een paar maanden naar “ school “ pm iets te leren wat ik wel weet.Zoveel bejaarden onder de douche gestopt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:42

MarlindeRooz schreef:
Weet 10-15 broeken gepast. In veel verschillende winkels. Hadden er meer kunnen zijn als ik niet lengte maat 34 nodig zou hebben.

En heb 0 broeken gekocht. -O-

Ik ben juist klein met lengtemaat 30. Ik koop vaak online de Petite maatjes. Er is ook Tall.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:46

Ja maar ik heb ook een smalle taille en brede heupen / benen en kont. Dus ik pas het liefst een broek. -O-

Maar ga nu maar online kopen. -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:46

Tall zegt helaas ook niet alles :') ik heb een aantal keer dingen met tall gekocht, maar dat moet ook maar net bij je lichaam passen, en er is echt wel minder keuze, dus moet ook nog eens je stijl zijn.
En taille 26 lengte 34 is dan weer een combi die 9/10x niet te krijgen is, en begint met geluk pas vanaf taille 27

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:04

Captain schreef:

My ass. Je wil gewoon een paard waarmee je de sport in kan en probeert nu een ander met je problemen op te zadelen. Walgelijk. Neem je verantwoordelijkheid.

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. En dan wordt er bij gezet, nog geschikt als recreatiepaard. Ik rijd alleen recreatief, maar maak een keer of drie per week een buitenrit in alle gangen van 10 tot 15 km per week. Denk niet dat een kapot paard dat niet geschikt is voor de sport dat wel pijnvrij kan eerlijk gezegd...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:15

De kat die net zn nagels in de achterkant van mn nieuwe bank zette en zo recht omhoog klom over de leuning heen. Hallo, je bent vijftien, gedraag je even naar je leeftijd _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:17

Bloodymary schreef:
Captain schreef:

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. En dan wordt er bij gezet, nog geschikt als recreatiepaard. Ik rijd alleen recreatief, maar maak een keer of drie per week een buitenrit in alle gangen van 10 tot 15 km per week. Denk niet dat een kapot paard dat niet geschikt is voor de sport dat wel pijnvrij kan eerlijk gezegd...

:j
Op die strakke achterberg bodem tegenover stuk mul stuk hard zandpad, wellicht een boomstronkje...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:24

Captain schreef:

Ooh vreselijk ja, zit dat soort advertenties ook altijd met kromme tenen te lezen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:25

Sommige mensen denken dat recreatiepaard alleen stapritjes van 15 minuten betekent :')

Ik ga ook gerust meerdere keren per week een dik uur, anderhalf uur op stap het bos in, heuveltje op heuveltje af, even losgaan op het zandpad. Doe het alleen rustig aan en korter als de oude merrie van 26 mee is :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:36

Gisterenavond op weg van werk naar huis op een 70 km/u baan zie ik de auto voor mij een gigantisch grote meeuw raken...

Hij katapulteerde hem zo met de bovenkant van de neus van zijn auto weg.
De meeuw maakt dus een salto over de neus van die auto en land rollend in de graskant tussen wegdek en fietsbaan.

De auto rijdt gewoon door -:(-
Dat je ooit misschien eens een vogel of iets anders raakt, daar kan je misschien niet altijd aan doen maar dan stop je toch verdorie om te controleren of het dier hulp nodig heeft?! _-:(

Nu, zelf dus wel direct auto in de graskant en op zoek naar de meeuw...
Ik was er eigenlijk van overtuigd dat hij op sterven ging liggen of al dood zou zijn want het was echt een flinke klap maar tot mijn verbazing lag hij op zijn buik en staarde hij me recht aan... Hij leefde dus nog!

Handdoek uit de auto gehaald, over de meeuw en meeuw opgetild en in de transportkooi van de hond gestopt.
Vogelopvangcentrum hier in de buurt is er niet, dichtstbijzijnde is 45 km (enkele rit) verderop en was natuurlijk al dicht.
Dan zit het dier daar de hele nacht in een doos naast de toegangsdeur dus dat is ook niks natuurlijk... Dus meeuw mee naar huis.

Thuisgekomen even heel voorzichtig goed geïnspecteerd.
Teentjes bewogen nog toen ik kietelde aan de onderkant van zijn voetjes dus geen verlamming godzijdank!
Vleugels uitstrekken ging ook nog maar ik had geen goed gevoel bij de linkervleugel.
Hij was ook best wel groggy en had het flink warm van het verschot waarschijnlijk maar al bij al zag het er niet naar uit dat hij zou bezwijken.

Qua verwondingen was er niets te zien, een streepje bloed naast de snavel maar geen open wonden.

Dus dan maar de puppybox ingericht als noodbox voor de meeuw en hem voorzien van water, voedsel en met rust gelaten, af en toe wel vanop een afstand gaan checken maar hij bleef leven...
Ik hoopte dat hij door de slag wat het noorden kwijt was en tegen de ochtend weer in staat zou zijn op te staan en weg te vliegen, dan zou ik hem bij dageraad terug vrij laten...

Vanochtend om 7u30 dus het moment... Maar helaas...

Hij was heel wakker en alert, glanzende oogjes, kon staan, kon huppen, rechterveugel kon ook perfect mooie vliegbewegingen maken... Maar de linkervleugel deed helaas niet mee.
Wat ik gisteren dus al vreesde...

Dus meeuw met puppybox en al in de auto en op naar het dichtstbijzijnde vogelopvangcentrum.
Een uur rijden later, werd de meeuw goed ontvangen en hebben ze beloofd me op de hoogte te houden...

Het is 50/50... Er zitten 2 botten in een vleugel en als het slechts 1 breuk is in 1 bot, dan is het spalken en laten herstellen en vrijlaten.
Als beide botten gebroken zijn of de breuk is te gecompliceerd, dan wordt het euthanasie...

Wat echt wel heel spijtig zou zijn want dit dier was echt op top van zijn krachten. Prachtig mooie grote indrukwekkende meeuw, blonk in zijn veren, in de kracht van zijn leven...
Ik hoop toch zoooo dat hij het haalt!

En de conclusie van de ergernis:
Ik haaaaat mensen! -:(- Waarom stop je in godsnaam niet als je zoiets aanricht?!
Dat dier ging daar een hele avond liggen creperen hebben en levend opgegeten worden door één of ander roofdier... Waarom?!
Minste wat je kan doen is ze uit hun lijden verlossen als meer er niet meer in zit toch?!

Weer diep teleurgesteld in het mensDOM -:(-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:39

Wat fijn dat jij je hebt bekommerd om de meeuw! Ik hoop dat hij het redt. Wanneer weet je dat?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:44

Ik duim mee dat het goed komt met de meeuw! Fijn dat je veilig kon stoppen en helpen! Nu wachten op hopenlijk goed nieuws.
Ik weet niet wat de situatie was, maar ik kan me voorstellen dat je op een 70-weg niet altijd (het gevoelhebt dat je) veilig kunt stoppen, want auto's die met 70km/h voorbijkomen. Dat gaat hard. En als de klap met de meeuw al zo hard was...

Hier verdorie weer last van mijn oor. Het ging zo goed de afgelopen maanden -O-

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:44

MarlindeRooz schreef:
Je hoeft Google niet te gebruiken. :+

Ik heb trouwens weinig problemen met AI. Ik vind het erg handig. En vind andere mensen veroordelen over het gebruik er van ook heel irritant. Kijk naar je eigen bijdrage aan het klimaatprobleem. :+

En als het om water gaat kunnen de mensen beter wat vaker geen vlees eten. Dat scheelt meer.

Ik werk in de marketing en de hoeveelheid mensen die klakkeloos de feiten overnemen zonder te checken of niet herschrijft waar nodig is gewoon irritant. Nu wordt er een heleboel false informatie verspreid en veel mensen beseffen niet dat ze zonder AI niks kan. Dus als de internet een dag uitvalt zijn ze de Sjaak.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:45

Hoe vervelend ook maar als ik op een 80 weg rijd en raak een vogel ga ik echt niet stoppen hoor. Er rijd verkeer achter mij en vind het dan best wel gevaarlijk om te stoppen om te zien waar die vogel beland is (meestal midden op de weg) en te gaan kijken of ie hulp nodig heeft. Maar ik heb ook geen kooitje of wat dan ook mee in m'n auto en om dan een vogel los in m'n auto te doen nee dank je. Vogelopvang is ook nog geen eens in mijn buurt

Vind het wél heel nobel van jou littlegift dat je gestopt ben en het dier gevangen hebt en naar een vogelopvang te brengen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:47

Little_Gift schreef:
Gisterenavond op weg van werk naar huis op een 70 km/u baan zie ik de auto voor mij een gigantisch grote meeuw raken...

Hij katapulteerde hem zo met de bovenkant van de neus van zijn auto weg.
De meeuw maakt dus een salto over de neus van die auto en land rollend in de graskant tussen wegdek en fietsbaan.

De auto rijdt gewoon door -:(-
Dat je ooit misschien eens een vogel of iets anders raakt, daar kan je misschien niet altijd aan doen maar dan stop je toch verdorie om te controleren of het dier hulp nodig heeft?! _-:(

Nu, zelf dus wel direct auto in de graskant en op zoek naar de meeuw...
Ik was er eigenlijk van overtuigd dat hij op sterven ging liggen of al dood zou zijn want het was echt een flinke klap maar tot mijn verbazing lag hij op zijn buik en staarde hij me recht aan... Hij leefde dus nog!

Handdoek uit de auto gehaald, over de meeuw en meeuw opgetild en in de transportkooi van de hond gestopt.
Vogelopvangcentrum hier in de buurt is er niet, dichtstbijzijnde is 45 km (enkele rit) verderop en was natuurlijk al dicht.
Dan zit het dier daar de hele nacht in een doos naast de toegangsdeur dus dat is ook niks natuurlijk... Dus meeuw mee naar huis.

Thuisgekomen even heel voorzichtig goed geïnspecteerd.
Teentjes bewogen nog toen ik kietelde aan de onderkant van zijn voetjes dus geen verlamming godzijdank!
Vleugels uitstrekken ging ook nog maar ik had geen goed gevoel bij de linkervleugel.
Hij was ook best wel groggy en had het flink warm van het verschot waarschijnlijk maar al bij al zag het er niet naar uit dat hij zou bezwijken.

Qua verwondingen was er niets te zien, een streepje bloed naast de snavel maar geen open wonden.

Dus dan maar de puppybox ingericht als noodbox voor de meeuw en hem voorzien van water, voedsel en met rust gelaten, af en toe wel vanop een afstand gaan checken maar hij bleef leven...
Ik hoopte dat hij door de slag wat het noorden kwijt was en tegen de ochtend weer in staat zou zijn op te staan en weg te vliegen, dan zou ik hem bij dageraad terug vrij laten...

Vanochtend om 7u30 dus het moment... Maar helaas...

Hij was heel wakker en alert, glanzende oogjes, kon staan, kon huppen, rechterveugel kon ook perfect mooie vliegbewegingen maken... Maar de linkervleugel deed helaas niet mee.
Wat ik gisteren dus al vreesde...

Dus meeuw met puppybox en al in de auto en op naar het dichtstbijzijnde vogelopvangcentrum.
Een uur rijden later, werd de meeuw goed ontvangen en hebben ze beloofd me op de hoogte te houden...

Het is 50/50... Er zitten 2 botten in een vleugel en als het slechts 1 breuk is in 1 bot, dan is het spalken en laten herstellen en vrijlaten.
Als beide botten gebroken zijn of de breuk is te gecompliceerd, dan wordt het euthanasie...

Wat echt wel heel spijtig zou zijn want dit dier was echt op top van zijn krachten. Prachtig mooie grote indrukwekkende meeuw, blonk in zijn veren, in de kracht van zijn leven...
Ik hoop toch zoooo dat hij het haalt!

En de conclusie van de ergernis:
Ik haaaaat mensen! -:(- Waarom stop je in godsnaam niet als je zoiets aanricht?!
Dat dier ging daar een hele avond liggen creperen hebben en levend opgegeten worden door één of ander roofdier... Waarom?!
Minste wat je kan doen is ze uit hun lijden verlossen als meer er niet meer in zit toch?!

Weer diep teleurgesteld in het mensDOM -:(-

Wat lief van jou dat je de meeuw zogend geholpen

Iloveiswan schreef:
Mijn ergenis vandaag. Nog steeds oorontsteking dus nieuwe soort druppels. En nu ook tong amandelen ontstoken. Wist niet eens dat je die had _O- dus ook nog los antibiotica joepie |o

Beterschap