paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:41

Pff ja het is heet! Binnen gelijk 24 graden, bah! Zondag weer 13 graden, afkoelen *\o/*

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:11

nevica schreef:
Supervixen schreef:
Vandaag 28 graden en morgen 27.. dat vind ik geen afkoelen :+

Nou inderdaad. Laat ik nog maar niet beginnen over hoe warm het binnen is. :+

Oh hier vandaag 25 en morgen 19 en zaterdag 15.
Heerlijk!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:50

Hier ook gelijk 23.5 graad in de woonkamer als je niet alles potdicht hebt, dus vandaag airco aan. Niet te doen dit, lijkt wel augustus zoals in de jaren 90. Ik ga hier echt slecht op.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:31

Ah de hele dag al op verheugd om na mn werk lekker te kunnen klagen hier.

paasei wat is het al warm en droog. De lunchwandelingen zweet ik me dood en snachts in bed ook.

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de zomer want ik zit niet te wachten op een 6 weken durende hittegolf.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 07:51

Voor deze 2 dagen klaag ik nog niet dat doe ik straks als echt langere tijd warm is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:21

Eik schreef:

paasei wat is het al warm en droog. De lunchwandelingen zweet ik me dood en snachts in bed ook.

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de zomer want ik zit niet te wachten op een 6 weken durende hittegolf.

Ik hoop dat het gewoon nu komt en in Juli weer de hele maand gaat regenen. :+

Maar sjonge, wat een omslag ineens..ben wel blij dat de nachten niet zo warm zijn nog.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:33

Op mijn slaapkamer was het anders vannacht bijna 25 graden. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:39

Met slapen begin ik het ook echt te merken maar we hebben de mobiele airco nog niet klaar staan op de slaapkamer ^binnenkort wel maar even gaan doen voor de volgende warme dagen eraan komen.

Beneden blijft de warmte ook al meer hangen tov gisteren en heb ik ondertussen ook de airco al aanstaan. Het is hier al 19 graden momenteel buiten in de schaduw, dus dat gaat weer heel rap omhoog.

En voor mij is 1 zo’n warme dag al 1 te veel dus nu meerdere dagen van dit… ben er echt alweer klaar mee. Maar goed, dit topic is uiteraard ook om te klagen over warm weer natuurlijk. Ik ben toch elke keer weer lichtelijk verbaasd dat er mensen zijn wie zich hier melden met dat ze het zelfs lekker vinden, dat het allemaal zo erg toch nog niet is, etc. Ik denk dat jullie het verkeerde topic hebben hoor :') :=

Elisa2
Daar zou ik idd ook wel voor zijn. Al mag het qua neerslag soms wel Iets minder. De laatste jaren hebben we het zwaar te verduren in Zuid-Limburg wat dat betreft ^het is ook nooit goed he hahaha. Maar die droogte van laatst was dus ook gewoon helemaal niks. Er is gewoon geen balans meer jammer genoeg. Van heel heet naar extreem regenval :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:45

cursebreaker schreef:
Maar goed, dit topic is uiteraard ook om te klagen over warm weer natuurlijk. Ik ben toch elke keer weer lichtelijk verbaasd dat er mensen zijn wie zich hier melden met dat ze het zelfs lekker vinden, dat het allemaal zo erg toch nog niet is, etc. Ik denk dat jullie het verkeerde topic hebben hoor :') :=

Nou voor nu vind ik het nog niet zo’n probleem. Het is nog niet zo vies benauwd, de nachten zijn nog koel, het windje is geen föhn en er zijn nog weinig beesten.
Ik zal in juli en augustus waarschijnlijk heel veel klagen hier.

Scheelt dat ik airco heb dus binnen is het altijd koel hier en ik slaap ook koel. Dat scheelt een hoop.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:51

Beneden is het met airco idd wel lekker te doen dus ik ben ook echt dolgelukkig dat we die sinds een paar jaar hebben ^ervoor was het niet uit te houden hier in huis met 2 grote licht koepels. Boven hebben we alleen een mobiele airco maar die staat er niet vast dus die was nog niet in gebruik. Bij ons is het helaas heel snel warm en ook heel snel koud in de winter boven - nog steeds enkel glas met oude houten kozijnen. Maar slecht kunnen slapen ga ik idd heel slecht op en zeker als het door toenemende temperaturen is haha. Ik heb daar jammer genoeg echt heel snel last van, :j dus merk dit momenteel al maar het is vannacht ook gewoon nog relatief warm geweest wat dat betreft. Niet zoals langdurige warmte natuurlijk, maar ja het is al genoeg voor mij om last te hebben van de omslag.

Maar ja, het is idd zeker anders als je dit weer gewoon langduriger hebt, die vochtigheid hoger is en echt nonstop warmte rond hangt overal. Dan ben ik he-le-maal niet te genieten (terwijl ik bv wel uitkijk naar onze vakantie op Mallorca deze zomer maar dan lig ik nonstop aan het water met een cocktail en boek en daar is altijd wel een windje ook haha). Maar zoals het nu deze week hier is geweest, vind ik echt al klaag-waardig genoeg :j :') Gisteren tikten we gewoon 28 graden aan in de schaduw hier. En vandaag word het ook weer zo’n dag. De dagen ervoor liep het ook al goed op.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:57

cursebreaker schreef:
Maar goed, dit topic is uiteraard ook om te klagen over warm weer natuurlijk. Ik ben toch elke keer weer lichtelijk verbaasd dat er mensen zijn wie zich hier melden met dat ze het zelfs lekker vinden, dat het allemaal zo erg toch nog niet is, etc. Ik denk dat jullie het verkeerde topic hebben hoor :') :=

Nou inderdaad. Begint dat nu alweer... :+ Ik ga ook niet in het kinderloze topic over kinderen praten. Nergens voor nodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:33

Nou ja ik hou ook niet van heet weer.
Maar gisteren zat voor mij nog wel op een acceptabele grens.
Doordat de nachten nog niet zwoel zijn en overdag niet benauwd.

Dus het is niet dat de mensen die nu zeggen het valt wel mee van die moeders in het kinderloze topic zijn, als vergelijk.
Ja wel of geen moeder zijn is wel een duidelijke grens. :+
Wanneer het paasei weer is is wat minder duidelijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 11:31

DuoPenotti schreef:

Als je aan leren autozetels blijft plakken na een rit van 5 min, daar is voor mij de grens {:}

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 11:34

DuoPenotti schreef:

Dus het is niet dat de mensen die nu zeggen het valt wel mee van die moeders in het kinderloze topic zijn, als vergelijk.

Vind ik wel. Dit topic is om te klagen over warm weer. Als iemand dan klaagt en iemand zegt ja maar hier binnen is het maar 20. Ja dus? Dit is niet de plek om mekaars ellende de kop in te drukken omdat je het zelf toevallig een keertje minder erg vind. Inmiddels zitten we hier al wat jaartjes met een redelijk vast groepje en iedereen is uiteraard welkom maar ga dan niet beginnen met 'het is maar x graden' oid. Daar is dit niet de plek voor. Zijn al vaker discussies over geweest in dit topic ook. Is gewoon simpelweg echt niet leuk. Is ronduit irritant als je eindelijk een plek hebt gevonden met gelijkgestemden en mensen zeggen dat het allemaal wel meevalt. Nee. Voor ons niet.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:09

Elisa2 schreef:
Eik schreef:

Ik hoop dat het gewoon nu komt en in Juli weer de hele maand gaat regenen. :+

Maar sjonge, wat een omslag ineens..ben wel blij dat de nachten niet zo warm zijn nog.

Haha hele maand regen hoeft van mij ook niet, maar 20 graden is genoeg.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:15

nevica schreef:
cursebreaker schreef:

Nou inderdaad. Begint dat nu alweer... :+ Ik ga ook niet in het kinderloze topic over kinderen praten. Nergens voor nodig.

Komt misschien ook omdat dit topic elk jaar rond deze tijd weer tevoorschijn komt en mensen het aanklikken, totaal niet lezen waar het topic werkelijk om gaat en hun mening hier neerzetten.

En eerlijk? Als je goed tegen warmte kan dan zijn de afgelopen dagen peanuts natuurlijk. Alleen dit topic is dus niet voor die mensen, dit topic is voor de mensen die er slecht tegen kunnen en gewoon een fijne plek hebben om daar over te kunnen klagen. Zonder gelijk de mond gesnoerd te worden door de zonaanbidders die we overal op social media en in het echte leven al tegen komen.

Als nieuwe mensen toch eens eerste het topic lazen voordat ze reageerden, maar ja... :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:17

nevica schreef:
DuoPenotti schreef:

Vind ik wel. Dit topic is om te klagen over warm weer. Als iemand dan klaagt en iemand zegt ja maar hier binnen is het maar 20. Ja dus? Dit is niet de plek om mekaars ellende de kop in te drukken omdat je het zelf toevallig een keertje minder erg vind. Inmiddels zitten we hier al wat jaartjes met een redelijk vast groepje en iedereen is uiteraard welkom maar ga dan niet beginnen met 'het is maar x graden' oid. Daar is dit niet de plek voor. Zijn al vaker discussies over geweest in dit topic ook. Is gewoon simpelweg echt niet leuk. Is ronduit irritant als je eindelijk een plek hebt gevonden met gelijkgestemden en mensen zeggen dat het allemaal wel meevalt. Nee. Voor ons niet.

Misschien moet je dan een temperatuurgrens er neer zetten?!

Ik heb echt een hekel aan tyfys heet weer.
Met heel veel hier.
Maar nogmaals, jou grens is niet de grens van andere. En sinds wanneer ga jij bepalen dat jou grens DE grens is?

Zing eens een toontje lager...

En ik zit er ook vanaf de eerste dag in.
meerdere hier waar jij nu tegen schreeuwt.
Je zit hier gewoon met gelijkgestemde. Alleen niet iedereen begint al te schreeuwen boven de 18 graden, dat klopt.

Dit topic is overigens aangemaakt toen het al veel langer warm was
Citaat:
De kans dat het tot een hittegolf komt is bijzonder groot. Bovendien duurt ook de droogte verder, de eerstkomende 5 tot 7 dagen worden er geen onweersbuien verwacht.

Ook vandaag (maandag) stijgen de temperaturen tot 30-31 graden.
Het blijft overal droog met flink wat zon, de wind waait zwak uit het oosten tot zuidoosten.
Over de vooruitzichten kunnen we kort zijn.

Van dinsdag tot en met zaterdag blijft het zonnig, droog en warm.
Eerst stijgen de temperaturen tot 28-30 graden, vanaf donderdag draait de wind naar het oosten tot noordoosten. Het wordt dan iets minder warm (25-27 graden).

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:21

Eik schreef:
Komt misschien ook omdat dit topic elk jaar rond deze tijd weer tevoorschijn komt en mensen het aanklikken, totaal niet lezen waar het topic werkelijk om gaat en hun mening hier neerzetten.

En eerlijk? Als je goed tegen warmte kan dan zijn de afgelopen dagen peanuts natuurlijk. Alleen dit topic is dus niet voor die mensen, dit topic is voor de mensen die er slecht tegen kunnen en gewoon een fijne plek hebben om daar over te kunnen klagen. Zonder gelijk de mond gesnoerd te worden door de zonaanbidders die we overal op social media en in het echte leven al tegen komen.

Als nieuwe mensen toch eens eerste het topic lazen voordat ze reageerden, maar ja... :')

Denk ik ook ja. Maar zou inderdaad fijn zijn als je dan eerst kijkt waarvoor dit topic is. Zoals je zelf al zegt hebben wij al genoeg 'last' van zonaanbidders hun mening de hele zomer. :Y)

--

DP, ik praat gewoon normaal, zing zelf eens een toontje lager zou ik zeggen. :')
Deze discussie is er elk jaar en daar worden meerdere mensen hier gewoon schijtziek van. Het gaat niet over wat mijn grens is. Het gaat erover dat je hier moet kunnen klagen zonder dat er iemand komt met 'het valt wel mee'. Nee, het valt voor de mensen in dit topic niet mee, daarom hebben we dit topic. Dus als je boven de 18 graden niet schreeuwt is dat helemaal prima. Maar ga niet andere mensen de mond snoeren die dat wel doen omdat het in jouw huis wel meevalt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:30

misschien moet je dan zeggen het paasei tyfus weer boven de 18 graden. Of nog lager.

Nee je praat niet normaal, je wilt mensen eruit hebben omdat ze jouw persoonlijke grens nog niet te heet vinden.

Ja de discussie is elk jaar omdat er mensen als jij zijn die de grens zowat op vorst temperatuur zetten.
Daar waar het topic nooit in is begonnen. Zie quote.
Dat er enkele zijn die de temperatuur steeds lager trekken en de rest de mond willen snoeren krijg je dit.
Gezellig....

Omdat andere zeggen dat ze het nog wel mee vinden vallen zeggen ze niet dat jij dat ook moet vinden.
Ze zeggen enkel, ik vind het nog gaan.... en hebben dit topic bij heter weer.

Maar ik ben er wel weg van...het lente topic gaat wel normaal...dus veel plezier met de enkele winter mensen die er dan nog over blijven.

Tegen de tijd dat het 30 graden en hoger word maak ik wel een eigen topic...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-05-25 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:33

Ik heb nergens een temperatuur genoemd, de rest ook niet, dat maak je er allemaal zelf van. Jij legt mij woorden in de mond over grenzen en dan ga ik inderdaad ook wat harder erin. Ik kan namelijk zelf wel praten, hoeft een ander niet te doen voor mij waarmee er dingen worden gezegd die ik niet eens bedoel. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:34

Iedereen mag toch zelf weten vanaf wanneer ze het paasei weer vinden? Ik kan ook slecht tegen de warmte maar afgelopen dagen vond ik het nog wel te doen. Volgens mij mag iedereen hier zijn mening geven. Ik vind het persoonlijk wel raar als er mensen komen reageren die dol zijn op heet weer en het helemaal fantastisch vinden als het 30 graden plus is. Dan zit je denk ik wel verkeerd in dit topic. Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf mag vinden wat hij/zij paasei warm vindt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:36

Maar er is ook helemaal niemand die bepaald wat paasei weer is. Dat heeft DP er zelf van gemaakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:37

nevica schreef:
Maar er is ook helemaal niemand die bepaald wat paasei weer is. Dat heeft DP er zelf van gemaakt.

Laten we gewoon niet over elkaar gaan klagen, maar gewoon over de warmte. Anders krijg ik het alsnog te warm hier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:38

Nou gezien het 27/28 graden was/is en dat al veeeel te heet is moet het iets lager zijn wat voor jou aangenaam is.

Het topic is gestart bij aanhoudend boven de 30, hittegolf weer.
Verschilletje.
Maar toch ga jij nu bepalen dat mensen niet mogen zeggen dat ze het voor nu nog wel vinden gaan...mensen die er op de eerste pagina ook al bij waren. Dus niks niet, niet gelezen.

En nee dat heb ik niet bepaald, dat doe jij door het vergelijk met oa met het kindvrije topic.

Suzanne F. schreef:
Iedereen mag toch zelf weten vanaf wanneer ze het paasei weer vinden? Ik kan ook slecht tegen de warmte maar afgelopen dagen vond ik het nog wel te doen. Volgens mij mag iedereen hier zijn mening geven. Ik vind het persoonlijk wel raar als er mensen komen reageren die dol zijn op heet weer en het helemaal fantastisch vinden als het 30 graden plus is. Dan zit je denk ik wel verkeerd in dit topic. Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf mag vinden wat hij/zij paasei warm vindt.

Nee dat mag blijkbaar niet...

Maar ik ben er weg van... geen zin in dit. Niet eens inzien wat ze zelf schrjven...doei

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:40

Prima. :')

Suzanne F. schreef:
nevica schreef:

Laten we gewoon niet over elkaar gaan klagen, maar gewoon over de warmte. Anders krijg ik het alsnog te warm hier.

Daarover gesproken, het is nu vet hard aan het onweren ineens. Hij zegt dat er ook 5 minuten harde regen aan komt. Lekker voor de pollen. *\o/*