[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:05

Ik heb een auto van het werk maar ben wel de enige zónder station, dat heb ik direct aangegeven toen ze hem gingen bestellen dat ik echt niet zo’n familie auto wilde hebben. Deze is tenminste nog mooi :)

Schoenen heb ik niet zo veel mee, zijn ze versleten koop ik nieuwe en prijs let ik dan niet zo op. Kan Van Haren zijn of een duurder merk. Heb overigens wel meerdere soorten hoor (hoog/sport/wandel/sandaal etc) maar 30 paar red ik echt niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:26

Hier ook twee tweezitters als auto. Een caddy voor mijn man, ik heb een auto zoals deze:

Afbeelding

Schoenen... ik vind het een sport om dure merkschoenen tweedehands te vinden. Op vinted enzo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:54

Op stal loopt ook zo iemand, alles moet merk, ze kijkt neer op manegekinderen etc. Want haar kinderen krijgen een eigen pony heur…
Maar werken doet ze niet, manlief betaald alles terwijl zij een beetje interessant doet met zíjn geld.

Dan heb ik meer respect voor de meid in haar Decathlon rijbroek die haar eigen broek op kan houden en met beide benen op de grond staat. Desnoods in schoenen van 50 euro maar wel zelf voor gewerkt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:23

Prima toch, ieder z'n ding. :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:29

Schoenen heb ik ook niks mee maar dat komt omdat ik een grote voetmaat heb en weinig leuke schoenen kan vinden in mijn maat. Maar loop het liefst op sneakers, lekker comfortabel. Valt het ook niet op als het een herenmodel is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:31

fjordjes schreef:
Schoenen heb ik ook niks mee maar dat komt omdat ik een grote voetmaat heb en weinig leuke schoenen kan vinden in mijn maat. Maar loop het liefst op sneakers, lekker comfortabel. Valt het ook niet op als het een herenmodel is.

In Alkmaar zit een prachtige schoenenwinkel vanaf maat 42, maar geen idee of ze online zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:34

Urbanus schreef:
fjordjes schreef:

In Alkmaar zit een prachtige schoenenwinkel vanaf maat 42, maar geen idee of ze online zijn.

Online zou dan wel makkelijk zijn aangezien ik in Limburg woon :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:37

Ik heb ook veel teveel schoenen, waar 80% nooit van wordt gedragen, omdat ze net niet lekker zitten. Ik loop meestal op m'n wandelschoenen of sneakers van €30 van de Van Haren (die hele lichte van gerecycelde plastic flessen, lopen zo fijn :+ ). Mn dr martens ben ik verliefd op, maar inlopen vind ik echt hel. Dus dat duurt al 1,5 jaar :')

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:56

Ik ben gek op schoenen en heb ook zo'n 30 paar denk ik. Maar prijs zegt me dan weer niets.
Ik heb pumps waar ik altijd complimenten over krijg. Die dingen hebben me €5. - gekost en gaan al 7 jaar mee... :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:59

Ik hou van schoenen, maar alleen als ze goedkoop zijn haha.
Mijn vriend geeft rustig +100 euro aan 1 paar uit, gek word ik daarvan! De boodschap achter mijn bericht was eerder "wij hebben geen kinderen dus kùnnen het er aan uitgeven", onze centen moeten niet naar kinderen gaan :)

@TheWelsh idem haha, mijn mooiste pumps komen van Ali en hebben 7 euro gekost :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:05

Maar dat is toch verdrietig, als je 3 maanden moet denken over een paar schoenen van 5 tientjes?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:15

Ja... maar nadenken of je in de goede positie zit om kinderen te kunnen bieden wat je zou willen bieden lijkt niet iedereen af te wegen :')

Zoals bijvoorbeeld ook gezinnen welke he vaak op tv of social media tegen komt... hele oorlogen met de woningbouw vereniging, omdat ze in een veel te klein huis wonen voor hun 5 kinderen. Daardoor hebben Daylano en Peaches leerproblemen. En de honden hebben ook geen ruimte om te spelen.
Nee Priscilla, dit huis had je al... je had ook bij 2 kinderen kunnen stoppen en geen 2 bull mastiff's kunnen nemen op 60m2 _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:33

MaAr IeDeReEn hEefT rEcHt Op KiNDeReN.

Overigens vind ik dat wel een lastige want het is niet aan mij om te bepalen welke omstandigheden ideaal zijn voor een kind.

We zijn niet arm, maar ook zeker niet rijk, als in, 2 auto's voor de deur en ik leg ook niet even 15k neer voor een paard. Ook zonder kinderen niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:50

Nee dat zeker, maar als je in zo'n situatie het besluit neemt, moet je daarna niet gaan klagen :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:58

Urbanus schreef:
MaAr IeDeReEn hEefT rEcHt Op KiNDeReN.

Overigens vind ik dat wel een lastige want het is niet aan mij om te bepalen welke omstandigheden ideaal zijn voor een kind.

We zijn niet arm, maar ook zeker niet rijk, als in, 2 auto's voor de deur en ik leg ook niet even 15k neer voor een paard. Ook zonder kinderen niet.

Het is sowieso een lastige gezien het in de universele rechten van de mens staat. Anders krijg je enge situaties dat een overheid potentieel kan beslissen wie mag fokken en wie niet. Maar, los van het recht om kinderen te nemen. Mevrouw Priscilla kan best even nadenken of haar huis wel bestendig is tegen meer gezinsleden. Om in het voorbeeld te blijven. Ik denk dat het voor mij altijd de houding is die er bij komt kijken.

Vind dit ook een van de moeilijkste mensenrechten. Ben 100% voor altijd nastreven van de universele rechten van de mens. Maar emotie neemt vaak de overhand gezien ik persoonlijk een sterke mening heb over dit onderwerp

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:21

Of mevrouw Samantha waarvan er al meerdere kinderen uit huis zijn gehaald of onder toezicht staan… en dan met een nieuwe vent gewoon weer door fokken. Ik kan er met mijn pet niet bij. :n

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:57

Ik heb soms ook echt moeite met de aanschaf van dingen.
Ik ben een spaarder, altijd al geweest, en ik ben absoluut niet rijk (Wajong) dus ik moet ook echt wel bepaalde keuzes maken. Zelfs echt praktische dingen als kleding, die ik ècht nodig heb kan ik echt eindeloos uitstellen omdat ik liever doorspaar :=
Auto kopen deed me ook flink veel pijn in de portemonnee, maar goed ik heb er ruim zes jaar voor gespaard, dus dan moet het ook kunnen.
Het is in elk geval geen kwestie van geen geld overhebben door kinderen, ik ben gewoon een beetje gierig :o :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:17

Ik hou van merkspullen, maar vertik het de volle pot ervoor te dokken. Dus voorlopig heb ik geen merkspul in huis omdat ik in godsnaam niet weet waar ik veilig merkzaken kan aanschaffen tweedehands of nieuw maar ongebruikt. Ja op vinted, maar hou graag meer opties open.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:41

Varekaj schreef:
Ik hou van merkspullen, maar vertik het de volle pot ervoor te dokken. Dus voorlopig heb ik geen merkspul in huis omdat ik in godsnaam niet weet waar ik veilig merkzaken kan aanschaffen tweedehands of nieuw maar ongebruikt. Ja op vinted, maar hou graag meer opties open.

The next closet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:42

Mars schreef:
Of mevrouw Samantha waarvan er al meerdere kinderen uit huis zijn gehaald of onder toezicht staan… en dan met een nieuwe vent gewoon weer door fokken. Ik kan er met mijn pet niet bij. :n

Ze is inmiddels gesteriliseerd, dus daar hoef je je geen zorgen meer om te maken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:37

Ik was even weg, maar het gaat over schoenen?!
Ik houd van (goede) schoenen <3 Ik zeg altijd dat ik daar niks aan kan doen, omdat mijn opa en oma een schoenenwinkel hadden (de geur van leer doet me nog altijd aan de werkplaats van m'n opa denken).

Merkspul kan ik mooi vinden, maar ook heel lelijk. Ik wil de Gucci loafers, maar tweedehands schoenen vind ik vies en nieuwe echt te duur. Maar ik zie in het designertopic ook weleens dingen voorbijkomen waarvan ik echt niet snap dat mensen het leuk vinden. De psychologie daarachter vind ik wel interessant: is het de ontwerper en exclusiviteit die maakt dat mensen het echt mooi (denken te) vinden of iets anders?

Samantha zag ik laatst op Tiktok, ik schrok echt van hoe slecht zij eruit ziet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:59

Wie is Samantha?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:01

is dat niet die aandachtsgeile barbie, die de ene na de andere stomme domme dingen doet zonder na te denken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:04

Volgens mij is ze drugsverslaafd en heeft al die bekendheid haar gesloopt.