Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:06

PSvanLot schreef:
Mizora schreef:

Ziekenhuisopnames zit vaak 2 weken tussen en ic-opnames 3 weken. Het aantal ic-opnames loopt echt al terug ten opzichte van de piek, maar de ic-bezetting nog niet omdat mensen er relatief lang op blijven liggen op het moment. Ze overleven het vaker ook.

Ze lopen inderdaad wel terug, maar niet in dezelfde verhouding als het aantal besmettingen.
Vandaar dat ik me afvraag of alleen de echt zieke mensen zich nog laten testen..

Daar lijkt het wel op, steeds minder mensen laten zich testen bij de GGD. Lees o.a. hier https://nos.nl/artikel/2407966-kritiek- ... irus-kwijt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:10

Ik voel toch weer een paniek optrekken in mij. Ondanks dat ik het er mee eens ben dat we een harde lockdown nodig hebben om te voorkomen dat de besmettingen weer oplopen. Voelt het toch alsof ik een zeer eenzame periode tegemoet ga. En de sfeer in dit topic helpt ook weinig. Er zullen altijd mensen zijn die klagen als het grootste gedeelte zich maar aan de maatregelen gaat houden anders wordt het alsnog niets. En veel langer trek ik dit soort stress gedoe niet meer.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:11

Nou scheelt iig mij weer geld .
Moest nog kerstkados gaan kopen. En vrees dat een bestelling online nu mss niet voor kerst binnen gaat zijn.
Dan maar tegoed briefjes schrijven :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:12

bigone schreef:
Misschien luisteren ze wel naar mij :D beetje boerenverstand zou niet verkeerd zijn.

Zoals jij opmerkt ´minder dor hout´ en meer natuurlijke weerstand.

Daarbij hebben wij én een nadeel met veel meer oude/ongezonde bevolking én een voordeel van ruim vaccins.
Kortom een combi van beschermen door vaccineren en besmettingen.

We moeten onderwijl accepteren dat er mensen dood gaan aan óók Covid19 en in NL dat de zorg fors opgeschaald dient te worden.

Maar ja, ethisch probleem, politieke zelfmoord en dat terwijl de economie gewoon prima draait.

Sterkte voor wie het rot gaat, hetzij met gezondheid (incl. geestelijke), hetzij door economische problemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:12

Nee achterom ,geen mod maar wel zoveel empathisch vermogen om dit te vragen zodat het niet uit de hand loopt doordat er in emoties ( die ik gezien de situatie en sommige opmerkingen heel goed kan begrijpen) dingen geroepen worden. Dan doe dat maar via pb dan heb je meer kans om het even uit te praten dan wanneer hier iedereen er bovenop duikt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:19

bigone schreef:
Nee achterom ,geen mod maar wel zoveel empathisch vermogen om dit te vragen zodat het niet uit de hand loopt doordat er in emoties ( die ik gezien de situatie en sommige opmerkingen heel goed kan begrijpen) dingen geroepen worden. Dan doe dat maar via pb dan heb je meer kans om het even uit te praten dan wanneer hier iedereen er bovenop duikt.

Ik ben het hier mee eens, het is een schrijnende situatie voor sommige mensen dus de emoties lopen gewoon soms hoog op.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 19:27

Ik denk gewoon dat iedereen baalt en het vervelend vind dat het nu weer een lockdown komt of je nu ondernemer bent of niet. Sommige mensen zien hun werk vervliegen, anderen hebben weer een eenzame tijd die tegemoed gaat. En dat met kerst.

Ik vind het ook spannend hoor. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet klagen mag, gezien de situatie waar ik nu in leef. En toch vind ik het moeilijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:42

Ik vind het vooral vervelend te weten we nog meer besmettelijke mutaties gaan krijgen en het toch geen doen is dan telkens weer in lockdown te moeten!?

Maurice de Hond noemde dit een paniek lockdown en zo voelt het ook. Ze weten nog helemaal niet veel over Omikron, ja mega besmettelijk en dat mensen er geeneens doodziek van worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:44

Popstra schreef:
Maurice de Hond noemde dit een paniek lockdown en zo voelt het ook. Ze weten nog helemaal niet veel over Omikron, ja mega besmettelijk en dat mensen er geeneens doodziek van worden.

En dat laatste weten we dus juist niet. Er is een vermoeden, maar dat is een te groot risico om te nemen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:45

rover_ schreef:
Valt me overigens op dat veel klanten zich in winkel zo slecht aan mondkapjesplicht houden: niet op, of als accessoire onder de kin, neus eruit etc. Is dat herkenbaar?

Dat is ook naast omikron een van de redenen volgens mij dat we nu een harde lockdown in gaan. Vd week nog in de AH een gezin met 4 pubers gezellig boodschappen doen. Overal zie en merk je dat iedereen er schijt aan heeft, ze komen bovenop je staan in de rij voor de kassa.

Ik vind het vreselijk voor ondernemers, maar misschien helpt dit wel om iedereen weer op scherp te zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:45

Ik ben ook bang dat het niet bij de 4 weken zal blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:46

Ladybird schreef:
Ik denk gewoon dat iedereen baalt en het vervelend vind dat het nu weer een lockdown komt of je nu ondernemer bent of niet. Sommige mensen zien hun werk vervliegen, anderen hebben weer een eenzame tijd die tegemoed gaat. En dat met kerst.

Het is überhaupt een vervelende tijd. Kerst of niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:47

Maar goed, kijk wat we allemaal nog wel hebben! Wij met paarden hebben gewoon de gehele anderhalf jaar dikke geluk gehad. We kunnen nog steeds naar stal en paardrijden. Je zult maar 3 hoog achter met een paar kinderen zitten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:48

Benzz schreef:
Maar goed, kijk wat we allemaal nog wel hebben! Wij met paarden hebben gewoon de gehele anderhalf jaar dikke geluk gehad. We kunnen nog steeds naar stal en paardrijden. Je zult maar 3 hoog achter met een paar kinderen zitten.

Wij met paarden?
Ik niet hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:49

Popstra schreef:
Ik vind het vooral vervelend te weten we nog meer besmettelijke mutaties gaan krijgen en het toch geen doen is dan telkens weer in lockdown te moeten!?

Maurice de Hond is een onruststoker, hij heeft een ander vakgebied en zelfs daarin is het een en ander op te merken (iets met stemmingmakerij in het verleden waardoor onschuldige mensen beschadigd zijn geraakt). Wat maakt het uit wat hij vindt?
bigone schreef:

Dat is wat mij betreft geen empathie, maar feiten onder tafel willen schuiven. Hoe Echwel uitviel naar Karuna was niet oké en al helemaal niet terecht.
Feit is dat de economie goed draait, dat niemand zonder werk hoeft te zitten. Feit is ook dat veel ondernemers gelukkig vreselijk creatief zijn.
Ik ben echt geen fan van deze regering, maar qua economie doen ze het gewoon beter dan veel andere Europese landen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:54

Werk zat in de winkels....oh nee nu effe.niet
In de horeca...oh ships ook niet

Nou dan.maar sollicitatie procedure in van 3 weken
Oh jee aangenomen en mijn.bedrijfje kan weer draaien.....

Echt he....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:56

Babootje schreef:
Popstra schreef:

En dat laatste weten we dus juist niet. Er is een vermoeden, maar dat is een te groot risico om te nemen.

Wederom is het GEEN ZWART/WIT!!!

Het is besmettelijker; meer besmettelijker dan milder. Dát is de crux. Dat maakt dat er toch meer mensen te snel, in een te kort tijdsbestek opgenomen moeten worden.
Dát maakt afremmende maatregelen nodig: We hebben in onze samenleving te veel ouderen en andere risicogroepen.

Elk bericht over ´milder´ doet de bereidheid om beperkingen te accepteren afnemen. Daarom is het goede nieuws voor het jonge, wel gezonde deel van de bevolking ondergeschikt aan het beschermen van de risicogroepen.
Ook al is het besmetten, natuurlijke weerstand bij het jonge, gezonde deel de weg met ander uitzicht dan het huidige.
Nogmaals; een ethisch probleem tegen een achtergrond van een goed draaiende economie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:58

Echwel schreef:
Werk zat in de winkels....oh nee nu effe.niet
In de horeca...oh ships ook niet

Nou dan.maar sollicitatie procedure in van 3 weken
Oh jee aangenomen en mijn.bedrijfje kan weer draaien.....

Echt he....

Oh iedereen gaat naar de ggd en de horeca zit weer zonder personeel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:07

Popstra schreef:

Het maakt geen drol uit of mensen er doodziek van worden, alle ziekenhuizen zijn vol door welke variant dan ook. Er past amper iemand meer bij. Niet tof als straks blijkt dat er meer besmettingen dan verwacht in het ziekenhuis belanden en dan loop je nog erger achter de feiten aan. Want dat lopen we al, aangezien alles vol is.
Daarom is die (enorm noodzakelijke) lockdown.
Als Maurice de Hond het beter weet, kan ie ms vanaf februari op Gommers z’n plek in het OMT.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 18-12-21 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 20:07

Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment Jaap een beetje kwijt ben. Terwijl ik hem meestal wel aardig goed volgen kan

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:08

Ladybird schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment Jaap een beetje kwijt ben. Terwijl ik hem meestal wel aardig goed volgen kan

Hij staat er om een beetje goodwill te kweken denk ik...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:10

Vind het ook een warboel verhaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:16

Ik vond het wel duidelijk :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:17

Rutte maakt er pas een warboel van...
Wat zei hij nu ineens, alles dicht tot en met de universiteit en en paar zinnen erna wel les voor examenkandidaten?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:17

Ja het is allemaal ,,als,, het zou kunnen,,
Voor het geval dat,,...

Boosteren, boosteren, boosteren. Of je daarvoor nog veel animo gaat krijgen is ook maar de vraag. Intussen zit je wel met keurig je 2 vaccinaties gehad te hebben weer in een lockdown!

Oh en wat Maurice vind zal me een zorg zijn. Maar het woord ,paniek lockdown, vind ik bij deze wel passen