Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:00

Cer schreef:
Sclimpre: werd hij gezoend door een voor hem onbekend man?

Jawel, de baas van het lab waar hij moest werken. Die bedoelde dat gewoon als 'welkom, je hoort erbij'.
Maar helaas schrok mijn collega daar nogal van :)
Goed bedoeld dus, maar onverwacht.
Ik snap die collega wel, ik heb ooit iets gelijkaardigs meegemaakt in NL. Op bezoek in een lab en één van de medewerkers was pas vader geworden. Die trakteerde op beschuit met muisjes. Dat was voor mij als Belg dan weer een cultuurshock : iets moeten opeten wat eruit zag als keutels van een Tchernobylmuis. Ik vond het heel erg vies smaken, maar ook dat was vriendelijk en verwelkomend bedoeld, dus heb ik daar wel waardering voor.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:23

Nou ja, ik vind het eten van muisjes (wat gewoon een soort geverfde suiker is, de link met Tchernobyl zou ik niet leggen.. dat het vies is, kan ik me wel helemaal voorstellen) en het zoenen van iemand eigenlijk niet echt te vergelijken :o
Maar goed, dat ik het niet fijn vind dat vreemden in mijn aura komen, laat staan aan me zitten, mag duidelijk zijn..
wat dat betreft vind ik een aantal huidige ontwikkelingen best prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:32

Kunnen we weer ontopic? :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:43

Cer schreef:
Nou ja, ik vind het eten van muisjes (wat gewoon een soort geverfde suiker is, de link met Tchernobyl zou ik niet leggen.. dat het vies is, kan ik me wel helemaal voorstellen) en het zoenen van iemand eigenlijk niet echt te vergelijken :o
Maar goed, dat ik het niet fijn vind dat vreemden in mijn aura komen, laat staan aan me zitten, mag duidelijk zijn..
wat dat betreft vind ik een aantal huidige ontwikkelingen best prima :j

Het hangt volledig af van waar je eigen gevoeligheden liggen en vooral van wat je gewend bent.
Ik vind het eigenlijk wel leuk al die verschillen.
Nu met corona heb ik ook liever wat afstand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:52

Relaxed schreef:
Kunnen we weer ontopic? :+

Jajajajajaja

Dus een aantal van de huidige ontwikkelingen... vind ik best prima :j :P

Daar toch nog even op doorgaand... uiteindelijk heb ik niet echt het idee dat er heel veel echt verandert is straks.. Behalve wellicht het thuiswerken en meer eigen keus mbt omgangsvormen.. maar zal er significant iets verandert zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:53

Ik denk het niet, ik denk dat we heel makkelijk weer vervallen in de oude gewoontes..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:29

Kun je eigenlijk als Nederlander naar bijvoorbeeld Belgische festivals of clubs als deze weer open zijn?
Vraag ik me ineens af.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:36

Josien_ schreef:
Kun je eigenlijk als Nederlander naar bijvoorbeeld Belgische festivals of clubs als deze weer open zijn?
Vraag ik me ineens af.

Volgens mij wel. Hier in de buurt was laatst een festival waar toch wel wat buitenlanders aanwezig waren.

Moderna komt als beste uit de test wat betreft antistoffen lees ik.
https://www.hln.be/nieuws/modernavaccin ... ~a0947a44/

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:15

Relaxed schreef:
Ik denk het niet, ik denk dat we heel makkelijk weer vervallen in de oude gewoontes..

Ik ga komend weekend weer een minifestivalletje pakken. Gewoon in Drenthe, in de buitenlucht. Veel zin in :D

En heel veel mensen zijn alweer aardig in oude gewoontes vervallen hoor. Als ik hoor hoeveel er gewoon op vakantie zijn geweest met een vliegtuig...

Volgens mij is het alleen nog 1,5m en thuiswerken. Voor de rest vrij normaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:28

Tijdens mijn vakantie (met het vliegtuig) was de 1,5 meter ook ver te zoeken.. Met 9 man op een zeilboot en een groep van 36 ook niet te doen :+
Waren ook in een hele drukke stad 1 avond, was gewoon hutjemutje op elkaar en gezellig druk :j

En eerlijk? Ik vond het heel fijn dat corona er gewoon even niet meer was.. Niemand is besmet geraakt, dus het buiten zijn kan blijkbaar gewoon prima. Of het vaccin werkt gewoon heel goed :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:04

Mooie uitspraak in een persconferentie vandaag: „de vijand is het virus, niet de andersdenkende medeburgers“

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:40

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:48

Sizzle schreef:
Mooie uitspraak in een persconferentie vandaag: „de vijand is het virus, niet de andersdenkende medeburgers“

Wellicht een goede voor iedereen om eens in acht te nemen. En ja ook op bokt

Het is bizar wat er door beide kampen geschreeuwd word.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:20

Serieus: een ontwormingsmiddel voor paarden nemen tegen COVID....ik snap niet hoe sommige mensen redeneren. Is het zo simpel als: "Het werkt tegen iets dus het zal ook wel tegen COVID werken"? En als dit al niet erg genoeg is, neemt hij het samen in met van alles en nog wat uit het medicijnkastje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:23

Nja, maar aan de andere kant, moet hij dat toch zelf weten? Zijn lijf, zijn beslissing...

Het enige is dat hij het niet op zn instagram had hoeven vertellen.. hoewel hij erbij verteld dat hij geen dokter is, en geen deskundige (dat zegt hij met enige regelmaat, in tegenstelling tot een aantal andere mensen)

En 'van alles en nog wat uit het keukenkastje'.. wat dan?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:36

Antibioticum azitromycine en prednisolon. Gelukkig voelt hij zich wel beter, dat mag ook wel met miljoenen volgers, ik hoop dat niemand hem na gaat doen. Ik vind het raar dat mensen die een vaccin, specifiek gemaakt voor een ziekte, niet willen nemen, maar dit soort zware medicijnen wel tot zich nemen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:38

Ivermectine is niet alleen een ontwormingsmiddel voor paarden, ook voor andere dieren wordt het gebruikt.
Dus waarom zou het niet tegen covid kunnen helpen ? Ik denk zomaar luidop :=

Nee, grapje uiteraard. Maar die man mag op zijn eigen lijf wel experimenteren met wat hij wil vind ik.
Misschien wel niet zo handig om het op insta te zetten.
Maar onderhand weet iedereen toch al wel dat ivermectine niks wordt in de behandeling van covid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:40

"Antibioticum azitromycine en prednisolon"
Ah, dat kon ik uit het bericht niet halen... ik zag "Monoclonal Antibody" staan, en dat is een goedgekeurde behandeling..

Ik denk niet dat veel mensen hem na kunnen doen, met zn prive dokters, transfusies, bloedtesten en t hele circus :+ Plus dat hij aangeeft dat Corona geen 'feestje' is.. (of het vergelijkt met de griep, zoals sommigen doen)

Hij is meer van de vitamines enzo... dat hij ivermectine neemt, verbaast me, maar goed, hij heeft ook artsen in zn podcast gehad die dat prima vonden. En zolang je niet overdosed kan je er misselijk van worden...
En... hij woont tegenwoordig in Texas....dus sja.. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:41

Ach, als je kijkt wat wielrenners in hun lijf jassen dan is dit haast een soort jointje roken.
Als hij zichzelf wil dopen met zooi dan gaat ie maar lekker zijn gang. Beetje jammer alleen dat het groot uitgemeten wordt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:47

Ivermectine is niet enkel voor gebruik bij dieren. Het word ook in pil vorm gebruikt bij mensen als zij een parasiet in hun lijf hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:49

Ik heb even gegoogled... azytromycine is een antibioticum en prednisolon is een onstekingsremmer.
"als hij zich wil dopen met die zooi"... ik snap wat je wilt zeggen, maar het is nu niet zo alsof hij zn lijf vol heeft gespoten met amfetaminen, cocaïne, steroïden (testosteron), EPO of corticosteroïden.. B-)
Hij heeft prive artsen (de man is multi miljonair) en sportman, er zal heus wel iemand op hem letten...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:50

Ik slik ook dagelijks azytromicine en ook wel eens een prednison kuur. Zo bijzonder is dat niet voor mensen met een longaandoening.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:52

Nja, het hoort wel een beetje bij de huidige tijd he... roepen en paniek maken... :j
T lijkt een beetje op een missie af en toe..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:05

Winged schreef:
Kunnen we over het wel/niet zoenen misschien een ander topic maken? Het gaan namelijk wel heel erg offtopic zo :D

Wel een heel inzichtelijk stuk info over de hersenkronkels hier wat verhelderend perspectief geeft over Covid meningen.

In San José, Cabo de Gata, bijna geen masker te zien. Het enige Covid merkbaar is íets meer afstand tussen de tafels/stoelen.
Ah, én geen Britse toeristen dus minder druk.

Voor Andalucía is op basis van lage besmettingen, - ic druk en hoog % gevaccineerden de horeca nu tot 03.30 open.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:35

Popstra schreef:
Ivermectine is niet enkel voor gebruik bij dieren. Het word ook in pil vorm gebruikt bij mensen als zij een parasiet in hun lijf hebben.

Het werkt alleen niet tegen Corona.
En sommige mensen beweren dat, dat vind ik kwalijk. Ik ken iemand die van een orthomoleculair arts voor 800€ aan ivermectine en andere vitamines en weet ik het wat heeft gekocht.
En kwam alsnog op de IC.