Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:49

Bedankt @siskeh

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:22

Iemand heeft een bundel aangevraagd van 12 dingen, prijs komt incl bundelkorting op €233, heb zn bod van 200 afgewezen maar 225 ben ik mee akkoord gegaan. Weet iemand hoe het zit qua verzekering enzo? Is er een max bedrag dat vinted hanteert qua vergoeding als er iets misgaat? Ik vind het wel spannend om zo veel tegelijk te versturen want als het een slimme oplichterstruc is oid dan ben ik dalijk heel veel artikelen tegelijk kwijt en veel geld..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:06

Het verschilt per verzendmethode voor hoeveel je verzekerd bent. Vinted zelf heeft geen maximum per transactie. Ik heb vaker zulke bundels gehad en nooit issues.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:11

Dankje! Het is een bundel van allerlei verschillende items uit dezelfde categorie maar in hele verschillende maten. Ik dacht misschien gaat ie zwaar onderbieden en het zelf proberen door te verkopen maar deze persoon heeft 0 dingen te koop staan en met de prijs die hij nu biedt gaat hij het niet met veel winst kunnen doorverkopen, misschien een paar euro per item rond kerstmis maar daarvoor ga je niet al deze moeite doen lijkt me

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:32

Als het met verzenden kwijt raakt ofzo, vraag ik me wel af hoe het met de vergoedingen zit...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:41

Dat verschilt dus per vervoerder. Homer is tot 20 ofzo en DHL/UPS veel meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:35

Ik vond ze (bijna) allemaal nogal tegenvallen toen ik er voor een maand of 2 voor het laatst naar keek.
Het is wel zuur als Vinted het ook niet aanvult als je voor bvb. 100 euro verzend en het raakt kwijt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:53

CastaMickey schreef:
Ik heb een nieuwe tactiek 8-)
Mensen die absurd laag bieden stuur ik een bod terug van hoger dan de originele vraagprijs, ben benieuwd :+

Dit heb ik ook eens gedaan en werd daarna door de bieder gigantisch uitgescholden := Zij blokkeerde mij voordat ik dat bij haar kon doen.

Ik zou het je dus niet aanraden :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:02

Pantykous schreef:
Dat verschilt dus per vervoerder. Homer is tot 20 ofzo en DHL/UPS veel meer.

Ja hier zou ik met een groter bedrag wel zeker rekening mee houden, kan je gewoon terug vinden bij de verzendopties, maar wel echt ff checken!

Eerlijk.. als ik iets van 25 euro verkop en het is bij homerr ofzo tot 20 euro verzekerd denk ik ook: ach tja.. als het mis gaat verlies ik 5 euro.. maar in dit geval is dat wel wat anders

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:09

Oja ik zie het, alle verzendservices vergoeden tot 20-25 euro maar DPD tot ruim 500 :+
Dan zou er met kopersbescherming misschien nog iets anders gelden maar goed, eerst maar eens kijken of er daadwerkelijk een aankoop gedaan wordt en of er dan iets misgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:50

Ik heb vanmiddag een hoop van Vinted afgehaald wat er al langer op stond, dat zit nu klaar om de kledingcontainer in te gaan.
En in de plek wat nieuwe items erop gezet. Allemaal jurkjes waar ik qua omvang kont niet meer in pas of die voor mijn leeftijd toch wat kort geworden zijn :o Heb nog niet mijn hele kledingkast uitgepluisd, dat volgt morgen nog, maar ik kan donderdag alvast weer 2 pakjes wegbrengen *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:56

Hier pakketje wat bezorgd zou zijn bij punt. Daar aangekomen is er niks te vinden? Staat dat het afgeleverd is door ups, maar ze hebben het niet. Ben al de 3e of 4e de afgelopen week. Geen idee wat ups aan het doen is, staat dat het afgeleverd is bij het juiste adres en ontvangen door een naam die daar niet werkt? Morgen nog maar eens langs gaan en anders maar verkoper berichten. Baal er wel van, komt nog wat aan met ups, maar als ze dit laatste tijd vaker doen heb ik er weinig vertrouwen in...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:12

Heeft hier iemand ervaring met een kapot product?

Ik heb een bundel verkocht met oa 2 mokken en schaaltjes van steen (en nog meer dingen van steen in hetzelfde pakket). Nu zijn er 2 mokken en 1 schaaltje kapot, ondanks zorgvuldig inpakken in bubbelfolie en van die luchtkussens.

Koper heeft gemeld dat er een probleem is (logisch!). Weet iemand wat dit voor mij als verkoper betekent? Krijgt alleen de koper haar geld terug? En hoe zit dit verder omdat het een bundel is? Er staat bij Vinted dat ze dan de hele bestelling zou moeten terugsturen, maar dat lijkt mij sterk toch?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:19

Als het een probleem is wat bij het vervoer is gebeurd lijkt me dat jij ook het geld terug krijgt(mits natuurlijk voldoende verzekerd daarvoor) ik zou zeggen: gewoon aangeven wat er "gebeurd" is(je kan aangeven dat iets stuk is gegaan bij vervoer toch?)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:23

De bundel was zelf €23, het product wat kapot is was €6 voor 2 mokken en 2 schaaltjes (waarvan dus 1 schaaltje nog heel is). UPS vergoedt gelukkig tot €85 dus dat is het probleem niet.

Ik kan nu nog niks doen. De koper heeft aangegeven dat het product kapot is. Er staat dat ik nu moet wachten op de beoordeling van Vinted, maar ik denk er is hier vast wel iemand die dit al eens eerder heeft meegemaakt, zodat ik me al een beetje kan voorbereiden hoe of wat. :-)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 00:14

Ik heb dat een keer gehad.. ik had ook een bundel verkocht en 1 artikel kwam gebroken aan.

Ik had heb haar zelf het bedrag van het kapotte artikel terug betaald (Nederlandse koper) en zij heeft aangegeven dat het "probleem" was opgelost en kreeg ik gewoon mijn geld.

Maar dan moet je wel net een koper treffen die akkoord gaat met die oplossing

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 06:59

Ik heb een pakketje verzonden met dhl (barcode daar laten printen met qr code, doe ik altijd) en deze is niet op zijn bestemming aangekomen en komt nu weer retour naar mij. Geen idee van de reden, punt waar hij heen moet bestaat gewoon en hij is daar niet aangeboden. Is een hema, dus niet dicht ofzo. Iemand dit wel eens gehad? En komt ie dan retour naar mijn verstuur dhl punt of naar mn huis ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:39

Oh balen zeg van de breuk.... als Vinted het niet ziet als verzekerd onderweg, dan zou ik aanbieden om 6 euro terug te storten als koper het wel wil houden.

Corelli: ook raar zeg. Ik ben wel benieuwd wat Vinted hier op zegt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:35

Ik weet eff niet wat ik hier mee aan moet, heb guess laarzen binnen gekregen en helaas passen ze niet, de kuiten zijn echt extreem smal. Maar de kwaliteit is om te janken, in een poging het te passen brokkelde de helft van de bovenkant gewoon af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bovenste 2 de gepaste laars en die daaronder de andere laars

Heb al kenbaar gemaakt dat ze niet passen en dat ik dit maar als mijn eigen fout zie, alleen dat de kwaliteit van de bovenkant wel echt slecht is, lijkt mij niet dat dit af hoort te brokkelen :7

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:37

Kan het niet zijn dat het fake is? Want je zou verwachten dat het met deze kwaliteit niet mag gebeuren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:38

Afbeelding

Afbeelding
Ja ik vind de kwaliteit echt om te janken, maar ik weet niet of guess normaal echt leer is? Alleen van Michael kors weet ik zeker dat ze echt leer gebruiken

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:42

Zo te zien verscchilt dat. Ik zou het gewoon eens aankaarten bij de verkoper.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:50

Het is wel echt leer, maar slecht onderhouden.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:56

Wat was de omschrijving van de laarzen? Goed, heel goed? Het kan zijn dat het al hele oude laarzen zijn en dat het leer poreus is. Waren ze heel toen je ze ontving? Op de foto ziet het leer er niet goed uit. Was dat ook zichtbaar op de verkoopfoto’s?.
Vind het ook nog uitmaken of je er veel voor hebt betaald.

Even checken wat de koper ervan vindt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:10

Nieuw zonder prijskaartje, er was wel al wat schade te zien aan de bovenkant op de foto’s maar een beetje schade wat zo blijft geen probleem maar het brokkelt af waar je bij staat… 20 euro heb ik betaald, maar ik kan dit er was echt niet meer voor terug krijgen.