Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:In theorie zou het virus gestopt kunnen worden als iedereen zich strikt 3 weken thuis isoleert.
Geloof niet dat er een Europees land is die dit gaat instellen.
In Wuhan duurde het langer dan drie weken voordat het daar uitdoofde.
Neonlight schreef:Ik merkte het vanavond ook weer, dat als je niet echt met Corona te maken hebt gehad dat er toch wat lichter mee om gegaan wordt. Schoonouders wilden eigenlijk wel langskomen op mijn verjaardag zondag. Nou nee, ik vier het niet, te riskant en zeker ook omdat ik dagelijks bij de buren binnen loop (man is inmiddels al bijna 2 weken klachten vrij, maar gaat nu wel dagelijks naar zijn vrouw op de IC). Tja, hun zitten in regio Groningen wat nu ook risico is maar hadden nog steeds niet gehoord van iemand met Corona. Mooi, houden zo en zeker niet hier op bezoek komen waar er zoveel zijn.
Miepmiept schreef:bigone schreef:50 % van besmettingen hebben hun bron achter de voordeur. Van gewone gezinnen, van studenten, van de kaartclub enzenz .
Van 22.7% van alle positieve testen is de bron bekend. Van die 22,7% is iets meer dan 50% de thuissituatie. Laatste verslag ging het dus om 1703 mensen van de 13.000 en nog iets positieve testen.
Een heel groot deel, ruim 77% is dus onbekend of niet vermeld.
CharleyT schreef:Miepmiept schreef:
Van 22.7% van alle positieve testen is de bron bekend. Van die 22,7% is iets meer dan 50% de thuissituatie. Laatste verslag ging het dus om 1703 mensen van de 13.000 en nog iets positieve testen.
Een heel groot deel, ruim 77% is dus onbekend of niet vermeld.
Maar hoe wordt de thuissituatie een bron? Iemand zal het van buiten dat gezin binnen gebracht hebben, die is dan de bron?
tienus63 schreef:In theorie zou het virus gestopt kunnen worden als iedereen zich strikt 3 weken thuis isoleert.
Relaxed schreef:Ik snap niet dat ze niet gewoon mondkapjes gaan verplichten, is in zoveel landen normaal, maar hier lijkt het not done..
besita schreef:tienus63 schreef:In theorie zou het virus gestopt kunnen worden als iedereen zich strikt 3 weken thuis isoleert.
Bij de eerste lockdown had ik die gedachte ook ..joh sluit ons gewoon 3 weken op helemaal niets ,wil best 3 weken pasta eten als het daarna klaar is maar dat is dus gewoon niet haalbaar ..ziekenhuizen ,dokters en verplegers die naar zieke mensen moeten ,thuishulp ,brandweer moeten blijven draaien
Mensen moeten naar hun dieren ,honden uitlaten
Je kan gewoon niet even alles stilleggen
Cayenne schreef:Ik ben benieuwd hoe Nederland dat straks gaat doen met kerst? Blijven jullie dan vooral thuis of gaan jullie op bezoek bij familie etc?
Ik zie hier het debat namelijk al aankomen. Mijn ouders wonen in Noord-Holland en daar gaan we normaal gesproken ieder jaar heen.
Het is natuurlijk nog niet zover, maar stel dat we dan ook nog middenin deze situatie zitten?
Cayenne schreef:Ik ben benieuwd hoe Nederland dat straks gaat doen met kerst? Blijven jullie dan vooral thuis of gaan jullie op bezoek bij familie etc?
Ik zie hier het debat namelijk al aankomen. Mijn ouders wonen in Noord-Holland en daar gaan we normaal gesproken ieder jaar heen.
Het is natuurlijk nog niet zover, maar stel dat we dan ook nog middenin deze situatie zitten?