Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:36

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-20 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:36

Ik denk niet dat deze alert effect gaat hebben, ze roepen mensen op om thuis te blijven ALS ze ziek zijn of verkoudheidsklachten hebben, oftewel de rest mag lekker naar buiten. :n

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:37

Paardenfan25

Verbaast mij dat ze niet aangeven om stranden en parken te vermijden

Babootje

sureido schreef:
Niet dat het meevalt maar ik wil dat het stopt! En het sociale leven weer terug.

Dat wil iedereen wel denk. Alleen geen realiteit. Daarom lockdown liever gisteren dan vandaag.
Liever "korte(re) pijn" dan langere pijn.
Mensen luisteren niet, ook niet naar een NL Alert helaas.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:38

Ik moest naar de supermarkt en ik keek er al tegenop, maar ik heb het idee dat veel mensen nog niet gehoord hebben van anderhalve meter afstand en daarnaast is dat niet te doen in deze supermarkt. Als er een aan de ene kant van de schappen staat en iemand aan de andere kant maar in hetzelfde pad en je wilt er dan tussendoor dan raak je sowieso één van de twee bijna aan. Daarbij probeerde ik soms te wachten om dan ergens bij te kunnen maar vervolgens staat er bijvoorbeeld bij de koeling al iemand achter me die tegelijk ook de deur openhoud en waar ik omheen moet om er tussenuit te kunnen. Normaal vond ik dat al vervelend maar nu is het toch gewoon gevaarlijk. Daarbij vindt ik het pinnen en de zelf kassa's nu ook niet ideaal, bij de zelf kassa moet je alsnog knopjes op het beeldscherm aanraken en bij pinnen de knopjes van de pin als je meer dan 25,- haalt

Shae

Huertecilla schreef:
Wat betreft die kudde-immuniteit. Dat is correct. Doch wel ten koste van máánden het gezondheidssysteem overbelast. Humane keuze vs economische.

Daarom moeten we binnen blijven met klachten en sowieso 1,5m afstand houden en houdt onze overheid ons op de hoogte van eventuele uitbreiding van de maatregelen. Het plan is om het te spreiden en niet om in 1 klap onze IC's vol te hebben.

Ik denk dat je het te makkelijk stelt dat het een humane vs economische keuze is. De economie heeft namelijk direct invloed op mensen. Of zijn we alweer vergeten dat ook in NL heel veel mensen onder de armoedegrens leven, hun maandelijkse kosten eigenlijk niet kunnen opbrengen of geen (koop of huur) woning kunnen vinden. Als alles in één klap dicht gaat heeft dat ook verregaande gevolgen, terwijl ik nu al een aantal kleine bedrijven kan aanwijzen waarvan ik overtuigd ben dat ze de huidige maatregelen al niet gaan overleven en dat gaat ook verregaande persoonlijke gevolgen.

In deze situatie kan je het niet goed doen, want opeens is de halve bevolking viroloog.

Pindabear

Wij kregen ook de emergency alert. Hopelijk gaan bij de mensen die alle regels aan hun laars lappen dan eindelijk hun ogen open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:40

xVerax schreef:
Ik denk niet dat deze alert effect gaat hebben, ze roepen mensen op om thuis te blijven ALS ze ziek zijn of verkoudheidsklachten hebben, oftewel de rest mag lekker naar buiten. :n

Ze roepen op om 1,5 meter afstand te houden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Babootje schreef:
Zijn hier trouwens nog mensen die vinden dat het allemaal wel meevalt?

Op bokt weet ik niet maar velen in Nederland wel ben ik bang,

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 22-03-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

xVerax schreef:

Naar buiten gaan is ook hartstikke goed voor je, maar wel ff rekening houden met afstand tot anderen en je handen wassen als je ergens aan gezeten hebt waar anderen aan gezeten kunnen hebben. :)

Huertecilla

Hier nu na een week strenge quarantaine; de strengste van Europa, de noodtoestand met twee weken verlengd. Spanje heeft huisarrest tot na Pasen.

Er zijn in middels 600.000 tests en 6 miljoen!! onderweg.
De automaten voor de analyse worden nu geïnstalleerd.

Ook overal uitbreiding van de capaciteit. In Madrid alleen al veldhospitaals met 5000 bedden en 500 IC eenheden.

De solidariteit onder de bevolking is gewoon ontroerend. Al een week elke avond om 20.00 luid applaus voor het medisch personeel.
Overal spontane initiatieven om ouderen en degenen met problemen te helpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:41

Babootje schreef:
sureido schreef:
Niet dat het meevalt maar ik wil dat het stopt! En het sociale leven weer terug.

Dat wil iedereen wel denk. Alleen geen realiteit. Daarom lockdown liever gisteren dan vandaag.
Liever "korte(re) pijn" dan langere pijn.
Mensen luisteren niet, ook niet naar een NL Alert helaas.

Je valt in herhaling.
Een lock-down heeft hele grote financiële en psychisch/sociale gevolgen. En is alleen maar uitstel.
Het virus zal na de lock-down alsnog zich verder verspreiden.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:41

Marie_Anne schreef:
xVerax schreef:

In de praktijk gaat dat niet altijd als het zo druk is op allerlei plekken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:42

Pindabear schreef:
Wij kregen ook de emergency alert. Hopelijk gaan bij de mensen die alle regels aan hun laars lappen dan eindelijk hun ogen open.

Waarschijnlijk niet, de bootcampers in de Amsterdamse parken wanen zichzelf onsterfelijk, daarbij zal het ze aan hun reet roesten of hun bejaarde benedenbuurvrouw het overleeft: als zij dood gaat kunnen ze de begane grond erbij kopen tenslotte...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:44

Ik vind de maatregelen die NL neemt goed, er wordt keihard gewerkt aan het plan om de ziekenhuizen niet te bedelven onder stromen Corona patiënten, maar er mag van mij wel meer worden afgedwongen.

Want eerlijk is eerlijk, die minkukels die samenscholen op markten, stranden, parkjes, die luisteren toch nergens naar. Ik hoop hard op geen keiharde lockdown, maar ze mogen samenscholingen best strafbaar maken. Zet de BOA's en politie maar in, beboet ze (kunnen we dat geld steken in aanschaffen van extra materiaal) en een ieder die zich misdraagt naar politie of handhavers kan vast wel een plekje krijgen in een detentiecentrum, mondkapjes maken.

Idioten...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:45

In België 586 nieuwe besmettingen en 8 doden ;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:45

Shae schreef:
Huertecilla schreef:
Wat betreft die kudde-immuniteit. Dat is correct. Doch wel ten koste van máánden het gezondheidssysteem overbelast. Humane keuze vs economische.

Daarom moeten we binnen blijven met klachten en sowieso 1,5m afstand houden en houdt onze overheid ons op de hoogte van eventuele uitbreiding van de maatregelen. Het plan is om het te spreiden en niet om in 1 klap onze IC's vol te hebben.

Ik denk dat je het te makkelijk stelt dat het een humane vs economische keuze is. De economie heeft namelijk direct invloed op mensen. Of zijn we alweer vergeten dat ook in NL heel veel mensen onder de armoedegrens leven, hun maandelijkse kosten eigenlijk niet kunnen opbrengen of geen (koop of huur) woning kunnen vinden. Als alles in één klap dicht gaat heeft dat ook verregaande gevolgen, terwijl ik nu al een aantal kleine bedrijven kan aanwijzen waarvan ik overtuigd ben dat ze de huidige maatregelen al niet gaan overleven en dat gaat ook verregaande persoonlijke gevolgen. In deze situatie kan je het niet goed doen, want opeens is de halve bevolking viroloog.

Huertecilla heeft gelijk. Het is vanaf het begin vooral een economisch ingegeven keuze geweest.
De boel moet toch dicht. Daar ontkomen we niet aan. Alleen nu misschien langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:46

xVerax schreef:
Marie_Anne schreef:

In de praktijk gaat dat niet altijd als het zo druk is op allerlei plekken.

Als dat ergens niet kan blijf je je daar dus weg. Want ze roepen op om 1,5 meter afstand te houden. Zoals iemand al zei, even naar buiten is alleen maar goed voor je. Zolang je maar niet allemaal tegelijk naar dezelfde plekken gaat. En goed afstand houdt.
Ik denk dat dit wel wat effect zal hebben. En zoniet, dan zullen er vanzelf strengere maatregelen komen...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:46

Ik moet zeggen dat het op de webcams van Bloemendaal, Zandvoort en Scheveningen er wel rustig uit ziet gelukkig :)

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:47

AmyII schreef:
Pindabear schreef:

Waarschijnlijk niet, de bootcampers in de Amsterdamse parken wanen zichzelf onsterfelijk, daarbij zal het ze aan hun reet roesten of hun bejaarde benedenbuurvrouw het overleeft: als zij dood gaat kunnen ze de begane grond erbij kopen tenslotte...

Ik ben bang dat je gelijk hebt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:49

De enigste keer dat ik buiten kom is als ik boodschappen moet doen. En dat is 2 keer per week. Voor de rest blijf ik binnen.

Ik hoop dat een nl alert de ogen opent van veel mensen
Laatst bijgewerkt door purny op 22-03-20 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:50

djinnie schreef:
Ik vind de maatregelen die NL neemt goed, er wordt keihard gewerkt aan het plan om de ziekenhuizen niet te bedelven onder stromen Corona patiënten, maar er mag van mij wel meer worden afgedwongen.

Want eerlijk is eerlijk, die minkukels die samenscholen op markten, stranden, parkjes, die luisteren toch nergens naar. Ik hoop hard op geen keiharde lockdown, maar ze mogen samenscholingen best strafbaar maken. Zet de BOA's en politie maar in, beboet ze (kunnen we dat geld steken in aanschaffen van extra materiaal) en een ieder die zich misdraagt naar politie of handhavers kan vast wel een plekje krijgen in een detentiecentrum, mondkapjes maken.

Idioten...

Hier ben ik helemaal voor

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:51

Pandora2 schreef:
In België 586 nieuwe besmettingen en 8 doden ;(

hoeveel waren het er gisteren?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:52

Nu zet deze situatie mij wel aan het denken... Mijn pony zijn hoofd moet 2x per week gewassen worden met betadine tegen huidirritatie. Dit doe ik liever zelf, want de staleigenaresse voert al bij (vitamines) en zalft 2x daags met zalf.
Het liefst blijf ik binnen, ook om de bezoekdruk op stal niet te groot te laten worden, maar dan moet de staleigenaresse die vervelende wasklus overnemen (hij gaat enorm in staking namelijk, tot vechten aan toe).

Ik mag toch nog wel naar stal? (Met inachtneming van de maatregelen natuurlijk!)