Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Wat betreft die kudde-immuniteit. Dat is correct. Doch wel ten koste van máánden het gezondheidssysteem overbelast. Humane keuze vs economische.
xVerax schreef:Ik denk niet dat deze alert effect gaat hebben, ze roepen mensen op om thuis te blijven ALS ze ziek zijn of verkoudheidsklachten hebben, oftewel de rest mag lekker naar buiten.
Babootje schreef:sureido schreef:Niet dat het meevalt maar ik wil dat het stopt! En het sociale leven weer terug.
Dat wil iedereen wel denk. Alleen geen realiteit. Daarom lockdown liever gisteren dan vandaag.
Liever "korte(re) pijn" dan langere pijn.
Mensen luisteren niet, ook niet naar een NL Alert helaas.
Marie_Anne schreef:xVerax schreef:Ik denk niet dat deze alert effect gaat hebben, ze roepen mensen op om thuis te blijven ALS ze ziek zijn of verkoudheidsklachten hebben, oftewel de rest mag lekker naar buiten.
Ze roepen op om 1,5 meter afstand te houden.
Pindabear schreef:Wij kregen ook de emergency alert. Hopelijk gaan bij de mensen die alle regels aan hun laars lappen dan eindelijk hun ogen open.
Shae schreef:Huertecilla schreef:Wat betreft die kudde-immuniteit. Dat is correct. Doch wel ten koste van máánden het gezondheidssysteem overbelast. Humane keuze vs economische.
Daarom moeten we binnen blijven met klachten en sowieso 1,5m afstand houden en houdt onze overheid ons op de hoogte van eventuele uitbreiding van de maatregelen. Het plan is om het te spreiden en niet om in 1 klap onze IC's vol te hebben.
Ik denk dat je het te makkelijk stelt dat het een humane vs economische keuze is. De economie heeft namelijk direct invloed op mensen. Of zijn we alweer vergeten dat ook in NL heel veel mensen onder de armoedegrens leven, hun maandelijkse kosten eigenlijk niet kunnen opbrengen of geen (koop of huur) woning kunnen vinden. Als alles in één klap dicht gaat heeft dat ook verregaande gevolgen, terwijl ik nu al een aantal kleine bedrijven kan aanwijzen waarvan ik overtuigd ben dat ze de huidige maatregelen al niet gaan overleven en dat gaat ook verregaande persoonlijke gevolgen. In deze situatie kan je het niet goed doen, want opeens is de halve bevolking viroloog.
xVerax schreef:Marie_Anne schreef:
Ze roepen op om 1,5 meter afstand te houden.
In de praktijk gaat dat niet altijd als het zo druk is op allerlei plekken.
AmyII schreef:Pindabear schreef:Wij kregen ook de emergency alert. Hopelijk gaan bij de mensen die alle regels aan hun laars lappen dan eindelijk hun ogen open.
Waarschijnlijk niet, de bootcampers in de Amsterdamse parken wanen zichzelf onsterfelijk, daarbij zal het ze aan hun reet roesten of hun bejaarde benedenbuurvrouw het overleeft: als zij dood gaat kunnen ze de begane grond erbij kopen tenslotte...
djinnie schreef:Ik vind de maatregelen die NL neemt goed, er wordt keihard gewerkt aan het plan om de ziekenhuizen niet te bedelven onder stromen Corona patiënten, maar er mag van mij wel meer worden afgedwongen.
Want eerlijk is eerlijk, die minkukels die samenscholen op markten, stranden, parkjes, die luisteren toch nergens naar. Ik hoop hard op geen keiharde lockdown, maar ze mogen samenscholingen best strafbaar maken. Zet de BOA's en politie maar in, beboet ze (kunnen we dat geld steken in aanschaffen van extra materiaal) en een ieder die zich misdraagt naar politie of handhavers kan vast wel een plekje krijgen in een detentiecentrum, mondkapjes maken.
Idioten...