Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:51

ista schreef:
Goof schreef:
Ik reed rechts omdat ik diezrlfde afslag moest hebben en ben half op de vluchtstrook gaan rijden om ze te blokkeren. Flikker op, heb gewoon nog 2 minuten geduld.

Dan had ik me gigantisch aan jou geërgerd als ik het had gezien. Beetje eigen rechter spelen in het verkeer. Ga dan lekker bij de Verkeerspolitie werken.

Niks eigen rechter: het is gewoon gevaarlijk en mag niet. Waarom zou je iemand via de vluchtstrook, rechts willen inhalen? Terwijl je voorgangers wellicht ook gewoon die afslag willen hebben?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:54

Precies dat! En daarbij: die vluchtstrook hoor je altijd vrij te houden voor de hulpdiensten en dus NIET zelf overheen te rijden. Je zult zelf maar die politie, ambu of brandweer nodig hebben en je staat daar langs de snelweg te wachten. Leuk als ze dan worden opgehouden door automobilisten die de vluchtstrook als uitrit/afrit gebruiken...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:34

Ik had gisteren een oudere vrouw met fiets die net overstak voor mijn auto.
Kinderwagen, fiets kan het schelen. Prop maar in de grill.

En een vrachtwagenchauffeur drukte mij bijna van de brug af.
Was best boos toen. Meer dan toeteren doe ik dan niet.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:10

Ik reed van de week met mijn moeder en zoon naar huis vanaf een afspraak. We moesten over een industrieterrein, want de oprit van de snelweg was afgesloten.

Zien we rechts van de weg een heel grote groep mensen staan en links (bij een kantoorgebouw de brandweer). Blijkbaar riep de brandweer dat het pand veilig was want ineens liepen er zonder te kijkenrond de 100 man/vrouw de weg op. En dat terwijl ik daar met 50 km/u langs reed.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:15

Jeetje, heeft dan echt niemand even naar links en naar rechts gekeken, zoals dat vroeger geleerd werd? Dan schrik je je wel een hoedje Domino_2006...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:28

Och wat dom zeg. Dat is nou een klassiek voorbeeld van kuddegedrag. :n

Oef, schrikken luuntje. Is alles en iedereen wel heel gebleven?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:13

Domino dat is schrikken.
Was er bijna een ambulance nodig.

Jolien ik zat alleen in de auto en kon remmen.

Leo de Haas maakte vroeger het programma Blik op de weg.
Hij zei weken te moeten rondrijden om overtreders vast te kunnen leggen.
Als ik hier lees zou je in een week genoeg materiaal moeten hebben.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:19

Nou echt he... Een weekje rondrijden en je hebt genoeg materiaal voor een heel jaar Blik op de Weg/Wegmisbruikers of hoe al die programma's ook maar mogen heten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:59

Vanmorgen een achtelijke auto rijden van rechts gehad.
Ik reed op de voorrangsweg, reed 70(mag officieel 60 op de Bundesstraße).
Ik zag van rechts een auto aankomen.
En t eerste wat in mij opkomt, oh die gaat ervoor schieten
Dus heb al de cc eruit gedaan en voet bij de rem

En ja hoor, 1.5 meter boor mij schiet hij erop.
Vliegt bijna uit de bocht.
Tijd een stuk op de verkeerde weghelft....
En geeft dan gas.
Had ik niet mijn voet al op de rem gehad, of überhaupt i de buurt ervan..
Dan had t mal kunnen gaan

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:00

JPitty schreef:
Precies dat! En daarbij: die vluchtstrook hoor je altijd vrij te houden voor de hulpdiensten en dus NIET zelf overheen te rijden. Je zult zelf maar die politie, ambu of brandweer nodig hebben en je staat daar langs de snelweg te wachten. Leuk als ze dan worden opgehouden door automobilisten die de vluchtstrook als uitrit/afrit gebruiken...

Maar dan is iemand die half op de vluchtstrook rijdt omdat die vindt dat er lesjes geleerd moeten worden toch ook enorm irritant voor die hulpdiensten?
Iedereen moet gewoon normaal doen en de regels volgen. Het is niet dat wanneer iemand de regels overtreedt, jij ook ineens creatief mag zijn. :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 01:22

In het kader van talenten op de weg was het vandaag wel weer een topdag. Zondagsrijders....

1e grote ergernis: je pleurt je auto met de alarmlichten aan vlak voor een poller. Want op zondag komt daar toch niets langs ofzo? Tralala muts, het is een busroute...

De poller gaat automatisch zakken als de bus nadert. Ik toeter dat ze rap weg moet maar helaas.... het stomme wicht doet er dusdanig lang over dat de poller alweer omhoog komt. Sta ik daar met mijn bus met passagiers. Weer bellen om die klote paal nogmaals te laten zakken. 2e halte en al 6 minuten vertraging...

Poosje later draai ik links de busbaan op, 2 auto's volgen vrolijk dezelfde weg en hobbelen achter me aan. Niet mijn probleem maar slordig staat het wel...

Stopstrepen staan voor de show op de weg. Als je 3 meter verder naar voren staat kan je in de auto ook het stoplicht nog prima zien. Maarja, toen kwam daar ineens een bus de bocht om en die was die ruimte voor die stopstreep nodig om de bocht te kunnen maken... duurt even voordat er 10 auto's achteruit gegaan zijn...

In Voorthuizen probeerde iemand met de auto de bussluis te nemen, was ook geen goed idee.

In Elburg was er iemand met een verlaagde auto al vanaf Doornspijk aan het pushen want hij wilde heel graag die bus voorbij. Kon niet want tegenliggers... Blijkbaar wist hij niet dat er van die prachtige drempels tussen die paaltjes liggen. Met de bus merk je ze niet maar een verlaagde auto moet daar schuin stapvoets over. Tja als je geen afstand houdt en de buschauffeur is klaar met je dan heb je schade... ik ging mooi met 40 tussen de paaltjes door met de bus. Hij ook... zag de onderdelen wegspatten in de spiegel...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 07:51

Zo jij hebt er wel weer zondag opzitten zeg :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 08:47

Anne_GTI schreef:
In het kader van talenten op de weg was het vandaag wel weer een topdag. Zondagsrijders....

1e grote ergernis: je pleurt je auto met de alarmlichten aan vlak voor een poller. Want op zondag komt daar toch niets langs ofzo? Tralala muts, het is een busroute...

De poller gaat automatisch zakken als de bus nadert. Ik toeter dat ze rap weg moet maar helaas.... het stomme wicht doet er dusdanig lang over dat de poller alweer omhoog komt. Sta ik daar met mijn bus met passagiers. Weer bellen om die klote paal nogmaals te laten zakken. 2e halte en al 6 minuten vertraging...

Poosje later draai ik links de busbaan op, 2 auto's volgen vrolijk dezelfde weg en hobbelen achter me aan. Niet mijn probleem maar slordig staat het wel...

Stopstrepen staan voor de show op de weg. Als je 3 meter verder naar voren staat kan je in de auto ook het stoplicht nog prima zien. Maarja, toen kwam daar ineens een bus de bocht om en die was die ruimte voor die stopstreep nodig om de bocht te kunnen maken... duurt even voordat er 10 auto's achteruit gegaan zijn...

In Voorthuizen probeerde iemand met de auto de bussluis te nemen, was ook geen goed idee.

In Elburg was er iemand met een verlaagde auto al vanaf Doornspijk aan het pushen want hij wilde heel graag die bus voorbij. Kon niet want tegenliggers... Blijkbaar wist hij niet dat er van die prachtige drempels tussen die paaltjes liggen. Met de bus merk je ze niet maar een verlaagde auto moet daar schuin stapvoets over. Tja als je geen afstand houdt en de buschauffeur is klaar met je dan heb je schade... ik ging mooi met 40 tussen de paaltjes door met de bus. Hij ook... zag de onderdelen wegspatten in de spiegel...

Maar die laatste heeft je dag wel weer goed gemaakt? O:)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:37

Anne ik voel helemaal met je mee en moet stiekem gniffelen bij je bericht. Maar weet ook hoe je je voelt de hele dag.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:40

@anne
Oh jezus wat een harry dag zeg...
Maar vooral bij de laatste....
Schadenfreude *\%/*
Ik heb een hekel aan drempels te hard nemen omdat ik die goed voel in de kabine. Maar in zo'n geval neem ik te graag een drempel harder dan dat handig is

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:22

Die laatste zou ik zeer bevredigend vinden _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:44

Anne wat een dag.
Karma was snel bij de laatste chauffeur.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:30

Jeetje mina zeg. Het lijkt wel steeds erger te worden met huftergedrag in het verkeer. Lijkt mij tegenwoordig het format "Bussluis/pollers/enz." niet meer te snappen? Net als afstand houden op je voorligger en voor de stopstreep stoppen ipv erna. Lijkt mij echt de hoogste tijd voor invoering van een soort "herhalingsexamen" (theorie en praktijk) bij verlenging rijbewijs...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:40

Anne_GTI schreef:

Ha ha de Nunspeterweg :D
Ik moet die weg over om naar huis te gaan.
Wat zal diegene gebaald hebben, met z'n gejakker en dan z'n auto kapot rijden daar.

Maar gebeurt best vaak die weg tussen Elburg/Doornspijk/Nunspeet van die polderboys die als gekken racen en inhalen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:53

JPitty schreef:
Jeetje mina zeg. Het lijkt wel steeds erger te worden met huftergedrag in het verkeer. Lijkt mij tegenwoordig het format "Bussluis/pollers/enz." niet meer te snappen? Net als afstand houden op je voorligger en voor de stopstreep stoppen ipv erna. Lijkt mij echt de hoogste tijd voor invoering van een soort "herhalingsexamen" (theorie en praktijk) bij verlenging rijbewijs...

Bussluis wel, maar busbanen zijn niet altijd even duidelijk aangegeven. Heb in Utrecht ook weleens over de busbaan gereden waar ik pas achter kwam toen ik niet meer om kon keren. Nu was ik wel zoekende en het was 's avonds, dus best kans dat ik wat over het hoofd gezien heb. Ben er afgegaan zodra ik kon, maar ben nog nooit zo snel van Utrecht centrum naar de A2 gereden :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:16

Ik reed net de rotonde af waar twee banen 1 worden.ik laat iemnad voor me en de Range Rover mag erachter. Maar dat was de Range Rover niet van plan, want die trapt ineens zijn gaspedaal in. Alleen ik kon ook niet meer remmen en Range Rover probeerde hem er gewoon door te drukken. Ik toeter en wijk uit naar links waardoor ik zo ongeveer klem zat tussen een paaltje en de Range Rover. Beide kanten scheelde denk ik 10 cm. Bij de volgende rotonde komt hij naast mij rijden en toont dan een soort politiebatch.

Ik vraag me af of dit daadwerkelijk een politieagent was of een neppert. Hoe dan ook kan ik niet raden dat je politie bent als je geen zwaailicht hebt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:30

snuffie123 schreef:
Ik reed net de rotonde af waar twee banen 1 worden.ik laat iemnad voor me en de Range Rover mag erachter. Maar dat was de Range Rover niet van plan, want die trapt ineens zijn gaspedaal in. Alleen ik kon ook niet meer remmen en Range Rover probeerde hem er gewoon door te drukken. Ik toeter en wijk uit naar links waardoor ik zo ongeveer klem zat tussen een paaltje en de Range Rover. Beide kanten scheelde denk ik 10 cm. Bij de volgende rotonde komt hij naast mij rijden en toont dan een soort politiebatch.

Ik vraag me af of dit daadwerkelijk een politieagent was of een neppert. Hoe dan ook kan ik niet raden dat je politie bent als je geen zwaailicht hebt.

Ik denk dat het iemand is die heel veel te compenseren heeft. }>
Politieagenten moeten volgens mij nog extra rijopleidingen volgen die zouden meer verkeersinzicht moeten hebben dan de gemiddelde bestuurder. En dan nog, zonder zwaailicht ed moeten ze zich ook gewoon aan de regels houden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:49

snuffie123 schreef:

Nummerbord onthouden? Zou die dan namelijk even doorgeven aan de politie.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:59

Esther schreef:
snuffie123 schreef:

Ik denk dat het iemand is die heel veel te compenseren heeft. }>
Politieagenten moeten volgens mij nog extra rijopleidingen volgen die zouden meer verkeersinzicht moeten hebben dan de gemiddelde bestuurder. En dan nog, zonder zwaailicht ed moeten ze zich ook gewoon aan de regels houden.

Niet helemaal waar. Een politieauto is enkel een voorrangsvoertuig als zowel de sirene als het zwaailicht aan staan, maar daarbuiten mogen ze ook wel wat meer (door rood rijden, over het fietspad rijden, etc), bijvoorbeeld om iemand op heterdaad te kunnen betrappen.

Maar dan nog mogen ze je niet zomaar van de weg rijden. Als het een undercoverauto is, is het überhaupt heel stom om op die manier voorrang te nemen omdat mensen niet zien dat je van de politie bent.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:49

Helaas geen nummerbord onthouden. Totaal niet aan gedacht op dat moment. Ben al blij dat het goed is afgelopen,anders had meneer agent iets uit te leggen.