Anne_GTI schreef:In het kader van talenten op de weg was het vandaag wel weer een topdag. Zondagsrijders....
1e grote ergernis: je pleurt je auto met de alarmlichten aan vlak voor een poller. Want op zondag komt daar toch niets langs ofzo? Tralala muts, het is een busroute...
De poller gaat automatisch zakken als de bus nadert. Ik toeter dat ze rap weg moet maar helaas.... het stomme wicht doet er dusdanig lang over dat de poller alweer omhoog komt. Sta ik daar met mijn bus met passagiers. Weer bellen om die klote paal nogmaals te laten zakken. 2e halte en al 6 minuten vertraging...
Poosje later draai ik links de busbaan op, 2 auto's volgen vrolijk dezelfde weg en hobbelen achter me aan. Niet mijn probleem maar slordig staat het wel...
Stopstrepen staan voor de show op de weg. Als je 3 meter verder naar voren staat kan je in de auto ook het stoplicht nog prima zien. Maarja, toen kwam daar ineens een bus de bocht om en die was die ruimte voor die stopstreep nodig om de bocht te kunnen maken... duurt even voordat er 10 auto's achteruit gegaan zijn...
In Voorthuizen probeerde iemand met de auto de bussluis te nemen, was ook geen goed idee.
In Elburg was er iemand met een verlaagde auto al vanaf Doornspijk aan het pushen want hij wilde heel graag die bus voorbij. Kon niet want tegenliggers... Blijkbaar wist hij niet dat er van die prachtige drempels tussen die paaltjes liggen. Met de bus merk je ze niet maar een verlaagde auto moet daar schuin stapvoets over. Tja als je geen afstand houdt en de buschauffeur is klaar met je dan heb je schade... ik ging mooi met 40 tussen de paaltjes door met de bus. Hij ook... zag de onderdelen wegspatten in de spiegel...
Maar die laatste heeft je dag wel weer goed gemaakt?