Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:22

Vaste prijs is vaste prijs.

Simpel, toch?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:25

Bij vaste prijs bied ik ook niet.
Vaak staat het er nog te duur op ook en dan denk ik, veel succes!

Zelf zet ik zelden iets er aan vaste prijs op, ik zie marktplaats toch als handel en in handel word geboden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:28

upendo schreef:

Simpel, toch?

Vaste prijs is alleen de helft van de tijd uiteindelijk toch geen echte vaste prijs bij veel verkopers, want heel vaak kan er toch ineens nog wel iets vanaf. Daardoor krijg je op een echte vaste prijs regelmatig een bod dat lager is. Zelf zou ik dit ook vervelend vinden als ik iets wil verkopen met een vaste prijs.

Om mezelf de frustratie en de tijd om daarop te reageren met 'het is een vaste prijs' te besparen en daarna als nog een iets hoger bod te krijgen... Werk ik dus altijd met een vraagprijs of vraagprijs met een 'bieden vanaf' :j

Daarbij ben ik het eens met _Penotti. In de supermarkt heb je een vaste prijs en via Marktplaats is het handel en vind ik ook dat daarbij onderhandeld kan worden over de prijs.

En dan zeggen mensen hier 'Ja, ze lezen niet'. Klopt zeker en is heel irritant, maar inmiddels kunnen we met z'n allen toch wel concluderen dat daar niets aan gaat veranderen helaas? :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:58

mavantos schreef:
Tallie1979 schreef:
Er staat in de advertentie dat 45 de vaste prijs is. En dan 1/3 van de prijs afhalen, ondanks dat er vaste prijs staat. Dat vind ik pas bot! :')

En het vreet geen brood he, dat denken mensen soms..

Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw :+

Als ik bijvoorbeeld zeker minimaal €15 wil hebben voor een product met een nieuwwaarde van €30 dan zet ik een vraagprijs neer van €20. Dan kan je nog iemand tegemoet komen en als het voor meer wordt verkocht heb ik ook een keer een goede deal :')

Kijk, dit product is kostbaar en ze zijn waarde vast. Een echte kenner weet wat ze kosten.

Ik verkoop heel regelmatig tekenmateriaal en ik weet dat dit gewoon een redelijke prijs is. En als mensen het te duur vinden, dan kopen ze inderdaad nieuw. Ik ben op dit moment ook de enige die deze set op marktplaats heeft staan, want ze worden eigenlijk zelden tot nooit aangeboden.

En tuurlijk heb ik de intentie om ze te verkopen, maar niet voor ieder belachelijk bod wat er voorbij komt. Had ze 40 geboden, dan had ik ze er wel voor weg gedaan, maar dit is gewoon voor een duppie op de eerste rang willen zitten :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:18

Tallie1979 schreef:
mavantos schreef:

Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw :+

Als ik bijvoorbeeld zeker minimaal €15 wil hebben voor een product met een nieuwwaarde van €30 dan zet ik een vraagprijs neer van €20. Dan kan je nog iemand tegemoet komen en als het voor meer wordt verkocht heb ik ook een keer een goede deal :')

Kijk, dit product is kostbaar en ze zijn waarde vast. Een echte kenner weet wat ze kosten.

Ik verkoop heel regelmatig tekenmateriaal en ik weet dat dit gewoon een redelijke prijs is. En als mensen het te duur vinden, dan kopen ze inderdaad nieuw. Ik ben op dit moment ook de enige die deze set op marktplaats heeft staan, want ze worden eigenlijk zelden tot nooit aangeboden.

En tuurlijk heb ik de intentie om ze te verkopen, maar niet voor ieder belachelijk bod wat er voorbij komt. Had ze 40 geboden, dan had ik ze er wel voor weg gedaan, maar dit is gewoon voor een duppie op de eerste rang willen zitten :)

Ik wil ook zeker niet zeggen dat ik dat bod een goed bod vind, dat laat ik even buiten beschouwing. Alleen als je dus zegt dat je ze voor €40 wel wilt verkopen, dan is het dus niet echt een vaste prijs. Dat is wat ik bedoel bij een vaste prijs erbij zetten, je blijft toch lagere biedingen krijgen. Ik had er zelf misschien €50 van gemaakt (al heb ik geen idee wat de nieuwprijs is van je set) en dan bieden vanaf €35 of €40.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:45

mavantos schreef:

Bovenstaande is ook de manier waarop ik spullen koop of verkoop op Marktplaats. Onderhandelen hoort er in mijn ogen gewoon bij op een site als Marktplaats, net zoals je vaste prijzen hebt in een supermarkt inderdaad. Als duidelijk blijkt uit een advertentie dat het om een vaste prijs gaat, sla ik deze advertentie gewoon over en zoek ik verder naar een soortgelijk item. Een vaste prijs kan dan ook in je nadeel werken in mijn ogen. Aan de andere kant zijn er ook ontzettend veel spotbiedingen waar je gewoon niets mee kunt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:04

Ik zet de prijs bewust hoger dan wat ik ervoor wil hebben, juist ivm de lagere biedingen en het ruimte geven voor de onderhandelingen.
Maar dan nog krijg je soms een bod waarvan je je afvraagt of de bieder wel helemaal wijs is, zoals laatst met een krabpaal die ik er voor €120,- op gezet had doodleuk €50,- bieden en gewoon niet meer tegemoet willen komen. :wow:
Nieuwprijs was (en is) €300,- en hij was overduidelijk gebruikt (met een druppeltje lijm en een stoomreiniger was het grotendeels te herstellen) maar kom op zeg.
Ik had overigens €70,- als minimum in mijn hoofd en heb een iets hoger bod dan dat geaccepteerd, waardoor hij alsnog binnen een week verkocht en opgehaald was.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:10

Maar aan de andere kant, misschien had je het wel gedaan :)
Zo lang ze netjes blijven.

Ik heb ooit eens op Galagher permanent kabel geboden. Nieuw op rol.
Ik weet zo uit mijn hoofd de prijs niet meer.
Maar echt veel lager dan de nieuwprijs en ook flink lager dan vraagprijs.
Het kwam eigenlijk op dat moment niet zo goed uit, maar eigenlijk wilde ik het wel graag. Ook nog in de buurt.
Dus ik dacht niet geschoten is altijd mis :D
Ik bied, binnen een uur, ja is goed wanneer kom je het ophalen.

Deze man had het huis van zijn vader leeggehaald, zelf niets met paarden, dus ik denk elke euro die hij er voor kon krijgen goed vond. Maar natuurlijk ook op meer hoopte gezien de vp.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:17

Nee, ik hou ong 2/3e vd prijs aan als minimum bedrag, niet over de 50%. ;)
Het stond niet heel erg in de weg en het eet geen brood, stond er ook nog niet lang op.
Had het wel flink in de weg gestaan en al langere tijd (minimaal 3 maanden) aangeboden geweest dan had ik het mss nog willen overwegen.
Ik heb de laagbieders dan ook geadviseerd om door te sparen zodat ze hem nieuw konden kopen. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:18

Wat ik vooral irritant vind zijn mensen die ondanks dat een advertentie op 'ophalen' staat, toch vragen of ik wil verzenden. Ik begin er gewoon niet meer aan, het spul gaat iedere keer kapot (belachelijk hoe er met pakjes om gegaan wordt). Geef ik dat aan, dat is het teveel moeite om even te laten weten dat je geen interesse meer hebt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:50

Idd Vjestagirl, even een berichtje terug kan er niet vanaf. Zo vreemd. Is echt 2 seconden werk ‘oké ik zie er vanaf’.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:21

Heb een mooi buro staan wat gratis opgehaald mag worden. Dan niet op MP, maar op FB pagina "elkaar een handje helpen met 'n kleine beurs" gezet. Mijn dochter heeft haar tienerkamer opgeruimd. Buro was zo goed als nieuw, aangezien mijn dochter altijd beneden zat. Eerste die reageerde was blij, want ze had eenzelfde buro, maar daar was een hoek afgebroken. Kwam er op neer dat ze dan alleen het bovenblad wilde hebben. Tja, nee, wat moet ik dan met de rest?
Nummer 2 wilde de hoogte weten, maar ik had het buro al gedemonteerd en wist alleen de lengte en breedte van het blad. Niet precies de hoogte. Maar hoeveel verschil zal er nou helemaal inzitten. Ik neem aan dat de meest buro's ongeveer gelijk zijn van hoogte. Nou, dan zagen ze er dan maar vanaf.

Ik begrijp het niet, dan adverteer je op een pagina voor mensen uit de buurt, kan nog gratis afgehaald worden ook, maar zelfs dat is de mensen nog teveel moeite en kopen ze liever een nieuwe. Tja, als het niet binnen een week weg is, dan stoken we het maar op. Al vind het dat heel erg zonde.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:32

Normaal zet ik altijd vaste prijs en bieden uit op marktplaats maar door de discussie hier ga ik vanaf vandaag eens kijken wat er gebeurt als ik er een prijs en bieden vanaf bij zet. Ben heel benieuwd of ik dan opeens andere of meer reacties krijg.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:41

J0anieke schreef:
In principe niks. Maar vind het wel een bijzondere manier om aan geld te komen. Je kaapt ook een beetje veilingen weg voor mensen die wel serieus geïnteresseerd zijn in zo'n product.

volgens mij niet toch? De andere geinteresseerden kunnen erover bieden tijdens de veiling. Ik neem aan dat ze er winst opmaakt, dus kennelijk is de waarde hoger...het is ook een risico, want kost haar veel geld als ze het niet via mp verkocht krijgt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:51

upendo schreef:

Simpel, toch?

Ach, ik heb eens een deken kunnen scoren voor 15 euro waar de zogezegd vaste prijs 30 euro was. :D

Vaste prijzen is iets voor in winkels. Als je tweedehands wilt handelen, moet je het spelletje van tweedehands handelen willen meespelen. Dat is soms moeilijk, maar dat maakt van de andere persoon nog niet meteen een raar of onbeleefd mens dat niet kan lezen. Een beetje meer respect voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de spulletjes waar je vanaf wilt, mag ook wel. :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:16

Ik heb nu voor het eerst de mogelijkheid tot bieden op mijn mp advertenties. Gaan mensen er dan vanuit dat als ze de vanaf prijs bieden dat ze het artikel dan mogen kopen of vinden ze het normaal dat ik wacht met reageren of er misschien een hoger bod komt?

Ik zelf bied eigenlijk nooit op dingen met een vaste prijs maar ik denk wel dat als iedereen de zelfde vast prijs vraagt dat er dan ook weinig verkocht wordt. Ik kijk zelf regelmatig naar Anky dekjes maar hier in de buurt vraagt bijna iedereen 45 euro voor een gebruikt dekje. Dat vind ik zelf te veel en daar reageer ik ook niet op. Maar ik denk dat als iemand zijn Anky dekje te koop aanbied en ziet dat iedereen 45 euro vraagt dat hij of zij dan ook denkt dat het dekje 45 waard is, terwijl de dekjes misschien helemaal niet verkocht worden, of tenminste niet voor die prijs. Dat er daardoor dus een vertekend beeld ontstaat van de waarde van een product.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:28

Gini schreef:
upendo schreef:

Simpel, toch?

Ach, ik heb eens een deken kunnen scoren voor 15 euro waar de zogezegd vaste prijs 30 euro was. :D

Vaste prijzen is iets voor in winkels. Als je tweedehands wilt handelen, moet je het spelletje van tweedehands handelen willen meespelen. Dat is soms moeilijk, maar dat maakt van de andere persoon nog niet meteen een raar of onbeleefd mens dat niet kan lezen. Een beetje meer respect voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de spulletjes waar je vanaf wilt, mag ook wel. :)

Jemig Gini, waar is deze zin voor nodig?

Ik gebruik soms wel vaste prijzen op marktplaats. Simpelweg omdat ik bijzonder lage prijzen vraag en mensen daar al een prima deal aan hebben. Ik heb geen zin in het biedspelletje, het staat niet in de weg. Waarom moet ik dan akkoord gaan met een bedrag waar ik niet blij mee ben? Dit is gewoon lekker helder en duidelijk.
Laatst bijgewerkt door upendo op 20-07-20 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:28

petra8 schreef:
Ik heb nu voor het eerst de mogelijkheid tot bieden op mijn mp advertenties. Gaan mensen er dan vanuit dat als ze de vanaf prijs bieden dat ze het artikel dan mogen kopen of vinden ze het normaal dat ik wacht met reageren of er misschien een hoger bod komt?

Ik zelf bied eigenlijk nooit op dingen met een vaste prijs maar ik denk wel dat als iedereen de zelfde vast prijs vraagt dat er dan ook weinig verkocht wordt. Ik kijk zelf regelmatig naar Anky dekjes maar hier in de buurt vraagt bijna iedereen 45 euro voor een gebruikt dekje. Dat vind ik zelf te veel en daar reageer ik ook niet op. Maar ik denk dat als iemand zijn Anky dekje te koop aanbied en ziet dat iedereen 45 euro vraagt dat hij of zij dan ook denkt dat het dekje 45 waard is, terwijl de dekjes misschien helemaal niet verkocht worden, of tenminste niet voor die prijs. Dat er daardoor dus een vertekend beeld ontstaat van de waarde van een product.

Ik zet de bieden vanaf prijs altijd op een prijs waarvoor ik het in het ergste geval als er niemand met een hoger bod komt wel voor wil verkopen. Dus als ik graag €40 wil hebben dan is mijn vanaf prijs bijvoorbeeld €35 en mijn vraagprijs €45. Als ik dan een bod krijg van €35 stuur ik altijd een berichtje van "Bedankt voor je bod. De vraagprijs is €45 en ik heb het item pas net te koop staan. Ik wil het wel verkopen voor €40, maar anders wacht ik nog even of er iemand met een hoger bod komt."

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:31

Dat is toch geen nare zin?
Tenminste zo neem ik die zin niet op.

het is wel naar mijn idee een feit.
Iemand heeft interesse, dus is een potentiële koper.
Probeer het zodanig ook te zien, ook al denk je, stik er in.
Want misschien komt hij toch uiteindelijk wel met een bod waar je wel tevreden mee bent.

En natuurlijk heb ik het dan niet over potentiele kopers die zelf enorm bod of brutaal zijn.
Maar netjes bieden of vragen, dat kan altijd wat worden :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:40

IHN schreef:
J0anieke schreef:
In principe niks. Maar vind het wel een bijzondere manier om aan geld te komen. Je kaapt ook een beetje veilingen weg voor mensen die wel serieus geïnteresseerd zijn in zo'n product.

volgens mij niet toch? De andere geinteresseerden kunnen erover bieden tijdens de veiling. Ik neem aan dat ze er winst opmaakt, dus kennelijk is de waarde hoger...het is ook een risico, want kost haar veel geld als ze het niet via mp verkocht krijgt

Oh daar heb je een punt. Zo had ik het nog niet bekeken.. :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:44

Ik vind een bieden vanaf prijs altijd een beetje vaag. Het wekt wel de indruk dat het de minimumprijs is waar iets voor weg kan, terwijl er ook verkopers zijn die er beduidend meer voor willen hebben. Zelf stel ik het alleen in als minimumprijs en verkoop iets ook als het geboden wordt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:13

_Penotti schreef:
Dat is toch geen nare zin?
Tenminste zo neem ik die zin niet op.

het is wel naar mijn idee een feit.
Iemand heeft interesse, dus is een potentiële koper.
Probeer het zodanig ook te zien, ook al denk je, stik er in.
Want misschien komt hij toch uiteindelijk wel met een bod waar je wel tevreden mee bent.

En natuurlijk heb ik het dan niet over potentiele kopers die zelf enorm bod of brutaal zijn.
Maar netjes bieden of vragen, dat kan altijd wat worden :j

Klinkt alsof iemand die niet meedoet aan het hele biedspelletje op marktplaats geen respect heeft voor potentiële kopers. Beetje krom.

De prijs waar ik tevreden mee ben bij een vaste prijs is de prijs uit de advertentie. Is helder voor elke potentiële koper. Dan is het meteen ook aan de koper of diegene dat bedrag wil betalen. Stuk helderder dan bieden vanaf prijzen waar het dan toch niet voor weg gaat wat mij betreft.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:31

upendo schreef:
Klinkt alsof iemand die niet meedoet aan het hele biedspelletje op marktplaats geen respect heeft voor potentiële kopers. Beetje krom.

De prijs waar ik tevreden mee ben bij een vaste prijs is de prijs uit de advertentie. Is helder voor elke potentiële koper. Dan is het meteen ook aan de koper of diegene dat bedrag wil betalen. Stuk helderder dan bieden vanaf prijzen waar het dan toch niet voor weg gaat wat mij betreft.

Dan maak je wel een hele rare deductie. Maar kan gebeuren, ik zal proberen mezelf te verduidelijken.
Ik zeg nergens dat je akkoord moet gaan met een bod waar je je niet goed bij voelt. Ik zeg ook nergens dat mensen die een vaste prijs voor hun product willen per definitie geen respect hebben.

Wat ik wel zeg is dat er meer respect mag komen voor iemand die een bod doet, ook al ben je er niet mee akkoord. Het is niet omdat iemand 30 euro biedt voor een item dat voor 45 euro te koop staat, dat die persoon in dit topic thuis hoort en dat er 'raar, jemig wat een onbeleefd bod en hehe, kan je niet lezen, er staat 45' geroepen moet worden. Beleefd en netjes en vriendelijk blijven is ook een optie. 30 euro is een perfect normaal bod om ergens halfweg elkaar tegen te komen. Wil je dat niet, ook goed, even goede vrienden, maar waarom zou je dan van die half-sarcastische opmerkingen sturen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:33

Dat ben ik wel helemaal met je eens. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:36

Precies, zo zie ik het ook.
Ik zie zo'n lompe opmerkingen voorbij komen, terwijl ik dan denk, die persoon heeft wel interesse.
Je bent niet overeen met de prijs, maar dat kan misschien nog komen.
Ook bij een vaste prijs, want als hij merkt die persoon zakt echt niet, misschien bied hij toch nog die vaste prijs.

Maar als je dan die lompe opmerkingen ziet, nou dan is de kans wel verkeken hoor.
Dat noem ik geen respect hebben.