Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Vaste prijs is vaste prijs.
Simpel, toch?
mavantos schreef:Tallie1979 schreef:Er staat in de advertentie dat 45 de vaste prijs is. En dan 1/3 van de prijs afhalen, ondanks dat er vaste prijs staat. Dat vind ik pas bot!![]()
En het vreet geen brood he, dat denken mensen soms..
Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw![]()
Als ik bijvoorbeeld zeker minimaal €15 wil hebben voor een product met een nieuwwaarde van €30 dan zet ik een vraagprijs neer van €20. Dan kan je nog iemand tegemoet komen en als het voor meer wordt verkocht heb ik ook een keer een goede deal
Tallie1979 schreef:mavantos schreef:
Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw![]()
Als ik bijvoorbeeld zeker minimaal €15 wil hebben voor een product met een nieuwwaarde van €30 dan zet ik een vraagprijs neer van €20. Dan kan je nog iemand tegemoet komen en als het voor meer wordt verkocht heb ik ook een keer een goede deal
Kijk, dit product is kostbaar en ze zijn waarde vast. Een echte kenner weet wat ze kosten.
Ik verkoop heel regelmatig tekenmateriaal en ik weet dat dit gewoon een redelijke prijs is. En als mensen het te duur vinden, dan kopen ze inderdaad nieuw. Ik ben op dit moment ook de enige die deze set op marktplaats heeft staan, want ze worden eigenlijk zelden tot nooit aangeboden.
En tuurlijk heb ik de intentie om ze te verkopen, maar niet voor ieder belachelijk bod wat er voorbij komt. Had ze 40 geboden, dan had ik ze er wel voor weg gedaan, maar dit is gewoon voor een duppie op de eerste rang willen zitten
mavantos schreef:Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw![]()
J0anieke schreef:In principe niks. Maar vind het wel een bijzondere manier om aan geld te komen. Je kaapt ook een beetje veilingen weg voor mensen die wel serieus geïnteresseerd zijn in zo'n product.
upendo schreef:Vaste prijs is vaste prijs.
Simpel, toch?
Gini schreef:upendo schreef:Vaste prijs is vaste prijs.
Simpel, toch?
Ach, ik heb eens een deken kunnen scoren voor 15 euro waar de zogezegd vaste prijs 30 euro was.
Vaste prijzen is iets voor in winkels. Als je tweedehands wilt handelen, moet je het spelletje van tweedehands handelen willen meespelen. Dat is soms moeilijk, maar dat maakt van de andere persoon nog niet meteen een raar of onbeleefd mens dat niet kan lezen. Een beetje meer respect voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de spulletjes waar je vanaf wilt, mag ook wel.
petra8 schreef:Ik heb nu voor het eerst de mogelijkheid tot bieden op mijn mp advertenties. Gaan mensen er dan vanuit dat als ze de vanaf prijs bieden dat ze het artikel dan mogen kopen of vinden ze het normaal dat ik wacht met reageren of er misschien een hoger bod komt?
Ik zelf bied eigenlijk nooit op dingen met een vaste prijs maar ik denk wel dat als iedereen de zelfde vast prijs vraagt dat er dan ook weinig verkocht wordt. Ik kijk zelf regelmatig naar Anky dekjes maar hier in de buurt vraagt bijna iedereen 45 euro voor een gebruikt dekje. Dat vind ik zelf te veel en daar reageer ik ook niet op. Maar ik denk dat als iemand zijn Anky dekje te koop aanbied en ziet dat iedereen 45 euro vraagt dat hij of zij dan ook denkt dat het dekje 45 waard is, terwijl de dekjes misschien helemaal niet verkocht worden, of tenminste niet voor die prijs. Dat er daardoor dus een vertekend beeld ontstaat van de waarde van een product.
IHN schreef:J0anieke schreef:In principe niks. Maar vind het wel een bijzondere manier om aan geld te komen. Je kaapt ook een beetje veilingen weg voor mensen die wel serieus geïnteresseerd zijn in zo'n product.
volgens mij niet toch? De andere geinteresseerden kunnen erover bieden tijdens de veiling. Ik neem aan dat ze er winst opmaakt, dus kennelijk is de waarde hoger...het is ook een risico, want kost haar veel geld als ze het niet via mp verkocht krijgt
_Penotti schreef:Dat is toch geen nare zin?
Tenminste zo neem ik die zin niet op.
het is wel naar mijn idee een feit.
Iemand heeft interesse, dus is een potentiële koper.
Probeer het zodanig ook te zien, ook al denk je, stik er in.
Want misschien komt hij toch uiteindelijk wel met een bod waar je wel tevreden mee bent.
En natuurlijk heb ik het dan niet over potentiele kopers die zelf enorm bod of brutaal zijn.
Maar netjes bieden of vragen, dat kan altijd wat worden
upendo schreef:Klinkt alsof iemand die niet meedoet aan het hele biedspelletje op marktplaats geen respect heeft voor potentiële kopers. Beetje krom.
De prijs waar ik tevreden mee ben bij een vaste prijs is de prijs uit de advertentie. Is helder voor elke potentiële koper. Dan is het meteen ook aan de koper of diegene dat bedrag wil betalen. Stuk helderder dan bieden vanaf prijzen waar het dan toch niet voor weg gaat wat mij betreft.