Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:vibabu schreef:Er zit nogal een verschil in grootte van accu als je er volledig op rijdt of dat het een onderdeel van je auto is.
Waar en waarvan denk je dat die accu van jouw auto gemaakt is dan.
MarlindeRooz schreef:Ja maar ga dan niet anderen zwart maken met iets waar je zelf ook dankbaar gebruik van maakt.
Magrathea schreef:Fijn die aannamesJa de productie van elektrische wagens is behoorlijk vervuilend, maar hoe denk je dat dat ging met de eerste benzineauto's? Het is al een stuk beter dan 5 jaar geleden en over nog eens 5 jaar is het weer beter. We moeten ons nog aanpassen, we komen nog problemen tegen, zoals dat de brandweer nog moet onderzoeken hoe verongelukte elektrische wagens het veiligst kunnen worden afgevoerd. Dat betekent niet dat we dan maar in diesels rond moeten blijven tuffen.
Op het moment dat een elektrische wagen rijdt, heeft ie geen uitstoot meer. Ja, de elektriciteit die erin gaat - maar dat ligt niet aan elektrische wagens maar aan het stroomnet dat nog niet om is. Of omdat de elektriciteit bijvoorbeeld uit restwarmte van huisvuilverbranders komt. Als je serieus wil beweren dat elektriciteit minder schoon is dan benzine of diesel mag je echt even wat dieper de materie in duiken hoor...![]()
De échte oplossing is gewoon minder gaan rijden, deelauto's, vaker gebruik maken van het OV. Ik denk echt (unpopular opinion) dat heel veel mensen die beweren niet zonder auto te kunnen dit best wel kunnen maar gewoon niet willen. (Heel veel dus hè, niet alle.) Het zal wel aan mijn beperkte stadse inzicht liggen maar volgens mij staan de meeste files nog altijd in deze regio en niet in de provinicie (waar ik me inderdaad kan indenken dat OV minder goed beschikbaar is)... dus waar al die mensen dan vandaan komen...