Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:10

Er zit nogal een verschil in grootte van accu als je er volledig op rijdt of dat het een onderdeel van je auto is. :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:13

vibabu schreef:
Er zit nogal een verschil in grootte van accu als je er volledig op rijdt of dat het een onderdeel van je auto is. :(:)

:(:)

Waar en waarvan denk je dat die accu van jouw auto gemaakt is dan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:15

MarlindeRooz schreef:
vibabu schreef:

:(:)

Waar en waarvan denk je dat die accu van jouw auto gemaakt is dan.

Het is natuurlijk zo dat lithium gewoon niet vriendelijk gewonnen wordt, maar 30 gram of 300 kg maakt wel veel uit natuurlijk. Dat is wat ze er mee wil zeggen.

MarlindeRooz

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:16

Ja maar ga dan niet anderen zwart maken met iets waar je zelf ook dankbaar gebruik van maakt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:27

Precies wat Germie zegt.... het is nogal een verschil. Blijkbaar rij je elektrisch? Ik maak namelijk niemand zwart, ik zeg alleen dat het "groene rijden" in NL wel een keerzijde heeft; namelijk het leed van de natuur 3000 kilometer verderop en het mensenvlees wat daar aan gedaan wordt. Is best iets om stil bij te staan. En ja, ik heb ook een auto en heb ook batterijen in mijn afstandbediening. Maar die hoeveelheden zijn wel een stuk minder dan in een elektrische auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:44

Mensenvlees?! Dat zijn wel heul gekke auto's dan. :=

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:55

MarlindeRooz schreef:
Ja maar ga dan niet anderen zwart maken met iets waar je zelf ook dankbaar gebruik van maakt.

Vind jouw opmerking niet bepaald terecht... De reguliere loodaccu's hebben een redelijk betrouwbare gebruikstijd. Daarnaast is de groei van de vraag naar deze accu's heel gestaag gegaan, wat zorgt voor welvaart.

Vergeet daarbij niet dat dit een compleet ander soort accu is (loodaccu) dan de lithium accu die in elektrische auto's wordt gestopt, die tevens in jouw mobiel zit, je laptop en misschien heb je een camera, etc. Die veel ingewikkeldere grondstoffen vereist.

Dan komt met een enorme noodgang ineens de vraag naar enorme lithiumaccu's op gang. Grondstoffen die eerder in hele kleine hoeveelheden gewonnen werden, moeten ineens met barstend geweld en enorme hoeveelheden gewonnen worden. DAT zorgt voor uitbuiting! Want er wordt niet gekeken naar een veilige manier om deze grondstof te winnen, het moet en het moet nu! En dat is wat zorgt voor uitbuiting.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:01

Ik ben ook nog niet zo overtuigd over de veiligheid.
De duurdere luxe modellen zullen heus wel veilig zijn (al was er ook al een BMW spontaan in brand gevlogen in een showroom). Echter gaat het dadelijk snelle goedkope productie worden en dat zie ik dan niet perse veiliger worden.
De wegenwacht is inmiddels begonnen om tunnels met vuurvaste containers uit te rusten omdat er inmiddels al aardig wat gevallen van accubrand gemeld zijn op de snelwegen. Ik wil ook niet weten wat een accubrand in Gotthard voor effect heeft. Een normale brand is al een nachtmerrie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:43

Gelukkig wordt olie gewonnen zonder dat er ook maar een boom of insect voor hoeft te sterven, en van slavenarbeid is al helemaal gen sprake :z nee goed prima blijf lekker in je eigen bubbeltje zitten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:21

Wat je met dezer hele discussie niet moet vergeten is dat er een hele grote lobby achter zit. De hele reden dat de waterstofauto er nog niet is, is omdat de rechten ervan ca 17 jaar terug door oliemagnaten was opgekocht. De reden dat de elektrische auto's nu zo in the picture staan is omdat er veel geld in opgaat en een grote lobby achter zit.

Elektrisch is niet zo groen als men het wil laten denken. Maar de gemiddelde consument kijkt niet verder dan dat het op stroom gaat. Niet dat de winning van de grondstoffen een groot effect heeft en als het fout gaat bij elektrische Auto's (brand) het ook erg vervuilend is, de gassen, de zuren en het bijna niet te blussen, dus dat gaat ook nog lang door.

En dat staat dus los van de (niet zo) groene stroom. Natuurlijk is de oliewinning ook niet alles, maar ik vind niet dat je blind achter de plaatste hype moet rennen.

Ik rij liever nog een tijd door in mijn auto die 1:20 diesel rijdt, dan dat ik over ga op elektrisch ...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:32

Fijn die aannames :roll: Ja de productie van elektrische wagens is behoorlijk vervuilend, maar hoe denk je dat dat ging met de eerste benzineauto's? Het is al een stuk beter dan 5 jaar geleden en over nog eens 5 jaar is het weer beter. We moeten ons nog aanpassen, we komen nog problemen tegen, zoals dat de brandweer nog moet onderzoeken hoe verongelukte elektrische wagens het veiligst kunnen worden afgevoerd. Dat betekent niet dat we dan maar in diesels rond moeten blijven tuffen.
Op het moment dat een elektrische wagen rijdt, heeft ie geen uitstoot meer. Ja, de elektriciteit die erin gaat - maar dat ligt niet aan elektrische wagens maar aan het stroomnet dat nog niet om is. Of omdat de elektriciteit bijvoorbeeld uit restwarmte van huisvuilverbranders komt. Als je serieus wil beweren dat elektriciteit minder schoon is dan benzine of diesel mag je echt even wat dieper de materie in duiken hoor... :o

De échte oplossing is gewoon minder gaan rijden, deelauto's, vaker gebruik maken van het OV. Ik denk echt (unpopular opinion :o ) dat heel veel mensen die beweren niet zonder auto te kunnen dit best wel kunnen maar gewoon niet willen. (Heel veel dus hè, niet alle.) Het zal wel aan mijn beperkte stadse inzicht liggen maar volgens mij staan de meeste files nog altijd in deze regio en niet in de provinicie (waar ik me inderdaad kan indenken dat OV minder goed beschikbaar is)... dus waar al die mensen dan vandaan komen... :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:39

Ik kijk het nog heel even aan.
Sta er zeker niet negatief tegenover maar kan het ten eerste nog niet betalen en ten tweede heb ik nog een klein beetje een ‚minidisc‘ gevoel erbij. (Het ding wat het helemaal ging worden maar kort erna door de CD verdrongen werd).
Zodra het allemaal lekker loopt met de lagere prijsklasse auto‘s zonder rare problemen (niet zoals de vrijwel gloednieuwe KIA die hier in de buurt op de snelweg spontaan in de fik vloog tijdens het rijden afgelopen maand) dan ga ik eens hopen op een tweedehands met 2500 kg trekvermogen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:34

Ik ben anti-zwarte Piet. Maar ik voel toch een soort weerzin bij roetveegpieten. Ik sta er 100% achter maar toch is die verandering nog niet verwerkt daarbinnen ofzo. Komt omdat we natuurlijk jaaaaaren lang zwarte pieten gezien hebben. Moet er nog even wat jaartjes aan wennen gok ik. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:50

Magrathea schreef:
Fijn die aannames :roll: Ja de productie van elektrische wagens is behoorlijk vervuilend, maar hoe denk je dat dat ging met de eerste benzineauto's? Het is al een stuk beter dan 5 jaar geleden en over nog eens 5 jaar is het weer beter. We moeten ons nog aanpassen, we komen nog problemen tegen, zoals dat de brandweer nog moet onderzoeken hoe verongelukte elektrische wagens het veiligst kunnen worden afgevoerd. Dat betekent niet dat we dan maar in diesels rond moeten blijven tuffen.
Op het moment dat een elektrische wagen rijdt, heeft ie geen uitstoot meer. Ja, de elektriciteit die erin gaat - maar dat ligt niet aan elektrische wagens maar aan het stroomnet dat nog niet om is. Of omdat de elektriciteit bijvoorbeeld uit restwarmte van huisvuilverbranders komt. Als je serieus wil beweren dat elektriciteit minder schoon is dan benzine of diesel mag je echt even wat dieper de materie in duiken hoor... :o

De échte oplossing is gewoon minder gaan rijden, deelauto's, vaker gebruik maken van het OV. Ik denk echt (unpopular opinion :o ) dat heel veel mensen die beweren niet zonder auto te kunnen dit best wel kunnen maar gewoon niet willen. (Heel veel dus hè, niet alle.) Het zal wel aan mijn beperkte stadse inzicht liggen maar volgens mij staan de meeste files nog altijd in deze regio en niet in de provinicie (waar ik me inderdaad kan indenken dat OV minder goed beschikbaar is)... dus waar al die mensen dan vandaan komen... :o

Maar de gene die nu reageren op jouw mening zijn ook mensen (aan woonplaatsen te zien) die in een andere omgeving wonen dan jij.
Gister heb ik er voor gekozen om voor werk naar Den Haag te gaan met het ov waar ik heen van deur tot deur 4 uur en 10 minuten onderweg was. In totaal ben ik 8,5 uur onderweg geweest. De routeplanners gaf 2 uur 45 minuten aan maar dankzij de minimale overstap tijd was dit niet uitvoerbaar.. pech? Misschien maar ik snap de keuze van met de auto wel dat was de laatste keer 2 uur en 30 minuten met een korte file. En ik was ook een stuk minder gestrest. En ja in de grote stad Den Haag is het prima en vanuit Den Haag naar Utrecht ook maar het land is groter dan dat.
Dus daar zal echt in geïnvesteerd moeten worden willen ze dat interessant maken voor mij als noorderling.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 01:30

- Ik vind mensen die vasthouden aan iets 'omdat het nou eenmaal zo is' of zich niet kunnen verplaatsen in een ander dom.
- Mensen die dingen zeggen als 'zo ben ik nou eenmaal' of 'ik ben gewoon lekker mezelf' vind ik ook dom.
- Mensen die zichzelf omschrijven als spontaan vind ik irritant.
- Ik vind dus best veel mensen dom en irritant :') (Ik ga hier toch eens over nadenken.. :D )
- Ik heb 2 kinderen maar vind de meeste kinderen verschrikkelijk.
- Ik vind dat veel ouders hun kinderen niet goed opvoeden.
- Ik vind als een van de weinige mensen in mijn omgeving net iets te grove humor leuk.
- Ik drink geen wijntjes en doe geen dansjes.
- Ik ben soms te kritisch in vriendschappen.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:55

Ik vind chateau meiland overrated en vind het echt irritant dat ineens iedereen aan het wijnen wijnen wijnen is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:01

sureido schreef:
Ik vind chocola en ijs lekker, maar chocoladeijs en chocomel vind ik echt heel vies :+

Ja! En chocoladevla is ook vies!
Eindelijk iemand die het begrijpt.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:10

ik denk dat ik er ook wel 1 heb: ik lust geen sushi :9 lust gewoon al geen vis of rijst laat staan een combinatie :9

al het andere eten in een sushi restaurant vind ik dan ook naar vis smaken :') dat zal wel in mijn hoofd zitten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:21

Majabeestje, ben jij zelf niet jezelf dan?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:31

Ashleytjuhh schreef:
ik denk dat ik er ook wel 1 heb: ik lust geen sushi :9 lust gewoon al geen vis of rijst laat staan een combinatie :9

al het andere eten in een sushi restaurant vind ik dan ook naar vis smaken :') dat zal wel in mijn hoofd zitten

_/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:42

Met de hele familie wokken is afschuwelijk.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:55

MarcoBorsato schreef:

Gister gedaan. "was gezellig"
We waren met 10 en we hebben amper met z'n allen aan tafel gezeten omdat iedereen aan het lopen was.
En het was druk waardoor je amper een gesprek kon voeren, al helemaal niet met z'n allen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:12

MarcoBorsato schreef:

Families die samen gaan wokken zijn 9 van de 10 keer asociale tokkies.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:20

__Sannne schreef:
MarcoBorsato schreef:

Families die samen gaan wokken zijn 9 van de 10 keer asociale tokkies.

:') dankjewel

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:24

Graag gedaan.