Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:48

Ik vind 10 euro wel te weinig ja.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:49

Ik vind netto een tientje per uur prima betaald zo onderhands.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:58

Ik betaal 12.50,10 euro vind ik niet veel..

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:07

Het is een regulier bedrag in mijn regio (ik woon in Duitsland). Het is de tweede schoonmaakster die ik heb die dat vraagt. Dus het is geen heel vreemd bedrag, mijn inziens.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:09

Van de andere kant: als je zus op een ander 30% meer krijgt, snap ik haar perfect dat ze bij jou geen 30% minder wil voor hetzelfde werk. Als het jou niet zoveel waard is denk ik dat je dan beter een andere vervanging zoekt.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:13

Is het eenmalig of voor vaker? Want voor die ene keer zou ik het wel gierig vinden..

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:15

Mijn moeder is ook zo'n gierige draak. Wanneer ik daar een weekend ben (woon aan de andere kant van het land) dan gaan we vaak patat eten. Mijn moeder zei toen dat ze het die keer wel wilde betalen (wat lief). Dus patat besteld, ik had normale patat en mijn zus en zij hadden zo'n grote bak boerenpatat. Zaten we te wachten, buigt ze voorover en fluistert: "Nou krijg ik zo 5 euro van je hé?"
Euh wat? :? Dacht het niet moeders!

leonie87

Berichten: 4488
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:24

Ik vind dat niet gierig. Dat is A. Wat je normaal betaald. B. Je zus doet het niet als een pro/meer ervaren persoon.

Charlotte omg TE erg!

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:30

topsylover schreef:
Mijn moeder is ook zo'n gierige draak. Wanneer ik daar een weekend ben (woon aan de andere kant van het land) dan gaan we vaak patat eten. Mijn moeder zei toen dat ze het die keer wel wilde betalen (wat lief). Dus patat besteld, ik had normale patat en mijn zus en zij hadden zo'n grote bak boerenpatat. Zaten we te wachten, buigt ze voorover en fluistert: "Nou krijg ik zo 5 euro van je hé?"
Euh wat? :? Dacht het niet moeders!


Lijkt me echt verschrikkelijk als het zo gaat met je eigen familie

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:35

Charlotte446 schreef:
Nog een erge, vind ik iig.

In diezelfde vriendengroep heeft mijn zwager een maand op een huis van een ander stel gepast ivm vakantie. Zij hadden ook kippen en katten die verzorgd moesten worden. Zwager woont en werkt op de boerderij bij zijn ouders, dus had geen enkel voordeel, deed het puur als gunst. Hij kreeg van tevoren te horen dat als hij iets uit de kast pakte, hij dat wel moest vervangen. Hij heeft na het oppassen geen geld/etentje of wat dan ook gekregen. Ik geloof zelfs nog wat gezeur over dat er dingen niet waren aangevuld. Wat volgens mijn zwager niet klopte.


ow zoiets vergelijkbaars heb ik zelf meegemaakt 2 jaar terug. Tussen kerst en O$N op mensen hun huis gepast en voor de paarden, honden, katten en kippen gezorgd.
Ik had aangegeven ( nadat ik er over gevraagd werd overigens) dat ik de avondmaaltijd gewoon thuis met mn vriend at. Woon 4 km verderop dus kon makkelijk even voor een uurtje naar huis.
Alleen avondeten dus he....en had duidelijk gemaakt dat ik op zn hoogst na het eten nog een uurtje thuis bleef en dan terug naar hun huis; oftewel, ik zat daar dus ook gewoon de hele avond, niet dat ik pas s'avonds tegen de avondronde terug kwam.

Kom ik daar, helemaal niks, maar dan ook helemaal niks te eten. Nog niet eens een brood. Licht ontbijtje en tussen de middag even wat kunnen eten was wel zo fijn geweest, zeker aangezien het niet 3 dagen luieren op de bank was, maar er ook gewoon gewerkt moest worden, want de paarden willen uiteraard wel een schone stal etc...... irriteerde me behoorlijk, want had nog zo nadrukkelijk gezegd dat ik alleen het avondeten bij mij thuis zou nuttigen.

Wat betreft drinken was er alleen koffie ( ik word al misselijk van alleen al de geur, dus nope; ik vind dat niet te drinken...iets wat ze wisten) en een halve fles sinas.

Ben die eerste avond zelf maar weer op de fiets terug gegaan naar het dorp om wat boodschapjes te doen.

Over de telefoon ( want er kwam onverwachts ineens 1 dag extra bij dat ze wegbleven, wat ik toezegde) heb ik een bedankje gekregen, maar had het wel zo netjes gevonden als dat ook face to face gezegd was. Werd me nog een presentje beloofd over de telefoon die ik ook nooit gekregen heb. Zelfs enige feedback of ik de boel netjes draaiende gehouden had ja of nee kon er nog niet vanaf.

Maar het ergste was toch wel dat er gewoon 0,0 voedsel achter gelaten was en maar een halve fles drinken voor 3 ( uiteindelijk dus zelfs 4) dagen oppassen....wat ik overigens nog kosteloos deed ook.

Oke niet helemaal hetzelfde; ik hoefde bv die halve fles sinas niet aan te vullen en voor de rest viel er niks aan te vullen, want het was er gewoon niet

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:49

Bizar zeg, je past kosteloos op en krijgt helemaal niks. Je verwacht toch minimaal wat te eten en drinken.

Ik paste ook ooit op iemands huis met dieren, kreeg een leuke souvenir, een flink pak geld, een goedgevulde koelkast en mocht later nog eens komen paardrijden.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:52

eten en drinken was idd wel minimaal ja.

Kijk dat ik er niet voor betaald werd was van tevoren duidelijk afgesproken; was tenslotte een vriendendienst, dus daar hoor je mij ook niet over. Vond en vind dat geen probleem.....maar dat het dan vervolgens op alle fronten 0,0 is, was toch behoorlijk lomp en zeker wat betreft het eten en drinken behoorlijk gierig

Dat er vervolgens een presentje wordt beloofd ( geheel uit hunzelf) waar je vervolgens nooit wat van weer hoort, laat staan ziet zodra zij thuis kwamen, deed me ook wel even fronsen om, eerlijk te zijn. Zeg dan gewoon niks

xU_Blinghx
Berichten: 1782
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:16

xxCYNNxx schreef:
eten en drinken was idd wel minimaal ja.

Kijk dat ik er niet voor betaald werd was van tevoren duidelijk afgesproken; was tenslotte een vriendendienst, dus daar hoor je mij ook niet over. Vond en vind dat geen probleem.....maar dat het dan vervolgens op alle fronten 0,0 is, was toch behoorlijk lomp en zeker wat betreft het eten en drinken behoorlijk gierig

Dat er vervolgens een presentje wordt beloofd ( geheel uit hunzelf) waar je vervolgens nooit wat van weer hoort, laat staan ziet zodra zij thuis kwamen, deed me ook wel even fronsen om, eerlijk te zijn. Zeg dan gewoon niks


Ik pas ook vaak op bij huizen van kennissen of familie. Krijg toch altijd ofwel een gevulde koelkast ofwel geld om de koelkast te vullen.

Als dit mij was overkomen had ik achteraf toch even een rekening gestuurd met de gemaakte onkosten :+
+ arbeidskosten die ik dan kwijtscheld omdat het was afgesproken dat kosteloos te doen :+

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:27

Ja had ik kunnen doen, maar dan had ik daarbovenop nog weer de ergernis gehad dat die kosten toch nooit terug betaald waren + ik ben geen hele grote broodeter, dus heel veel kosten had ik er ook niet aan. Zelfs niet met drinken en snackerij voor s'avonds op de bank.....dus ik had zoiets van; laat maar, geen energie in steken en volgende keer gewoon niet meer aanbieden op te passen.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:00

ik heb hier wel mensen die komen oppassen, maar dan zelf ook komen voor valantie. Zij gratis verblijf, ik gratis oppas. Eten moeten ze dan ook zelf regelen (hoewel ik het niet erg vind als er wat iit lasten gepakt wordt vam wat er staat). Vind het anders als je zelf 4 km verderop woont.. dan is het echt een gunst.

Charlotte446

Berichten: 647
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:19

Gini schreef:
Jeetje Charlotte, jij mag niet meer posten in dit topic. Mijn bloeddruk lijdt eronder. :')


Het maakt wat los merk ik :D

Nog eentje van mijn werk. Collega op de binnendienst (werkt dus alleen op kantoor) werd anderhalve dag van tevoren gevraagd of zij mee kon naar een beurs in Oost-Europa, woensdagmiddag heen, vrijdagavond laat terug. Collega vond dat heel leuk maar zat met oppas voor dochter. Man werkt ‘s avonds voor eigen bedrijf wat heel druk was dat moment, collega had de dagen/weken daarvoor meerdere malen vrij genomen om man te helpen (eenmanszaak). Manlief heeft geen ouders meer, haar ouders wonen in Oost-Europa, zelf net verhuisd naar andere woonplaats, beste vrienden ook net verhuisd naar buitenland. Vaste oppasmeisjes konden niet. Ze gaf aan niet te weten hoe ze dit op moest lossen. Man thuis blijven ging niet ivm werk, anderhalve dag van tevoren kon hij niks aanpassen wat ik logisch vind. Ze zaten vanwege de verhuizing/verbouwing even niet heel ruim qua geld.

Gaf mijn baas aan of ze niet iets van een professioneel oppasser oid kon regelen want dat zou toch maximaal maar een paar honderd euro kosten. 8)7

Ze gaf aan dat dat financieel heel lastig ging worden en vroeg of hij dat dan kon betalen: Nee, waarom zou ik?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:33

Maar was het absoluut belangrijk dat ze meeging of eerder van ‘he het is wat last minute maar misschien wel leuk als je mee kunt?’ In het laatste geval snap ik de werkgever.

Ook met huis oppassen en eten. Wij halen ook juist alles wat kan bederven weg. Drank mag je pakken maar wij drinken voornamelijk kraantjeswater en ik af en toe een blikje cola light. Oja en er is ook koffie en thee en veel wijn, bier en vanalles dat kan wel :D maar dus geen Sap of ander frisdrank en ik haal niks in huis voor de oppas. Weet ik veel wat ze eten en zonde als ik het zou moeten weggooien. Wel spreek ik op voorhand goed de verwachtingen af: wat dient er qua zorg voor de kat precies te gebeuren en welke vergoeding staat daar tegenover. Scheelt veel teleurstelling denk ik om het op voorhand uit te klaren.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:36

Als iemand bij mij oppast zou ik wat huishoudgeld neerleggen. Je weet toch nooit wat iemand lekker vind? Maar eigenlijk doen we dat niet.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:44

Meisje die mijn kat heeft verzorgd kreeg 2.50 p.u. en nog wat lekkers. Die had een mooi zakcentje na 2 weken 2 uur per dag. Maar ze had het dubbel en dwars verdiend

Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:48

Ja je wilt toch ook dat je dieren goed verzorgd worden, daar mag wat mij betreft echt wel wat tegenover staan.
Zo heb ik jaren geleden op het huis en de dieren van bokkers in Hongarije gepast. Ik verbleef daar tegen kost en inwoning.
Het zou toch ook belachelijk zijn dat als ik voor hun dieren zorg, daar elke dag meerdere uren mee bezig ben, dat het me dan ook nog eens geld moet kosten.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:00

Ik vind dat echt veel veel factoren afhankelijk: kun je het zien als korte vakantie? Dus ipv weekendje weg? Dan is het logisch dat je je eigen eten ed verzorgd en als tegenprestatie dus voor de dieren zorgt.

Woon je in de buurt en is het dus geen vakantie maar echt oppassen, dan zou een tegenprestatie in de vorm van huishoudgeld wel op de plek zijn. Een gevulde koelkast zou ik weer anders vinden, je weet toch niet wat de ander lekker vindt?

Communiceren hierover zou wel fijn zijn uiteraard, dat de ander niet voor verrassingen komt te staan.

Ik ben zelf jaren geleden met mijn gezin naar Texel geweest, in het huisje van mijn tante. Wij zorgden zelf voor eten ed. Toen wij gingen een kleinigheidje achtergelaten, maar achteraf voelt dat ook niet goed: als wij daar een huisje hadden moeten huren waren we honderden euro’s kwijt, dus dat had toen niet gekund. Maar toch dat we ‘gratis’ in iemands huis zaten die er zelf ook kosten aan heeft..

Toch ook maar eens op terugkomen, haha

(Het voelt dus niet goed omdat dit ons aangeboden is en we er dankbaar gebruik van hebben gemaakt, maar ik nooit heb gevraagd of ze toch een vergoeding wil. Toentertijd konden we dat niet missen en dat was bekend, maar tóch)

Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:03

Dat vind ik totaal wat anders Marocje, jullie hebben geen zorgen gehad voor dieren inde periode dat je daar was.
Ik heb dus in Hongarije 3,5 maand opgepast op paarden, honden en kippen. Ik was hier meerdere uren per dag zoet mee, maar in jouw verhaal zou ik het dus als een vakantie kunnen zien in het buitenland?

Laten we wel wezen, als ze iemand moeten inhuren voor de zorg zijn ze bakken met geld kwijt.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:14

Nee, ik reageerde nog op de Posts boven jou, had die van jou nog niet gezien.

Dat is weer wat anders natuurlijk, dan ben je daar een paar maanden om te werken. Dat je dan een vergoeding krijgt voor jouw onderhoud is wel fijn natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:19

Ik had onlangs een klant waarbij ik continu het licht moest aan en uit doen. Dus bv: Ik loop naar de berging voor een emmer en een dweil. Zet de emmer in de gootsteen en ga terug achter de aftrekker. Die 15 seconden daar tussen in moest het licht uit want dat kost geld.

Ik werk in de schoonmaak en ik heb een klant waar het rond de 12-13 graden is. Zij betaald mij om te poetsen en niet om te maken dat ik het warm heb. Dat vind ik echt enorm gierig :') Met de verwarming op 18 graden ben ik al dik tevreden. Maar geen verwarming is wel wat extreem.

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:25

Inhuren is duur inderdaad.
Vriend en ik hebben vorig jaar zomer 10 dagen op een huis van kennissen gepast, incl hond. Ze zocht oppas voor de hond, maar dat past niet zo goed in mijn kleine huis, dus aangeboden dat ik dat wel wilde, maar dan in hun huis. Dat vonden ze prima! Huis was een zooi toen we erin kwamen, dus eerst zo goed mogelijk opgeruimd. Daarna het gras gemaaid, containers buiten gezet, hond geborsteld en uitgelaten. Was voor mij verder van mijn werk (in de auto ipv op de fiets) en voor vriend was het ong. gelijk. Na afloop niet eens een bedankje gehad. Geprobeerd af te spreken, maar na diverse appjes met data van onze kant kwam er geen reactie meer.
Dat doen we dus ook niet weer. Geen boodschappengeld, geen fatsoenlijk bedankje/souvenir/etentje oid.

Binnenkort gaan we naar Praag om 5 dagen op het huis + 3 katten van iemand te passen. Met gesloten beurs, dat is van te voren duidelijk afgesproken :).

@DeMolenhoek; dat is wel erg extreem ja! Heeft die klant wel overal led-verlichting? Anders is het aan-uit-aan systeem nog duurder dan gewoon aanlaten :Y)