Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:09

Ligt er misschien ook aan waar je zit? Mijn standje is aan een doodlopende straat met eigenlijk alleen wandelaars en fietsers, en een enkele auto (met wandelaars).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:30

Hier heeft iedereen kippen dus aanbieden voelt wat gek. Maar wie weet. We kunnen nu er nog tegenaan eten.
Vandaag nieuwe kippen halen *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:31

Whoei! Waar ga je ze halen? En wat voor soort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:42

Wat leuk! Wat wordt het?

Hier is het heel saai 2 bleu de landes en 3 leghorns geworden. Maar binnenkort worden de corona maatregelen hopelijk versoepelt en kan ik wat eieren weg doen om uit te broeden. Hopelijk heb ik dan weer wat zuivere mechelse koekoeks :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:53

Dubbeldoel kippen gaan het zeker worden aangezien ze ook voor het vlees zijn. Alleen dan toch weer orpington of toch ander ras proberen. Weet wel dat ik een beetje kleurtjes wil hebben en zoveel mogelijk variatie in de kleur. Af en toe kuikentjes, maar ook niet te vaak. :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:27

Drie Marans hennen :D. Ik zou ze eerst bij hetzelfde adres halen als Prairy maar dat gaat uiteindelijk niet door. Dus nu bij een adres in Leerbroek. Is wel een handelaar, vind het wel wat spannend.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:35

Ervaringsdeskundige tip, zet ze eerst even apart voor je ze in je groep gooit :')

De vier die ik gehaald heb zonderen zich overigens nog steeds af van de rest van de groep en zijn ook veel minder actief heb ik het idee.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:44

Dat is wel echt jammer. Voel me beetje schuldig dat ik je die tip gaf, al kon ik dat ook niet weten natuurlijk...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:45

Nee joh, niet schuldig voelen. Ik had ze zelf ook eerst apart kunnen zetten natuurlijk. En misschien is het wel van de duiven gekomen die in de heg ernaast een nest hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:22

Duiven staan er wel om bekend dat het ziekte dragers zijn.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:21

Ze zijn er! Drie mooie Marans-en. Eentje heeft wel veel een oogje dicht, ik denk misschien iets ingekregen? Op de weg terug tuimelden ze nog wel eens om en op elkaar in hun draagmand. Ze zijn verder alert en zien er verder ook helemaal gezond uit. Ze zijn druk aan het scharrelen en zandbadderen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:57

Had hij meerdere rassen Century?
Ben benieuwd of het goed blijft gaan, ik ben ook voorzichtig aan het rondkijken nog steeds, maar via marktplaats enzo blijf ik toch spannend vinden...

Als er iemand hier is die niet al te ver vanuit Breda zit die wel wat Australorp of Orphington kippen (geen kriel) heeft die een nieuw huisje zoeken (of kan uitbroeden oid) dan hoor ik het graag (via PB).
Ik ben ook 1 keer in de week in de buurt van Rockanje, en 4 keer per jaar over de grens in Duitsland ter hoogte van Noord Limburg, dus kan best een eindje rondom hier komen :)
Als dat voor kippen tenminste te doen is, zolang reizen...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:18

Hij had ook Araucana, ik weet niet of er nog meer waren. Maransen waren erg in trek zei hij. Ik heb er wel een stukje voor moeten rijden, maar ze zijn echt heel mooi en ook redelijk tam, dus als ze niet ziek worden het helemaal waard :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:06

Afbeelding
Niet de beste foto, maar toch :) Verderop zie je de konten van de Bielefelders die een witlof vermoorden.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 22:28

Gefeliciteerd met je nieuwe kippen Century!

Ik heb en verkoop Orpingtons. Momenteel alleen kuikens. Misschien later in het jaar ook oudere kuikens/hennen. Maar zit wel in de Achterhoek.

Ik zag dat 1 van onze lammeren een dik oor had. Oormerk had altijd al een beetje geirriteerd en is er nu uit. Wondje ziet er netjes en schoon uit. Maar nu (2 dagen later) opeens een dik en warm oor :roll:

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:44

Goed om te weten Moonfight! Ik stuur je binnenkort een keer een pbtje, als we het hok een eind op orde hebben :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:05

moonfight, beetje ctc spray erop helpt vast. Doe ik hier bij de kalveren ook als die er last van hebben. Komt gelukkig niet vaak voor.

mooie kippen Century!
Meerkerk is hier redelijk dichtbij, dus als ik nog eens kippen zoek.. wil je het adres pb'en?
ik heb nu 3 Noordhollandse blauwen, en een kruising Wyandotte, en daarbij een cochin krielhaantje.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:40

Moonfight schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe kippen Century!

Ik heb en verkoop Orpingtons. Momenteel alleen kuikens. Misschien later in het jaar ook oudere kuikens/hennen. Maar zit wel in de Achterhoek.

Ik zag dat 1 van onze lammeren een dik oor had. Oormerk had altijd al een beetje geirriteerd en is er nu uit. Wondje ziet er netjes en schoon uit. Maar nu (2 dagen later) opeens een dik en warm oor :roll:

Heb je ook broedeieren? Verzend je deze ook? :)
Het zal dan niet voor deze broedse kippen zijn, maar wellicht later in het jaar. Je hebt de grote Orphingtons toch?

Gefeliciteerd met de nieuwe kipjes! :D

Ik ben hier benieuwd of de eieren uit gaan komen dit weekend. Het nest heb ik 3x verhuisd, maar de hennen zijn er braaf elke keer weer op gaan zitten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:54

Veel plezier met de nieuwe kippen century!

Moonfight: Hier 3 ooien die hun oormerk er hebben uitgetrokken. Zag er ook niet al te best uit. Indien het echt dik en warm blijft zou ik het durven open prikken :)

Ik duim voor de kuikens Djoena!

Waarom zijn konijnen zo schattig :=

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:14

Bedankt allemaal! Helaas moet ik wel zo naar de dierenarts, één is toch echt ziek. :/

Wat een schattig konijntje, die hebben inderdaad een veel te hoog fluffy-gehalte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:20

Veel beterschap voor de kip!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:59

Bedankt! Haar klachten lijken te komen van beschadigingen aan beide ogen waarvan één oog ernstig. Dus dat wordt zalven. Ze lijkt gelukkig geen infectie of iets besmettelijks te hebben. Ik heb hoop dat ze helemaal geneest.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:24

He bah wat vervelend! :( Hopelijk is ze snel genezen :j

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 16:47

@Djoena, ik heb ze nu niet op marktplaats staan maar wil best wat broedeieren naar je opsturen! Stuur maar een pbtje als je wil. Het gaat om de grote inderdaad.

Baby nijntjes <3

Beterschap voor je kip Century!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:21

Century schreef:
Bedankt! Haar klachten lijken te komen van beschadigingen aan beide ogen waarvan één oog ernstig. Dus dat wordt zalven. Ze lijkt gelukkig geen infectie of iets besmettelijks te hebben. Ik heb hoop dat ze helemaal geneest.

Veel succes! :)

Hier is de nieuwe ram gearriveerd <3 3,5 maand oud.

Afbeelding