Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:13

Ik vind het de verantwoordelijkheid van de koper voor gepast geld te zorgen. Ik heb zelden kleingeld (überhaupt geld) in huis.

Als ik zelf iets ga kopem zorg ik iig voor gepast geld of een enkele keer vraag ik of ik kan wisselen. Krijg ik niet snel genoeg antwoord (bijv niet voordat ik nog even langs een winkel kan rijden) dan zorg ik alsnog voor gepast geld..

Zou je om deze reden bij mij afhaken dan zou ik hier over je klagen ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:30

Donna89 schreef:
Ik had geloof ik voor de zekerheid zowiezo gewisseld.
Blijkbaar had je de mogelijkheid.

Ik heb iig nooit wisselgeld in huis. Kleingeld zit in de huishoud pot of in de afgesloten spaarpot van de kleine.

Ik zou het iig niet tof vinden om hier om afgezegd te worden
In principe ben je al een overeenkomst aan gegaan. Zo zie ik het iig

Klopt wel maar doordat ik specifiek er vanochtend naar vroeg en als antwoord kreeg of ik het morgen kon komen halen ipv vanavond ging ik er vanuit dat het geen probleem was en heb er niks achter gezocht. Ik wissel wel vaker als ik ophaal of ze komen halen maar geef het altijd aan. En dit is nog nooit een probleem geweest en anders calculeer ik in dat ik kan wisselen.

En natuurlijk was er een overeenkomst maar ook daar snijdt het mes aan 2 kanten en zou ik eigenlijk vanavond het ophalen na werk en dit heeft zij verzet en vanmiddag dus pas gemeld. Dus ik vind het ook in die zin niet zo fijn dat ik het zo kort van te voren dan moet horen dat het verzet wordt en dan dat er toch niet gewisseld kan worden nog eens uren later nadat ik alleen vraag hoelaat morgen dan mogelijk is.
Voor het dekje is het me eigenlijk de moeite dan niet meer waard.

Ashleytjuhh

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:38

om zo iets afzeggen vind ik best zeurderig. ik zorg als ik iets ga ophalen voor gepast geld als mensen bij komen halen zeg ik het er ook altijd bij.
als je het kon doen had je het beter gewoon voor de zekerheid kunnen doen en er nooit van uitgaan dat iets zomaar kan.
ik heb ook nooit of zelden geld in huis.

jaa niet iedereen geeft gelijk antwoord op marktplaats soms gaat er wel eens een paar uur over heen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 02:07

Ashleytjuhh schreef:
om zo iets afzeggen vind ik best zeurderig. ik zorg als ik iets ga ophalen voor gepast geld als mensen bij komen halen zeg ik het er ook altijd bij.
als je het kon doen had je het beter gewoon voor de zekerheid kunnen doen en er nooit van uitgaan dat iets zomaar kan.
ik heb ook nooit of zelden geld in huis.

jaa niet iedereen geeft gelijk antwoord op marktplaats soms gaat er wel eens een paar uur over heen.

Ik had via whatsapp contact. Rond 9 uur stuurde ik of ze kon wisselen en smiddags kreeg ik alleen antwoord of ik het morgen op kon halen.
Later na 10 uur in de avond dus nog eens of ik gepast wilde betalen en de tijd die dan uitkwam.

Maar ik ga morgen wel afzeggen dan haal ik het volgende week wel op. Zorg ik dat ik het dan gepast heb. Lijkt me een prima oplossing. Kost het mij geen extra tijd/benzine en aangezien zij ook ineens afzegde lijkt het me een faire oplossing toch?

Als ze helemaal niet had gereageerd had ik wel gewisseld maar omdat ze er nu niet op in ging dacht ik oh vast geen probleem.
Weer een les geleerd dus.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 06:25

sorry ik vind echt dat je moeilijk doet om niks :o.

Ik had zelf idd ook voor de zekerheid gewisseld en dan d'r bij niet iedereen is getrouwd met zijn of haar mobiel. Dat verwijt krijg ik ook altijd dat ik niet snel genoeg reageer :Y)

Ik ben een van de schaarse mensen die overdag echt 0,0 mogelijkheid heeft tot internet/telefoon. Ook niet in de pauze en dat kunnen sommige mensen echt niet begrijpen ..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:04

Tyrcanol schreef:
sorry ik vind echt dat je moeilijk doet om niks :o.

Ik had zelf idd ook voor de zekerheid gewisseld en dan d'r bij niet iedereen is getrouwd met zijn of haar mobiel. Dat verwijt krijg ik ook altijd dat ik niet snel genoeg reageer :Y)

Ik ben een van de schaarse mensen die overdag echt 0,0 mogelijkheid heeft tot internet/telefoon. Ook niet in de pauze en dat kunnen sommige mensen echt niet begrijpen ..

Schrijf ik nou chinees ofzo??
Ze reageerde wel maar sloeg de vraag over. Vandaar mijn verwarring. Pas meer dan 12 uur later kwam ze er op terug! En dat terwijl ze meermaals online is geweest en wel kon reageren smiddags dat ze toch niet kon. Dus je verwijt dat niet iedereen op zijn mobiel zit en ik dat blijkbaar niet kan begrijpen is niet echt op zijn plaats. Ik irriteer me eraan dat ik zeer duidelijk een vraag stel en deze dus compleet genegeerd wordt. Hoe moeilijk is het om ja of nee dan te antwoorden als je wel typt dat je toch niet kan en dat ik het morgen ophalen.

En misschien doe ik moeilijk maar ik heb morgen mijn herkansingen en als ik vandaag moet gaan wisselen ben ik zeker een uur tijd kwijt.
Ik heb er gisteren niet bij stil gestaan meer toen ik klaar was met werken gewoon omdat ik er vanuit ging dat het goed was. Geen reactie=oke

Ik denk dat het komt omdat ik het ineerste instantie bij haar zou halen omdat ze gisteren in de buurt zou zijn. Maar nu moet ik het vandaag bij haar vader ophalen en denk dat er daarom nu ineens geen wisselgeld voor handen is.
Maar zoals ik al schreef ik heb nu echt geen tijd om op mijn fiets te springen en naar het dichstbijzijnde dorp te fietsen.

Maar zoals gezegd ik zal doorgeven dat vandaag mij dan niet uit komt en dat ik hem na mijn herkansingen wel kom ophalen.
Misschien doe ik moeilijk om niks hoor maar dit is al de zoveelste keer dat ik ophaal en er iets niet lekker loopt. Laatst kwam ik mooi op tijd maar moest begin van de straat parkeren dus een stukje lopen. Ik stond precies 5 minuten voor de afgesproken tijd voor de deur en heb uiteindelijk een kwartier in -4 staan wachten omdat de verkoopster niet thuis was.

Ben eigenlijk een beetje klaar met ophalen. Het is dat ik bijna 7 euro verzenden vrij duur vind anders liet ik alles thuis bezorgen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:57

Ik snap ten eerste niet waarom je dan gelijk gisteren niet gezegd hebt dat je na je tentamens ging komen...komt op mij beetje over als treiteren aangezien je zegt: ik zeg morgenmuddag wel dat ik die avond niet kom.

Ten tweede had je ff gelijk kunnen wisselen sowieso.

Ten derde: hoe ga je dat dekje ophalen? Er ligt toch vast wel benzinestation of winkel op de route?

Je zegt geen tijd te hebben, maar durf te wedden dat het lezen vd reacties hier en het schrijven je ook al haast een uur gekost heeft.

Ik heb meer het idee dat je het dekje gewoon niet meer wilt en nu naar excuses aan het zoeken bent. Je bent imo echt spijkers op laag water aan het zoeken nu.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:07

IHN schreef:
Ik snap ten eerste niet waarom je dan gelijk gisteren niet gezegd hebt dat je na je tentamens ging komen...komt op mij beetje over als treiteren aangezien je zegt: ik zeg morgenmuddag wel dat ik die avond niet kom.

Ten tweede had je ff gelijk kunnen wisselen sowieso.

Ten derde: hoe ga je dat dekje ophalen? Er ligt toch vast wel benzinestation of winkel op de route?

Je zegt geen tijd te hebben, maar durf te wedden dat het lezen vd reacties hier en het schrijven je ook al haast een uur gekost heeft.

Ik heb meer het idee dat je het dekje gewoon niet meer wilt en nu naar excuses aan het zoeken bent. Je bent imo echt spijkers op laag water aan het zoeken nu.

Ik zou hem gisterenavond ophalen, zij heeft afgezegd niet ik.

Reactie is overigens snel getypt. Overdrijven is ook een kunst.
En ik wil het dekje echt wel maar niet vandaag op halen als ik dan nog moet wisselen. Gisteren was geen probleem geweest en ik weet heus wel dat het niet slim was om niet te gaan wisselen op werk dat heb ik nu al meermaals gehoord. Dat geef ik ook al toe maar ik vind het van de koopster ook niet netjes dat ze niet direct bij de eerdere reactie heeft gemeld dat het niet mogelijk is.
Via pb wil ik ons gesprek wel sturen dan snap je misschien waarom ik er van baal.
Ik kan het dekje pas na 6 uur ophalen en de winkels zijn dan dus al dicht. Anders had ik dat zeker gedaan en ik heb de auto vandaag ook pas na half 6 tot mijn beschikking.
Benzine stations wisselen na mijn weten niet meer. Tenminste zover ik weet kan je niet zomaar wisselen dan moet ik eerst iets kopen of tanken.
En ik wil ook niet het risico lopen dat ik er heen rij en weer retour mag omdat ze niet wisselen bij het tankstation.

Maar is van mijn kant nu uitstellen dan zo raar? Als ik gewoon stuur vandaag red ik niet maar ik kom hem graag een andere dag halen.
Ik kreeg van haar immers helemaal geen reden waarom ik het toch niet op kon halen. En ook pas op de dag zelf.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:20

Ik weet niet in wat voor aftands gat jij woont,maar hier zijn alle supermarkten tot 20.00 open.
En die wisselen wel.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:29

Ik vind dat je er sowieso al nooit vanuit moet gaan dat je kan wisselen Bij iemand het is geen winkel. Verder heb ik het idee dat je haar gewoon terug wil pakken en zegt nee vandaag kan ik dan niet.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:36

F_inley schreef:
Ik vind dat je er sowieso al nooit vanuit moet gaan dat je kan wisselen Bij iemand het is geen winkel. Verder heb ik het idee dat je haar gewoon terug wil pakken en zegt nee vandaag kan ik dan niet.

Jeetje wat een rotte aannamingen worden er door jullie gedaan.
Ik wil haar niet terug pakken maar baal er van dat er wordt afgezegd want ik heb wel mijn avond er voor vrij gehouden. Mag toch daar van balen? En dat ik een beetje baal dat ze niet antwoord kon geven op mijn vraag en dat ik zelf niet er bij na dacht om te wisselen. Ja daar baal ik ook van hoor.
Ik wil het dekje graag want het is de enige in de buurt.

Vandaag komt gewoon rot uit en als ik niet hoef te wisselen was ik in een halfuurtje klaar geweest.
Ik woon zelf helaas in het buitengebied en waar ik het op ga halen is ook direct aan de rand. Kom wel langs een tankstation maar voor supermarkten of winkels moet ik echt een voor mij onbekende plaats door. Supermarkten was ik even vergeten die zullen wel open zijn inderdaad.

Maar is afzeggen en later ophalen dan zo raar? Want blijkbaar is het oke als verkoper afzegt maar als ik dus wil afzeggen ongeacht de reden is het not done?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:40

aan de andere kant, je wilt ook iets verkopen?!
Heeft er dan niemand wat geld in huis?!
Laatst kwam er iemand iets ophalen voor 45,00. Was daarvoor wezen pinnen en de automaat gaf alleen briefjes van 50,00.
Ik houd er van te voren al rekening mee dat ik in het ieder geval iets van wisselgeld heb liggen. Ik had in deze de 5,00 al klaar gelegd voor het geval dat.
Kijk, als iemand iets komt kopen voor een paar euro en dan wil betalen met 50,00 dan vind ik het anders. Maar een paar euro wisselgeld vind ik niet zo vreemd.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:42

Hier zijn de winkels ook tot 8 uur open en ook benzine stations wisselen wel. Bij mij wel in ieder geval!
En anders koop ik een pakje kauwgum ofzo
Waar een wil is is een weg

Het is niet raar om af te zeggen maar afzeggen omdat je echt niet kan of omdat het ff lastig is...
Had dan meteen gezegd dat je niet kon
Maar ja er kan altijd wat tussen komen

Maar dat was in eerste instantie je vraag niet, je viel over het wisselen, en daarom wou je het helemaal niet door laten gaan. Daar word hier op gereageerd

En nee kentaro ik heb normaal gesproken geen geld in huis, Ik zou dan dus als verkoper moeten pinnen en wisselen.. lijkt me omgekeerde wereld

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:50

Oke. Mag ik vragen of je het dan ook aangeeft bij het akkoord gaan met een bod, dat men het gepast dient te betalen?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:51

Donna89 schreef:
Hier zijn de winkels ook tot 8 uur open en ook benzine stations wisselen wel. Bij mij wel in ieder geval!
En anders koop ik een pakje kauwgum ofzo
Waar een wil is is een weg

Het is niet raar om af te zeggen maar afzeggen omdat je echt niet kan of omdat het ff lastig is...
Had dan meteen gezegd dat je niet kon
Maar ja er kan altijd wat tussen komen

Maar dat was in eerste instantie je vraag niet, je viel over het wisselen, en daarom wou je het helemaal niet door laten gaan. Daar word hier op gereageerd

En nee kentaro ik heb normaal gesproken geen geld in huis, Ik zou dan dus als verkoper moeten pinnen en wisselen.. lijkt me omgekeerde wereld

Ja dat was ook even de frustratie. (Daar gaat dit topic immers om toch) Bedoel wat is nou een ja of nee op mijn vraag als je wel kan afzeggen.
Daar irriteerde ik me aan.
Maar vind het feit dat ik persoonlijk wordt aangevallen en dat er aannames worden gedaan niet echt tof.

Ik heb zelf wel een euro of 3/4 in huis maar het gaat om 8 euro los en zou dan bijvoorbeeld 2 euro moeten wisselen want briefgeld heb ik genoeg. Maar ik geef ook altijd aan of ze moeten wisselen of niet als ik zelf iets verkoop.

Maar ik trek me terug uit dit topic nu.
Ik ga nog vragen of mijn vriend na werk nog snel kan wisselen en anders ga ik het toch echt afzeggen. Moet echt aan de studie vandaar dat ik nu ook niet meer reageer. Maar ik hoop dat jullie ook snappen dat ik baal van de slechte communicatie, mijn eigen inschattingsfout en dat ik dus al stress vanwege mijn herkansingen en het niet hebben van de auto vandaag om snel op en neer te rijden.
Daar is dit topic toch voor bedoeld om ff te klagen en weer door te gaan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:53

Ik heb eigenlijk ook maar zelden klein geld in huis. Ik doe alles met mijn pas.
Ik baalde dan ook op de plek waar ik in de stad regelmatig moest parkeren de chipknip van de parkeerautomaat af ging zonder alternatief. Ik moest echt gaan zorgen dat ik klein geld had voor de parkeerautomaat.
Ondertussen is het al weer een poosje aangesloten bij Parkmobile gelukkig.
Ik ben door big brother op de cent af te volgen waar ik mijn geld laat :D

En daardoor als ik iets ga kopen via mp dat ik ook altijd gepast bij heb, omdat ik mezelf ken ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:07

Nee ik geef dat niet meteen aan. Als ze er om vragen wel.
Ik vind het niet meer dan normaal om gepast te betalen. Tenzij anders afgesproken.
Ik ben geen winkel

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:13

Donna89 schreef:
Nee ik geef dat niet meteen aan. Als ze er om vragen wel.
Ik vind het niet meer dan normaal om gepast te betalen. Tenzij anders afgesproken.
Ik ben geen winkel

Dit vind ik ook. Heb ook nog nooit problemen gehad met mensen die iets kwamen afhalen

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:17

Ja ik 1 x. Die moest 22,50 betalen en kwam met 50 euro aan zetten
Die heeft het terplekke met internetbankieren over gemaakt.
Ook een optie

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:19

Wel grappig te lezen dat een ieder er van uit gaat dat een ander hetzelfde denkt als hem/haar zelf!
Ik bedoel dit absoluut niet als 'aanval' o.i.d.!!!!
Maar ik zou er werkelijk niet bij stil staan dat als ik bijvoorbeeld iets voor 8,50 zou kopen, ik ga pinnen en daarbij dus niet kleiner dan 10,00 uit de automaat kan krijgen, iemand geen 1,50 wisselgeld zou hebben!
Ik heb daar echt geen moment aan gedacht!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:27

ik geef het wel aan na. En als ij iets ga halen zorg ik dat ik gepast meeneem.

Lienek
ik denk dat het komt dat er zo gedacht word omdat je zei in het begin dat je puur uit principe het dekje niet meer hoefde nu.

er kan van alles zijn bij die verkoper dat ze ze heel Je bericht niet gelezen heeft maar wel aan je dacht om snel door te geven dat het niet meer ging lukken vandaag.ik weet het niet he maar kan van alles zijn. en zonder reden? j geef ook nooit een reden op.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:38

Oh ik bedoel het ook absoluut niet als aanval maar als je bij mij aan de deur zou komen heb je dan wel een probleem hahah

Heb het trouwens laatst nog een x gehad
Heel veel klein spul. Vrouw heeft lopen afdingen van 6 naar 4 euro..
Kwam ze met 5 euro... Ja jammer dan. Uiteindelijk heeft ze dus toch 5 euro betaald

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:41

Ik heb nooit wisselgeld in huis en zorg dan dus zelf ook altijd dat ik gepast kan betalen wanneer ik iets ga halen en ja dat is soms lastig en wanneer een winkel of tankstation niet wisselt, dan koop ik iets kleins, zoals een pakje kauwgom of zo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:47

Toch wel heel leerzaam zo'n topic op bokt!! Weet nu zeker dat ik in het vervolg zorg dat ik gepast geld bij me heb :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:07

Trouwe meelezer.

Je kan natuurlijk ook betalen en niet die €2 terug vragen.
Hoef je niet te wisselen.

Ik betaal altijd met gepast geld als ik iets afhaal wat ik op MP heb gekocht.
Heb zelf ook weinig klein geld in huis. Klein beetje voor collectanten.