Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:00

Amsterdam is ook heerlijk :)) vooral als je groep toeristen op tandems voor je hebt en parcour van tramrails _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:35

Dat mensen zó erg kunnen stinken.. Dat snap ik echt niet. :=
Maar mijn adem inhouden tot utrecht. _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:44

Destination schreef:
Wel veel Groningers hier _O-

Fietsen is levensgevaarlijk in Groningen. De eerste keer dat ik er fietste werd ik bijna aangereden, want er was een vrachtwagen die had besloten dat hij wel voorrang had ondanks de haaientanden op zijn weghelft.

Ik moet zeggen dat ik met mijn vouwfiets ook al aardig creatief ben geworden in plots ontwijken/remmen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:48

_AB_ schreef:
[***] schreef:
Elke stad is een verademing qua fietsers als je eenmaal Utrecht kent _O-

Weleens in Groningen geweest? ;) :p

Vaak zat.. :P utrecht is echt erger :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:59

CupCakes_ schreef:

Net zoiets als keihard smakken gedurende een half uur _-:( Heb serieus met een hand over mijn oor gezeten vanmorgen, werd er agressief van :')

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:03

Mijn grootste ergernis tot nu toe blijft bus 12 in Utrecht in de spits :') :+

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:07

Destination schreef:
MarJon schreef:
Ik vind fietsen in Groningen echt verschrikkelijk :') Niet alleen fietsen trouwens, maar lopen ook. Helemaal bij de Brugstraat/A-straat, ben altijd blij als ik op een ruimer stukje kom :))

Folkingestraat is ook zo'n drama. Allemaal mensen die op de weg lopen. Handig als je op de fiets bent :=

Vreselijk ja. Alsof iedereen die die straat in loopt zijn verstand spontaan verliest! Ook van die fietsers die dan vinden dat ze wel mogen inhalen en jou bijna aanrijden/tegen de al verkeerd lopende voetgangers kunnen rammen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:25

CupCakes_ schreef:
Ohjee, trein van 15.29 vanuit Middelburg naar rotterdam centraal. Staat er op de app dat de volgende trein naar utrecht maar 4 delen heeft. Dat wordt proppen, ik neem wel een trein later :=

Oeps. Een beetje goed aangekomen uiteindelijk?

Vanmorgen had ik de schooltrein, die van 7:59 van Middelburg naar Goes... Ook maar 4 delen.
Het was een drama, hij was al bijna vol bij aankomst op Middelburg en toen moest de ±250 man van het perron er nog in, en daarna half Arnemuiden ook :')
Roepen ze heel lief wat excuses om...
Ik wil helemaal geen excuses, ik wil zuurstof _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:29

Gianti schreef:
Amsterdam is ook heerlijk :)) vooral als je groep toeristen op tandems voor je hebt en parcour van tramrails _O-

Nooit meer van mijn leven _/-\o_

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:52

Nayomie schreef:
Ik rij wel eens mee met vriendlief. Fietsers zonder verlichting.. ramp! En je wilt niet weten hoe vaak dát voorkomt. En dan nog boos worden dat de chauffeur niet oplet :')

Toen ik in Hongarije was, had ik iedere avond en ochtend zonder lampen gereden. Niemand over horen klagen.. Of überhaupt gehoord, als ze klagen versta ik het toch niet. :+
En waar ik was zag je mij echt niet. Ben niet aangereden, reden allemaal met een dikke boog om mij heen.
Ik vind ook dat mensen eens niet zo moeten zeuren. :j _O- (grapje natuurlijk ;))

Er is een wonder gebeurd mensen.. NS was vanavond optijd.. En had 2 treinen i.p.v 1. :wow:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:05

Ik raad iedereen aan om in de Zaanstreek te komen fietsen. Je zit hier als koningin op je fiets, enorm veilig ingericht en automobilisten letten heel erg goed op.

Hier was de treinreis vandaag perfect (Wormerveer - Leiden)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:35

Naar de uithof fietsen is ook een uitdaging. Volg vanaf september een deeltijdopleiding op de Uithof in Utrecht. Omdat bus 12 en 28 niet altijd een pretje is, had ik 1x een OV-fiets gehuurd. Maar dwars door Utrecht fietsen is niets voor mij. De week voor kerst was bus 12 trouwens wel rustig. De meeste studenten hadden al vrij genomen. Ben benieuwd hoe het morgen is.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:08

In de spits bij Leiden Centraal fietsen op een OV fiets met terugtraprem terwijl je handremmen gewend ben is ook geen pretje kan ik je vertellen _O- _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:14

Iemand die over een hulphond struikelt en dat jij dan zegt ''ze zijn niet altijd praktisch hé'' en dat diegene van de hulphond dat dan niet grappig vindt. Dat vind ik jammer.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:24

Destination schreef:
Wel veel Groningers hier _O-

Fietsen is levensgevaarlijk in Groningen. De eerste keer dat ik er fietste werd ik bijna aangereden, want er was een vrachtwagen die had besloten dat hij wel voorrang had ondanks de haaientanden op zijn weghelft.

Geheel offtopic, we hebben n appgroep voor gezellige Groningse bokkers, dus wie dr nog bij wil, altijd gezellig!

En weer on topic: Laatst van Zwolle tot Assen in de tussencoupe gestaan :( Nu nog spierpijn :(
Dus ik ga nooooit meer met de trein van kwart voor 8 op zondagavond!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:52

Ik vrees nu al, moet zo de intercity pakken van Almelo naar Enschede maar gisteren was die zo vol dat er mensen op het station moesten blijven staan. Gelukkig wurm ik mezelf vaak wel in een goede positie om in ieder geval de trein ín te komen, maarja, je zult het maar net niet redden....

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:56

Ik zit! En ik zit erin! Hoezee :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:22

Haha lucky you!

Ik had van de week geen ergernis, wel een apart iets.
Aangezien ik op krukken loop, stonden een aantal mensen te wachten tot ik de trein in was. Sta ik net binnen, gaat de deur opeens dicht en zat er bijna iemand klem :? Kei raar, want stonden nog best wat mensen buiten dus conducteur had t wel kunnen zien :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:28

xTammyy schreef:
Sta ik net binnen, gaat de deur opeens dicht en zat er bijna iemand klem

Zomaar ineens? Of was er al een fluitsignaal geweest en bleven die mensen desondanks (en tegen de regels) alsnog proberen binnen te komen? Als iedereen netjes bij het fluitsignaal afstand neemt van de deuren, dan kán er niet eens bijna iemand klem komen...
Beetje jammer alleen dat in een drukke spits met te krap geplande stops en/of een kleine vertraging bij het binnenrijden, iedereen daardoor zijn trein mist.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:31

Word echt niet goed van de ns weeeeer storingen gewoon drie kwartier langer onderweg
Ik zit er hard over te denken de auto voortaan te pakken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:52

CupCakes_ schreef:

Had er gisteren ook een ja.. had het nog nooit gedaan maar ben na 2 minuten opgestaan en ergens anders gaan zitten.. gatverdamme! :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:15

oomens schreef:
xTammyy schreef:
Sta ik net binnen, gaat de deur opeens dicht en zat er bijna iemand klem

Zomaar ineens? Of was er al een fluitsignaal geweest en bleven die mensen desondanks (en tegen de regels) alsnog proberen binnen te komen? Als iedereen netjes bij het fluitsignaal afstand neemt van de deuren, dan kán er niet eens bijna iemand klem komen...
Beetje jammer alleen dat in een drukke spits met te krap geplande stops en/of een kleine vertraging bij het binnenrijden, iedereen daardoor zijn trein mist.

Of was het een deur die vanuit zichzelf sluit maar dan nog wel gewoon te openen is?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:18

Maar dan gaat er meestal zo'n alarm af, al dan niet met rood zwaailicht. Dus dan weet je denk ik ook wel dat in de deuropening blijven staan niet handig is :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:16

Er zijn nog zat treinen waarbij geen rood licht gaat branden als de deuren gaan sluiten.
Maar ik weet van de VIRMs dat er wel eens een kleine, vaak eenmalige, storing in een deur kan zitten waardoor die net niet helemaal open gaat en vanzelf weer dicht gaat. Misschien dat het zoiets was? Wat voor trein was het?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:10

xTammyy schreef:
Haha lucky you!

Ik had van de week geen ergernis, wel een apart iets.
Aangezien ik op krukken loop, stonden een aantal mensen te wachten tot ik de trein in was. Sta ik net binnen, gaat de deur opeens dicht en zat er bijna iemand klem :? Kei raar, want stonden nog best wat mensen buiten dus conducteur had t wel kunnen zien :=

Oh, dat deed mijn trein (VIRM) gisteren ook. De deuren waren niet helemaal open gegaan (was ook een heel gedrang met naar buiten gaan haha, in plaats dat iemand nou even nog een keer op het knopje drukt maar nee) dus ik loop tussen die deuren door hoor ik ineens die welbekende "prrrrrrr" dat ze dichtgaan _O- Ik ben inmiddels krukloos maar springen kan ik nog niet, dus ik half super dramatisch hals over kop naar buiten gestruikeld en die man na mij zat er dus tussen := En daarna gingen ze zo prrrrrrrr weer netjes open :D Helemaal, deze keer.

Wat Inoterry dus zegt!