Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:07

Geen idee. Hier ook regelmatig een engelse er voor. Ik neem dan op, hoor even niks, zeg weer wat en dan pas krijgt ik iemand te horen. Maar als ik al hoor dat het een engelse is hang ik op. Volgende keer wil ik nog zo'n luchthoorn ervoor doen, maarja is toch ook weer zonde van je geld.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:23

Waarom hebben schilders witte werkkleding aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:41

Zodat ze de vlekken eruit kunnen bleken, als je iets wits aan hebt wordt het weer wit, maar als je een kleurtje aan hebt dan wordt dat lelijk.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:43

Ik zou het niet weten, maar misschien omdat ze meestal met lichte kleuren schilderen en dan vallen de verfvlekken minder op? De meeste mensen hebben immers witte of cremekleurige kozijnen en deuren enzo in huis. En muren sausen de meeste mensen ook wit.

Edit: ok ik had dus geen gelijk hahah

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:54

Wij werden ook een keer weken achter elkaar gebeld. Mijn vader is toen zogenaamd achter de computer gaan zitten en alle stappen gevolgd en gewoon aan het einde gezegd: i have Apple. Nooit meer terug gebeld.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:36

Selina schreef:
Damned schreef:
Zouden katten (en andere dieren) ons zien als mede-katten, of zouden ze weten dat we van een andere soort zijn?

Als onderdanen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:28

Danique schreef:
Gracezellaa schreef:
Als je jezelf ruikt (zweet oid), ruiken andere mensen dat dan ook?

Ik heb altijd geleerd, als je jezelf ruikt is het te laat :=

_/-\o_ :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:40

aman2002 schreef:
Wij werden ook een keer weken achter elkaar gebeld. Mijn vader is toen zogenaamd achter de computer gaan zitten en alle stappen gevolgd en gewoon aan het einde gezegd: i have Apple. Nooit meer terug gebeld.

:') geniaal

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:29

Wat doe ik aan die vervelende elastieken aan de onderkant van de pijpen van mijn rijbroek die na een paar uur pijn gaan doen omdat ze zo strak zitten terwijl voor de rest de pasvorm van de broek prima is?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:32

Afknippen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:35

Ja maar dan hou ik een rijbroek zonder pijpen over? Als ik het zou moeten afknippen zouden ze tot net onder mijn knie komen, lijkt me ook niet echt handig :o?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:38

Das een beetje te kort ja.

Elastiek op de een of andere manier oprekken?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:38

Free2 schreef:
Ja maar dan hou ik een rijbroek zonder pijpen over? Als ik het zou moeten afknippen zouden ze tot net onder mijn knie komen, lijkt me ook niet echt handig :o?

Beelddenker :') _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:58

gerlindie schreef:
Waarom doet het geen pijn als je nagel groeit en je een wit randje krijgt?
Want eerst zit je nagel vast aan je huid, en dan niet meer.
Dat 'van de huid afscheuren' moet toch pijn doen?

En als je je nagels bijvoorbeeld te kort afknipt, doet het wel pijn :?

Je nagel zit niet vast aan je huid, alleen bij de basis. De huid onder je nagel is wel erg gevoelig. Als je je nagel te kort af knipt, kom je dicht op die gevoelige huid.
Ik heb mijn nagel er wel eens geheel af gehad, en als ik me goed herinner gaat die gevoeligheid dan ook vanzelf weg als er geen nagel meer overheen zit.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:06

Century schreef:
Ik heb mijn nagel er wel eens geheel af gehad, en als ik me goed herinner gaat die gevoeligheid dan ook vanzelf weg als er geen nagel meer overheen zit.

Dat duurt wel heel lang... heb een keer nagel van grote teen eraf gehad [bedankt paard - volgens mij is ze geschrokken van mijn schreeuw van pijn want ze heeft het nooit weer gedaan :') ]

gelukkig was het zomer dus ik kon de hele zomer met sandalen lopen. Schoenen en zelfs sokken kon ik een tijd echt niet aanhebben, deed hartstikke veel pijn! :oo

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:12

Teennagels groeien ook nog eens een stuk langzamer :j Gelukkig groeit dat spul weer aan...
Op de (Engelse) wiki is veel te vinden over de bouw van nagels en hoe ze groeien, mocht iemand meer duidelijkheid willen over hoe het in elkaar zit.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:16

Century schreef:
Teennagels groeien ook nog eens een stuk langzamer :j Gelukkig groeit dat spul weer aan...
Op de (Engelse) wiki is veel te vinden over de bouw van nagels en hoe ze groeien, mocht iemand meer duidelijkheid willen over hoe het in elkaar zit.

Echt zo ? Heb het gevoel dat mijn teennagels veel sneller groeien juist! :))

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:22

Waarom hebben veel mensen moeite met het opnemen van de telefoon? Ik heb dit zelf ook maar ik begrijp zelf niet waarom :').

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 01:30

badeendje schreef:
Waarom hebben veel mensen moeite met het opnemen van de telefoon? Ik heb dit zelf ook maar ik begrijp zelf niet waarom :').

Voor mij iig meerdere redenen

- ik kan mensen soms niet goed verstaan aan de telefoon
- ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen, ik ben meestal heel kort en bondig maar soms wordt een wat uitgebreider gesprek verwacht en dat kan ik niet _O-
- ik kan de andere persoon zijn gezichtsuitdrukking enz niet zien, en intonatie vind ik soms ook moeilijk te verstaan, dus dat leidt soms tot misverstanden en in het algemeen een soort angst/spanning [heeft denk ik ook te maken met mijn verleden van gepest worden enz, ik kijk altijd liever de kat uit de boom maar aan de telefoon kan dat natuurlijk niet]

'bel-angst' geld voor mij overigens alleen voor met onbekenden bellen, met familie/vrienden heb ik er geen moeite mee [maar doe het alsnog zelden].

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:21

Hoe bepaal je hoeveel salaris je krijgt als je een eigen bedrijf hebt? Mijn moeder en ik hebben hier over nagedacht maar komen er beide niet echt uit

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:56

renateeee_ schreef:
Hoe bepaal je hoeveel salaris je krijgt als je een eigen bedrijf hebt? Mijn moeder en ik hebben hier over nagedacht maar komen er beide niet echt uit

Dat ligt eraan wat voor bedrijf je hebt. Er wordt alleen salaris gegeven aan mensen met een BV, dan wordt er door de eigenaar van het bedrijf gekeken naar wat hij nodig heeft in het begin. Daarna kan dat worden opgeschroefd als er winst wordt gemaakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:31

amkeVH schreef:
Vaak zeggen ze, als jij jezelf al een beetje ruikt, ruiken andere mensen je heel erg.
Omdat jij de heletijd in je eigen geur zit ben jij er al aan gewend dus ruik je het minder, en ruiken andere mensen het dus erger.
Maar geen idee of dit altijd echt zo is

Dit is gewoon ooit eens verzonnen om mensen alert te laten zijn op hun geuren/lichaam etc.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:16

renateeee_ schreef:

Je bent geen werknemer van je eigen bedrijf, dus er gelden geen regels.
Maar het kan zinnig zijn, om af te spreken dat je elke maand een vast bedrag krijgt, en ach, dat kunje dus salaris noemen. Voor dingen als ww, ziektewet etc hoef je ook geen premies af te dragen, maar het kan wel zin hebben een individueel contract met een verzekering te sluiten ivm arbeidsongeschiktheid etc.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:18

Waarom je je bij sommige mensen echt niet meer interesseert of je wel of geen kinderachtige opmerkingen maakt. Ik probeer in de familie, vrienden en kennissenkring nooit een kinderachtige opmerking te maken en altijd begripvol te zijn, maar naar 1 bepaalde persoon toe kan het me werkelijk waar geen reet meer schelen hoe of wat ik tegen diegene zeg (als ik al wat tegen hem zeg). Hoe kan je zo klaar zijn met iemand?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:15

Waarom je overal op Tv een overzicht krijgt van atletiek en voetbal van afgelopen week en nergens meer de naam Dubbeldam genoemd wordt -:(- Mag toch hopen dat hij sportman van het jaar wordt (had hij vorig jaar al moeten worden!!)
Een beetje meer erkenning zou op zijn plaats zijn :roll: