legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:56

Vind t een vervelende puzzel. Alle stukjes bijna gelijk, veel dezelfde kleur, past allemaal bijna of slecht en de bovenlaag raakt los van de onderlaag als je een stukje weer loshaalt.
Het is dat ik mijn zoon wil leren niet te snel op te geven, maar anders.. -O-

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:57

sans6 schreef:
Vind t een vervelende puzzel. Alle stukjes bijna gelijk, veel dezelfde kleur, past allemaal bijna of slecht en de bovenlaag raakt los van de onderlaag als je een stukje weer loshaalt.
Het is dat ik mijn zoon wil leren niet te snel op te geven (bedenk hoe trots je bent als ie af is!), maar anders.. -O-

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:11

Ziet er ook erg moeilijk uit met al dat geel :(:)
Ik ben vanmiddag maar weer een poging gaan wagen. Ik puzzel langzaam :+ ik ben nu met de linkerkant van de puzzel bezig. Vind hem wel lastig maar dat maakt het ook weer leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:34

sans6 schreef:
Het is dat ik mijn zoon wil leren niet te snel op te geven (bedenk hoe trots je bent als ie af is!), maar anders.. -O-

Wat jammer van de kwaliteit! Dat is wel heel vervelend puzzelen.

Ik heb net toch maar een Portapuzzle besteld. Ik heb niet echt plek voor een puzzel, en wil nu ook niet langs een bouwmarkt voor een plaat multiplex ofzo.

De portapuzzles waren weer beschikbaar overal, maar gingen echt razendsnel!
Ik had er een in mijn winkelwagen bij Bol, en was nog aan het kijken voor een puzzel. En toen was mijn winkelwagen opeens weer leeg, waren ze alweer op bij die aanbieder. Dus maar snel een bij een andere aanbieder gekocht, voor ze nog schaarser en dus duurder worden.
Kadootje voor mezelf, ik ben binnenkort jarig *D

Goldie

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:36

Dat was mijn plan ook, maar ben blijkbaar al weer te laat dus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:43

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:53

Ik ben ook met een puzzel bezig die ik niet leuk vind, maar ik moet hem afmaken van mezelf. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:55

Meliaforever schreef:
Ik ben ook met een puzzel bezig die ik niet leuk vind, maar ik moet hem afmaken van mezelf. :')

Haha! Waar ben je mee bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:58

Mijne is ook af

Afbeelding

Prullenbak rijp maar hij krijgt wel weer een bestemming , de doos kan ik sowieso wel gebruiken

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:10

Marie_Anne schreef:
Meliaforever schreef:

Haha! Waar ben je mee bezig?

Deze, maar het zijn vervelende stukjes. :+
Afbeelding

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:43

lauralarissa schreef:
Ziet er ook erg moeilijk uit met al dat geel :(:)
Ik ben vanmiddag maar weer een poging gaan wagen. Ik puzzel langzaam :+ ik ben nu met de linkerkant van de puzzel bezig. Vind hem wel lastig maar dat maakt het ook weer leuk!

[ [url=m/7FcWSR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oi5Njx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jij hebt ook een Castorland! Ik heb er ooit ook een gekocht, per ongeluk 3000 stukjes ipv 1000. En wat vind ik het een verschrikking zeg haha. Niet alleen door de hoeveelheid stukjes maar vooral omdat het niet een foto is maar een soort schilderij oid.

Is dat bij jou ook Lauralarissa?

Afbeelding

In de doos zaten twee zakken met stukjes en ik ben zo blond geweest om die twee zakken allebei meteen bij elkaar te gooien.. Daar heb ik nu ook echt profijt van -.-. Tenminste, ik kan me voorstellen dat het slim is eerst 1 zak te doen en dan daarna de volgende zak... Heeft iemand daar ervaring mee?

En heeft iemand tips voor zo'n grote puzzel van 3000 stukjes? |( Heb m echt al zo vaak vervloekt, maar eigenwijs als ik ben gaat ie niet terug de doos in voor ie af is...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:05

Ik hou het daarom bij 1000 :+

Ik zat gisteren te puzzelen, kat erbij. Pakt die boef ineens een stukje en zet het op een rennen :oo
uiteindelijk kon ik hem redden met een snoepje, toen liet ie hem los. Zag er wel heel komisch uit, dat stukje overdwars in z'n waffel :') monster _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:13

:))

Daar was ik ook zo bang voor maar mijn katten interesseert het niets.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:15

Oooh haha drama. Ik zie m al rennen inderdaad haha. :))

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:17

Piepiekuiken schreef:
[ [url=m/3Zthfo.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de doos zaten twee zakken met stukjes en ik ben zo blond geweest om die twee zakken allebei meteen bij elkaar te gooien.. Daar heb ik nu ook echt profijt van -.-. Tenminste, ik kan me voorstellen dat het slim is eerst 1 zak te doen en dan daarna de volgende zak... Heeft iemand daar ervaring mee?

En heeft iemand tips voor zo'n grote puzzel van 3000 stukjes? |( Heb m echt al zo vaak vervloekt, maar eigenwijs als ik ben gaat ie niet terug de doos in voor ie af is...

Je hebt ergens mazzel dat het Castorland is en je nog een optie had om 'm per zak te maken :D Ravensburger, Clementoni, Jumbo, Educa etc. doen dat niet :D (nou ja, alleen boven de 5 of 6000 stukjes).

Ik heb meerdere puzzels gemaakt waarbij de puzzel in meerdere zakken verpakt zat. Tja, het komt vooral neer op hoe moeilijk je het jezelf wilt maken èn hoeveel ruimte je hebt om de puzzel geheel of gedeeltelijk te maken. Een puzzel per zak maken doe ik alleen bij puzzels boven de 5 à 6000 stukjes ivm ruimtegebrek (sinds kort boven de 9000).

Qua maken is het een kwestie van sorteren. Je kan jouw puzzel sorteren op o.a. lucht en/of bergen, water, gekleurde bos in de achtergrond met dat kerkje/dorpje en het donkere bos (van de voorgrond en deels achtergrond). Dan moet je al een eind komen.
Voordeel van Castorland is dat de stukjes een goede pasvorm hebben :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:17

Hihi fijn he puzzelen met katten.

Hier vinden ze het vooral leuk om op de puzzel stukjes te gaan liggen (die haren.. %) )

Of om de stukjes van tafel te gooien :D

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:27

Nerwen schreef:
Piepiekuiken schreef:
[ [url=m/3Zthfo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt ergens mazzel dat het Castorland is en je nog een optie had om 'm per zak te maken :D Ravensburger, Clementoni, Jumbo, Educa etc. doen dat niet :D (nou ja, alleen boven de 5 of 6000 stukjes).

Ik heb meerdere puzzels gemaakt waarbij de puzzel in meerdere zakken verpakt zat. Tja, het komt vooral neer op hoe moeilijk je het jezelf wilt maken èn hoeveel ruimte je hebt om de puzzel geheel of gedeeltelijk te maken. Een puzzel per zak maken doe ik alleen bij puzzels boven de 5 à 6000 stukjes ivm ruimtegebrek (sinds kort boven de 9000).

Qua maken is het een kwestie van sorteren. Je kan jouw puzzel sorteren op o.a. lucht en/of bergen, water, gekleurde bos in de achtergrond met dat kerkje/dorpje en het donkere bos (van de voorgrond en deels achtergrond). Dan moet je al een eind komen.
Voordeel van Castorland is dat de stukjes een goede pasvorm hebben :j

Oh dus het moet wel kunnen met die twee zakken door elkaar :P Heb ruimte zat, gebruik het alleen niet haha. Grote eettafel, wilde alleen niet alle ruimte innemen dus heb voor zover mogelijk alles op kleur gesorteerd en in bakjes gedaan.. Maar zelfs dat op kleur sorteren is al drama. Ik heb echt wel meer puzzels gemaakt, maar ik kom er gewoon niet uit haha. Het lijkt of elk stukje gewoon alle kleuren heeft :(

Ik pak steeds stukjes uit een bepaalde kleur en dan ben ik al blij als ik stukjes van 3/4 kan maken maar groter worden ze gewoon niet _/-\o_ Voel me echt een prutser met deze puzzel

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:27

Het zijn allemaal monsters _O-
Dit was voor het eerst dat ie dat deed, maarja soms zie je aan z'n hoofd al dat ie weer zo'n bui heeft :')

Maar hij is af :)
Afbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:31

Oe die is mooi!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:35

Piepiekuiken schreef:
Oh dus het moet wel kunnen met die twee zakken door elkaar :P Heb ruimte zat, gebruik het alleen niet haha. Grote eettafel, wilde alleen niet alle ruimte innemen dus heb voor zover mogelijk alles op kleur gesorteerd en in bakjes gedaan.. Maar zelfs dat op kleur sorteren is al drama. Ik heb echt wel meer puzzels gemaakt, maar ik kom er gewoon niet uit haha. Het lijkt of elk stukje gewoon alle kleuren heeft :(

Ik pak steeds stukjes uit een bepaalde kleur en dan ben ik al blij als ik stukjes van 3/4 kan maken maar groter worden ze gewoon niet _/-\o_ Voel me echt een prutser met deze puzzel

Sorteren in bakjes doe ik ook :j

Heb je een foto hoe ver je bent? Ieder stukje wat je doet is er één, desnoods doe je er een makkelijke van 1000 stukjes ofzo naast. Heb je even wat anders en zit je niet uren te turen op die van 3000.
In het begin moet je die grote puzzels vaak ook even leren kennen, helemaal als alles op elkaar lijkt.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:08

Steeds kleine stukjes dus. Heb net wel heel wat aan elkaar kunnen leggen haha, dus ik krijg weer een beetje hoop *\o/* :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie puzzel Goldie!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:29

Oh my wat een verschrikkelijke puzzel :=

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:31

Saul schreef:
Oh my wat een verschrikkelijke puzzel :=

Ben ik helemaal met je eens hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:42

%) _O- succes

Mooie puzzel Goldie !

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:47

@piepiekuiken: succes met je puzzel! Die van mij is geen schilderij maar een foto. Heb hierna nog 2 castorland puzzels liggen. Vind ze erg mooi.