Het is dat ik mijn zoon wil leren niet te snel op te geven, maar anders..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sans6 schreef:Vind t een vervelende puzzel. Alle stukjes bijna gelijk, veel dezelfde kleur, past allemaal bijna of slecht en de bovenlaag raakt los van de onderlaag als je een stukje weer loshaalt.
Het is dat ik mijn zoon wil leren niet te snel op te geven (bedenk hoe trots je bent als ie af is!), maar anders..
sans6 schreef:Vind t een vervelende puzzel. Alle stukjes bijna gelijk, veel dezelfde kleur, past allemaal bijna of slecht en de bovenlaag raakt los van de onderlaag als je een stukje weer loshaalt.
Het is dat ik mijn zoon wil leren niet te snel op te geven (bedenk hoe trots je bent als ie af is!), maar anders..
Goldie schreef:Dat was mijn plan ook, maar ben blijkbaar al weer te laat dus
lauralarissa schreef:Ziet er ook erg moeilijk uit met al dat geel![]()
Ik ben vanmiddag maar weer een poging gaan wagen. Ik puzzel langzaamik ben nu met de linkerkant van de puzzel bezig. Vind hem wel lastig maar dat maakt het ook weer leuk!
[ [url=m/7FcWSR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oi5Njx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Piepiekuiken schreef:[ [url=m/3Zthfo.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de doos zaten twee zakken met stukjes en ik ben zo blond geweest om die twee zakken allebei meteen bij elkaar te gooien.. Daar heb ik nu ook echt profijt van -.-. Tenminste, ik kan me voorstellen dat het slim is eerst 1 zak te doen en dan daarna de volgende zak... Heeft iemand daar ervaring mee?
En heeft iemand tips voor zo'n grote puzzel van 3000 stukjes?Heb m echt al zo vaak vervloekt, maar eigenwijs als ik ben gaat ie niet terug de doos in voor ie af is...
Nerwen schreef:Piepiekuiken schreef:[ [url=m/3Zthfo.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de doos zaten twee zakken met stukjes en ik ben zo blond geweest om die twee zakken allebei meteen bij elkaar te gooien.. Daar heb ik nu ook echt profijt van -.-. Tenminste, ik kan me voorstellen dat het slim is eerst 1 zak te doen en dan daarna de volgende zak... Heeft iemand daar ervaring mee?
En heeft iemand tips voor zo'n grote puzzel van 3000 stukjes?Heb m echt al zo vaak vervloekt, maar eigenwijs als ik ben gaat ie niet terug de doos in voor ie af is...
Je hebt ergens mazzel dat het Castorland is en je nog een optie had om 'm per zak te makenRavensburger, Clementoni, Jumbo, Educa etc. doen dat niet
(nou ja, alleen boven de 5 of 6000 stukjes).
Ik heb meerdere puzzels gemaakt waarbij de puzzel in meerdere zakken verpakt zat. Tja, het komt vooral neer op hoe moeilijk je het jezelf wilt maken èn hoeveel ruimte je hebt om de puzzel geheel of gedeeltelijk te maken. Een puzzel per zak maken doe ik alleen bij puzzels boven de 5 à 6000 stukjes ivm ruimtegebrek (sinds kort boven de 9000).
Qua maken is het een kwestie van sorteren. Je kan jouw puzzel sorteren op o.a. lucht en/of bergen, water, gekleurde bos in de achtergrond met dat kerkje/dorpje en het donkere bos (van de voorgrond en deels achtergrond). Dan moet je al een eind komen.
Voordeel van Castorland is dat de stukjes een goede pasvorm hebben
Piepiekuiken schreef:Oh dus het moet wel kunnen met die twee zakken door elkaarHeb ruimte zat, gebruik het alleen niet haha. Grote eettafel, wilde alleen niet alle ruimte innemen dus heb voor zover mogelijk alles op kleur gesorteerd en in bakjes gedaan.. Maar zelfs dat op kleur sorteren is al drama. Ik heb echt wel meer puzzels gemaakt, maar ik kom er gewoon niet uit haha. Het lijkt of elk stukje gewoon alle kleuren heeft
![]()
Ik pak steeds stukjes uit een bepaalde kleur en dan ben ik al blij als ik stukjes van 3/4 kan maken maar groter worden ze gewoon nietVoel me echt een prutser met deze puzzel