Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:00

Ik had gisteren een vrouw die bij de kassa stond met een zakje paaseitjes.
Vroeg ze; zijn dat de laatste paaseitjes die jullie hebben, daar in die mand?
ik; Nee mevrouw, we hebben er daar nog meer, ik zal even met u meelopen
klant; Oh wat goed! ik hoop dat er nog eitjes zijn met mokkasmaak, die vind ik zo lekker. Dat zijn eigenlijk de enigste die ik nog een beetje lekker vind.
*ze waren er*

Oh wat fijn! Ik vind deze zo lekker! Ik ben heel blij dat u ze nog heeft, danku u wel hoor..

Haha, weer iemand blij gemaakt in het weekend! :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:20

Wat grappig dat ik dit topic nu zie!! Ik ben caissiere bij de AH en heb gisteren wat meegemaakt... Pffftt

Er kwamen een man en een vrouw bij mn kassa (ik zat achter de pinkassa) ze hadden een helehoop wijn bij zich en een film. Dus ik vroeg of ze wisten dat ze hier alleen kunnen pinnen. Kreeg ik een of andere taal te horen waar ik werkelijkwaar nog nooooit van gehoord had met enkele rare gebaren erbij. Dus ik wijs naar het bord pinkassa en die man knikt. Dus ik alles scannen en vraag aan meneer of hij een bonuskaart heeft. Meneer schut nee met weer een paar rare gebaren. Dus ik vraag t aan mevrouw en die bleef druk doorlullen met haar man. Meneer steekt ondertussen zijn pinpas in t automaat en gaat pinnen. Dus ik vraag aan meneer of hij de bon wil. Begint mevrouw zich toch tekeer tegen me te gaan!! En ik had een bonuskaart en er zit fking veel bonus op die wijn!!! En wat denk je wel niet met je ongeduld!!!! En je zorgt maar dat ik t terug krijg!!! Ineens in t nederlands... Ha dat ff gezegd... Terwijl ik t 2 x gevraagd had en meneer nee schudde... Pfff nou ik wist ff niet wat te doen... Ze hing gewoon helemaal over de kassaband heen om me zo dicht mogelijk aan te vallen... Dus ik snel infobalie gebeld en gevraagd of Zij t op konden lossen. Die man had immers al betaald.. Uiteindelijk hebben ze hun bonus terug gekregen maar zat wel ff met mn hart in mn keel... Wat een agressie..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:37

Wat een idioten zeg.... Ook geen leuke ervaring :(:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:54

Wat een debielen zeg :=
Die hadden bij ons niet meer op hun geld terug hoeven rekenen, zijn ze nou helemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:50

Wauw. :\ Kan me voorstellen dat die agressie vrij intimiderend over kan komen. Hebben jullie geen bewaking/grote en brede collega's?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:33

Ik zelf heb nog geen verhalen, maar ik moet even een upje geven. O:)
Heb hier soms echt met verbazing zitten lezen, maar ik heb soms ook heel hard gelachen.xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:20

'Ik was je aan het zoeken, maar je bent zo klein dat ik je niet zag.'

-O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:10

Lees al een tijdje stilletjes mee, maar ik had vanmiddag toch wel de meest vreemde klant in 4 jaar..

Werk in een supermarkt en was bezig de chips te vullen, staat er een paar meter een oude man naar de bier te staren. Hoor ik ineens een harde 'Hallo!', niet op gereageerd en gewoon door gegaan met vullen, 2 tellen later weer 'HALLO!', kijk ik op zie ik de beste man mij aanstaren, dus ik loop naar hem toe. 'Ja, dat werd tijd! Pak eens 2 flesjes bier uit het pak, want daar wordt ik zo moe van..'
Ik had heel even de neiging om weer weg te lopen, heb hem toch maar vriendelijk geholpen maar mijn god. Wat een eikel. De bejaarden van tegenwoordig.. :\

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:12

Bah wat naar..

Ahja. tis weer Pasen. Mensen die last-minute nog gourmetschotels willen die niet binnen komen 1 dag voor pasen :?
Zorg dan gewoon dat je op tijd inkopen doet :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:17

Ik stond op fouilleerpositie (werk bij de securitycheck op Schiphol) en iemand was willekeurig door het poortje geselecteerd, die dus piepte.
Wij uitleggen dat meneer willekeurig is gekozen en dat het dus NIET om metaal ging. Uiteindelijk na de fouillering zegt de meneer opeens: "Ik denk dat ik al weet waarom het poortje piepte! Ik heb een SPIJKERbroek aan!" Bloedserieus he! :')
Dus wij: "Nu u het zegt, dat zou best kunnen. In sommige spijkerbroeken zitten echt spijkers verwerkt!" :j :')
En hij: " Oh, nou dan weet ik dat voor de volgende keer! Doe ik deze iig niet meer aan!"

:') :')

Sorry, maar het is soms zo irritant als je netjes uitlegt dat het niet om metaal gaat maar diegene gewoon willekeurig door het poortje is uitgekozen. Dan wordt je soms een beetje flauw van opmerkingen die je na je uitleg alsnog krijgt. :D
"Het zal mijn BH/slotjesbeugel/navelpiercing/vulling wel zijn"
Of zelfs
"Ik ben ongesteld en dan is mijn IJzergehalte hoog"

;( :')
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 19-04-14 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:19

Dreamy schreef:
Ik stond op fouilleerpositie (werk bij de securitycheck op Schiphol) en iemand was willekeurig door het poortje geselecteerd, die dus piepte.
Wij uitleggen dat meneer willekeurig is gekozen en dat het dus NIET om metaal ging. Uiteindelijk na de fouillering zegt de meneer opeens: "Ik denk dat ik al weet waarom het poortje piepte! Ik heb een SPIJKERbroek aan!" Bloedserieus he! :')
Dus wij: "Nu u het zegt, dat zou best kunnen. In sommige spijkerbroeken zitten echt spijkers verwerkt!" :j :')
En hij: " Oh, nou dan weet ik dat voor de volgende keer! Doe ik deze iig niet meer aan!"

:') :')

HAHAHAHAHAHAHA _O- Geweldig _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:28

Dreamy schreef:

Je maakt een grapje. :7

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:34

Saskiaatje schreef:
Dreamy schreef:

Je maakt een grapje. :7

Nee, helaas niet |(
Serieus, ik wist dat sommige mensen niet heel slim waren.. Maar ik ben echt al heel domme mensen tegen gekomen het afgelopen jaar dat ik er werk.

"Mevrouw, helaas mag deze vloeistof niet mee. Het is meer dan 100ml en dat is niet toegestaan in de handbagage."
"Maar het is Chocomel !"
"Ja, mevrouw, en dat is vloeistof helaas."
"Maar... Het is drinken?!"

:D

Poortje piept vanwege metaal.
"Meneer, nog iets in de broekzakken?"
"Ja, muntjes!"
"Dat mag er dan uit, anders gaat de METAALdetectiepoort natuurlijk af he ;)"
*doet het netjes in een bakje*
Poortje piept nogsteeds.
"Meneer, echt niks anders meer in de zakken?"
"Nee, alleen een telefoon!"
:')

Gelukkig kan ik er vaak alleen om lachen :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:37

Dreamy schreef:

You say what???
En dan zijn er nog mensen die beweren dat domme opmerkingen niet bestaan, nou deze komt toch aardig in de buurt.

Die spijkerbroek is wel geniaal _O-

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:49

Oh geweldig zeg _O- Die muntjes en dan 'ja een telefoon!' vind ik ook wel echt PRICE-less _O-

Gottegot.. Ik had vorige week ook zoiets zieligs! Ik denk een vrouw van 80/90 jaar, die komt wel vaker bij ons in de supermarkt, stond te turen en te turen bij het broodbeleg. Ik moest broodbeleg vullen, maar ik wist dat ze wel vaker bij schappen stond te staren en dan uiteindelijk wat koos. Na een minuut of 10 (!!) vraagt ze aan mij

Mevrouw:
"Mevrouw.. Mag ik wat vragen?"
Ik:
"Tuurlijk, kan ik u helpen?"
Mevrouw:
"Staat hier geen appelmoes?"

.. Ik had zo medelijden met dr! Dat staan namelijk helemaal aan de andere kant bij ons in de winkel.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Joey op 19-04-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:16

Joey schreef:
Oh geweldig zeg _O- Die muntjes en dan 'ja een telefoon!' vind ik ook wel echt PRICE-less _O-

Gottegot.. Ik had vorige week ook zoiets zieligs! Ik denk een vrouw van 80/90 jaar, die komt wel vaker bij ons in de supermarkt, stond te turen en te turen bij het broodbeleg. Ik moest broodbeleg vullen, maar ik wist dat ze wel vaker bij schappen stond te staren en dan uiteindelijk was koos. Na een minuut of 10 (!!) vraagt ze aan mij

Mevrouw:
"Mevrouw.. Mag ik wat vragen?"
Ik:
"Tuurlijk, kan ik u helpen?"
Mevrouw:
"Staat hier geen appelmoes?"

.. Ik had zo medelijden met dr! Dat staan namelijk helemaal aan de andere kant bij ons in de winkel.. :(:)

:(:) Dat is idd sneu.. Helemaal omdat ze dan eigelijk helemaal niemand willen lastig vallen met hun vragen.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:19

Precies! Ik had nog veel te doen, maar als ik wat minder te doen had, had ik zo dr lijstje gevraagd en alles even snel gehaald :(:)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:46

Geen opmerking maar een mail die ik vandaag kreeg. Weet nog niet wat ik er mee moet en ben er ook nog niet achter hoe hij achter mijn mailadres is gekomen :')

Hooi sorry dat ik je zo lastigval maar ben. Te verlegen om het je normaal te vragen. Eerst kwam ik altijd bij je aan fe kassa bij de kiosk. Je bent zoo lieve meid en ook nog eens erg leuk. Zin om un keer te skype??
Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:19

Joey schreef:
Precies! Ik had nog veel te doen, maar als ik wat minder te doen had, had ik zo dr lijstje gevraagd en alles even snel gehaald :(:)

Misschien handig om, als je haar weer ziet, je baas te vragen om haar te mogen helpen.
Levert niet alleen een blij oudje op, maar ook meer klandizie, want dit wordt wel doorverteld ;)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:27

Morganlefay schreef:
Joey schreef:

Misschien handig om, als je haar weer ziet, je baas te vragen om haar te mogen helpen.
Levert niet alleen een blij oudje op, maar ook meer klandizie, want dit wordt wel doorverteld ;)

Dat is een idee haha. Maar ze zit ook wel redelijk vaak gewoon lekker een kopje koffie te drinken en wat rond te kijken en dan gaat ze weer :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:23

linnke schreef:
Geen opmerking maar een mail die ik vandaag kreeg. Weet nog niet wat ik er mee moet en ben er ook nog niet achter hoe hij achter mijn mailadres is gekomen :')

Hooi sorry dat ik je zo lastigval maar ben. Te verlegen om het je normaal te vragen. Eerst kwam ik altijd bij je aan fe kassa bij de kiosk. Je bent zoo lieve meid en ook nog eens erg leuk. Zin om un keer te skype??
Gr

-O-

Creepy.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:01

Die van linnke is inderdaad creepy.
Ik werk bij de mac donalds en vooral 's avonds laat hoor je soms ook wel rare dingen.

Kerels van ongeveer mijn leeftijd (21):
'Hebben jullie niet de mac beauty'
Ik: 'uh nee dat bestaat niet'
Die jongen: 'Nee want dat ben jij al
Ik: 'dankje.. denk ik..'

Vrijwel alle gasten als je zegt: '... en dan mag u ZODRA HET KAN doorrijden naar het volgende raam'.
'Ja dat kan niet want er staat iemand voor me' of 'Dan moet ik wel door die auto's voor me heen rijden'
Serieus: als ik een euro'tje kreeg voor elke keer dat ik dat hoor was ik nu stinkend rijk. Ik snap gewoon niet wat daar nog lollig aan is. Hetzelfde voor frikandellen of chinees proberen te bestellen, of een whopper ofzo.. niet origineel |o

En deze vond ik best erg:
Ik was 's avonds laat een bestelling aan het opnemen, het was behoorlijk druk. Aan het eind zeg ik tegen de automobilist: 'Dan wordt het zoveel euro en mag u doorrijden naar het eerste raam astublieft.'
Roept een fietser voor hem: 'Dat kan toch helemaal niet, ho*er!'
Nou had mijn manager dat ook gehoord, ik mocht kiezen om ze er zelf op aan te spreken, het haar te laten doen of ze zelfs weg te sturen.
Ik wist niet precies wie van de groep het was dus zodra ze bij mijn raam stonden heb ik gezegd dat ik niet wist wie het was die het riep dus dat ze deze keer nog hun bestelling kregen maar een volgende keer zouden we ze allemaal niet helpen. Zegt één zo'n bijdehand jochie: 'Nou dan kom ik hier toch niet meer'. Alsof mijn baas wakker zou liggen van die hamburger die hij dan niet bestelt :')
Wat dan wel weer schattig was: achter die jongens stond een ander groepje jongens en meiden en de eerste jongen daarvan zei: 'Maar je bent helemaal geen prutsmuts hoor :(:) '

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:30

Ken iemand die een beugel in dr bh had (beugelBH best wel logisch neem ik aan) en daardoor in schiphol tegen werdt gehouden. Ze moest dr bh uit doen in zon kamertje. Eindelijk kon ze gewoon door het detectiepoortje. Best wel vervelend.... wel hilarisch.

Zo had ik een klant aan de kassa.....
Wacht we gaan ff terug spoelen.
2 eerdere weken, kwam er een man onze winkel binnen.
Eerst liep deze beste man 8 minuten door de winkel, nadat hij om 16:54 was binnengekomen.
Vervolgens wilde hij laarzen.
Prima, laarzen kunnen los verkocht worden. Nee hij MOEST er een doos omheen.
Die moeten wij dan apart bestellen, want laarzen komen normaal los. (is bij ons zo)
Na de bestelling, besloot meneer nog eens door de winkel te lopen, 17:10.
Vervolgens de winkel te verlaten om 14 over 5, zonder enige aankoop, op de bestelling na.
Geen probleem hoor! Wij doen het er voor.

Week later, kwam hij zijn bestelling ophalen. Wel MET de doos.

Die week er op kwam hij terug. Er was 1 laars niet goed.
Wij dachten: Lek....? Of gescheurd....?
Nee, veel erger :') de bovenkant was door de warmte iets naar elkaar toe gevouwen.
"Het is een productiefout en ik eis een nieuwe"
Wij netjes nieuwe voor hem pakken, begon hij te tieren, jaja, ook nog eens, dat er wéér een doos omheen moest.
Mijn collega, pienter als hij is. Pakte de laarzen, en de doos, liep naar achteren verving de laars en liep zo weer terug.
"Zie je wel? Zo moeilijk is het toch niet? Wie is je baas? Al dat moeilijke gedoe hier."
Waarop mijn collega triomfantelijk zei "Dat ben ik meneer! Wie wilt u hiervoor aanspreken en met wat?"
Boei rode kop "Goeden dag meneer"

Meneer is niet meer wedergekeerd naar de winkel. Mijn hemel.... Wat hebben wij na die tijd er om gelachen. Wat een driftkop.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:17

maralyn schreef:
Ken iemand die een beugel in dr bh had (beugelBH best wel logisch neem ik aan) en daardoor in schiphol tegen werdt gehouden. Ze moest dr bh uit doen in zon kamertje. Eindelijk kon ze gewoon door het detectiepoortje. Best wel vervelend.... wel hilarisch.

Is ze zonder BH er nog een keer doorheen gestuurd?! Mag ik vragen waar je naartoe vloog (binnen of buiten Europa)? Want ik sta zelf bij de check voor vluchten binnen Europa en daar mogen wij echt niet mensen hun BH uit laten doen en nog eens door het poortje sturen zonder BH hoor.
Bh's piepen zelden (behalve als het een heel grote cupmaat is komt het eens voor met een beugel, heb pas 1x in afgelopen jaar mee gemaakt dat dat daadwerkelijk een BH was!!!), en als ze al piepen worden ze in het hokje zelf gecontroleerd en de persoon ook, die hoeft niet nog een keer (helemaal niet zonder BH) door het poortje. :n

Als dit voor een vlucht buiten Europa is geweest dan is het door een ander bedrijf dan de mijne gedaan en dan hebben ze wellicht andere (in mijn ogen wel heel rare) procedures.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:19

Bij mij was het vorige week wel mijn bh... Toen mocht ik doorlopen.
En geen debiel grote cupmaat hoor :=

Gelukkig hoefde ik niet hem uit te trekken of zo iets.