Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:29

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je hoeft Google niet te gebruiken. :+

Ik heb trouwens weinig problemen met AI. Ik vind het erg handig. En vind andere mensen veroordelen over het gebruik er van ook heel irritant. Kijk naar je eigen bijdrage aan het klimaatprobleem. :+

En als het om water gaat kunnen de mensen beter wat vaker geen vlees eten. Dat scheelt meer.

Ik vind t wel irritant, m'n halve Facebook-tijdlijn is AI geworden :').

Wat dacht je van LinkedIn? Schijnbaar hebben mensen zo'n saai beroep dat ze er zelf niet eens iets nuttigs over kunnen schrijven. Ook die posts met "ChatGPT zei" en dan een hele lap tekst. Rot op. Ik ga dat allemaal niet lezen. Het gaat me ook niet eens alleen om het milieu, maar ook gewoon het onnodig overmatig gebruik. Gebruik je eigen hersenen. Waar is de tijd gebleven dat je een halve nacht in een Wikipedia loop zat te lezen naar meer informatie over iets waar je zoektocht helemaal niet mee begon :+

Het is hier 15 graden in huis, maar ik vind het niet kunnen om de kachel al aan te slingeren :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:34

De stort is al open, de AH is al open maar de Eurofleur pas om 09.00.
Daar erger ik mij aan, moet ik nog wachten voor ik de deur uit kan...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:36

Over AI, mijn mening is: als jij geen moeite doet om het zelf op te zoeken/te schrijven/te maken, waarom zou ik moeite doen om het te lezen of ernaar te kijken :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:43

Fly_high schreef:
Facebook is tegenwoordig echt riool met alleen nog ai plaatjes en bots.

Niet per se een ergernis, wel creepy :=

Ja, een reden om het nog minder te gebruiken :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:44

denisesilver schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind t wel irritant, m'n halve Facebook-tijdlijn is AI geworden :').

Wat dacht je van LinkedIn? Schijnbaar hebben mensen zo'n saai beroep dat ze er zelf niet eens iets nuttigs over kunnen schrijven. Ook die posts met "ChatGPT zei" en dan een hele lap tekst. Rot op. Ik ga dat allemaal niet lezen. Het gaat me ook niet eens alleen om het milieu, maar ook gewoon het onnodig overmatig gebruik. Gebruik je eigen hersenen. Waar is de tijd gebleven dat je een halve nacht in een Wikipedia loop zat te lezen naar meer informatie over iets waar je zoektocht helemaal niet mee begon :+

Het is hier 15 graden in huis, maar ik vind het niet kunnen om de kachel al aan te slingeren :')

Ik heb denk ik al een half haar niet meer op mijn LinkedIn gekeken, maar ik geloof je meteen haha.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:53

Foaly schreef:
Over AI, mijn mening is: als jij geen moeite doet om het zelf op te zoeken/te schrijven/te maken, waarom zou ik moeite doen om het te lezen of ernaar te kijken :=

Nou precies dit!

Ergernis, er schijnt zon echt precies net langs mijn dichte gordijn op een fotolijst, die het op zijn beurt weer in mijn gezicht spiegelt :+

Edit: ongelofelijk, ik heb nu al gezeik met de internetverbinding |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:04

Foaly schreef:

Omdat het je kan helpen met je zoektocht opstarten? Het helpt met het zoeken naar goede bronnen? Het kan je spelling controleren?

Ik schrijf regelmatig social media posts. Ik gebruik daarvoor goede bronnen zoals de belastingdienst en het financieel dagblad. Echter gebruik ik soms Chat gpt wel voor spellingscontrole en als brainstorm.

Nu weet ik wel weinig van "mijn vakgebied" af nog. Dus het is lastiger om zomaar te beginnen. Als het over een onderwerp zou gaan waar ik veel kennis van heb zou het makkelijker gaan. :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:41

Eindelijk de stap genomen om dan toch de huisarts te bellen want ik loop inmiddels mank, is dat mens weer op vakantie. Werkelijk, altijd wanneer ik een afspraak wil maken is zij op vakantie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:30

Het item waar ik voor kwam bij de Wibra kon ik niet vinden. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:42

Ik werk vandaag thuis en sinds 10:30 is er KPN storing hier in de omgeving. Alles ligt eruit :')

Onhandige timing want ik heb eigenlijk veel werk te doen _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:45

Wanneer je een bericht over XR plaatst in de groepsapp en iemand daarop reageert met zo'n slechte take dat je spontaan XR moet gaan verdedigen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:00

Ghostattack schreef:
Ik werk vandaag thuis en sinds 10:30 is er KPN storing hier in de omgeving. Alles ligt eruit :')

Onhandige timing want ik heb eigenlijk veel werk te doen _O-

Het is mooi paardrijweer! :D

Ergernis: ik heb al dagen enorme zin om een sigaret te roken. Maar ik rook niet. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:02

Ik geef aan op werk dat ik bepaalde extra taken niet ga doen.

Krijg ik een mail met gaan we die cliënten verdelen over jou en die en die collega.

Nee, wat heb ik nou gezegd :') en dan probeer je die persoon te bellen maar die heeft nooit tijd en zit altijd in gesprek.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:44

MarlindeRooz schreef:
Foaly schreef:

Omdat het je kan helpen met je zoektocht opstarten? Het helpt met het zoeken naar goede bronnen? Het kan je spelling controleren?

Ik schrijf regelmatig social media posts. Ik gebruik daarvoor goede bronnen zoals de belastingdienst en het financieel dagblad. Echter gebruik ik soms Chat gpt wel voor spellingscontrole en als brainstorm.

Nu weet ik wel weinig van "mijn vakgebied" af nog. Dus het is lastiger om zomaar te beginnen. Als het over een onderwerp zou gaan waar ik veel kennis van heb zou het makkelijker gaan. :P

Maar dat kon allemaal al met een normale google zoekopdracht, zelfs Wikipedia heeft gedegen bronnen in de voetnoot, en spellingscontrole bestaat ook al jaren. Ik zie echt de voordelen van AI niet in.

Kan je bij de vervangende arts terecht, Telpeva? Lastig altijd die vakantieperiodes.

Ik heb al twee teams overleggen gehad, maar word er om de haverklap uitgegooid. Gelukkig pakt de ICT afdeling mijn klachten goed op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:45

Prima toch, dan gebruik jij AI niet. Ik wel. :P

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:46

Ik vind AI heerlijk als het om school gaat. Scheelt veel tijd met dingen die ik niet snap. Op een gegeven moment zijn er gewoon weinig uitlegfilmpjes te vinden en met ChatGPT heb ik iemand die het mij uit kan leggen en waar ik ook vervolgvragen kan stellen.

Zeker met grammatica is dat echt lekker.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 12:17

_chou schreef:
Ik vind AI heerlijk als het om school gaat. Scheelt veel tijd met dingen die ik niet snap. Op een gegeven moment zijn er gewoon weinig uitlegfilmpjes te vinden en met ChatGPT heb ik iemand die het mij uit kan leggen en waar ik ook vervolgvragen kan stellen.

Zeker met grammatica is dat echt lekker.

In dat opzicht snap ik het wel hoor. Dan leer je verder nog wat.
Ik snap tevens de ergenis wel van de teksten die beginnen met chatgpt zegt…. Klinkt ook gewoon niet lekker in mijn oren. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 12:49

Mijn dochter is op dagponykamp en als mijn telefoon gaat zit m’n hart echt in mijn keel dat er wellicht wat gebeurd kan zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:00

Ik krijg dat "ik kan je niet verstaan, ik ben doof" m'n strot bijna niet meer uit. Ik ga het wel op m'n voorhoofd schrijven ofzo _-:(

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:35

Tweede dag op rij dat ik mijn collega’s moet aflossen zodat ze (in groep samen) kunnen gaan eten. En ik eet dan erna alleen, gezellig :+

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:38

Pardon, waarom ga je daarmee akkoord??

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:46

Zeg/vraag gewoon wat je wil, graag zonder de manipulatie.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:53

Iemand op het terras die haar kind constant rondjes laat rennen, van buiten naar binnen, waardoor ik al een paar keer bijna een deur tegen me aan heb gehad omdat dat kind m telkens open gooit. Heb net volgens mij zo woest naar die moeder gekeken dat ze hem nu bij haar houdt _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:57

Farjen schreef:
Tweede dag op rij dat ik mijn collega’s moet aflossen zodat ze (in groep samen) kunnen gaan eten. En ik eet dan erna alleen, gezellig :+

Wat flauw! :oo daar zou ik wat van zeggen...

@Denisesilver nee helaas, er is geen vervanger, alleen bij spoed en dit is geen spoed.
Bereid jullie maar voor op een week gemekker over mijn zere teen :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:05

Advertenties van kapotte paarden die niet functioneren in de sport en dan

"Met pijn in m'n hart..."

My ass. Je wil gewoon een paard waarmee je de sport in kan en probeert nu een ander met je problemen op te zadelen. Walgelijk. Neem je verantwoordelijkheid.