Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:Ze kijken niet eens naar de cijfers van je vervolgopleidingBloemetje75 schreef:VerliespuntNegatieve en energieloze houding van de mentor van mijn oudste zoon. Geen positief woord over zijn goede resultaten voor wiskunde en economie. Alleen zeuren dat er nog teveel 6jes staan. Joh er staat 1 5,9, de rest zijn echte 6en en hoger. Geen enkel verliespunt. Zoon is gelukkig, heeft vrienden, sport heel veel, werkt er nog 2 avonden naast. Als ie zijn eindexamen haalt met veel 6en, interesseert me dat niets. Dat mijn zoon gelukkig is en vrienden heeft en goed in zijn vel zit, vind ik na corona en thuisonderwijs etc veel belangrijker. Haalt ie het eindexamen niet, dan werkt ie een jaar minder tot zijn pensioen....![]()
Misschien is het omdat ik geen carrière heb, maar wordt er überhaupt nog ergens om je middelbare school cijfers gevraagd?
CupCakes_ schreef:Het ziekenhuis dat mensen naar huis stuurt die niet eens thuis kunnen blijven. En de problemen bij de wijkverpleging dumpen want de huisarts doet er ook niks mee.
Waarom vond ik de zorg ook al weer leuk?
Benzz schreef:Wat is het precies dat werken in de zorg onaantrekkelijk maakt? ( oprecht benieuwd)
Benzz schreef:Wat is het precies dat werken in de zorg onaantrekkelijk maakt? ( oprecht benieuwd)
xPabloBokt schreef:Benzz schreef:Oke, dank voor jullie toelichting. Ik zit aan de Hr/ recruitment wereld en wordt steeds vaker gevraagd voor advies in de zorg. Vandaar mijn vraag.
Ik ben zelf ook HR (afstudeerstudent) maar dit is wel de algemene tendens die ik hoor. Heb twee projecten gedaan voor zorginstanties.
Benzz schreef:xPabloBokt schreef:Ik ben zelf ook HR (afstudeerstudent) maar dit is wel de algemene tendens die ik hoor. Heb twee projecten gedaan voor zorginstanties.
De vraag is of het realistisch is. Bij docenten is er ook veel geklaagd over het salaris, echter vind ik 2600 bruto geen slecht start salaris. De docenten echter wel. Hele moeilijke kwestie.