Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:40

Mij is nog nooit gevraagd naar cijfers/diploma’s, niet bij mijn vervolgopleiding en niet bij mijn baan (als in: hoefde niks te laten zien). Klinkt alsof je zoon het prima op orde heeft ;)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:44

Niobe schreef:
Bloemetje75 schreef:
Negatieve en energieloze houding van de mentor van mijn oudste zoon. Geen positief woord over zijn goede resultaten voor wiskunde en economie. Alleen zeuren dat er nog teveel 6jes staan. Joh er staat 1 5,9, de rest zijn echte 6en en hoger. Geen enkel verliespunt. Zoon is gelukkig, heeft vrienden, sport heel veel, werkt er nog 2 avonden naast. Als ie zijn eindexamen haalt met veel 6en, interesseert me dat niets. Dat mijn zoon gelukkig is en vrienden heeft en goed in zijn vel zit, vind ik na corona en thuisonderwijs etc veel belangrijker. Haalt ie het eindexamen niet, dan werkt ie een jaar minder tot zijn pensioen....
Verliespunt _O-

Misschien is het omdat ik geen carrière heb, maar wordt er überhaupt nog ergens om je middelbare school cijfers gevraagd?
Ze kijken niet eens naar de cijfers van je vervolgopleiding :+ . Hooguit naar extra labels die je ervan kan krijgen zoals cum laude, maar zelfs dat boeit niet vaak. Vakken vaak ook niet.

Meestal is het puur opleiding + opleidingniveau + ervaring + skills. Dat samen met je motivatiebrief en daarna hoe gespreken verlopen. Soms met nog een referentie in de mix.

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:47

Nou soms doen cijferlijsten er wel toe. Bij vervolgopleidingen zoals universitaire studies.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:48

Ik weet dat t geen hotel is en ik mag blij zijn dat ik met 22 nog thuis mag wonen en geen kostgeld hoef te betalen...maar waarom maken mn ouders nu per sé een ovenschotel met bonen erin en niet voor mij een apart bakje waar ze niet bij zitten (bonen uit blik, dus apart toegevoegd en niet standaard in een groentemix). "Pluk ze er maar uit" alsof dat te doen is...ik wist het van tevoren niet anders had ik wat voor mezelf gemaakt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:57

Na 2 jaar nog eens mijn tricolores uit de tas gehaald en de ritsloper en embleempjes zijn helemaal weg geoxideerd :\

Tijd voor project 'bestel nieuwe onderdelen en kijk of je ook maar een beetje handig genoeg hiervoor bent om het te fixen'

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:58

Ik moet nog een cadeautje voor mijn schoonvader hebben. Wat voor kleinigheidje geef je aan iemand die alles al heeft :').

Iemand een leestip voor een goede Zweedse misdaad?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:44

Niet Zweeds maar IJslands…. Arnaldur Indriðason

Mijn zoon wil volgend jaar naar de TU en de toelating is naast juiste profiel (heeft hij) een bepaalde toelatingstoets. Cijfers tellen niet mee. Zeuren over cijfer voor scheikunde en biologie is dus sowieso zinloos. Als hij zijn diploma haalt, is het allemaal prima en of dat in 2024 of 2025 is….. enige is dat hij dan gelijk examen zou doen met zijn broertje en dat ziet hij zelf niet zitten. Nou jongen, dan moet je genoeg je best doen om dit jaar te slagen….

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:05

Die regen…. Ik ben een huismus, maar zelfs voor mij vind ik dit te veel van het goede. Vooral als je in het donker en regen rijd is zo vermoeiend.

En kat die al drie dagen achter elkaar een haarbal eruit gooit op de meest vervelende plekken zoals schoenen en de bank. Arm ding, kan hij ook niets aan doen, maar blijft zo vies. %)

En net voor de vierde keer….. hij krijgt op vaste tijden eten, kan altijd bij zijn brok en heeft een waterfontein. Water staat niet bij eten. Er is alleen een kerstboom bij gekomen waar hij voorheen niets mee deed en nu ineens heel interessant is. Hij krijgt voer waar zo min mogelijk toevoegde nummers in zitten en vlees het grootst is. Er staat al een controle check bij de dierenarts gepland, maar dit wordt even frustrerend. Herkent iemand dit? Hebben jullie katten nog veel last van haar?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:02

Gewoon veel stress ivm de toets week

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:19

_San87_ schreef:
Ik moet nog een cadeautje voor mijn schoonvader hebben. Wat voor kleinigheidje geef je aan iemand die alles al heeft :').

Iemand een leestip voor een goede Zweedse misdaad?

Samuel Bjork en MJ Arlidge. Alleen grote kans dat hij die al kent als hij er van houdt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:21

Emelie Schepp

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:28

Zo'n dag waarop alles en iedereen poedersuiker is -O- vooral mijn eigen hoofd en lichaam

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:30

Ik moet leren om te ruiken aan mn drinken voordat ik m'n glas in één keer leeg zuip...mn vader had er een flinke scheut jagermeister in gedaan :')

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:40

ElfBeau_067 schreef:
Cowboy55 schreef:
Nou moet ik mijn voet uitkoken.....

Doe je m dan in een pan met kokend water? :P

Tuurlijk :j[/quote]
Ehm, WAT?!
Je kan me veel wijsmaken maar dit geloof ik niet

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:59

Het ziekenhuis dat mensen naar huis stuurt die niet eens thuis kunnen blijven. En de problemen bij de wijkverpleging dumpen want de huisarts doet er ook niks mee.

Waarom vond ik de zorg ook al weer leuk?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:06

CupCakes_ schreef:
Het ziekenhuis dat mensen naar huis stuurt die niet eens thuis kunnen blijven. En de problemen bij de wijkverpleging dumpen want de huisarts doet er ook niks mee.

Waarom vond ik de zorg ook al weer leuk?

Lijkt mij heel lastig....

De zorg wordt zo ook minder leuk , en het is de afgelopen jaren al zo onaantrekkelijk geworden om in de zorg te gaan werken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:10

Wat is het precies dat werken in de zorg onaantrekkelijk maakt? ( oprecht benieuwd)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:13

Die poedersuiker depressie ook, ik heb een poosje niet mijn tanden kunnen poetsen en nu is mijn tandvlees ontstoken en doet het rete veel pijn

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:23

Benzz schreef:
Wat is het precies dat werken in de zorg onaantrekkelijk maakt? ( oprecht benieuwd)

Vooral weinig personeel waardoor de druk steeds hoger wordt , hogere kans op een burnout , geen vetpot ( maar dat nemen de meesten wel voor lief ) maar daarbij wel mega veel taken en verantwoordelijkheden , het loon is daarvoor ook vaak te laag. En niet volledig de zorg kunnen geven wat je graag zou willen.

Wat ik nu merk is dat de druk bij mij op locatie onder personeel enorm aan het stijgen is. Er is veel onrust over de diensten door te korten en mensen raken overwerkt. Als ik ook zie hoeveel verantwoordelijkheden ik heb voor eigenlijk een schietloon.

En dat we cliënten niet de volledige zorg kunnen bieden met de bijhorende schuldgevoels. Het geeft allemaal enorme druk.

En weinig balans tussen privé en werk. Elke dag krijg je wel weer een belletje of een bericht over een dienst wat open staat of hoe dat opgelost moet gaan worden. Nu heb ik daarvoor een andere telefoon , maar alsnog ben je veel bezig met appjes en je mail. Al weiger ik nu mails op mijn vrije dag te versturen.

En dan nog wat voor mij geld te weinig geld om mensen in te zetten dus je staat alleen op groepen die allemaal hulp nodig zijn. Het is net een soort fabriekswerk en rennen tegen de klok. Dat is helaas niet hoe ik dit vak in zou willen vullen , maar ik wil mijn cliënten ook niet in de steek laten.

Ik ga dit absoluut niet volhouden tot mijn pensioen dat weet ik nu al :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 23:26

Benzz schreef:

Werkdruk. Te veel administratie en steeds minder aan het bed staan.

De zorg wordt steeds onpersoonlijker en door het tekort aan personeel ook steeds zwaarder voor de mensen die overblijven. De druk op de zorg is enorm door het hoge gehalte ouderen in NL. Door de hogere levensverwachting leven we langer maar neemt ook de zorgvraag toe. En een relatief grote oudere bevolking betekent ook dat de beroepsbevolking in verhouding tot die groep ouderen, steeds kleiner wordt.

Als de zorgvraag zich door blijft ontwikkelen zoals nu en de levensverwachting blijft toenemen, moet er in 2040 1 op de 4 mensen in de zorg werken. Later zelfs 1 op de 2 (dat betekent dus de helft van je beroepsbevolking in de zorg!). Dat zijn er nu 1 op de 7.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:34

Oke, dank voor jullie toelichting. Ik zit aan de Hr/ recruitment wereld en wordt steeds vaker gevraagd voor advies in de zorg. Vandaar mijn vraag.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 23:41

Benzz schreef:
Oke, dank voor jullie toelichting. Ik zit aan de Hr/ recruitment wereld en wordt steeds vaker gevraagd voor advies in de zorg. Vandaar mijn vraag.

Ik ben zelf ook HR (afstudeerstudent) maar dit is wel de algemene tendens die ik hoor. Heb twee projecten gedaan voor zorginstanties.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:49

xPabloBokt schreef:
Benzz schreef:

Ik ben zelf ook HR (afstudeerstudent) maar dit is wel de algemene tendens die ik hoor. Heb twee projecten gedaan voor zorginstanties.

De vraag is of het realistisch is. Bij docenten is er ook veel geklaagd over het salaris, echter vind ik 2600 bruto geen slecht start salaris. De docenten echter wel. Hele moeilijke kwestie.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:01

Benzz schreef:
xPabloBokt schreef:

De vraag is of het realistisch is. Bij docenten is er ook veel geklaagd over het salaris, echter vind ik 2600 bruto geen slecht start salaris. De docenten echter wel. Hele moeilijke kwestie.

Is dat hun start salaris? Ohmy ik heb echt het verkeerde vak gekozen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:09

Niet echt een ergenis, meer verbazing. Laatst had ik materiële schade na een ongeval. Een bedrijfsbusje zag mij, als fietser, over het hoofd. Ik was allang blij dat het allemaal meeviel en ik niet opgepikt ben door een ambu.

Nu netjes een brief van het bedrijf over de schadeafhandeling... Ben ik ineens een 'beste meneer' geworden :+ Ik heb nu niet het idee dat er met zorg en aandacht wordt omgegaan met mijn verhaal :=

Maar afijn. Doel is schadevergoeding, en dat lijkt te worden opgelost.