Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:07

Suzanne F. schreef:
Wie verwachtingen heeft wordt eigenlijk altijd teleurgesteld. Beter is om niks te verwachten, dan valt het altijd mee.

Ik zou liever stellen dat wanneer je te vaak verwachtingen hebt die niet waargemaakt worden en je daarmee teleurgesteld voelt, je validatie moet leren vinden bij jezelf en niet bij anderen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:09

Suzanne F. schreef:
Wie verwachtingen heeft wordt eigenlijk altijd teleurgesteld. Beter is om niks te verwachten, dan valt het altijd mee.

Dit is ook echt één van mijn levensmotto's. Niks initieel verwachten, niet oordelen voor je iemand of een situatie kent, niet blindelings aannemen. En; it is what it is.

Nu vraag ik me af, waarom vinden jullie het verder een negatieve kijk op dingen? Oprechte vraag! Natuurlijk schept een "vriendschap" verwachtingen (bijv. wederzijds respect, communicatie) en als daar niet aan voldaan wordt ben ik zeker eens dat je die mensen beter uit je leven kan laten. Maar initieel, ga je dan ook dingen verwachten van mensen of situaties? Ik ben er jaren geleden mee gestopt en door dat ik nu een bepaalde eigenwaarde uitstraal en een bepaalde levensvisie/-lust heb, trek ik vanzelf de mensen aan die op een positieve manier blijven hangen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:09

Jildau schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar hoe doe je dat? Ik heb de hele tijd tegen mezelf gezegd dat ik niks moest verwachten en toch doet het zeer. Ik kan dat blijkbaar niet.

I know the feeling…

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 22:18

Als iemand mij teleurstelt denk ik gewoon, you suck en dat is het. Sta je in mijn zwarte boekje. Kom je ook niet meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:26

Dioxide schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit is ook echt één van mijn levensmotto's. Niks initieel verwachten, niet oordelen voor je iemand of een situatie kent, niet blindelings aannemen. En; it is what it is.

Nu vraag ik me af, waarom vinden jullie het verder een negatieve kijk op dingen? Oprechte vraag! Natuurlijk schept een "vriendschap" verwachtingen (bijv. wederzijds respect, communicatie) en als daar niet aan voldaan wordt ben ik zeker eens dat je die mensen beter uit je leven kan laten. Maar initieel, ga je dan ook dingen verwachten van mensen of situaties? Ik ben er jaren geleden mee gestopt en door dat ik nu een bepaalde eigenwaarde uitstraal en een bepaalde levensvisie/-lust heb, trek ik vanzelf de mensen aan die op een positieve manier blijven hangen.
Het gaat hier helemaal niet om initiële verwachtingen, het gaat om mensen die ergens al jaren werken, dus daar zit wel degelijk verschil in. Tegelijkertijd horen teleurstellingen bij het leven - jezelf daar bij voorbaat al voor afschermen door gewoon niemand toe te laten (anders zouden hun acties je niet zo raken namelijk), getuigt nou niet van een bijzonder positief mensbeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:59

Zie hoe je het wilt zien. Ik vind het niet negatief, eerder realistisch. Je hoeft er niks mee te doen.
Voor mij zorgt het juist voor veel minder frustratie. Het komt zoals het komt en ik verwacht niks van anderen. Verwachtingen zorgen meestal voor teleurstelling.
Ik kan nu regelmatig oprecht blij verrast worden en neem niks ‘for granted’.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 23:41

Urbanus schreef:
Als iemand mij teleurstelt denk ik gewoon, you suck en dat is het. Sta je in mijn zwarte boekje. Kom je ook niet meer uit.

Ja op dat punt was ik ook vrij snel maar heb toch 5 jaar lief en leed gedeeld met die mensen en voor anderen werden er wel dingen geregeld.. Al denk ik achteraf dat ik wel vaak degene was die daar de aanzet voor gaf.

Heb ervan geleerd en denk nu ook de groeten met jullie poedersuiker en poedersuiker. Maar voelde toch echt wel even heel naar dat ik op m'n laatste dag met m'n goede gedrag allemaal gebak mee had en een grote kaart in de kantine had gezet met een "bedankt voor alles" tekst erin en ze mij weg laten gaan zonder ook maar iets. Ja heb even gejankt in de auto naar huis.

Ik schuif dat liever op dat ik zulke mensen inderdaad in m'n zwarte boekje moet zetten dan dat ik mezelf ga kwalijk nemen dat ik teveel verwacht. Sommige dingen zijn wel normaal om te verwachten denk ik. En ik verwachte geen etentje of duur kado maar wel op z'n minst een 'bedankt voor je inzet en het ga je goed' ofzo. Wat een moeite ook. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 23:45

Ja absoluut eens met je. Ik vind het ook wel leeg om niks te verwachten van mensen.

Als je maar weet dat het niks over jou zegt. En waarschijnlijk is het meer een 'oh ik dacht dat iemand anders iets zou regelen' situatie geweest.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 00:10

Suzanne F. schreef:
Zie hoe je het wilt zien. Ik vind het niet negatief, eerder realistisch. Je hoeft er niks mee te doen.
Voor mij zorgt het juist voor veel minder frustratie. Het komt zoals het komt en ik verwacht niks van anderen. Verwachtingen zorgen meestal voor teleurstelling.
Ik kan nu regelmatig oprecht blij verrast worden en neem niks ‘for granted’.

Zo sta ik er ook in hoor, ik vind dat ook wel prettig.

Soms verwacht ik per ongeluk wel dingen van mensen, om verschillende redenen, en word ik weer teleurgesteld.

De vorige keer, bijvoorbeeld, verwachtte ik van mijn collega's, waarmee ik al jaren werk, dat ze tijdens mijn "koffiemomentje" (want ik zit ik de ziektewet), dat ze allemaal wel even hallo zouden zeggen als ik binnenkwam. Leek me toch de minste moeite, maar dat gebeurde niet. Maar nu ben ik ook echt klaar met ze

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 00:29

Ik ben ook wel iemand die weinig verwachtingen heeft van mensen als ik eerlijk ben. En ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt. Al kan ik door alle teleurstellingen nu wel goed ermee omgaan.

Bij heel veel dingen die mensen beloven denk ik van ik zie wel of je het doet. Maar ik ga er niet standaard 100% vanuit dat het dan ook gebeurd.

Ik heb vooral geleerd dat het goed is om veel dingen zelfstandig te doen en mij ook zelfstandig te vermaken en dingen te ondernemen.

Het is gewoon jammer dat dat gevoel is ontstaan omdat mensen misbruik hebben gemaakt ervan dat ik destijds te lief was en te goed. Ik ben nog steeds goed tegenover mensen maar ik pas wel op bij wie

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:10

Vorig jaar in september heb ik een ongeluk gehad met mijn paard (lang verhaal kort, paard aan de kletter, eraf gevallen en eronder gekomen. Rug geschaafd, paard had zich afgezet op mijn dijbeen met spiertrauma en een hoef in mijn gezicht waardoor ik 6 weken als Rambo na een gevecht rondgelopen had.)
De eerste week was een hel, gans mijn rug zat vast, been werkte niet mee en mijn gezicht was drie keer zo dik als moest én scheef.
Echter heb ik de dag erop netjes mijn pc'tje aangeduwd en gewerkt, wel twee weken van thuis uit gewerkt, maar ok.
Na melding van een aantal wel beterschapswensen, maar dat was het an sich wel.

Kom ik in de derde week op het werk, nog altijd aan het manken, hoofd nog dik, etc, dan wel wat vragen maar goed.
Paar dagen later gaat er een beterschapskaartje rond om te tekenen, dus ik teken die ook. Hoor ik even later van een collega dat het een kaartje is voor een collega die de dag ervoor zijn voet omgeslagen had en een paar dagen thuis zat...

Dat ik ergens dacht van, ik was letterlijk bijna dood, heb wel netjes doorgewerkt en er wordt niet naar gepiept. Iemand anders slaat zijn voet om en kan drie dagen niet met de auto rijden, en die krijgt een kaartje. Ik voelde me daar eigenlijk ook wel een beetje somber door.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:11

Ja herkenbaar hoor. 1,5 jaar last van een hersenschudding gehad die ik opgelopen had op werk. En kreeg ook geen kaartje niks, terwijl ze dat wel deden voor andere collega’s. Wel een borrel + cadeau gekregen toen ik weg ging gelukkig.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:44

maralyn schreef:
Wij gaan vanavond naar de Minions in de bioscoop.
En heb gezegd dat ik in een jurk ging.

Ook heb ik gezegd, welke ik als eerste pak, trek ik aan.

Ik zit nu klaar in een super net cocktail jurkje, om naar de bios te gaan voor een kinderfilm.
M'n kerel vind het geniaal!! :')

Ik biecht het op.
Ik vind het ook wel heel tof :')

Ik zag dit en moest aan jou denken :Y)
https://www.youtube.com/watch?v=7XbcFG2t3BQ

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:12

Whahahaa heerlijk!!!

Wel heel tof! Dat ze gewoon in pak gaan. Stom dat bioscopen dit minder leuk vinden.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:39

maralyn schreef:
Whahahaa heerlijk!!!

Wel heel tof! Dat ze gewoon in pak gaan. Stom dat bioscopen dit minder leuk vinden.

Het ligt de bioscopen zo te horen helemaal niet aan dat ze in pak komen maar aan dat ze in sommige gevallen veel overlast veroorzaken terwijl ze er zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:05

Ik wist niet dat Minions-films kinderfilms waren...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:55

Janine1990 schreef:

Ik ben ook 30 nu ik daar achter kom..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:57

Jildau schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ben ook 30 nu ik daar achter kom..

We were today years old.... :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:59

Janine1990 schreef:

I love the minions en Agnes.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:12

IT'S SO FLUFFYYYYYYYY I'M GONNA DIEEEEEE

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:20

Janine1990 schreef:
IT'S SO FLUFFYYYYYYYY I'M GONNA DIEEEEEE

Oh wauw, zie nu pas dat het jouw avater is. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:28

Oh jeetje, die link leg ik ook nu pas _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:32

Janine1990 schreef:

Zijn het ook niet... het zijn "familiefilms" oftewel voor alle leeftijden. :P
Daarom zitten er ook vaak dubbelzinnige grapjes in die kinderen niet begrijpen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:37

Ik neem wel vaker een 12 ton brug Met de vrachtauto omdat dat mij een kwartier tijd scheelt....
Ik moet ook naar de boeren die ca 2-3 km aan de andere kant van de brug wonen....

Mijn vrachtauto heeft leeg een gewicht van 12.3 ton....

Ik wou destraks met nog 7.5 ton toelading eroverheen.....
Ik keek in mijn Spiegel en zag politie...
Ik kon gelukkig nog heel heel vlot links af slaan en doen alsof ik naar de boer daar heen moest _O- _O- _O-

Om bij die boer even een rondje te draaien, te zwaaien en zeggen joah ik ben even verkeerd gereden hoor _O- _O- en dan 3 minuten daarna alsnog t bruggetje over te gaan _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:44

EuroPOL
interPol

POL… POLICE!

Dat kwartje viel pas op mijn 26e. :7