Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:09

Echt he op welke planeet leef jij
Niet alleen de horeca he......
Dus mijn kind mag bij jou aankloppen voor xtra steun

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:11

Niwla schreef:
Ik vind het echt uitzichtloos momenteel en heb het daar best pittig mee vandaag.

De huidige situatie is hetzelfde als maart/april vorig jaar in dat het een éthisch probleem is. We hebben door de vaccins tijd gekregen voor structurele oplossingen en een verzachter van consequenties doch geen enkele regering wil politieke zelfmaard plegen. Ook de EU politici en de kopstukken van de WHO niet.

Tot die tijd is het huidige drijfzand het uitzicht.

Oh en bedenk dat de meeste economiëen vreemd genoeg wél gewoon goed draaien. Hier in Spanje zelfs ronduit bloeit.
Kortom; als de kudde prima winstgevend is met vaccineren en omheind houden, waarom zou de veehouder dan structureel de bedrijfsvoering omgooien.

Zie de huidige situatie als enige uizicht eigelijk. Verplicht elke 6 maanden vaccineren binnen de EU gaat daar níets aan veranderen, alleen maar in stand houden.

BigOne

Ik ben gelukkig van nature redelijk optimistisch dus denk kom maar op met die drie weken en hopelijk is dan bekend hoe ziekmakend of niet die omikron variant is. Kan heel goed of heel fout zijn, de uitkomst maar dan zitten de boosters er voor een groot deel in en hopelijk is hij minder ziekmakend en kunnen we door. Tot die tijd, adem in adem uit. En ja, ook door deze lockdown zullen er weer financiële slachtoffers vallen, triest maar vooral voor ondernemers en zzp ers die buiten de boot vallen. Hoop dat de regering flink de buidel trekt voor alle ondernemers .

karuna
Drukke kabouter

Jemig kalm aan reageer op een ander af.
Ik heb de regels niet gemaakt. En leuk vinden of niet ze veranderen toch niet. Mama heel ziek of kindje dood is erger dan hulp vragen bij de overheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:13

bigone schreef:
Ik ben gelukkig van nature redelijk optimistisch dus denk kom maar op met die drie weken en hopelijk is dan bekend hoe ziekmakend of niet die omikron variant is.

:roll: nóg weer drie weken voor we weten dat...
Hoeveel weken schrijf je dat nu inmiddels?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:15

karuna schreef:
Ik heb de regels niet gemaakt. En leuk vinden of niet ze veranderen toch niet. Mama heel ziek of kindje dood is erger dan hulp vragen bij de overheid.

Dit is een zeer ongepaste en bijzonder egoïstische opmerking....

Ga je schamen diep schamen

Na 2 lockdowns zijn veel.nog niet eens opgekrabbeld.... idd zzpers

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:17

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Ik ben gelukkig van nature redelijk optimistisch dus denk kom maar op met die drie weken en hopelijk is dan bekend hoe ziekmakend of niet die omikron variant is.

:roll: nóg weer drie weken voor we weten dat...
Hoeveel weken schrijf je dat nu inmiddels?

Sinds omikron hier opdook want cijfers uit zuid Afrika kun je niet doorzetten naar Europa.
Veel jongere bevolking daar, veel dor hout al tijdens de eerste golf overleden en heel veel jongeren hebben daar al delta gehad.
Dus is het wachten op omikron besmettingen en ziekenhuisopnames , nu is het er 1. Maar over twee , drie weken is omikron volledig dominant en kunnen ze pas harde conclusies geven over wel/niet ziekmakend.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:18

Echwel schreef:
karuna schreef:

Pardon? Er zijn de laatste tijd minder faillissementen dan ooit. De economie bloeit, de werkgelegenheid is groter dan het aantal werklozen...
Misschien moet jij je eens gaan schamen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:20

Laatste kwartaal zijn er meer faillissementen en veel zzp ers kregen geen enkele ondersteuning. Dan is je spaarpot snel leeg. Maar doe dit maar even per pb , de emoties lopen te hoog op .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:20

Echwel schreef:

Dit is hetzelfde als voor er vaccins beschikbaar waren, voor de meerderheid gevaccineerd was.

@Bigone: heb je gelezen dat je schrijft wat de weg naar de uitgang is?
Dat wij dat met veel minder hoge kosten aan levens kunnen bereiken doordat we wel volop vaccins hebben?!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:22

Tm 14 januari is 4 weken en geen 3.
En ze hadden dit beter meteen kunnen doen Ipv Oa eerst de horeca al te pakken met die avondlockdown en nu deze nekslag voor ze er achteraan.
De draagkracht is volgens mij ook helemaal niet groot hiervoor. Daarom wordt van Dissel vanavond meegesleurd naar de persconferentie.
Die moet ons weer even bang maken voor die omicron variant.
Want er waren natuurlijk verhalen dat deze milder lijkt. Dat zit een lockdown in de weg met dalende cijfers.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:27

Achterom schreef:
Er zijn de laatste tijd minder faillissementen dan ooit. De economie bloeit, de werkgelegenheid is groter dan het aantal werklozen...

Krek wat ik schrijf :)*

Is allemaal heel wat complexer dan ´vaccineren!!´ en ´bóóster!!!´ gillen.

Het huidige ´uitzichtloze´uitzicht is prima houdbaar.
De veehouder heeft bar weinig groter belang bij structurele verbetering op individueel niveau voor sheeple.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:27

Wat denken jullie van de dalende aantal besmettingen, maar het niet in dezelfde verhouding dalende aantal mensen op verpleegafdelingen/ic?

Ergens denkt er iets in mij: 'Mensen gaan zich niet meer laten testen als ze thuis positief zijn of als ze maar een beetje verkouden, want zo kun je ook veinzen dat het allemaal wel meevalt en hopen op minder maatregelen...'

Ik ben er inmiddels wel zo klaar mee dat ik bijna een illegale rave in het bos ga organiseren...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:28

Echwel schreef:

Veel mensen die ziek zijn geworden zijn ook nog niet opgekrabbeld.

En mag het wat minder aanvallend?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:35

Needje schreef:
Die moet ons weer even bang maken voor die omicron variant.
Want er waren natuurlijk verhalen dat deze milder lijkt. Dat zit een lockdown in de weg met dalende cijfers.

Ai maar dát weten we pas over .... en het is wel 50 keer besmettelijk.

Kijk het ís een regeerprobleem dat na ´milder´ erkennen met meer besmettelijker dan milder, je erg lastig wát voor beperking/angst kan verkopen terwijl dat wel nodig is.

Onder de steep hebben we nu volop vaccins, is de meerderheid* gevacineerd en is er wát veranderd tov vorig jaar deze tijd?

* en voor de provaxers roepen dat het te weinig was: in Denemarken was iedereen die gevaccineerd kón worden gevaccineerd en daar is het ook drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:36

karuna schreef:

Doe jij dan ook ff kalm aan over de booster :+

rover_

Valt me overigens op dat veel klanten zich in winkel zo slecht aan mondkapjesplicht houden: niet op, of als accessoire onder de kin, neus eruit etc. Is dat herkenbaar?

Mizora

PSvanLot schreef:
Wat denken jullie van de dalende aantal besmettingen, maar het niet in dezelfde verhouding dalende aantal mensen op verpleegafdelingen/ic?

Ergens denkt er iets in mij: 'Mensen gaan zich niet meer laten testen als ze thuis positief zijn of als ze maar een beetje verkouden, want zo kun je ook veinzen dat het allemaal wel meevalt en hopen op minder maatregelen...'

Ik ben er inmiddels wel zo klaar mee dat ik bijna een illegale rave in het bos ga organiseren...

Ziekenhuisopnames zit vaak 2 weken tussen en ic-opnames 3 weken. Het aantal ic-opnames loopt echt al terug ten opzichte van de piek, maar de ic-bezetting nog niet omdat mensen er relatief lang op blijven liggen op het moment. Ze overleven het vaker ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:40

Aan de ene kant ben ik blij dat ze ingrijpen. Aan de andere kant voelt het zo uitzichtloos. Tis net alsof je in dichte mist loopt. Je hebt geen idee waar je precies bent, je kan zien hoe de weg loopt zodat je niet in de sloot beland, maar hoe lang het allemaal nog gaat duren totdat je op plek van bestemming bent: nobody knows.

Ik ga mijn home-gym afstoffen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:41

rover_ schreef:
Valt me overigens op dat veel klanten zich in winkel zo slecht aan mondkapjesplicht houden: niet op, of als accessoire onder de kin, neus eruit etc. Is dat herkenbaar?

In het OV wel :+

En ik snap dat dus echt niet. Ik vind een mondkapje onder de neus of kin juist minder confortabel :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:42

Ook heel veel die geen mondkapje dragen en geen afstand houden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:43

Mizora schreef:
PSvanLot schreef:

Ziekenhuisopnames zit vaak 2 weken tussen en ic-opnames 3 weken. Het aantal ic-opnames loopt echt al terug ten opzichte van de piek, maar de ic-bezetting nog niet omdat mensen er relatief lang op blijven liggen op het moment. Ze overleven het vaker ook.

Ze lopen inderdaad wel terug, maar niet in dezelfde verhouding als het aantal besmettingen.
Vandaar dat ik me afvraag of alleen de echt zieke mensen zich nog laten testen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:59

Je trekt helemaal de goede ´conclusie´ Bigone. Nu nog naar NL, EU extrapoleren,.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:00

Misschien luisteren ze wel naar mij :D beetje boerenverstand zou niet verkeerd zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:01

bigone schreef:
Laatste kwartaal zijn er meer faillissementen en veel zzp ers kregen geen enkele ondersteuning. Dan is je spaarpot snel leeg. Maar doe dit maar even per pb , de emoties lopen te hoog op .

Ben jij ineens mod, hebben we wat gemist?

In november waren er inderdaad weer meer faillissementen, maar nog altijd minder dan normaal https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/50 ... n-november
In oktober was dat nog niet het geval en er lijkt een relatie te zijn met het wegvallen van de corona steun in die periode. Maar dat is allemaal weer in werking getreden.
Geen enkele ondersteuning voor zzp'ers klopt, maar aan de andere kant: als je zzp'er bent, je inkomen valt weg en er is werk zat? Dan lijkt het me toch niet meer dan logisch dat je als een malle gaat solliciteren, al is het maar voor tijdelijk inkomen?
Maar nu ben ik vast ook naïef :+