Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:38

Met handen schudden kun je door krachtig te schudden dus een ferme hand te geven laten merken je de alfa bent :D

Een slap handje word gegeven door ongeïnteresseerde of zwakkere personen.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:43

En zweethanden zijn gewoon smerig.. :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:53

Popstra schreef:
Met handen schudden kun je door krachtig te schudden dus een ferme hand te geven laten merken je de alfa bent :D

Een slap handje word gegeven door ongeïnteresseerde of zwakkere personen.

Nog een reden om het maar gewoon af te schaffen dus. Echt grote onzin :') Maar goed, dat vind ik ook van een buiging als onderdanig zien haha.

Ik ben blij dat dat verplichte gedoe van handen schudden en zoenen nu weg is. Die rare verwarring had je hiervoor ook al. De ene wil 3 zoenen geven, de ander hand schudden en dan geef je elkaar bijna een kopstoot :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:55

Vraagje: Ik heb de zelftesten bestelt van de overheid. vorige week ergens gedaan. Weet iemand hoe lang het duurt totdat ze er zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:58

Plus als je hier 3 zoenen gewend bent (ieuw ieuw) en dat in een ander land per ongeluk ook doet, ben je daar bijna getrouwd omdat het er daar maar 2 horen te zijn... :7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:09

Cer schreef:
Plus als je hier 3 zoenen gewend bent (ieuw ieuw) en dat in een ander land per ongeluk ook doet, ben je daar bijna getrouwd omdat het er daar maar 2 horen te zijn... :7

Plus dat die drie zoenen alleen als normaal gezien word wanneer er vrouwen bij zijn ( in ons land) . Tien kerels alleen gaan echt geen rondje zoenen doen dus gewoon afschaffen, seksistische toestanden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:12

bigone schreef:
Cer schreef:

Plus dat die drie zoenen alleen als normaal gezien word wanneer er vrouwen bij zijn ( in ons land) . Tien kerels alleen gaan echt geen rondje zoenen doen dus gewoon afschaffen, seksistische toestanden.

Je bedoeld dat de mannen elkaar 3 zoenen geven?
Dat doen ze hier althans al nooit.

En sowieso dat 3 zoenen geven is hier (z.o Brabant) pas de laatste jaren, was eerder iets meer van het westen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:16

Winged schreef:
Vraagje: Ik heb de zelftesten bestelt van de overheid. vorige week ergens gedaan. Weet iemand hoe lang het duurt totdat ze er zijn?

Ik had ze binnen een week in huis. Kan wel zijn dat het lang duurt omdat het druk kan zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:17

Kerels zoenen elkaar sowieso niet, althans, niet in het westen... die 'eer' is idd alleen aan vrouwen voorbehouden..
zou me niks verbazen dat het een seksitische oorsprong heeft, net zoals wel meer zaken rondom vrouwen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:24

Cer schreef:
Kerels zoenen elkaar sowieso niet, althans, niet in het westen... die 'eer' is idd alleen aan vrouwen voorbehouden..
zou me niks verbazen dat het een seksitische oorsprong heeft, net zoals wel meer zaken rondom vrouwen.

nee oke ik dacht al, is dat hier ook zo :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:43

Cer schreef:

In Belgie zoenen ze heel veel hoor
Ook kerels onder elkaar , vrienden onder elkaar , koppels enz als begroeting
Ik zie het ook dagelijks

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:44

Nou in het oosten zoenen mannen elkaar ook makkelijker denk ik (grappig, de mannen zoenen elkaar, de vrouwen mogen niet eens op straat ;) ) ... ik heb geen idee, maar ik vind het hoe dan ook een rare gewoonte... :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:53

Cer schreef:

Ja of je pakt iemand per ongeluk op zn bek omdat die de 3e niet verwacht.

Niet meer zoenen heb ik echt geen problemen mee.

Handen schudden waardeer ik wel en doe ik ook na even checken of het ok is, hoe mensen handen schudden vind ik altijd wel interessant, soms leer je dan gelijk iets meer over die persoon en dat kan nuttig zijn.

Knuffelen als begroeting doe ik wel graag bij goede vrienden en familie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:55

Zoenen doe ik sowieso bijna nooit. Ik vind het enorm onprettig en ga geen dingen doen die ik onprettig vind. :n

Geef gewoon altijd een hand.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:22

Cer schreef:

Nou, dan woon ik blijkbaar niet in het westen .
Ooit heb ik een NL collega de schrik van zijn leven bezorgd. Ik had hem voor een herstelling naar een labo in Wallonie gestuurd. Daar werd hij hartelijk begroet met een zoen. Toen hij terug in de auto zat belde hij helmaal ontdaan met de vraag of dat nu wel normaal was. Een paar minuten later had hij alweer praatjes en vroeg hij ofdat we in het vervolg aub enkel aan vrouwen wilden verkopen.
Bon, cultuurshock dus.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:55

Kunnen we over het wel/niet zoenen misschien een ander topic maken? Het gaan namelijk wel heel erg offtopic zo :D

purny schreef:
Winged schreef:

Ik had ze binnen een week in huis. Kan wel zijn dat het lang duurt omdat het druk kan zijn?

Dan maar even afwachten. Ze zijn er vast snel :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:05

Cer schreef:
Nou in het oosten zoenen mannen elkaar ook makkelijker denk ik (grappig, de mannen zoenen elkaar, de vrouwen mogen niet eens op straat ;) ) ... ik heb geen idee, maar ik vind het hoe dan ook een rare gewoonte... :+

Niet alleen in het oosten hoor.
Landen rond de Middellandse Zee is het ook heel gewoon, dat mannen elkaar zoenen bij begroeting.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:11

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:14

Electra63 schreef:
Cer schreef:

Niet alleen in het oosten hoor.
Landen rond de Middellandse Zee is het ook heel gewoon, dat mannen elkaar zoenen bij begroeting.

Dat is toch zo ongeveer ook het oosten :j

Sclimpre: werd hij gezoend door een voor hem onbekend man?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:35

Kost zeker veel tijd, maar wel de moeite waard om je stem te laten horen imo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:41

Ik ga daar zo eens naar kijken... ik hoorde er op de radio wel iemand over zeggen dat het fijn zou zijn als we een regering zouden hebben die zelf dingen kunnen uitvoeren, ipv steeds de bal bij iemand anders neerleggen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:47

Als er iets mee gedaan gaat worden zou ik hem nog wel invullen. Maar ik ben bang dat het voor niks zal zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:47

Mag je meepraten is het weer niet goed :roll:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:51

Fitzroy schreef:
Mag je meepraten is het weer niet goed :roll:

Zo'n enquete is er al meermalen geweest. Ik heb hem ook al 3x ingevuld en de resultaten? Nooit wat over gehoord.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:53

Je hoort regelmatig wat over het gedragsonderzoek door het RIVM.