Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:12

[/quote]Kun je niet op de foto duidelijk zien dat het hoesje heel was of niet?[/quote]

Op de advertentie foto's waren de hoesjes echt gewoon bijna nieuw. Ik ga dan toch voorstellen om de helft te betalen

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:23

dalena schreef:
Op de advertentie foto's waren de hoesjes echt gewoon bijna nieuw. Ik ga dan toch voorstellen om de helft te betalen

Ik denk dat het een mooie tussenoplossing is, helemaal omdat de spellen nog wel te spelen zijn.

Hier gaat het wel weer goed qua verkopen. Sinds een week veel decoratie erop gezet en vrijwel alles is weggegaan in bundels, waarbij ook oudere artikelen zaten, dus dat is wel fijn.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 21:08

Ik heb een nieuwe tactiek 8-)
Mensen die absurd laag bieden stuur ik een bod terug van hoger dan de originele vraagprijs, ben benieuwd :+

Alja

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:09

Die hou ik erin!

Heb zoiets wel een keer gedaan met een fransoos die steeds met 1 euro ging opbieden…

Had vanmorgen ook zo eentje, hele bundel en dan de prijs bieden van twee kledingstukken samen, kots daar echt van…

Maar voor de rest gaat de verkoop prima :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:31

Mensen die vragen of ik de kleding eerst wil dragen voor ik het aan ze verkoop |o
Wat doe je dan op vinted vraag ik me af.. prima als iemand dat soort dingen leuk vindt maar daar zijn andere websites voor, laat (evt minderjarige) mensen op vinted gewoon met rust 8)7
Heb desbetreffende figuur doorverwezen naar een website waar hij dat kon kopen en het gesprek gerapporteerd en geblokkeerd

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:45

Ik heb schoenen gekocht en nu heeft ze de verkeerde opgestuurd.. Ze zegt dat ik ze terug moet sturen en zij dan de goede schoenen alsnog stuurt. Hoe werkt dit? Moet ik het gewoon als gewoon pakketje verzenden dan en zijn die kosten voor mij?

Edit: Ze wil dat ik het terugstuur en maakt de verzendkosten over zodra ze de track & trace code heeft en ze stuurt de goede schoenen op als ze deze weer terug heeft. Is dat gebruikelijk? Stel ze stuurt de goeden niet op ben ik dan het geld kwijt? Of staat dat nu ergens bij Vinted.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:06

Ik vraag voor een bundel van 16 stuks €20. Eerst biedt zij 12,50 ik zeg €15. Nu 2 weken later biedt zij €10. Ik sta op het punt om te blokkeren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:07

Jildau schreef:
Ik heb schoenen gekocht en nu heeft ze de verkeerde opgestuurd.. Ze zegt dat ik ze terug moet sturen en zij dan de goede schoenen alsnog stuurt. Hoe werkt dit? Moet ik het gewoon als gewoon pakketje verzenden dan en zijn die kosten voor mij?

Edit: Ze wil dat ik het terugstuur en maakt de verzendkosten over zodra ze de track & trace code heeft en ze stuurt de goede schoenen op als ze deze weer terug heeft. Is dat gebruikelijk? Stel ze stuurt de goeden niet op ben ik dan het geld kwijt? Of staat dat nu ergens bij Vinted.

Ik zou dat via vinted regelen en aangeven dat er een probleem is. Dan krijgt zij haar geld niet totdat jij de transactie weer op OK zet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:14

Pantykous schreef:
Jildau schreef:

Ik zou dat via vinted regelen en aangeven dat er een probleem is. Dan krijgt zij haar geld niet totdat jij de transactie weer op OK zet.

Dan komt vinted waarschijnlijk met dezelfde oplossing; terugsturen en dan je geld ontvangen (of alsnog je schoenen ontvangen in dit geval). Volgens mij moet jij dan idd de verzendkosten terug betalen, niet helemaal eerlijk maar ik geloof dat dat de manier is van vinted.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:34

Ik heb ook eens 2 pakjes omgewisseld, beide kopers gevraagd het op vinted aan mij te verkopen voor 1 euro, en dan betaalde ik natuurlijk de verzending, zij moeten dan aangeven een probleem te hebben en annuleer ik de verkoop zodat zij hun geld terug hebben. Eens beiden terug hier kochten ze dan opnieuw de juiste jurk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:06

CastaMickey schreef:
Ik heb een nieuwe tactiek 8-)
Mensen die absurd laag bieden stuur ik een bod terug van hoger dan de originele vraagprijs, ben benieuwd :+

Ik verwijs ze naar Europalaan Kaatsheuvel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:00

Of breitnerstraat in Amsterdam kan ook :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:54

Jildau schreef:

Ik zou haar een label laten kopen en die naar jou sturen, op die manier kost het jou niets. Ik zou wel een probleem melden bij Vinted ja, anders krijgt ze dr geld en heb jij straks niets.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:17

Wat is het irritant dan mensen niet reageren als je een vraag over hun artikel hebt :(

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:46

HorsePassion schreef:
Wat is het irritant dan mensen niet reageren als je een vraag over hun artikel hebt :(

Daar ben ik vaak ook schuldig aan hoor, als je bv iets concreets verkoopt en je zet erbij dat het op maat valt, en dan vraagt iemand 27 maten na te meten, sorry, is mij dat niet waard, 99,9% van al die specifiek vragende mensen koopt het toch nooit, altijd iets die niet goed is qua maat, dus ik steek daar mijn tijd niet in.

Nu bv ook iemand al 2x iets gevraagd over een broek, geantwoord, vraagt ze nu waar ik woon, tja, dan stopt het bij mij, doet er niet toe en als je wil afhalen en passen moet je maar ergens anders kopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 06:57

Ik reageer eigenlijk altijd op vragen, zeg 99,9%. Alleen als het een vraag is waar ik te lang over na moet denken hoe ik daar vriendelijk antwoord op kan geven dan gooi ik wel eens de handdoek in de ring.

Toevallig nu iemand die 15 euro bood op een splinternieuwe wollen trui van 55 euro, met een opmerking in de trant van "ik weet dat hij veel meer waard is maar ik wil hem graag kopen voor 15 euro plus verzending als je dat wilt".

Nee natuurlijk wil ik dat niet.... en ja ik snap dat je hem graag voor 15 euro wilt kopen.... maar om dan zo'n snarky antwoord te sturen heb ik dan ook weer geen zin in dus ik laat het maar even zo :o

Zelf vraag ik wel af en toe om de totale lengte van een shirtje, of ik vraag of er ook aan label aan een kledingstuk zit waar de materiaalsamenstelling op staat. Omdat ik geen te korte / te klein vallende kleding wil kopen en ook niet op zoek ben naar 100% polyester / acryl zeg maar :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 07:02

Ik heb nu juist een aantal mensen die heel blij een berichtje stuurden dat ze zo snel mogelijk gingen verzenden, alleen mijn zo snel mogelijk is blijkbaar anders als die van hun :') wel allemaal binnen uur na kopen een label aangemaakt en een berichtje gestuurd, maar niet weggebracht de afgelopen paar dagen. Ik stuur zo'n berichtje alleen als ik het de volgende dag ook echt wegbreng of ik geef aan wanneer. Moest er wel om lachen, maar hopelijk brengen ze het nog wel weg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:43

Ik was aan het kijken voor een Dyson airwrap.
Maar wat mij opvalt is dat er meerdere zijn, van verschillende verkopers, maar welke preciés hetzelfde verhaaltje hebben, en ook verder niets te koop hebben en geen reviews hebben.
Hoe gaat Vinted om met zulke dingen? Want dit ruikt wel beetje naar oplichting. (buiten de lage prijs nog)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:52

Needje schreef:
Ik was aan het kijken voor een Dyson airwrap.
Maar wat mij opvalt is dat er meerdere zijn, van verschillende verkopers, maar welke preciés hetzelfde verhaaltje hebben, en ook verder niets te koop hebben en geen reviews hebben.
Hoe gaat Vinted om met zulke dingen? Want dit ruikt wel beetje naar oplichting. (buiten de lage prijs nog)

Ik doe dat melden bij Vinted, zit een soort TeM knop bij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:06

Hmm die zie ik dan weer niet. Die knop.

Oh toch wel. :D

Begrijp alleen niet waarom je dat doet? Ik bedoel. Ze krijgen toch niet betaald als ze niets sturen of het bv totaal iets anders is en de ontvanger geeft dat aan? Wat voor een winst halen ze hier dan uit?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:25

Hopen dta je de moeite niet neemt om actie te ondernemen en het erbij laat zitten.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:29

Ik kan echt nergens vinden hoe ik een keuze in kan vullen hoe dat ik mijn pakketten wil verzenden.
Heel bijzonder. Ik moet dus echt afwachten wat de koper wil.
Heb net wat verkocht en moet dus 10 km rijden om naar een verzendpunt te komen. Ik wil gewoon zelf die keuze hebben. Ik zie ook niet hoe ik contact met de helpdesk kan krijgen :?'

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:31

Smallheal schreef:
Hopen dta je de moeite niet neemt om actie te ondernemen en het erbij laat zitten.

Maar dan nog. Geld krijgen ze toch niet? Daar moet ik toch voor op Alles is OK drukken? ALS het überhaupt al aankomt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:08

HorsePassion schreef:
Ik kan echt nergens vinden hoe ik een keuze in kan vullen hoe dat ik mijn pakketten wil verzenden.
Heel bijzonder. Ik moet dus echt afwachten wat de koper wil.
Heb net wat verkocht en moet dus 10 km rijden om naar een verzendpunt te komen. Ik wil gewoon zelf die keuze hebben. Ik zie ook niet hoe ik contact met de helpdesk kan krijgen :?'

op je telefoon:
profiel, dan zoeken naar>mijn instellingen>verzending
Hier kan je de verzendopties selecteren.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:16

Soms word ik echt gek van die Franse.
Vorige week woensdag wou ze een polo overnemen. Ik heb nog gevraagd met welke verzend methode ze wou verzenden, want ik heb alleen een DHL punt dicht bij in de buurt. De andere verzend opties kan ik alleen op dinsdag wegbrengen. Ging ze akkoord mee, maar ondertussen stuurt ze al 3 dagen berichtjes of ik het al verzonden heb.. :+