Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:02

Solistar schreef:
Relaxed schreef:
In Duitsland bijvoorbeeld loopt het idd verhoudingsgewijs lang niet zo hard op.

Oké, ik volg de statistieken niet, maar volgens mij zijn er in andere landen net zoveel problemen. Sommige wat meer, sommige minder. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ze hier kritisch zijn op mondkapjes. Ik vond, toen ik in Duitsland was, daar veel mensen zich niet aan de afstand hielden maar wel mondkapjes droegen. Schijnveiligheid.

https://www.nu.nl/binnenland/6079639/kabinet-wil-coronaboete-verlagen-en-aantekening-op-strafblad-schrappen.html

Dit vind ik wel goed nieuws, mn de aantekening op je strafblad.

In Duitsland waren ze ook kritisch op mondkapjes, maar is die keuze toch gemaakt. En zelfs al helpen de mondkapjes zelf niet, het helpt wel met de bewustwording. Daarbij komt dat het ervan af hangt waar je heen gaat, op sommige plekken wordt beter afstand gehouden dan op andere plekken. Over het algemeen kan ik niet klagen over het afstand houden bij ons in de winkels/het ov/in restaurants.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:02

Ik denk dat Rutte en De Jonge een beetje hetzelfde voelen als ik als ik mn paard iets teveel heb losgelaten in het bos. Zo van: sh#t, hij gaat nu wel heel erg hard, krijg hem nou nog maar eens terug.

Ze hadden dit in de zomer al kunnen voorzien. Want zo werkt het bij mensen. Als je de teugels laat vieren, krijg je ze daarna echt niet meer zomaar terug hun hok in.

Jammer, want juist die tweede golf gaat onze economie een enorme dreun geven. En als we het in de perken hadden gehouden met lol maken en allemaal knus en gezellig doen met elkaar, had alles rustig door kunnen blijven draaien zonder allerlei maatregelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:07

Zebrastreep schreef:
Soms denk ik wel zal ik gewoon met mondkapje op gaan lopen in winkels? En dan met name omdat ik in de zorg stage loop nu.

Maar als ik reacties lees van mensen op de Facebook pagina van rtv Drenthe hoe assosciaal en zielig die doen als ze iemand zien met mondkapje....

Zo lees je wel reacties dat mensen zeggen als ik iemand met mondkapje zie ga ik express hoesten of wat zeggen. Heel kinderachtig.

Ik loop op m’n werk de hele dag met een mondkapje en die leerlingen en ouders vinden dat niet raar. Ook Drenthe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:08

Op dit moment liggen er 500 coronapatienten in het ziekenhuis waarvan 104 op ic dus dat loopt gewoon op, gestaag .
En het ziekenhuispersoneel staat al op instorten.
Van de 1000 Corona gevallen waar ze de besmettingsbron kunnen achterhalen is toch echt 50% in de thuissituatie besmet. En dan kun je mondkapjes verplichten maar die draag je daar niet. Mensen moeten gewoon een maand lang geen andere mensen uitnodigen , hoe moeilijk kan het zijn. Dan blijft het beheersbaar, horeca en sport is maar 10 % van de besmettingen . De werkomgeving staat op de 2e plek.
Dus thuiswerken indien mogelijk en thuis alleen eigen gezin.

Hannanas

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:09

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:11

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:
Soms denk ik wel zal ik gewoon met mondkapje op gaan lopen in winkels? En dan met name omdat ik in de zorg stage loop nu.

Maar als ik reacties lees van mensen op de Facebook pagina van rtv Drenthe hoe assosciaal en zielig die doen als ze iemand zien met mondkapje....

Zo lees je wel reacties dat mensen zeggen als ik iemand met mondkapje zie ga ik express hoesten of wat zeggen. Heel kinderachtig.

Ik loop op m’n werk de hele dag met een mondkapje en die leerlingen en ouders vinden dat niet raar. Ook Drenthe.

Vriendin van mij ook die werkt dan in een kringloop winkel en is in de 50. Ik ben blij dat ze het doet wil haar nog lang niet kwijt maar begin het nu wel spannend te vinden. Zij zei ook al tegen mij als je het prettig vindt gewoon doen.

Maar negatieve reacties zit ik dan weer niet op te wachten of als je uitgescholden wordt. Ik ben mijn bubbel alweer wat aan het verkleinen... Baal er van maar het is niet anders , ik wordt daar tenminste niet ongelukkig van.

Op stage is het ook wel spannend. Helemaal omdat personeel gewoon ook verkouden wordt nu. Steeds in spanning zitten wachten op andermans uitslag is wel af en toe zenuwslopend. Gelukkig krijgen we nu voorrang zodat het iets sneller gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:13

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:15

tienus63 schreef:
Zullen we de feestende Willem II supporters maar 14 dagen opsluiten in het stadion?

https://nos.nl/l/2349607#UPDATE-container-47851841

Nou, precies! Te idioot voor woorden dat dit door heeft mogen gaan.
Krijg je over 2 weken weer 'n flinke brandhaard in Tilburg en omstreken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:16

tienus63 schreef:
Zullen we de feestende Willem II supporters maar 14 dagen opsluiten in het stadion?

https://nos.nl/l/2349607#UPDATE-container-47851841

Ja echt belachelijk. Het zou fijn zijn als corona alleen de mensen trof die er volledig schijt aan hebben. Vaak krijgen ze het niet of alleen lichte klachten lijkt het wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:23

Hier zie je toch best wat mensen met mondkapjes op, maar we zitten in het grensgebied, ook veel Belgen die ze hier ook opzetten. Moet zeggen, na ruim 3 weken vakantie met mondkapjes vond ik het weer wennen om er geen te dragen.

IC hier ligt ook vol, vraag is ook geweest of mijn buurvrouw overgeplaatst mocht worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:28

Sterkte neonlight.
Naar om te horen dat je tweede moeder nog steeds op ic ligt.

Heel veel sterkte.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:31

Heftig verhaal bij Jinek, dochter die verhaal vet le over haar moeder die al 7 maanden op ic ligt.
Moeder lijdt ook aan Guillaume Barré.
Maar door covid van top teen verlamd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:35

tienus63 schreef:
Heftig verhaal bij Jinek, dochter die verhaal vet le over haar moeder die al 7 maanden op ic ligt.
Moeder lijdt ook aan Guillaume Barré.
Maar door covid van top teen verlamd.

Ik kijk het ook heel heftig! Maar buiten omdat verbaast het mij met een onderliggende ziekte hoe gemakkelijk corona het lichaam beschadigd. Maar de verlamming kwam eerder van het stilliggen met een combinatie van niet perse de hoofdoorzaak covid.

Maar wel even goed dat mijn ouders dit ook zien die onderschatten het nogal vaak...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:43

Onderliggend lijden werkt met mijn boerenverstand als katalysator, en het zal elkaar versterken.

Als ratten die zich een weg naar binnen hebben gevreten.
1 rat is nog te beheersen, 2 ook nog wel, maar als ze zich met factor 6 gaan vermenigvuldigen, heb je een plaag in je huis.
En vliegt je huis dan in de fik omdat de ratten de kabels hebben doorgevreten of omdat nestmateriaal achter in je koelkast hebben gestopt?
Oorzaak verschilt, uitkomst hetzelfde; huis in de fik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:49

tienus63 schreef:
Onderliggend lijden werkt met mijn boerenverstand als katalysator, en het zal elkaar versterken.

Als ratten die zich een weg naar binnen hebben gevreten.
1 rat is nog te beheersen, 2 ook nog wel, maar als ze zich met factor 6 gaan vermenigvuldigen, heb je een plaag in je huis.
En vliegt je huis dan in de fik omdat de ratten de kabels hebben doorgevreten of omdat nestmateriaal achter in je koelkast hebben gestopt?
Oorzaak verschilt, uitkomst hetzelfde; huis in de fik.

Dat is zeker zo, maar op de ic liggen is vaak zo'n enorme aanslag op je lichaam en zeker niet alleen bij covid. Ene kant ben ik altijd verbaasd wat een lichaam kan hebben maar nu aan de andere kant ook wel verbaast hoe snel sommige mensen komen te overlijden.

Maar ik vindt wel dat ze dat meisje die net het net over haar moeder had zeker wel eens langs scholen mag gaan met studenten die toch maar doorgaan als eerst en erop los feesten. Iemand horen spreken heeft zo ontzettend veel indruk en kan net even de knop omdraaien. En niet alleen langs scholen, zulke ervaringen zijn denk ik super belangrijk om te laten horen dat ook jonge mensen dit kan overkomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:51

Helemaal met je eens.
Ik vond het ook mooi dat ze heel eerlijk zei, dat ze zich ondanks alles ook een 19 jarige voelde.
Ze kon zich ook inleven in de gedachte die bij haar leeftijdsgenoten overheerst.
Ze zou inderdaad hele goed brug kunnen slaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:56

Ik zie net bij Op1 die supporters voorbij komen. Mijn mond viel open. Echt niet te snappen. Hoe haal je het in je hoofd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:57

tienus63 schreef:
Helemaal met je eens.
Ik vond het ook mooi dat ze heel eerlijk zei, dat ze zich ondanks alles ook een 19 jarige voelde.
Ze kon zich ook inleven in de gedachte die bij haar leeftijdsgenoten overheerst.

Toch is die gedachte dat het hele ernstige gevolgen heeft bij jongeren er wel. Ook deze verhalen zijn wel bekend en vinden ze ook heel erg.

Ik denk eerder dat de omslachtige regels van geen afstand hoeven houden onder 16,17 jarigen er voor zou zorgen dat dingen duidelijker worden voor jongeren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:03

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:
Helemaal met je eens.

Toch is die gedachte dat het hele ernstige gevolgen heeft bij jongeren er wel. Ook deze verhalen zijn wel bekend en vinden ze ook heel erg.

Ik denk eerder dat de omslachtige regels van geen afstand hoeven houden onder 16,17 jarigen er voor zou zorgen dat dingen duidelijker worden voor jongeren.

Maar dan vraag ik mij wel af waarom er in Groningen zoveel studenten samen komen om te drinken. In mijn ogen zie je de gevolgen dan ook niet echt. Ik zeg ook nee tegen feestjes ik kan wel even zonder. En niet eens zozeer om zelf ziek te worden maar omdat ik niet bewust diegene wil zijn die eventueel het meedraagt naar mijn stage. Ik zou mij zo schuldig voelen.

Stond ook nog een stuk op nos een meisje van 19 die 6 weken koorts heeft gehad die vond ik ook wel vrij heftig. Maar ook wel een jonger iemand ja alle feestjes waren in de tuin dus we dachten dat het wel meeviel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:03

Lees net dat de Willem2 supporters eerst hun handen hebben ontsmet. Dan is er niks aan de hand natuurlijk :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:05

Sinterklaas bestond ook..........

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:08

Tja.. een studentenhuis geeft ook wel de mogelijkheden tot verspreiden :)
Ik werk in een gebied wat voor noordelijke begrippen best flink getroffen is (en niet Groningen) en ja ze vinden het allemaal erg, willen van alles doen, maken zich ook zorgen maar willen ook naar het scholenfeest wat dat bedrijf nog steeds organiseert. Mijn leerlingen zijn wel iets jonger natuurlijk 14-18 ongeveer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:35

50 % van besmettingen hebben hun bron achter de voordeur. Van gewone gezinnen, van studenten, van de kaartclub enzenz .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:44

bigone schreef:
50 % van besmettingen hebben hun bron achter de voordeur. Van gewone gezinnen, van studenten, van de kaartclub enzenz .

Maar de aanstichter van de besmetting achter de voordeur heeft het wel buiten de deur ergens opgelopen natuurlijk.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:49

bigone schreef:

Van 22.7% van alle positieve testen is de bron bekend. Van die 22,7% is iets meer dan 50% de thuissituatie. Laatste verslag ging het dus om 1703 mensen van de 13.000 en nog iets positieve testen.

Een heel groot deel, ruim 77% is dus onbekend of niet vermeld.