Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Denk vooral doordat de vakantie in het zuiden eerder was en mensen met carnaval gingen skien. Mijn Italiaanse lerares heeft ook Corona gehad. Was in die week familie op Sicilie gaan bezoeken. Twee dagen voor ze ziek werd nog les van haar gehad, maar het niet over gekregen gelukkig. Dat was net de week voordat de horeca en scholen dicht gingen.
raket schreef:Ik wist toch echt wel dat carnaval een risico kon zijn. Wij hebben daarom gekozen om buiten carnaval te vieren.
Niet dat het geholpen heeft, maar we hebben het echt wel besproken.
Neonlight schreef:Bij de lockdown van Brabant waren de scholen nog wel open. Scholen zijn pas dicht gegaan toen heel nederland in lockdown zat (voor zover je over lockdown kunt spreken).
Bloodymary schreef:raket schreef:Ik wist toch echt wel dat carnaval een risico kon zijn. Wij hebben daarom gekozen om buiten carnaval te vieren.
Ik wist dat toen eerlijk gezegd nog niet. Echt niet. De eerste officiele besmetting in NL was 27 februari. Carnaval was de week daarvoor.
PSvanLot schreef:Brabant en Limburg hadden op zijn kop gestaan als carnaval afgelast werd met de gegevens de er op dat moment waren.
Helaas was het net carnaval. Was het virus vandaag of over 8 weken ergens in de wereld geopenbaard dan waren festivals in Nederland of zelf Tomorrowland de 'boosdoener' geweest.
Heel simpel, het is jammer maar helaas dat het gebeurt is.
Josien_ schreef:PSvanLot schreef:Brabant en Limburg hadden op zijn kop gestaan als carnaval afgelast werd met de gegevens de er op dat moment waren.
Helaas was het net carnaval. Was het virus vandaag of over 8 weken ergens in de wereld geopenbaard dan waren festivals in Nederland of zelf Tomorrowland de 'boosdoener' geweest.
Ik vind het dus nog steeds gek dat de uitbraak in Limburg minder is dat in Brabant terwijl daar misschien nog wel meer carnaval gevierd wordt.
Wat betreft reizen, ben begin maart naar Dubai geweest. Zowel daar als op schiphol er amper wat van gemerkt, dat kwam pas een week later.
Bloodymary schreef:raket schreef:Ik wist toch echt wel dat carnaval een risico kon zijn. Wij hebben daarom gekozen om buiten carnaval te vieren.
Ik wist dat toen eerlijk gezegd nog niet. Echt niet. De eerste officiele besmetting in NL was 27 februari. Carnaval was de week daarvoor.
Josien_ schreef:PSvanLot schreef:Brabant en Limburg hadden op zijn kop gestaan als carnaval afgelast werd met de gegevens de er op dat moment waren.
Ik vind het dus nog steeds gek dat de uitbraak in Limburg minder is dat in Brabant terwijl daar misschien nog wel meer carnaval gevierd wordt.
Wat betreft reizen, ben begin maart naar Dubai geweest. Zowel daar als op schiphol er amper wat van gemerkt, dat kwam pas een week later.
sureido schreef:Josien_ schreef:
In Limburg vieren ze toch veel in de buitenlucht carnaval of loop ik nu achter? Ik denk wel dat de twee provincies gelijk staan kwa carnaval vieren en ik denk dat in Brabant veel mensen van boven de rivieren komen wat nu kwa Corona nog erger is.
Neonlight schreef:Nee hoor, alle scholen zijn tegelijk dicht gegaan. De eerste "lockdown" maatregel was de oproep om vanuit thuis te werken, die was op 6 maart. Vanaf 16 maart zijn de scholen dicht gegaan op aandringen van de scholenorganisaties.
Wel is het zo inderdaad dat op 9 maart scholen leerlingen naar huis moesten sturen omdat er teveel leraren uit vielen, door de maatregelen van 6 maart.
_Penotti schreef:Fijnstof de boosdoener, zou kunnen. Wat ook duidelijk erg is afgenomen nu er geen vliegverkeer is en de auto's een stuk minder rijden.
Het weer op de ammoniak daarvan gooien nee.
Tenminste ik heb gemist dat in Wuhan, Bergamo en New York intensieve veelteelt is.
Dat Carnaval nog flink gevierd word in ook dat deel dat intensieve veeteelt heeft dat weer wel.
_Penotti schreef:Fijnstof de boosdoener, zou kunnen. Wat ook duidelijk erg is afgenomen nu er geen vliegverkeer is en de auto's een stuk minder rijden.
Het weer op de ammoniak daarvan gooien nee.
Tenminste ik heb gemist dat in Wuhan, Bergamo en New York intensieve veelteelt is.
Dat Carnaval nog flink gevierd word in ook dat deel dat intensieve veeteelt heeft dat weer wel.