Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:43

Nou het is dat die vrouw een leuk en sympathiek mens was anders had ik ook geen moeite gehad met een slechte beoordeling maar nu doe ik dat niet omdat zij absoluut niet vervelend was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:59

Wauw cinniz, sommige mensen |o
Volgende keer eerst betalen, dan pas inladen (doe ik ook altijd). Anders rijden ze straks weg met je spullen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:24

S8903N schreef:
Wauw cinniz, sommige mensen |o
Volgende keer eerst betalen, dan pas inladen (doe ik ook altijd). Anders rijden ze straks weg met je spullen.

Ja dat zei mijn man ook al indd.
Iets te goed van vertrouwen,heb overigens welk elk briefje met stift gecontroleerd op echtheid en het waren allemaal briefjes van 20 :')

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:02

cinniz123 schreef:
Ik ben echt niet snel boos te krijgen maar vandaag haalde wel een man het bloed onder mn nagels vandaan.
Afgelopen week komen kijken voor een wagen eerst boden ze 850 via mp op een vraagprijs voor 1350 dus netjes aangegeven dat 1250 mn uiterste prijs was.
Prima ze kwamen kijken voor 1250€ maar toen ze hier waren probeerde meneer toch weer voor minder dus gezegd ik ben heel duidelijk geweest in de berichten.
Oke oke nou dan wilde ze hem toch hebben.
Dus vr zou hij gehaald worden maar dus ik do nog even een berichtje gestuurd of het nog door ging wn dat was zo.
Vr ochtend een berichtje dat ze toch geen vervoer hadden en of het zondag kon dus prima dat kan gebeuren als je afhankelijk bent van ander vervoer.
Aangeven dat ik zondag ochtend vroeg kon omdat ik weg moest die dag.
Berichtje gestuurd vanmorgen of ze nog kwamen en dat was zo maar een kwartiertje later.
3 kwartier later kwamen ze aan dus wagen ingeladen en toen begon hij weer 1200€
Ik zei nee de deal was al rond.
Loopt achter me aan voor betalen en zegt 50€ eraf voor de gemaakte benzine kosten dus ik draai me om en zeg je mag hem ook gewoon voor de vraagprijs van 1350€ meenemen hoor.
Begint geld neer te leggen tot 1200€ en doet zn portemonnee dicht dus ik zeg nog 50€ en hij zegt nee 1200€ en toen was ik er echt klaar mee.
Dus ik zeg weet je wat je doet laadt hem maar uit want voor 1300€ heb ik een koper die hem vanavond komt ophalen en toen zei hij ongeloofwaardig jaja!! En legde toch die laatste 50€ neer.
Zag dat zn vrouw het echt niet leuk van hem vond die had hem bij bezichtigen al een sneer gegeven.

Maar serieus hoe vervelend kan je zijn!
En het mooie is ik had gewoon echt al de volgende koper gehad en daarna nog iemand die interesse had die ik moest laten weten of hij weg was.
Op deze manier vind ik het dan weer wel irritant om zaken te doen :o

Pfoe zou eerst geld willen zien en dan inladen. Maar ik ben dan wel paranoia dat mensen dan opeens weg zouden rijden :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:12

Cinniz wat een doordrammer zeg, prima dat je het een keer vraagt of er toch nog geld af kan maar deze wist kennelijk van geen ophouden. Gelukkig nog een aardige vrouw, die zal zich wel aan hem geërgerd hebben.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:17

Brutalen hebben de halve wereld, maar een gunfactor heeft zo'n persoon gelijk niet meer met dergelijk gedrag.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:23

MizzMontana schreef:
80% :wow:

Ik stel bijna altijd een minimum prijs in om te bieden.

Ik heb geen eens bieden aanstaan. :+ Had namelijk vaste prijs in adv staan.

Tuurlijk kan er nog wat af bij afname van meerdere stuks, maar ik heb daar de deur niet direct wagenwijd voor open gezet, dus vond een bod van 80% lager mijn tijd niet waard.
Heb gezegd dat dat niet bepaald in de buurt ligt van de vaste prijs uit de adv, heb daarna ook niets meer gehoord.
Ga je kijken bij de ervaringen bij die gebruiker zie je veel 1/2 sterren met reëeler bieden en vriendelijker communiceren.
Vaak kijk ik nu eerst naar die ervaringen als ik een extreem laag of onbeschoft berichtje krijg, dan kan ik daar vaak wel aan zien wat voor type het blijkbaar is.

Als ik bieden aanzet dan vul ik ook daar een minimum prijs in.

Nog 1 weekje en dan verwijder ik mijn nog openstaande adv, daar heb ik haast de puf niet meer voor ivm zwangerschap die ten einde loopt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:58

thirteenn schreef:
Marcella schreef:
Zo heb ik een Brunhilde jurk te koop voor 50 euro wat eigenlijk een koopje is, want nieuwprijs lig boven de 200 euro. Zeer weinig tot nooit gedragen kreeg ik een bod van 10 euro. Vond 50 euro toch al een mooie prijs. :=

Heb je er ook bijstaan dat de nieuwprijs boven de 200 ligt? Ik zou als het er niet bij staat ook lager bieden dan je 50. Nou niet zó laag natuurlijk, maar wel kijken of er nog wat af kan. Als je het er wel bij hebt staan dan vind ik het idd een beetje apart.

Zelf hadden we een dure zonwering marktplaats staan, bood er iemand 7 euro. Tsja, kan je proberen natuurlijk. Met zulke lage biedingen neem ik de moeite niet om af te spreken of op te sturen. We hebben het nu weggegeven aan de buurman :+

Ja staat erbij.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:08

Ik heb er nog een....
Mensen die dingen kopen via VakantieVeilingen en vervolgens het artikel weer doorverkopen op marktplaats... Deze vrouw heeft 605 reviews met alleen maar hotelbonnen en beddengoed.
Afbeelding

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:15

Via mp een superklein potje creme verkocht.

Net iets te groot voor brievenbuspakket dus op zoek naar een fatsoenlijke doos en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik toch echt weer wat dozen op moet halen bij de winkel :P

Heb nu een potje van 4,5 cm hoog en 3 cm in doorsnee in een koker gedaan van 75 cm lang en een doorsnee van 12 cm :o

Heb de koper bericht dat ik bang ben dat ze anders zo'n klein doosje kwijt raken.. _O-

(uiteraard opgevuld met zakjes lucht en schuimpjes)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:28

J0anieke schreef:
Ik heb er nog een....
Mensen die dingen kopen via VakantieVeilingen en vervolgens het artikel weer doorverkopen op marktplaats... Deze vrouw heeft 605 reviews met alleen maar hotelbonnen en beddengoed.
[ [url=m/1r98YT.png]Afbeelding[/url] ]

wat is daar mis mee dan?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:46

In principe niks. Maar vind het wel een bijzondere manier om aan geld te komen. Je kaapt ook een beetje veilingen weg voor mensen die wel serieus geïnteresseerd zijn in zo'n product.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:23

Ik ben nu al drie keer opgelicht voor een product wat ik intens graag wil, maar wat niet meer te koop is :(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:30

Dan ben ik toch wel benieuwd wat je zo graag wilt maar niet zelf op gaat halen dan?

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:36

Bepaald type bekers van Starbucks. Ophalen gaat niet door wat medische issues.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:41

Wat sneu voor je :(:)
Waar woon je? ( welke woonplaats) misschien kan een Bokker je wel helpen

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:48

@cinniz, wat een nare man zeg :\ kan begrijpen dat je het verkopen door zo’n ervaring even wat minder vindt.

Ik had pas een aantal dekjes te koop staan en iemand was geïnteresseerd in 1 van de dekjes. Ik reageerde steeds rond 9 uur ‘s ochtends, zij rond 11-12 uur ‘s avonds als ik al lag te slapen. Uiteindelijk heeft ze het dekje niet gekocht, ze vond me te langzaam reageren _O- Dat heb ik ook als beoordeling van haar gekregen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:49

Ineke2 schreef:
Wat sneu voor je :(:)
Waar woon je? ( welke woonplaats) misschien kan een Bokker je wel helpen

Ja inderdaad wat enorm rot |(
Misschien wel een goed idee van Ineke :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:58

Ik had laatst iemand over de vloer die wat vissen kocht en bij het zien van mijn hond (die rustig achter het hekje zat te wachten) heel serieus vroeg of die ook te koop is. :wow:
Toen ik aangaf van niet werd er nog gevraagd of ik het echt zeker wist want ze hadden er wel een leuk bedrag voor over en hij was zo leuk.
De hond loopt hier nog steeds, die gaat voor een miljoen nog niet weg maar ik vond het wel verdomd brutaal. :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:16

Marktplaats staat ook vol met mensen die artikelen aanbieden die voor een paar euro op Ali Express te koop zijn. Die maken daar gewoon dik winst op. Is gewoon een handeltje. Kopen groot in bij Ali en verkopen het op Marktplaats.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:25

Ik had een bod gedaan van €50, op rollerskates die voor €60 te koop stonden... na 5 dagen nog geen reactie en bod ook nog niet gelezen... dus ik stuur bericht dat ik mn bod weer intrek... en ineens kan die persoon wel berichten lezen :+

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:35

Banjer schreef:
Ik had een bod gedaan van €50, op rollerskates die voor €60 te koop stonden... na 5 dagen nog geen reactie en bod ook nog niet gelezen... dus ik stuur bericht dat ik mn bod weer intrek... en ineens kan die persoon wel berichten lezen :+

Hier ook ervaring met mensen die niet of ineens niet meer reageren.
Nu al 2 kopers gehad die volle interesse toonden, tot ik het op wou sturen hoorde ik ineens niks meer.. oke. haha

Had zelf ook gereageerd op een product, dagen lang geen reactie. Inmiddels een ander gekocht die wel reageerde, kreeg ik ineens wel reactie.. helaas nu hoeft het niet meer. Wat ook jammer is.. als de verkoper zegt dat iemand het op komt halen al en dat dat niet door is gegaan. Ook vervelend voor verkoper zelf uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:25

lor1_1984 schreef:
Ik had laatst iemand over de vloer die wat vissen kocht en bij het zien van mijn hond (die rustig achter het hekje zat te wachten) heel serieus vroeg of die ook te koop is. :wow:
Toen ik aangaf van niet werd er nog gevraagd of ik het echt zeker wist want ze hadden er wel een leuk bedrag voor over en hij was zo leuk.
De hond loopt hier nog steeds, die gaat voor een miljoen nog niet weg maar ik vond het wel verdomd brutaal. :x

Ik heb een hond gekregen toen een vriendin van mij een kat ging halen die ze via marktplaats gevonden had..
Ik ging met haar mee om die kat op te halen en vond hem heel leuk al was hij totaal niet wat ik zocht in een hond maar ik had meteen een klik met hem.. Toen ik voor de grap zei dan neem ik jou wel mee zei de eigenaresse o is goed hoor, neem maar mee! En toen had ik er een hond bij :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:07

Shanna schreef:
Ik vind een bod van 30 op iets van 45 niet eens heel verkeerd hoor.. ik zou ook not amused zijn met zo’n botte reactie terug..

Onlangs kreeg ik ook zo’n rare reactie terug, voor mij hoefde het gelijk niet meer.. dan is de toon gelijk gezet..! Helaas kon ik toen natuurlijk niet beoordelen.. :roll:

Er staat in de advertentie dat 45 de vaste prijs is. En dan 1/3 van de prijs afhalen, ondanks dat er vaste prijs staat. Dat vind ik pas bot! :')

En het vreet geen brood he, dat denken mensen soms..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:21

Tallie1979 schreef:
Shanna schreef:
Ik vind een bod van 30 op iets van 45 niet eens heel verkeerd hoor.. ik zou ook not amused zijn met zo’n botte reactie terug..

Onlangs kreeg ik ook zo’n rare reactie terug, voor mij hoefde het gelijk niet meer.. dan is de toon gelijk gezet..! Helaas kon ik toen natuurlijk niet beoordelen.. :roll:

Er staat in de advertentie dat 45 de vaste prijs is. En dan 1/3 van de prijs afhalen, ondanks dat er vaste prijs staat. Dat vind ik pas bot! :')

En het vreet geen brood he, dat denken mensen soms..

Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw :+

Als ik bijvoorbeeld zeker minimaal €15 wil hebben voor een product met een nieuwwaarde van €30 dan zet ik een vraagprijs neer van €20. Dan kan je nog iemand tegemoet komen en als het voor meer wordt verkocht heb ik ook een keer een goede deal :')