Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:11

Wellicht heeft die webshop verschillende magazijnen waar het vanuit verstuurd wordt. Zie je wel vaker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:12

Het was alleen een fysieke winkel waar ik heen ben gegaan en waar ze alles zouden verkopen, wat me meerdere bedrijven afgaan zou voorkomen

Een infrarood verwarmer in een specifieke wattage en maat, een bijbehorend wifi/aansturings meet kastje voor de temperatuur en een inleg onderdeel voor de houtkachel. Alle drie zouden gewoon aanwezig moeten zijn bij een iets groter bedrijf (meerdere filialen) dat zich bezig houdt met verwarmen. Maar helaas alle drie "toevallig" niet op voorraad en helaas nee ons systeem van bestellen werkt niet met de online webshop. Dat moet u toch echt zelf bestellen mevrouw.

Daar ter plekke gedaan en dan blijkt dat het uit drie verschillende magazijnen/andere filialen moet komen met dus drie verschillende tijden en bezorgers. -O- Ik had er van de week aardig de chagerijn over in.

Dat infrarood paneel is van oa glas %) die aansturing redelijk kwetsbare electronica en wat temperatuur voelers die niet zo blij zijn met gooi en smijtwerk. En een ding dat echt niet kapot kan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-11-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:13

GLS heeft het hier op 6a afgeleverd zag ik toen ik drie minuten na het aflevermoment de T&T pagina een refresh gaf. Ik zat gewoon thuis en heb ook even op Google Maps moeten kijken waar 6a is, maar dat bleken de overburen te zijn :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:36

Hier ook een interessante.
Dinsdagavond gaat de vaste telefoon, een bezorger van Budbee die ons huis niet kan vinden.
Bij even doorvragen staat hij in een straat met de juiste straatnaam en juiste huisnummer, alleen een dorp 10 km verderop.
Hoe dan???
Adres is goed ingevuld in de webshop (uit eigen account bij Bol), naam klopt, telefoonnummer klopt, straatnaam en huisnummer kloppen, hoe komt die bezorger dan in het verkeerde dorp?

Enfin, pakket is kennelijk retour afzender gegaan want niet bezorgbaar?
Nee, logisch, als je niet het juiste dorp hebt...

Maar goed, pakket is dus niet geleverd, Bol geeft vooralsnog niet thuis, die willen pas in actie komen als het pakket retour komt.
Wederverkoper waar het vandaan komt is iets meedenkender dan Bol, maar laatste woord is er nog niet over gezegd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:39

Gok dat postcode ook klopt? Postcode en huisnummer is waar het afgeleverd wordt, straatnaam e.d. wordt in theorie niet naar gekeken

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:06

Er is niets gewijzigd in het adres in het account van mijn man, dus als naam, straatnaam en huisnummer en het telefoonnummer kloppen, dan moet het postcode ook kloppen. En als die al veranderd zou zijn, zou het wel heel toevallig zijn dat die precies is veranderd naar een straat met dezelfde straatnaam? Het postcode van die straat wijkt op 3 van de 4 cijfers en beide letters af van het onze.

Verhaal waar de bezorger zich bevond klopt overigens ook, we hebben op Goog Maps de straatnaam+huisnummer opgezocht in het betreffende dorp en wat hij beschreef dat hij zag aan panden klopt precies. Het was niet datie zich ervan af probeerde te maken en een of andere smoes verzon, daarvoor klopte alle details te goed.

Het is me dus echt een raadsel hoe dit kan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:14

Of bezorger heeft zichzelf vergist en is zelf naar het verkeerde dorp gereden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:38

Ja, maar dan wel lekker slordig dat hij het pakket dan daarna als onbezorgbaar terugstuurt :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:19

Hier pakket gehad met bezorgdatum van vandaag. Stond al in de app voor vandaag en in de mail. Gisteren ineens de bel en was het dat pakket. := toen in de app natuurlijk wel bijgewerkt, maar 's ochtends nog niet. Ook mailtje was achteraf 5 minuten voordat ze aanbelden verstuurd.

Dan snap ik wel dat mensen niet thuis zijn, ik was toevallig thuis en als ik weet dat iets komt blijf ik thuis. Maar dan moet het wel kloppen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:16

Dat had ik deze zomer met een pakketje, die stond voor de dinsdagbezorging ingesteld, kreeg in de ochtend een mailtje met een 'sorry, we gaan het vandaag niet redden, morgen tussen x en y bezorgen we uw pakket'.
Prima, heeft geen haast hoewel ik wel een beetje baalde.
Dus ik voor diezelfde dag een huisartsafspraak ingepland en wat denk je, kwamen ze alsnog dinsdag en precies in de tijd dat ik de deur uit was. :+
Toen vroeg ik me echt af waarom ze zoiets als een T&T hebben als ze zich er toch niet aan houden. :')

Oh en deze is hier ook regelmatig bingo:
Afbeelding
Ik vermoed AliExpress, das de enige waar ik wat van verwacht momenteel maar de statussen worden gewoon niet geüpdate en er komen regelmatig nieuwe zendingen bij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:21

Gister bezorgd :+ handig met terugwerkende kracht.

Hier zowaar twee pakketten heel en op tijd *\o/* nu postnl voor vanavond nog.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:28

Hier weer gedoe met een pakket van Amazon. Zou woensdag geleverd worden. Als het er morgen niet is kan ik contact opnemen. Laatst ook gehad. Kreeg ik een nieuwe opgestuurd. Kom ik bij afhaalpunt lagen er dus 2. Prima mocht de andere houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:18

Aaargh post.nl wat een gezeik daarmee. De bezorger heeft weer wat nieuws bedacht {:)-:( . Een uur geleden (voor de bezorgtijd vak) pakket is bezorgd en is ervoor getekend. :o? Maar niet hier :n alles nagezocht, bij de buren rondom aangebeld geen pakket gezien geen post.nl bus gezien.

Dus alweer bellen naar de klantenservice. Jongens waar is mijn pakket afgeleverd en wie heeft er voor getekend? Ja ja ja hij staat op afgeleverd bij u ruim een uur geleden. Nou nee dus. Grrrr lelijk woord. Wat nu, morgen de verzender maar bellen dan -O-

Wordt er net gebeld. Staat er een oudere meneer in burgerkleding voor de deur met een klein autootje en die drukt me een pakket in de vingers. Ik vraag nog hoe kan het dat hij veel eerder op bezorgd en getekend staat? Hij niet weet. :n Boes stoek zoon mij bellen pakjes afgeven. En weg was hij weer. Ik heb niet kunnen tekenen, niks

Oftewel een vader van een bezorger krijgt pakketjes mee, zoon zet alles op bezorgd en tekent alle pakketten vast af. En vader mag met zijn prive auto het werk van zijn zoon oplossen?

Ik vermoed eerder gezien het uiterlijk en leeftijd van de man dat het de vader is van de bezorger die ik eerder life heb kunnen betrappen op niet thuis geven terwijl ik wel thuis was.

Rare situatie toch? Gelukkig heb ik het pakket maar dit lijkt me niet echt de methode om op te lossen. :?

En ik kan weer naar de klantenservice bellen om deze situatie te melden dat pakket er nu wel is maar veel eerder is getekend door iemand anders.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:52

Karuma: als het goed is kan de verzender in het systeem kijken wie getekend heeft. Die ziet niet alleen de handtekening maar ook de naam. Wat wij niet zien

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:56

Ik denk dat de bezorger (die eigenlijk zou moeten doen :+ ) getekend heeft en daarna mijn pakketje of misschien wel weer met zijn vader in zijn prive autootje heeft meegegeven met de melding breng deze maar rond, gewoon een heel vreemd verhaal 8)7 goddank heb ik wat ik nodig heb.

Morgen met de twee onderdelen terug naar de verzender om daar de twee te laten koppelen zodat ze elkaar ook herkennen. :+ weer extra kilometers rijden. Als ze het nu meteen naar hun hadden laten afsturen had dit niet gebeurd zo :roll:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:25

:( pakket is gewoon direct weer retour afzender gedaan. Dus maar weer een klacht ingediend.

Afbeelding

De buurtapp stroomt ook weer over van de gefrustreerde buren waarvan pakketten niet bezorgd worden. En dan moet de december drukte nog beginnen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:00

Als een dienst een slechte bezorger heeft dan heeft inderdaad een hele wijk of dorp daar last van.
Vriendin van mij heeft dat met DHL. Pakketten worden zonder aan te bellen over het hek in haar tuin gezet. Weer of geen weer, maakt niet uit. Ze heeft een camera bij de voordeur hangen en mij al eens een filmpje geappt waarop je ziet dat de bezorger zonder twijfel dat pakket over het hekje slingert zonder aanbellen en vertrekt. Klachten hielpen niet. En het afhaalpunt is aan de overkant van de weg.
Hele dorp heeft dezelfde problemen en klachten.
Via een andere route kwam iemand uit het dorp in contact met een medewerker van het regionale distributiecentrum die de klacht heeft doorgezet. Nu werd het wel opgepakt en blijkbaar is dat bij de bezorger doorgekomen: het eerstvolgende pakket werd helemaal niet meer bezorgd en in de app stond dat er 2x een bezorgpoging was gedaan waarna het retour is gestuurd. Klopt niet want ze was thuis.
Helaas is haar oplossing drastisch: niets meer bestellen bij bedrijven die gebruik maken van DHL.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:54

Hier weer eens geëtter met DPD. Vorige week online een pakket besteld via een buitenlandse winkel, van de webshop een bericht dat mijn pakket was verstuurd met DPD (jippie, not). Vervolgens staat dat mijn pakket 17-9 zou zijn bezorgd, maar ik heb geen pakket gezien.
Ik heb wel eens dat een pakketje te laat komt of een andere dag (bij andere bezorgers), maar bij DPD weet je niet wanneer ze komen, of ze komen en wat de status van je pakketje bij aankomst is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:27

Hier hing toen ik vanmiddag thuiskwam een kerstcadeautje aan de deurklink, met dank aan PostNL :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:41

Ik dien nooit klachten in, maar nu ben ik wel pissig op dhl. Mijn ouders hebben een tuinhuis en een briefje op de voordeur hangen dat de pakketten daarin gelegd mogen worden. Nu doet dhl dat tegenwoordig niet meer zonder neerzettoestemming. Dus normaal geef ik dat online aan.

Nu niet gedaan omdat in de avond m'n ouders thuis waren. Pakket lag niet in het tuinhuis en er is ook niet aangebeld, maar ik trof het pakket voor de voordeur aan. Dus ze mogen het niet op een droge plek neerleggen maar voor de deur is wel prima? M'n ouders hadden laatst ook al een zeiknat pakket. Volgens mij hebben we een nieuwe bezorger want voorheen hadden we nooit problemen met pakketjes. Laatst had ik ook al het idee dat m'n pakket was open gemaakt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:54

Hier nooit neerzettoestemming gegeven (zal ik ook nooit doen), maar er lag hier net een DHL-pakketje in een volle papiercontainer. Was even zoeken ook, stond wel dat het bezorgd was maar niet waar :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 00:05

Ik wacht op een VOG die in de PostNL app verscheen op donderdag, nog steeds niet binnen :7 en ook nog een ander pakketje wat de 18e in de app verscheen, ook nog niet binnen, is gisteren weer in de app gekomen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 00:18

Vandaag pluspuntje en minpunt… mijn lang verwachte pakketje van Amazon is eindelijk binnen. Kreeg vorige week ineens een melding dat ik inklaringskosten moest betalen. Oepsie… niet mee gerekend, dehele inklaring was meer dan ik betaald heb voor het product zelf. Maar ja, dat heb je met buitenland en dingen die je hier gewoon weg niet kunt krijgen (gaat om fan merch van jaren 80 TVserie :D ) dus betaald en nu dan eindelijk binnen, YES

Minpunt is echter pakketje via BOL. Gister besteld en nu al bezorgd. Was brievenbuspakket maar wij blijken geen goede bus te hebben (staat aan de weg ivm regels en is een voor-lader, maar moet een bovenlader zijn blijkbaar. Dat hoorden we nu voor het eerst afgelopen weekend met een ander pakketje, terwijl wedeze bus al 4 jaar hebben en alle buren ook voor-laders hebben en nog kleiner dan die van ons… maar goed. Er gaat een goede komen, die is er alleen niet 1-2-3 natuurlijk..) Afijn dit brievenbuspakketje paste er dus niet in en is door pakketbezorger echt onze pakket-kist die bij huis staat ingeflikkerd (is door zoon gezien dus THUIS was, maar aanbellen ho maar en ging zo snel dat zoon niet tijdig bij deur was…) nu is dus kadootje voor vriendin van dochter beschadigd. Lekker dan,…

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 00:40

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 06:14

Maar in de ene bus passen pakketjes makkelijker dan in anderen. Ik verbaas me soms echt over wat mensen voor onhandige brievenbussen kopen. Die smalle busjes zien er mss elegant uit. Maar alles groter dan een envelop past er niet in. Dat is niet alleen voor ons irritant maar ze moeten zelf dus ook vaker pakketjes bij de buren ophalen.

Als bezorger heb ik het liefst brievenbussen met de sleuf aan de bovenkant. Daar past alles relatief gezien het makkelijkst in.

Overigens zou ik dan boos zijn op de verzender. Die moet een pakket zo inpakken dat het tegen een stootje kan. Als je een pakketbus hebt snap ik ook best dat de bezorger hem daarin heeft gedaan ipv aangebeld.