Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:54

bridgetF schreef:
Jaydee_WP schreef:
Zou je niet met terugwerkende kracht huur kunnen eisen voor dat gepikte stuk grond?

Dat zou ook mijn idee zijn. Niet alleen de grond terug, maar ook een vergoeding voor al die jaren dat ze er gebruik van hebben gemaakt.

En dan, als ze hopelijk ooit gelijk krijgt en alles rond is mbt deze zaak, nog zo’n slepende zaak beginnen over huur voor die grond? :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:40

Cowboy55 schreef:
Jaydee_WP schreef:
Zou je niet met terugwerkende kracht huur kunnen eisen voor dat gepikte stuk grond?

Dat zou ook mijn idee zijn. Niet alleen de grond terug, maar ook een vergoeding voor al die jaren dat ze er gebruik van hebben gemaakt.

Dan zul je volgens mij moeten aantonen dat ze het stuk zijn blijven gebruiken NADAT ze wisten dat het niet van hen is. En zij claimen nog steeds dat het van hen is volgens mij, dus die bewijsvoering wordt lastig.....[/quote]

Maar dat precies is wat ik zo krom vind in de Nederlandse wet, er is nu toch wel genoeg gemeten door kadaster ?? Het is van ts , blijven beweren dat de meting niet klopt is koppigheid- en een enorme belasting voor alle instanties die hiermee bezig zijn en kost goudgeld- veroorzaker laten betalen voor alle kosten inclusief huur van t stuk met terugwerkende kracht zou mijn oplossing zijn

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:51

knollentuin schreef:
Maar dat precies is wat ik zo krom vind in de Nederlandse wet, er is nu toch wel genoeg gemeten door kadaster ?? Het is van ts , blijven beweren dat de meting niet klopt is koppigheid- en een enorme belasting voor alle instanties die hiermee bezig zijn en kost goudgeld- veroorzaker laten betalen voor alle kosten inclusief huur van t stuk met terugwerkende kracht zou mijn oplossing zijn

Oh maar ik ben het inhoudelijk wel met je eens hoor! Ik kan je oplossing ook onderschrijven. Denk alleen niet dat het zo gaat lopen. En ja, dat is krom.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:55

Cowboy55 schreef:
knollentuin schreef:

Oh maar ik ben het inhoudelijk wel met je eens hoor! Ik kan je oplossing ook onderschrijven. Denk alleen niet dat het zo gaat lopen. En ja, dat is krom.

Zo is er heel veel krom in de wetgeving, ik kom er steeds meer achter dat als je wil (waarom zou je) je mensen héél erg lang dwars kan zitten terwijl het heel duidelijk is dat het verkeerd of zelfs verboden is wat je doet , maar als het onder civiel recht valt kan je heel veel flikken .

meggiemeg

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:12

Er zijn simpelweg te veel mazen in de wet die gebruikt kunnen worden. Rechters zijn druk en hopen vaak dat mensen er onderling uitkomen. In veel gevallen lukt dat niet meer, dan mogen ze wat mij betreft wel wat doortastender optreden wat helaas niet gebeurt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:33

meggiemeg schreef:
Er zijn simpelweg te veel mazen in de wet die gebruikt kunnen worden. Rechters zijn druk en hopen vaak dat mensen er onderling uitkomen. In veel gevallen lukt dat niet meer, dan mogen ze wat mij betreft wel wat doortastender optreden wat helaas niet gebeurt.

Nou idd ik denk dat een tussenstap heel veel tijd ,ergernis , dure rechtszaken om peanuts en uit de hand gelopen conflicten voorkomt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:35

Hoe is het bij jou ts?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:24

Hopelijk is er inmiddels al eens een uitslag, wat een ellende joh om te krijgen waar je recht op hebt.

BOTtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:57

Weet iemand of alles goed gaat met TS? Hoop niet dat de uitspraak uiteindelijk slecht nieuws heeft meegebracht. Zie dat TS sinds 1 oktober niet meer online is geweest.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:06

Ik hoop dat TS het te druk heeft om haar herwonnen grond om te toveren tot een moestuin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:27

rien10 schreef:
Ik hoop dat TS het te druk heeft om haar herwonnen grond om te toveren tot een moestuin.

Ik ook!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:30

Wat duurt dit lang.

Je zou tussendoor toch maar eens willen verkopen. Werkt dit meteen waardeverminderend.

Of is er iemand intussen al toe aan een verzorgingstehuis? Zo lang duurt het wel

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:35

Anomien schreef:
Wat duurt dit lang.

Je zou tussendoor toch maar eens willen verkopen. Werkt dit meteen waardeverminderend.

Of is er iemand intussen al toe aan een verzorgingstehuis? Zo lang duurt het wel

Ja erg hè! TS is al ruim 6 jaar verder.

Ik hoop ook dat TS te druk met haar groentetuintje is om te reageren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:20

Bizar dat dit soort dingen zo lang kunnen lopen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:10

Hoe is dit nog afgelopen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:11

poes schreef:

Eeeuhhm… huh?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:28

poes schreef:

Dit is waarschijnlijk nog niet afgelopen....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:53

Ik begin me toch wat zorgen te maken om ts die al sinds oktober niet meer online geweest is..

Hopelijk is er niets ergs gebeurt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:57

Nou…. Zeg dat wel. Je zou verwachten als er goed nieuws is (over de perceel kwestie) dat ts dat wel zou melden. Dit topic kan zo langzaam aan ook wel in het lijstje van de bokt geschiedenis -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:57

Moonfight schreef:
Binnenkort een update hoor jongens!

Maar we modderen rustig verder, geen spannende ontwikkelingen wel meer juridische rompslomp. Bal ligt nu weer bij de rechtbank en die zou echt allerlei kanten op kunnen gaan. Voor nu even afwachten weer.

Ik zit tegenwoordig weinig achter de computer en dus weinig op bokt. Maar mocht er iets te melden zijn dan doe ik dat zeker.

Daarom misschien?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:58

Laurahh schreef:
Als vriendin van TS weet ik dat er helaas nog geen schutting verplaatst is. Maar de echte update laat ik aan TS :+

Volgens mij gaat het wel goed met ts.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:02

Dat zou fijn zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:03

Dat bericht had ik even gemist.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 04:53

Ja denk dat veel mensen gewoon weinig op bokt zitten nog. Verkijk me er zelf ook wel eens op dat het makkelijk een paar weken is geweest.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:54

Ik ben ook wel razend nieuwsgierig hoe dit verhaal afloopt/is afgelopen.