Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:50

Op vakantie in usa in drukke gelegenheden vroeg ik soms ook of ik bij mensen aan een tafel kon zitten
Andersom ook, als ik mensen zag zoeken nodigde ik ze uit aan tafel.
Heeft mij super leuke gesprekken opgeleverd en zelfs logeeradressen in usa :)

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:00

Maar dit heeft toch niks met gierig te maken? Of mis ik nu iets.. :+

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:23

Relaxed schreef:
Maar dit heeft toch niks met gierig te maken? Of mis ik nu iets.. :+

Precies.

Collega zat vandaag over haar studieschuld te praten en dat het aflossen/sparen nog niet zo goed verliep. Ik zei “ja jij vergeet ook tikkies te sturen!” Want ik had een festivalticket (voor iemand anders) in juni van haar overgenomen en ze zou wel een Tikkie sturen, 2x herinnering gestuurd.. (zagen elkaar die maand niet op kantoor omdat we beide veel op pad waren) zegt ze “ja, vergeten en toen ik er wel aandacht, dacht ik nou ben ik wel echt te laat”
Welnee.. je hebt er recht op dus stuur maar. Op aandringen het Tikkie (incl een lading Karma punten :D ) van €17,50 gekregen, dacht dit is weer het andere uiterste :D

Rintah

Berichten: 2928
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:27

Ethelate schreef:
Relaxed schreef:
Maar dit heeft toch niks met gierig te maken? Of mis ik nu iets.. :+

Precies.

Collega zat vandaag over haar studieschuld te praten en dat het aflossen/sparen nog niet zo goed verliep. Ik zei “ja jij vergeet ook tikkies te sturen!” Want ik had een festivalticket (voor iemand anders) in juni van haar overgenomen en ze zou wel een Tikkie sturen, 2x herinnering gestuurd.. (zagen elkaar die maand niet op kantoor omdat we beide veel op pad waren) zegt ze “ja, vergeten en toen ik er wel aandacht, dacht ik nou ben ik wel echt te laat”
Welnee.. je hebt er recht op dus stuur maar. Op aandringen het Tikkie (incl een lading Karma punten :D ) van €17,50 gekregen, dacht dit is weer het andere uiterste :D

Die past zowat beter in dit topic :)
[LZP] Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:22

ik zou het nooit durven en de manier waarop (niet eerlijk) staat me niet aan, maar als ik alleen aan 3 persoons tafel zit zou ik er geen problemen mee hebben als mensen erbij komen zitten. Ik ben nu alleen benieuwd wat het antwoord van de vrouw die alleen zit was?

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:25

verootjoo schreef:
Ik ben van de week nog aan ‘iemands’ tafel gaan zitten om m’n kind fruit te geven. Was in het zwembad, overal lagen de hele ochtend al handdoeken maar er zat de hele ochtend niemand en toen had ik toch een stoel en kinderstoel nodig om m’n kinderen kwartiertje even een fruithapje te geven. En net in dat kwartiertje wilden die mensen er ook zitten. Tja, dan maar aso hoor, maar de hele ochtend tafels en stoelen bezet houden voor het geval je er even een keer wil gaan zitten vind ik ook aso.


Vind dit toch wel iets anders dan uit eten in een restaurant.

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:28

In een cafetaria of tijdens een festival vind ik dat geen enkel probleem.
Leuk zelfs, en zelf schuif ik ook makkelijk aan in zo'n geval.

Maar in een 'echt' restaurant vind ik dat toch weer anders.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:10

Marjo schreef:
verootjoo schreef:
Ik ben van de week nog aan ‘iemands’ tafel gaan zitten om m’n kind fruit te geven. Was in het zwembad, overal lagen de hele ochtend al handdoeken maar er zat de hele ochtend niemand en toen had ik toch een stoel en kinderstoel nodig om m’n kinderen kwartiertje even een fruithapje te geven. En net in dat kwartiertje wilden die mensen er ook zitten. Tja, dan maar aso hoor, maar de hele ochtend tafels en stoelen bezet houden voor het geval je er even een keer wil gaan zitten vind ik ook aso.


Vind dit toch wel iets anders dan uit eten in een restaurant.


Yup, dat handdoekje leggen gaat er bij mij niet in hoor.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:36

Ik heb op vakantie wel eens een paar handdoeken aan de kant gelegd om zelf op het ligbed te gaan liggen aan het zwembad met een vriendin.

Een uur later kwamen de mensen van de eerdere handdoeken. Die waren uiteraard niet blij.
Jammer joh de ligbedden zijn geen eigendom en als je er geen gebruik van maakt mag iemand anders er wel gaan liggen.
Tegenwoordig heb je hotels waar de handdoeken door medewerkers worden verwijderd als je een half uur nog niet terug bent. Echt een verademing.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:40

Zullen we het weer over gierig gaan hebben? :+

Charlotte446

Berichten: 647
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:45

Jaren geleden bij mijn schoonouders tijdens Oud en Nieuw. Zij wonen op een boerderij in een hechte omgeving, een hoop buren zijn er dan. Toentertijd woonden de broertjes van mijn vriend nog thuis. Eten hoeft niet meegenomen te worden, er is altijd te veel. Een bijdrage willen ze ook niet, alleen gezelschap. Wij namen toch altijd champagne mee.

De vrienden van de broertjes hebben beide een grote vriendengroep die daar ook altijd langskwamen met O&N. Had een stel zelf appelflappen gebakken en meegenomen. Voor 24:00 uur (zodat iedereen er nog is) gaan ze samen bij iedereen langs om geld te innen voor de appelflappen. Ik had er niet van gegeten maar toch wilden ze geld zien. Uiteindelijk heeft mijn vriend betaald voor de appelflap die ik niet heb gegeten.

Geloof me, ze hebben winst gemaakt. Ze vroegen €2 per (kleine) appelflap.


Oja, nog een leuke. Op vakantie samen met mijn moeder, zussen, tante en nichtjes gaan lunchen. Rekening verdeeld en mijn moeder legt nog een nette fooi neer. Vond mijn tante maar belachelijk, pakt het geld/de fooi en stopt het in haar portemonnee :+

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:10

Charlotte446 schreef:
Jaren geleden bij mijn schoonouders tijdens Oud en Nieuw. Zij wonen op een boerderij in een hechte omgeving, een hoop buren zijn er dan. Toentertijd woonden de broertjes van mijn vriend nog thuis. Eten hoeft niet meegenomen te worden, er is altijd te veel. Een bijdrage willen ze ook niet, alleen gezelschap. Wij namen toch altijd champagne mee.

De vrienden van de broertjes hebben beide een grote vriendengroep die daar ook altijd langskwamen met O&N. Had een stel zelf appelflappen gebakken en meegenomen. Voor 24:00 uur (zodat iedereen er nog is) gaan ze samen bij iedereen langs om geld te innen voor de appelflappen. Ik had er niet van gegeten maar toch wilden ze geld zien. Uiteindelijk heeft mijn vriend betaald voor de appelflap die ik niet heb gegeten.

Geloof me, ze hebben winst gemaakt. Ze vroegen €2 per (kleine) appelflap.


Oja, nog een leuke. Op vakantie samen met mijn moeder, zussen, tante en nichtjes gaan lunchen. Rekening verdeeld en mijn moeder legt nog een nette fooi neer. Vond mijn tante maar belachelijk, pakt het geld/de fooi en stopt het in haar portemonnee :+


Serieus? Ik had die blagen verbaal even goed aangepakt. :=

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:17

2€ per appelflap :')

Voor 2€ heb je zo’n mix en voor een paar euro genoeg appels om tig van die flappen te maken.
Dikke kassa dan. Wat aso zeg...

Charlotte446

Berichten: 647
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:29

Mijn vriend heeft maar betaald om het een gezellige avond te houden voor zijn ouders.

Zelfs mijn schoonouders moesten betalen :+ Terwijl die alle hapjes en drankjes gratis hebben voorgeschoteld. Hoe verzin je het...

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:41

Charlotte446 schreef:
Mijn vriend heeft maar betaald om het een gezellige avond te houden voor zijn ouders.

Zelfs mijn schoonouders moesten betalen :+ Terwijl die alle hapjes en drankjes gratis hebben voorgeschoteld. Hoe verzin je het...

8)7 8)7 8)7

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:51

Charlotte446 schreef:
Mijn vriend heeft maar betaald om het een gezellige avond te houden voor zijn ouders.

Zelfs mijn schoonouders moesten betalen :+ Terwijl die alle hapjes en drankjes gratis hebben voorgeschoteld. Hoe verzin je het...


Daar had ik als volwassene (ouder) toch echt even een stokje voor gestoken. Wat een lef zeg.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:54

PSvanLot schreef:
Charlotte446 schreef:
Mijn vriend heeft maar betaald om het een gezellige avond te houden voor zijn ouders.

Zelfs mijn schoonouders moesten betalen :+ Terwijl die alle hapjes en drankjes gratis hebben voorgeschoteld. Hoe verzin je het...


Daar had ik als volwassene (ouder) toch echt even een stokje voor gestoken. Wat een lef zeg.


Ik snap eigenlijk niet dat iedereen toch zijn portemonnee bovenhaalde. Ik ga echt niet iets betalen wat ik niet gehad heb.

Charlotte446

Berichten: 647
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:00

Mijn schoonouders gaven achteraf aan helemaal flabbergasted te zijn geweest. De rest wilde geen heisa maken.

De weken/maanden erna hebben we wel hele flauwe grapjes erover gemaakt :D

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:02

is dit echt?? Hebben je schoonouders dan ook nog echt betaald? Die schop je toch gewoon gelijk je erf af met de appelflappen erachteraan???

Charlotte446

Berichten: 647
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:06

Nog een erge, vind ik iig.

In diezelfde vriendengroep heeft mijn zwager een maand op een huis van een ander stel gepast ivm vakantie. Zij hadden ook kippen en katten die verzorgd moesten worden. Zwager woont en werkt op de boerderij bij zijn ouders, dus had geen enkel voordeel, deed het puur als gunst. Hij kreeg van tevoren te horen dat als hij iets uit de kast pakte, hij dat wel moest vervangen. Hij heeft na het oppassen geen geld/etentje of wat dan ook gekregen. Ik geloof zelfs nog wat gezeur over dat er dingen niet waren aangevuld. Wat volgens mijn zwager niet klopte.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:08

Jeetje Charlotte, jij mag niet meer posten in dit topic. Mijn bloeddruk lijdt eronder. :')

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:14

Charlotte446 schreef:
Nog een erge, vind ik iig.

In diezelfde vriendengroep heeft mijn zwager een maand op een huis van een ander stel gepast ivm vakantie. Zij hadden ook kippen en katten die verzorgd moesten worden. Zwager woont en werkt op de boerderij bij zijn ouders, dus had geen enkel voordeel, deed het puur als gunst. Hij kreeg van tevoren te horen dat als hij iets uit de kast pakte, hij dat wel moest vervangen. Hij heeft na het oppassen geen geld/etentje of wat dan ook gekregen. Ik geloof zelfs nog wat gezeur over dat er dingen niet waren aangevuld. Wat volgens mijn zwager niet klopte.


Dat was dan zeker eens maar nooit meer :Y)

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:14

Ik verbaas me er wel altijd over dat dat soort mensen niet aangesproken word op hun gedrag. Op het moment zelf snap ik dat je flabbergasted bent maar ik zou daarna wel iemand aanspreken.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:21

Cubone schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd van jullie wat jullie hier van vinden.

Ik ging een poos terug met wat kennisen een kopje koffie doen. We waren met een groep van 10 man. Een persoon betaalde en zou een tikkie sturen (was ongeveer 5 euro). Ik heb in de 4 weken daarna wekelijks een herinnering gestuurd dat ik hem nog geld schuldig was, maar geen rekeningnummer had.

5 maanden na het kopje koffie kreeg ik een spontaan tikkie of ik even wilde betalen :D Die zal vast en zeker krap bij kas hebben gezeten. Ik heb het direct overgemaakt, maar vond het toch wel bijzonder om na zo'n lange tijd nog te beginnen over die 5 euro. Het is niet alsof ik er onderuit probeerde te komen :D


Ik zou hier geen probleem mee hebben.
Ik ga regelmatig weg met een vriendin en dan betaald de een meestal waarna een tikkie naar de ander wordt gestuurd.
Ik ben er nog weleens laks mee om snel een tikkie te sturen.
Maar we weten van elkaar dat het eerlijk is/gaat en nooit gedoe hierom. :n

Heerlijk topic trouwens *D

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:45

Even andere hoek, ben ik gierig?

Mijn schoonmaakster is ziek (ja, ik heb een schoonmaakster :o anders krijg ik het huis echt niet schoon) Nu had mijn zusje aangegeven dat ze wat centen bij wilde verdienen en had ze bij mijn moeder schoongemaakt, dus ik had haar voorgesteld dat ze dat ook bij mij kon doen. Mijn schoonmaakster vraagt 10 euro per uur, dus dat heb ik haar ook aangeboden.

Nu vind ze dat te weinig (mijn moeder heeft haar 13 euro gegeven) en wil ze alleen komen als ik meer bied. Ben ik nu gierig omdat ik dat onzin vind?