Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:45

We zijn gister avond vergeten de goulash soep in de koelkast te zetten. Vanochtend direct gedaan. Is het nog eetbaar? Ik lees van alles over bacteriën en ik zou normaal zeggen, vertrouw je zintuigen. Maar ik ben snotverkouden dus ruik en proef weinig. Voor zover zeg ik dat het goed is.. maar ik word bang gemaakt door internet :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:10

Je zegt 'wij', dat klinkt alsof er misschien een extra persoon is met goed werkende zintuigelijke functies die even kan testen? O:)
IMO zou 1 nachtje prima moeten kunnen. Ik heb wel meer dan eens iets voor meerdere dagen buiten de koelkast laten staan (vergeten, oeps :+ ), gewoon opgegeten na de zintuigentest en niet ziek van geworden := En ach, internet roept zoveel, negatieve ervaringen worden veel sneller geuit dan positieve.
Maar bij twijfel niet doen natuurlijk, zeker niet als je al een beetje ziekig bent.

Macs

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:26

Ja mijn vriend en ik :+ maar die is er vanavond niet :D goed opgemerkt hoor haha!

Ik heb het gewoon gegeten. Er was trouwens niet veel meer, maar dat zal niks uitmaken.
Normaal gesproken doe ik er niet moeilijk over maar ik twijfel nu ineens omdat ik dus weinig tot niks kan proeven/ruiken :+

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 19:35

Waarom groeien haren van sommigehuisdieren niet verder dan kort?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:38

_Anke schreef:

En mensen. Bij mij groeit mn haar tot een bepaalde lengte en daarna niet meer. Dan splijt t alleen nog maar uit.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:36

SavannahNx schreef:
_Anke schreef:

En mensen. Bij mij groeit mn haar tot een bepaalde lengte en daarna niet meer. Dan splijt t alleen nog maar uit.

Genetische aanleg. Zo krijgt het ene paard hele lange, volle manen en de ander, hoe hard je je best ook doet, totaal niet. Is bij mensen ook zo.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:08

Overleven mijn sluierstaarten het als ze een nachtje zonder (werkend) filter zitten?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:14

Ze overleven de nacht wel, maar je hebt veel kans dat de bacterien in je filter wel doodgaan, en uiteindelijk heeft dat mogelijk een nitrietpiek tot gevolg. Daar kunnen je vissen wel dood van gaan. Dus filter altijd aan laten :)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:18

Hmm, oké, dank je. Filter heeft het vanmiddag/begin van de avond (denk ik) begeven, vandaar. Thanks!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:37

Ah dat is balen! Als je iets van een zuurstofpompje hebt, kan je het filtermateriaal nog in een apart bakje met het pompje doen. Dan is er iig iets van doorstroom. Maar een nieuwe werkt het beste natuurlijk :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:47

Ik zou dagelijks een gedeeltelijke waterverversing doen voor de zekerheid.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:25

Macs schreef:
We zijn gister avond vergeten de goulash soep in de koelkast te zetten. Vanochtend direct gedaan. Is het nog eetbaar? Ik lees van alles over bacteriën en ik zou normaal zeggen, vertrouw je zintuigen. Maar ik ben snotverkouden dus ruik en proef weinig. Voor zover zeg ik dat het goed is.. maar ik word bang gemaakt door internet :+

Mwaahh, dat zou ik nog wel durven eten, neem aan dat je het nu wel meteen bij ontdekken de koelkast in hebt gezet en het was vannacht geen 30 graden. En even doorkoken doet voor aantal bact wonderen (niet voor alle)
Ik vergeet ook wel eens wat in de koelkast te zetten en ik leef nog. (en dat is na het opeten, niet omdat ik het weg heb gegooid)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:54

Century schreef:
Ah dat is balen! Als je iets van een zuurstofpompje hebt, kan je het filtermateriaal nog in een apart bakje met het pompje doen. Dan is er iig iets van doorstroom. Maar een nieuwe werkt het beste natuurlijk :)

Dit is wat ik uiteindelijk gedaan heb :j . Morgen ben ik vrij, dus ga me dan eens richten op een nieuwe. Bedankt!

Kuggur schreef:

Da's een goeie, dank je!

Edit: slordige interpunctie

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:03

Ik leef nog :)) goulash was lekker haha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:51

In heel holland bakt bakken ze in een enorme partytent. Zijkanten zijn open maar kunnen dicht... waarom doen ze dat niet bij keiharde regen en wind? (Al 2e aflevering op rij :') )

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:00

Eske_B schreef:
In heel holland bakt bakken ze in een enorme partytent. Zijkanten zijn open maar kunnen dicht... waarom doen ze dat niet bij keiharde regen en wind? (Al 2e aflevering op rij :') )

Ik denk dat de luchtvochtigheid in de tent dan interessant wordt voor de baksels en camera's (beslaan misschien?). Hoewel dit ook geen doen was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:03

Heel simpel gezegd is het gewoon lastig vanuit productieoogpunt. Als je de camera's neerzet op het moment dat er veel natuurlijk licht zo'n tent binnenvalt is het ongelofelijk veel werk om alle luiken dicht te doen. Camera's moeten dan opnieuw gebalanst worden, opnieuw ingesteld op lichtgevoeligheid en vaak ook op andere plekken gezet (voor de vaste camera's). Vaak wordt dus eerst gekeken of een bui snel overtrekt, dan hoeven ze niks te pauzeren. Als alle camera's wel opnieuw ingesteld moeten worden zou je eigenlijk opnieuw met de opdracht moeten beginnen, omdat er vaak wel enkele minuten overheen gaan tot alles weer goed ingesteld staat op het nieuwe licht en alle lampen weer op de goede plek staan.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:08

Iemand enig idee wanneer mijn pijn minder gaat worden?
Heb donderdag mijn sleutelbeen gebroken (scheur er in) en de pijn is echt niet te doen...
Enooorm frustrerend -:(- -:(- -:(- -:(-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:15

Farome schreef:
Iemand enig idee wanneer mijn pijn minder gaat worden?
Heb donderdag mijn sleutelbeen gebroken (scheur er in) en de pijn is echt niet te doen...
Enooorm frustrerend -:(- -:(- -:(- -:(-

Zit er maar een scheur in? Dat is je probleem, je hebt het te halfslachtig aangepakt. Als je je sleutelbeen breekt, minstens in een stuk of drie. Doet niet zo'n pijn, en ze zijn gedwongen te opereren. Spreek uit ervaring ;)

Serieus, van harte beterschap ermee.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:23

Avis schreef:
Century schreef:

Dit is wat ik uiteindelijk gedaan heb :j . Morgen ben ik vrij, dus ga me dan eens richten op een nieuwe. Bedankt!

Kuggur schreef:

Da's een goeie, dank je!

Edit: slordige interpunctie

Fijn dat je actie onderneemt! Heb je in het bakje met het filtermateriaal water uit je aquarium gedaan? :)
Succes met je zoektocht!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:41

Ik kijk de serie van Pablo Escobar El Patron, en probeerde al zijn kinderen te Googlen omdat ik wel benieuwd zijn hoe ze het nu doen zegmaar. Echter, staan alleen 2 van zijn kinderen onder het kopje "kinderen" op Wikipedia, maar in de serie heeft hij meerdere waargebeurde affaires en waarvan daar ook nog vrouwen van hem zijn zwanger geraakt, alleen kun je die buitenechtelijke kinderen nergens terug vinden. Kan iemand met me mee speuren? Is puur uit interesse :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:46

Soms helpt het al om op de engelstalige pagina van de wiki te kijken. Die zijn vaak uitgebreider

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:16

Op de Spaanse wiki vind ik wel dit:
Wikipedia schreef:
Se hizo llamar Pablo Escobar Jr. y se dedicó a cantar hip hop y a la actuación: fue parte del elenco de la serie El Cartel de los Sapos y la telenovela El rostro de Analía. La familia de Escobar denunció que sería un impostor.

Oftewel, er was een man die zichzelf Pablo Escobar Jr. noemde en hiphop zanger en acteur was. De familie Escobar zegt echter dat het niet daadwerkelijk een zoon was van Pablo Escobar, maar dat hij zich slechts voordeed als zijnde een zoon.

Ook staat er dat een neef de snor en drie tanden achter had gehouden na de dood van Pablo Escobar, om te gebruiken in een DNA-test voor twee mensen die beweerden kinderen te zijn van hem.

Verder staat er niets in. Ik zou verder kunnen zoeken voor je, als je dat graag wil?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:08

Hoe krijg je een wasmachine deur weer open?

Mijn wasmachine heeft het net begeven, hij doet gewoon niets en geeft ook niets aan. Hij heeft wel gewassen maar krijg de wasmachine deur niet open. Nog een was draaien doet hij ook niet. En er zit kleding in die ik vanavond wilde dragen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:10

Probeer eens te laten afpompen als programma. Dat doet hij soms nog wel als hij niet meer wil wassen.