Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:45

Lienek schreef:
lieveli schreef:
Ik heb een bieden vanaf prijs. Mensen die daaronder gaan zitten hoef ik niet mee te onderhandelen.

Maar das anders toch?
Op prijs is vast bied ik niet.
Wellicht als het er al heel lang op staat dat ik een kansje waag :P

Maar meestal kan ik het dekje via een andere koper wel kopen voor de prijs die ik voor ogen had.
Vaak gaan ze al akkoord of komen met een tegen bod. Maar vind het zo apart dat er geen tegen bod gedaan wordt. Ik doe dat zelf altijd wel en meestal gaan ze dan akkoord.

Ook zoek ik een andere cap.
Bieden vanaf 60 euro. Stond er al even op.
Ik reageer dat ik zeer veel interesse heb en vervolgens is de hele advertentie aangepast en is het bieden van 100 euro en vraagprijs 130 }:0
Heb haar veel succes gewenst. Ik zit tussen 2 maten in en dit is de enige in die maat maar alle anderen in de (kleinere) maat zijn vele malen goedkoper. Dan ga ik daar wel voor.
Zet dan direct je bieden vanaf prijs neer..

dat prijs veranderen is ook herkenbaar.
Ik reageerde laatst op twe stokke tripptrapp stoelen.
Vp was 40 euro per stoel. Echt niet duur.
Ik bood 85 voor beiden.
Geen reactie.
Een dag later was de advertentie veranderd en vroeg ze 70 euro per stoel }:0

Ashleytjuhh

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:59

ik reageer altijd wel met een tegen reactie.

tijd terug had ik een Zgan back on track deken er op staan voor 50 euro niemand reageerde daarna er opnieuw opgezet voor 100 euro en de biedingen vlogen binnen dus die logica snapte ik ook niet :+

had er 1 vaas bieden dus ik deed en bod krijg ik alleen een bod terug niks geen hallo of iets Nee alleen 15 euro meer niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:01

Al is het bod te laag, ik zou zeker een tegenbod toen. Of aangeven zoveel is mijn uiterste bedrag, daaronder zitten heeft geen zin. Dan weet de bieder ook meteen hoe en wat.

Ik ben ook iemand die laag begint maar dat is zeker niet mijn eind bedrag.
Maar pas had ik geluk, de prijs die de verkoper er op had staan was eigenlijk al een prijs waar ik het voor zou kopen. Maar goed, ik dacht ik bied toch en dan komen we wel ergens in het midden uit. Of de verkoper geeft meteen een vast bedrag, dan is het ook duidelijk.
Maar die man ging direct akkoord. Ja dat was wel dik mazzel hebben.

Bleek later dat hij voor zijn oom verkocht en het artikel al een hele poos steeds opnieuw aangeboden had. En ik de eerste was met toch volgens hem een redelijk bod.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:08

Mijn eerste dekjes zitten in de was, hopen dat het beter helpt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:11

Ha :') ik denk dat ik dit weekend op marktplaats als 'raar' beschouwd kon worden. Een vriendelijk persoon die me mailde voor meer info over men fiets, en ik had redelijk wat mails terug gestuurd. uiteindelijk gaf persoon aan zeer geïnteresseerd te zijn en ze vroeg hoe ik het allemaal zag om verder af te spreken. Dus ik zei van je komt tot mij en je voorziet geld, je mag de fiets bekijken en testen/onderzoeken, als je akkoord bent mag je hem meenemen. Allemaal goed. Alles afgesproken. krijg ik een mailtje terug. Dat alles wel in orde was, maar dat ze toch wel heel graag een adres zou hebben waar ze juist moest zijn :+ juist dus :') helemaal vergeten dat toe te voegen aan men mails :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:38

Ik was ook een raar persoon was een avond weg en las om 2:00 dat er een bod geaccepteerd was echt glad vergeten natuurlijk de volgende dag te reageren heb net nog maar even gereageerd met excuses :o

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:45

Ik kreeg gisteren ook weer 2 biedingen, beide gelijk op gereageerd dat ik akkoord ging. Kreeg daarna mail dat ze het product dichterbij had gevonden en van de ander heb ik niks meer gehoord. Erg vermoeiend allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:38

Ik hanteer een richtprijs voornamelijk. Gaat iemand akkoord, mazzel voor mij. Doen ze een bod, dan bekijk het per advertentie. Sommige wil ik nog redelijk zakken, andere wat minder. Maar voor de helft van mijn richtprijs gaat er niks weg iig (of het moet ontzettend de weg liggen).

Tot nu toe krijg ik alleen erg lage biedingen op 1/3 van mijn vp. Zelfs daar reageer ik op. Dat het te weinig is, maar dat ik wel open sta voor onderhandelen. Helaas hoor je zelfs daarna al niks meer.

Voor een nette zadeldoek van eurostar 10 incl gaan bieden is toch wel overdreven dubbeltje eerste rang.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:48

Kreeg net een bod van 10,00 op een gloednieuwe 300 grams outdoordeken met hals...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:57

Aan de andere kant zal je als bieder maar wel net diegene treffen bij wie het in de weg ligt, bij wie het het laatste dingetje is wat ze kwijt willen of die besluit vandaag moeder theresa te zijn...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:27

Dit was ook wel weer een toppertje wat ik laatst weer meemaakte. Iemand die dacht even 700 euro voor iets te vragen wat zgn 900 nieuw had gekost.
Leek me al heel sterk, dus ik het opgezocht en nagevraagd, kon precies hetzelfde nieuw voor zo'n 370 kopen en 2e hands was ik voor 220 klaar. Als ik nog even door had gezocht waarschijnlijk nog wel minder. :oo

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:49

GamblersCup schreef:
Ik heb er nu eentje waar ik geloof ik geen middenweg qua prijs mee ga bereiken... kost 25 euro, en dat is al een hele lage prijs. Maar ben nog steeds aan het opruimen :j Wordt er 15 euro geboden op dit ding, maar of ik dan wel de bestekset erbij wil doen (gratis dus). Ehm, nee. Dat is echt te weinig. En nu wordt er 15,50 euro geboden, hij heeft met 50 cent verhoogd... :')
Ik zet het nog liever in een doos in de kelder, komt vast wel weer een leuke rommelmarkt van de zomer!

Edit: nou, gaat toch accoord met mijn prijs. Vraagt om mijn adres, geef ik mét het stadsdeel erbij (stadje is in 8 stadsdelen ofzo verdeeld) en dan krijg je de vraag "waar is dat precies?"... jezus, kijk op internet. Als je een bericht kunt sturen via de website, kun je ook op maps kijken. Ik ben geen ANWB routeplanner.

Ik merk het alweer, ben totaal geïrriteerd... -O- ik kan echt beter alles bewaren en van de zomer op een grote rommelmarkt verpatsen. Krijg je wel veel minder, maar dat is tenminste leuk om te doen :j

En... weer even een lesje geleerd. Er gebeuren zoveel rare dingen met het kopen en verkopen online, dat je soms vergeet dat er ook mensen zijn die écht geen cent te makken hebben. Deze dus. Uiteindelijk met mijn prijs akkoord gegaan, maar de laatste euro's wilde hij in 2, 5 en 10 cent stukken geven. Alles bijelkaar geschraapt om mijn prijs te kunnen betalen. Hij vertelde iets teveel, hij en zijn vriendin lopen stage bij de plaatselijke sociale werkplaats, verdienen geen reet, hebben speciaal voedsel nodig en houden weinig tot niets over. Zijn sinds kort samen gaan wonen, en hebben nog van alles nodig. Ik heb hem dan toch alleen maar die 15 euro laten betalen en de bestekset erbij gegeven... en ik voelde me al schuldig over die 15 euro... watje dat ik ben... maar ja, ik kan niet alles gratis weggeven. Dat doe ik al bij een vriendin van me, die weinig centen heeft... die gun ik veel van wat ik over heb en geef het dan met plezier. Maar ondertussen ben ik daardoor heel wat geld misgelopen :') Dus ik ga er bij vreemden niet zomaar aan beginnen.

Hij vroeg of ik ook nog borden en glazen en bekers te verkopen had. Zo ver ben ik nog niet met uitzoeken en opruimen. Ik raadde hem aan naar de plaatselijke kringloop te gaan, maar ze moeten alles op de fiets doen en wonen dus aan "mijn kant" van de stad, is erg ver fietsen. Ik heb beloofd dat als ik weer wat bijelkaar heb, ze een berichtje te sturen. Nou ben ik dus in staat morgen naar de kringloop te rijden, daar een setje borden en bekers te kopen (kost geen flikker) en ze een berichtje te sturen dat ik wat voor een paar centen bijelkaar gevonden heb... :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:54

Je bent lief <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:59

Dat is heel lief

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:24

+:)+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:26

Wauw GC, wat super lief van je!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:17

Hebben wij ook ooit eens gehad, een man die hier iets kwam ophalen (geen idee meer wat) en zag dat wij toevallig een oude videospeler hadden staan. Bij ons stond hij in de weg maar niemand wilde m hebben (gratis op te halen, niemand reageerde). Zonder dat die man dat wist zei hij dat hij ook op zoek was en of we hem wilden verkopen misschien of wisten waar hij er een kon vinden voor een schappelijke prijs, hij kon nl zijn huwelijks videos niet meer terugkijken sinds die van hun kapot was gegaan & ze hadden niet zo veel geld. We hebben m maar meegegeven, nog nooit een man zo blij gezien met een oud ding.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:30

Ah zo lief! Op dat moment wordt mijn hard ook helemaal week.

Echt lief van jullie!!!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:45

GamblersCup schreef:
GamblersCup schreef:
Ik heb er nu eentje waar ik geloof ik geen middenweg qua prijs mee ga bereiken... kost 25 euro, en dat is al een hele lage prijs. Maar ben nog steeds aan het opruimen :j Wordt er 15 euro geboden op dit ding, maar of ik dan wel de bestekset erbij wil doen (gratis dus). Ehm, nee. Dat is echt te weinig. En nu wordt er 15,50 euro geboden, hij heeft met 50 cent verhoogd... :')
Ik zet het nog liever in een doos in de kelder, komt vast wel weer een leuke rommelmarkt van de zomer!

Edit: nou, gaat toch accoord met mijn prijs. Vraagt om mijn adres, geef ik mét het stadsdeel erbij (stadje is in 8 stadsdelen ofzo verdeeld) en dan krijg je de vraag "waar is dat precies?"... jezus, kijk op internet. Als je een bericht kunt sturen via de website, kun je ook op maps kijken. Ik ben geen ANWB routeplanner.

Ik merk het alweer, ben totaal geïrriteerd... -O- ik kan echt beter alles bewaren en van de zomer op een grote rommelmarkt verpatsen. Krijg je wel veel minder, maar dat is tenminste leuk om te doen :j

En... weer even een lesje geleerd. Er gebeuren zoveel rare dingen met het kopen en verkopen online, dat je soms vergeet dat er ook mensen zijn die écht geen cent te makken hebben. Deze dus. Uiteindelijk met mijn prijs akkoord gegaan, maar de laatste euro's wilde hij in 2, 5 en 10 cent stukken geven. Alles bijelkaar geschraapt om mijn prijs te kunnen betalen. Hij vertelde iets teveel, hij en zijn vriendin lopen stage bij de plaatselijke sociale werkplaats, verdienen geen reet, hebben speciaal voedsel nodig en houden weinig tot niets over. Zijn sinds kort samen gaan wonen, en hebben nog van alles nodig. Ik heb hem dan toch alleen maar die 15 euro laten betalen en de bestekset erbij gegeven... en ik voelde me al schuldig over die 15 euro... watje dat ik ben... maar ja, ik kan niet alles gratis weggeven. Dat doe ik al bij een vriendin van me, die weinig centen heeft... die gun ik veel van wat ik over heb en geef het dan met plezier. Maar ondertussen ben ik daardoor heel wat geld misgelopen :') Dus ik ga er bij vreemden niet zomaar aan beginnen.

Hij vroeg of ik ook nog borden en glazen en bekers te verkopen had. Zo ver ben ik nog niet met uitzoeken en opruimen. Ik raadde hem aan naar de plaatselijke kringloop te gaan, maar ze moeten alles op de fiets doen en wonen dus aan "mijn kant" van de stad, is erg ver fietsen. Ik heb beloofd dat als ik weer wat bijelkaar heb, ze een berichtje te sturen. Nou ben ik dus in staat morgen naar de kringloop te rijden, daar een setje borden en bekers te kopen (kost geen flikker) en ze een berichtje te sturen dat ik wat voor een paar centen bijelkaar gevonden heb... :j

In welk deel van Nederland woon je ongeveer? Als het in de buurt is heb ik nog wel wat spullen die meneer mag hebben (gratis).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:47

Ik woon niet in Nederland, ik woon in Duitsland :j Zoiets is alleen te doen als jij toevállig zo in de buurt van Klazienaveen/Emmen woont :')

Wel enorm lief van je!!! *\o/*

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:52

GamblersCup schreef:
Ik woon niet in Nederland, ik woon in Duitsland :j Zoiets is alleen te doen als jij toevállig zo in de buurt van Klazienaveen/Emmen woont :')

Wel enorm lief van je!!! *\o/*

Wat jammer -O- ik reis elke week een groot deel van Nederland door, maar helaas vooral in het midden, westen en zuiden van het land...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:54

Jammer. Maar lief aangeboden! Ik cross morgen wel even naar de kringloop, die hebben altijd zoveel staan voor weinig.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:50

Alles gewassen, nu een nieuwe poging op marktplaats, ben benieuwd..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:02

Wat moet ik hier nou weer mee.
Geboden op een dekje en is akkoord.
Nu kon ik hem in eerste instantie vanavond ophalen maar vanmiddag stuurde ze of het morgenavond kon.
Ik had vanochtend al gevraagd of ik kon wisselen (gaat dan om 2 euro terug) maar daar had ik geen reactie op dus dacht zit wel goed.
Nu kreeg ik dus om blijkbaar na 10 uur vanavond nog bericht dat ik gepast moet komen betalen. Lekker handig want ik heb a. Geen auto tot half 6 en woon in het buitengebied en b. Anders had ik vanmiddag op werk gewisseld.
En eigenlijk als er niet gewisseld kan worden hoef ik het dekje ook niet meer. Ook een beetje een principe kwestie vanwege die 2 euro en zo laat pas antwoord op die vraag. En dat ik al iets boven mn eigen budget ging voor dit dekje.

Maar hoe los ik dit op? Moet ik niet zeuren en maar ergens op de fiets heen naar een winkel om te wisselen of zouden jullie ook zeggen laat dan maar?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:08

Ik had geloof ik voor de zekerheid zowiezo gewisseld.
Blijkbaar had je de mogelijkheid.

Ik heb iig nooit wisselgeld in huis. Kleingeld zit in de huishoud pot of in de afgesloten spaarpot van de kleine.

Ik zou het iig niet tof vinden om hier om afgezegd te worden
In principe ben je al een overeenkomst aan gegaan. Zo zie ik het iig