Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:34

dat er meer dan 20 advertenties zijn verlopen vannacht en dat de laptop waar alle fotos op staan gisteravond gecrasht is :(

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:34

Dank jullie wel! :)

Maak zelf ook al een ruime tijd gebruik van mp om spullen te verkopen, heb in die periode ook al de gekste mailtjes ontvangen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:38

Alja schreef:
dat er meer dan 20 advertenties zijn verlopen vannacht en dat de laptop waar alle fotos op staan gisteravond gecrasht is :(

Neeeeeee, wat rot! :( Staan ze niet nog op de camera of telefoon??

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:39

Aah alja, snap dat je baalt...
Dat is echt gewoon zo rot!

Ik heb telkens verkopers die akkoord gaan maar niets meer laten horen!!! :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:39

zo heb net blond aan een bokker verkocht :P
nu afwachten als ze daadwerkelijk komt opdagen of als ze het geld daadwerkelijk overmaakt :+

;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:40

Oei dat is inderdaad niet handig, balen zeg :(

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:44

Wat rot zeg Alja, snap dat je daar heeel moe van wordt (en chaggo) :7

Ik word het ook een beetje zat, mensen die akkoord gaan en gegevens doorsturen maar nooit iets overmaken of uberhaupt wat laten horen.
Vorige keer ook iemand die had geboden, ik gemaild dat ik akkoord ging en of ze t wilde ophalen of laten verzenden (en zo ja , op welke manier verzonden).

Mailtje terug dat ze het wilde laten verzenden en welke opties er waren.
Ik dus wat terug gestuurd hoe en wat.
Niks meer op terug gehad, daarna een mailtje gedaan dat ik er vanuit ging dat ze geen interesse meer had aangezien ik niks meer hoorde.
Kreeg ik terug dat ze geen mailtje had gehad en of ik het opnieuw wilde versturen.
Dus ik alles nog een keer getypt en verzonden, wéér niks terug.
Heb inmiddels hogere boden dus daag :wave:

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:57

Oeh Alja, wat vervelend! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:14

Hmm, ik heb ook weer zo'n rare op marktplaats. Ben bezig met het kopen van een zadel, ik heb inmiddels drie keer gezegd dat ik oprecht geinteresseerd ben, krijg ik dit mailtje:

"Hallo renee

De beugels en riemen zijn nog prima maar wel gebruikt .
En de singel maat is 60 cm .
Maandag of dinsdag is goed .
Wilt u hem eerst nog passen .
Want als er dan nog eventueele andere kopers zijn deze week dan kan hij verkocht worden ."

Uhmmmmmm..... Mag ik hem nou overnemen of loop ik het risico dat hij alsnog eerder verkocht wordt?! >;)

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:29

Ik denk dat je het risico loopt dat die alsnog verkocht wordt.
Met de huidige zadelmarkt snap ik dat wel. Ik heb ook al tig maanden een zadel te koop staan. Dus de eerste die mij een aanvaardbare som geld in de handen drukt mag hem mee hebben. Passen en nadenken en vragen stellen, mag allemaal van mij, maar de eerste die met voldoende geld wappert krijgt hem mee. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:59

Gini schreef:
Ik denk dat je het risico loopt dat die alsnog verkocht wordt.
Met de huidige zadelmarkt snap ik dat wel. Ik heb ook al tig maanden een zadel te koop staan. Dus de eerste die mij een aanvaardbare som geld in de handen drukt mag hem mee hebben. Passen en nadenken en vragen stellen, mag allemaal van mij, maar de eerste die met voldoende geld wappert krijgt hem mee. :+

Uhuh, het is ook wel begrijpelijk hoor.. Maar als ik een datum afspreek om langs te komen en daarbij ook zeg dat ik het zadel heel graag wil hebben, wil ik toch wel een beetje zekerheid.
Heb haar teruggemaild en ze antwoordde 'ja zeker, dan is hij voor jou, ik hou hem voor je apart'. Klinkt in ieder geval al beter :j

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:04

Vaak moet je het zelfs niet apart houden, dan ben je al blij als er 1 iemand in de maand interesse in toont. :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:22

Mijn collega had dat met een set meubels. Ze konden de hele set (keuken tafel, stoelen, salontafel, bestekkast etc) in een keer overnemen en hadden een afspraak gemaakt. Belden ze voor de zekerheid een paar dagen van te voren om te kijken of het nog stond. waren de stoelen verkocht. En in de dagen voordat ze zouden komen kwamen er nog meer mensen kijken... ehm...
Toen heeft ze wel gezegd, tis alles of niks..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:27

Wat vervelend

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:14

Ik meld me ook als dat oke is. Ik heb een nieuwe fiets nodig maar ik wil niet te veel geld kwijt zijn en wil ook geen gloed nieuwe fiets omdat ik in de stad woon. Nu heb ik op een aantal fietsen gereageerd en wat me opvalt is dat het nederlands echt erg slecht is van de meeste fietsen verkopers.

Nu kreeg ik vrij snel reactie op mijn bod van een fiets die ik wel erg graag wil hebben heel fijn. Maar de enige woorden waren ''kom op halen''. De naam van de advertentie is ook Te kooo fiets batavus dsmes. Dus ik heb nu maar een berichtje gestuurd met wat vragen voor de zekerheid. Ergens vind ik het bij dingen als fietsen wat verontrustend.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:37

In check altijd frame nummers na... Aangezien er veel gestolen fietsen te koop staan en je anders aan heling doet. Haha

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:39

Kan ik gewoon beleefd vragen om het frame nummer via de mail of zal ik dat checken als ik daar de fiets kom bekijken. Op mijn vragen krijg ik nu dit antwoord: ''Als ok kom dan 90%Komdan''. Het is ook echt een fiets die ik graag wil hebben dus ik baal wel een beetje hiervan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:59

"Kom dan jongûh!"
Zo komt het een beetje op me over. :')

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:02

Ook op mij ik kan er heel hard om lachen maar aan de ene kant word ik er ook absoluut niet vrolijk van. Ik ga waarschijnlijk het framenummer even vragen en dat nalopen, als er geen hits zijn ga ik wel kijken maar ik neem wel iemand mee!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:12

:Z hier ook heel wat ergernissen weer.....
Mensen waar je je gegevens heen stuurt, en het adres van krijgt, maar nooit een cent op je rekening ziet.
Mail je nog eens, hoor je niks. _-:(
Of je hoort ineens een week later iets dat ze al wat anders gevonden hebben.

Mensen die een mail sturen met de vraag of je het artikel nog hebt.
Antwoord je met ja, hoor je niks meer.
Waarom vraag je het dan?

Had er 1 die wou passen en ruilen als het niet paste (voor wat ze wou ruilen geen idee, had het ding maar in 1 maat)
Gaf aan dat niet te doen, en dat ze eerst maar meten moest.
Wou ze niet, nou dan niet :evaw:

Iemand die me stuurde dat ze het artikel heel graag wou, (VP was 14,50 ex verzenden) maar het verzenden 6,75 was, en ze daarom 17,50 incl bood, of ik dat oké vond.
Nou neej, NP van het artikel was al bijna het dubbele.
En het artikel is nieuw.

En heb iemand die geld in een enveloppe naar me wil opsturen.
Heb gezegd dat ik het prima vind als het aangetekend of als pakket gaat.

Geen zin in gezeik straks dat ze het wel verzonden heeft, en ik niks ontvang.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:33

Gister een mini-laptopje verkocht voor 80 euro, erg blij mee! Had 'm al aantal dagen op mp staan en kreeg super veel reacties, waaronder een aantal hele lage boden en vragen die ook gewoon in de advertentie stonden. :')

Had zaterdag ook met iemand afgesproken, ze zou m'n caviakooi komen ophalen. Is gewoon niemand komen opdagen -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:39

Ik heb al een een tijdje een mountainbike te koop staan. Afgelopen weekend kreeg ik de volgende reactie via de mail:

ik heb interese bel mij a.u.b *telefoonnummer*

:evaw:

De fiets staat niet in de weg dus ik heb geen haast met de verkoop. Dit soort mailtjes reageer ik überhaupt niet op dus. Tenzij ik er echt heel graag vanaf wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:45

Sowieso, waarom zou jij diegene moeten bellen als hij interesse heeft in jouw fiets? :')
Andersom lijkt me beter :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:46

My point exactly. :j
Nu heb ik mijn telefoonnummer nooit bij advertenties staan. Maar diegene had het ook op een nette manier kunnen vragen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:47

Haha dat heb ik ook wel eens gehad Jolien87, beetje vreemd :') als ze het zo graag willen bellen ze mij maar.

Ik heb nog iets vreemds. Had iemand op marktplaats gemaild over een kat, was wel geïnteresseerd en wilde wel komen kennismaken. Nou kreeg me toch een lange mail terug, en behalve informatie over de kat stond er ontzettend veel privé informatie in. Over haar vader z'n medische problemen etc, etc. Gewoon echt dingen die je niet aan een wild vreemde op marktplaats verteld. Na wat heen en weer mailen (ondanks de rare mail was het gewoon een super mooie kat en het karakter sprak me ook aan) zei ze ineens dat ze hem toch niet weg kon doen maar dat als ze van gedachte veranderde het zou laten weten.

Nou gister (een week later) stuurde ze weer een mail dat als ik de kat nog wilde ik eerst m'n balkon moest aanpassen, ik moest maar een schutting plaatsen en een foto naar haar sturen zodat zij kon controleren of het goed was zo. Tja, ik vind het maar apart. Ik heb een net op m'n balkon, geen kat komt daar langs.
Ik vind het goed dat ze een zo goed mogelijk plekje voor haar kat zoekt, maar ze gaat er wel erg ver in. Om nog maar te zwijgen over de privé informatie. :')