Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 07:55

Ik hoorde vorige week van een klant (maat 48) dat ik aan de kant moest met mijn dikke reet (maat 36) :?

Courses

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:20

Tja, iedereen z'n eigen manier van wat normaal is. Ik ben zelf heel klantvriendelijk ingesteld, werk ook met alle plezier nu alweer 2 jaar in de horeca na 3 jaar detailhandel maar heb ook regelmatig klanten niet geholpen.

Norse klanten? Geen probleem, grote glimlach op. Bellende klanten? Je gaat zelf in de rij staan, je weet wanneer je aan de beurt bent. Als je dan nog niet eens het fatsoen hebt even op te leggen, moet jij weten, doe ik ook geen moeite meer. Flikkeren die pinpas in de automaat en lopen weg zonder enige boe of bah. Nou, dan moet je maar niet gaan winkelen :') Heb ook wel eens een man aan de kassa gehad die zijn vleeswaren echt op de balie smeet 'En vlug een beetje!' Ik keek 'm aan, zeg vriendelijk 'Goedemorgen' en vervolgens was het weer 'Ja, schiet eens op!' .. Okee, dan niet. Meneer vriendelijk verzocht terug te keren wanneer hij het personeel normaal kon behandelen, uiteindelijk heeft m'n collega met hem afgerekend waar hij precies zo deed maar zij durfde er niks van te zeggen.

Overigens daarna ook erover gehad met mijn leiding maar die vond dat ik goed gehandeld had. Ben voor alles in, doe nergens lastig over en wil alles uitzoeken (ook op een drukke zaterdagmiddag voor een oud vrouwtje die de trap niet op kan) maar ik laat me niet als een hond behandelen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:24

Ja zo had ik er laatst ook een. Komt naar me toe en zegt: "Amstel." Dus ik van "Jaaa, bier in een rode krat wat is daarmee?" "Ja of jullie die nog hebben". "Okee mevrouw ik zal even achter kijken,momentje".

Pfffft.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:02

Beetje raar misschien hoor courses. Maar als klant ben je niet verplicht om met het personeel te praten. Iedereen weet wat ie moet doen bij de kassa. Daar zijn geen mega lange verhalen voor nodig.

Ik praat nooit met het kassapersoneel. Verder dan hoi en doei komt het niet. Geen arrogantie, gewoon geen behoefte aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:04

maar Veulen84, je hebt natuurlijk een verschil tussen 'geen gesprek hoeven starten' en iemand afblaffen, commanderen of straal negeren natuurlijk.
Ik hielp ook nooit mensen die aan de telefoon waren aan de kassa hoor. Ten eerste vind ik het ronduit onbeschoft, net als mensen die hun oordopjes inlaten tijdens het afrekenen. kleine moeite om ze even uit te doen als je in de rij staat, en na het afrekenen weer in te doen, die 2 minuten zonder muziek overleef je echt wel :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:12

Afblaffen is nooit goed. Maar ik heb er niet zo'n probleem mee als mensen bellen. Vroeger ook niet. Je weet niet waarom mensen bellen en hoe belangrijk het is. En ook voor hen is het geen plicht om met je te praten. Zolang ze de boel niet ophouden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:12

Mensen aan de telefoon hielp ik altijd wel, maar wel zo langzaam mogelijk en ik zei niks. :+ Erg onbeschoft inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:13

Als ik geen behoefte heb aan menselijk contact pak ik wel zo'n zelfscanner, gaat ook nog een stuk sneller. Lang leve technologie. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:15

Veulen84 schreef:
Beetje raar misschien hoor courses. Maar als klant ben je niet verplicht om met het personeel te praten. Iedereen weet wat ie moet doen bij de kassa. Daar zijn geen mega lange verhalen voor nodig.

Ik praat nooit met het kassapersoneel. Verder dan hoi en doei komt het niet. Geen arrogantie, gewoon geen behoefte aan.

Ik hoef ook geen levensverhalen te horen :') Het enigste wat ik vraag is normale interactie terug. Dus niet telefoneren, als ik 'Goedenmorgen/Middag/Avond' zeg hoef ik enkel een 'Hallo' of 'Hoi' terug, wanneer ik vraag of de klant er een tasje om heen wil mag er normaal geantwoord worden op deze vraag, een 'Ja' of 'Nee' volstaat en vervolgens word er 'Een fijne dag verder en tot ziens' gewenst, het enigste wat er dan terug gezegd hoeft te worden is van mij apart 'Doei'.

Het gaat om manieren, wat je verder tegen me zegt zal me echt een worst wezen. Ik hoef niet als een hond behandeld te worden, als iemand mij compleet negeert komt dat niet over alsof diegene zich op 1 lijn met mij voelt :) Wij zijn niet 'maar' kassamedewerkers, wij zijn ook individuen, net zoals elke andere Bokker, klant, gast, hoge pief.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:17

Toen ik nog achter de kassa werkte hielp ik ook gewoon mensen die aan het bellen waren hoor, geen probleem. Ik zit daar om die mensen te helpen en als zij ondertussen willen bellen geen probleem.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:21

Ik had trouwens vaak wel dat bellende klanten op het moment dat ze aan de beurt waren zeiden: 'momentje pietje, ik ben aan de beurt' en dat ze me dan toch gedag zeiden. Op zo'n manier vind ik het zo niet erg.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:21

Laatst hadden wij een mevrouw in het tuincentrum met 2 hele vervelende kinderen. Die zaten bij de kassa telkens de zakken snoep te pakken terwijl dat niet mocht.
Die moeder bleef maar "NEE! HIER! NU!" schreeuwen tegen die kinderen, maar die luisterden natuurlijk niet. Op een gegeven moment trekt zo'n kind die hele zak snoep open, alle snoepjes rolden over de grond. Die moeder rukt het zakje uit de handjes van dat kind, smijt het terug in het schap, en loopt zo langs ons heen naar de uitgang.
Ik vond het zó asociaal, maar niemand van mijn oudere collega's zei er wat van. Ik vond het gewoon echt niet kunnen dat ze gewoon dat kind die hele zak snoep liet slopen, alles over de grond, en hier niets over zegt/excuses aanbied. Ik ben er achteraan gelopen en gevraagd of ze alstublieft die zak snoep wilde afrekenen. Nou, ik kreeg me toch een blik naar me toe geworpen. Ze zei wel 'ja' maar ze ondernam geen actie. Ik heb de zak snoep naar de kassa genomen en daar staan wachten. Toen stuurde ze na een tijdje dr kinderen met wat geld naar me toe.

Normaal hoeven klanten niet te betalen als ze iets laten vallen, dan vertel ik ze ook altijd dat dat helemaal niet erg is. Maar die moeder liep alleen maar te brullen naar haar kinderen, en verder deed ze niks. Wij stonden er allemaal naar te kijken terwijl die snoep over de grond ging, maar ze keek ons niet eens aan. Geen excuses, geen melding van "Goh het spijt me, mijn kind heeft iets kapot gemaakt." of helpen opruimen ofzo. Nee hoor, gewoon de winkel uit. Nou, dan ga je betalen ook :+

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:36

Courses schreef:
Het gaat om manieren, wat je verder tegen me zegt zal me echt een worst wezen. Ik hoef niet als een hond behandeld te worden, als iemand mij compleet negeert komt dat niet over alsof diegene zich op 1 lijn met mij voelt :) Wij zijn niet 'maar' kassamedewerkers, wij zijn ook individuen, net zoals elke andere Bokker, klant, gast, hoge pief.

_/-\o_ _/-\o_
Dit vergeten alleen jammer genoeg heel veel mensen!

Gisteren ook een verschrikkelijk asociale klant die mij af ging blaffen omdat er een product niet in het systeem stond en toegevoegd moest worden… Net of wij daar iets aan kunnen doen -O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:11

chelle_dora schreef:
Ten eerste vind ik het ronduit onbeschoft, net als mensen die hun oordopjes inlaten tijdens het afrekenen. kleine moeite om ze even uit te doen als je in de rij staat, en na het afrekenen weer in te doen, die 2 minuten zonder muziek overleef je echt wel :+

En als ze 1 oordopje in hebben? Ik heb meestal eentje in als ik bij de kassa kom, zodra ik aan de beurt ben doe ik die meestal ook wel uit, maar niet altijd..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:12

Ik vergeet altijd dat ik mijn oordopjes in heb, maar mijn iPod staat wel altijd uit.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:48

snappen jullie de nieuwe nix18 regels nog. Echt serieus, ik ben er echt helemaal door in de war.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:15

Ik heb geen problemen met die nieuwe regels omtrent de alcoholwetgeving en de regels vanuit de supermarkt waar ik werk. Waarom ben je er dan door de war?

Ik had zondag trouwens een (in mijn ogen) asociale meneer in de supermarkt. Het was al sluitingstijd geweest dus wij doen dan een klantenronde en vragen aan de mensen die er nog zijn of ze zich naar de kassa willen begeven. Ik loop naar een meneer toe en zeg: 'Meneer het is al na sluitingstijd en wij gaan dus sluiten, zou u alstublieft naar de kassa willen gaan'
Meneer: 'Ik ben net binnen moet mijn lijstje nog afmaken'
Ik: 'Sorry meneer maar wij gaan echt sluiten'
Meneer: 'Ja dan wachten jullie maar'

Ik stond daar echt met een mond vol tanden en heb daarna geantwoord: 'Meneer ik doe alleen maar mijn werk. De winkel is op een zondag van 10 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds geopend en als u besluit om een minuut voor sluitingstijd nog uw boodschappen te gaan halen dan kunt u niet verwachten dat een winkel langer openblijft voor u.'
Misschien niet een heel nette reactie maar de arrogantie van de meneer kon op dat moment echt niet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:59

Volgens mij kun je er als winkel zijnde nog een boete voor krijgen ook!

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:07

Ik werk in de detailhandel, en een meneer vroeg aan mij: 'Hebben jullie ook broeken?' Ik zeg: 'Ja hoor, was u opzoek naar een broek voor u zelf of misschien naar een kinder/damesbroek?' Zegt hij: 'Jezus ik zie er toch niet uit als een wijf, ik ga wel naar een andere winkel. Dom volk.'

Okeeee dan :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:13

Ik vind het super netjes van je dat je er niet vanuit gaat dt het voor hem is en dus vraagt naar andere mogelijkheden! :j jammer dat je een hork als klant kreeg!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:18

jep, als meneer 1 minuut voor 6 binnen komt wandelen heeft de beste man nog een kwartier uitwinkel tijd. Helaas...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:33

Hier van de week ook weer zoiets. 's Avonds laat in de drive een meneer, die al bij de praatpaal was. Hij was nog aan het telefoneren toen ik vroeg of ik zijn bestelling mocht opnemen: "nou, er staat niemand achter me dus jullie wachten maar even". Nogmaals vriendelijk verzocht of hij naar het eerste raam wilde rijden, ookal stond er niemand achter hem. Meneer: "paasei, wacht gewoon gvd even!!" Inmiddels was ik mijn geduld alweer verloren maar toch nog uitgelegd dat hij zijn gesprek af mocht maken zolang er niemand achter hem zou staan, maar dat wel bij het eerste raam te doen, aangezien we anders het hele gesprek moeten meeluisteren. Meneer begon nog meer te schreeuwen, dat we dan ons geluid maar uit moesten doen, dat we maar wat meer geduld moesten hebben etc. (Geluid kan niet uit, zolang er iemand bij de praatpaal staat hoor je alles wat daar gebeurd en gezegt word totdat ze verder rijden). Toen meneer maar vriendelijk verzocht dat hij ergens anders kon gaan bestellen en we hem niet meer gingen helpen. Kon die ook niet hebben, maar zulke mensen help ik niet. Manager was het er ook volkomen mee eens.

Ook nog iemand. Die wilde een Sundae met een klein beetje caramel saus. Dus dit had ik voor mevrouw gemaakt. Eemmaal bij raam was het toch nog te veel saus. Mevrouw: "ik had toch gevraagd om een BEETJE caramel!!!.. Want ik ben een BEETJE allergisch voor caramel (Je bent allergisch of je ben het niet... :') Bij raam 1 was ze ook al erg asociaal (en dat vertelde mijn collega door de headset). Dus ik draaide zonder wat te zeggen (op zo'n moment kan ik maar gewoon beter niks zeggen) om, om een nieuw ijsje te maken. Mevrouw: WAT DRAAI JE MET JE OGUH!?!!!! Jeetje, wat draai je met je ogen!!!
Nah, ik moest echt mijn lach inhouden van verbazing.. Uiteindelijk nieuw ijsje gegeven en nog de vraag of ze er nootjes bij wilde. Mevrouw: NEE IK WIL JE MOEDER ERBIJ!! En toen reed ze helaas meteen weg. Haha, ik heb me daarna echt rot gelachen. Maar het is toch gewoon niet normaal hoe sommige mensen kunnen reageren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:33

Tumvum schreef:
Ik werk in de detailhandel, en een meneer vroeg aan mij: 'Hebben jullie ook broeken?' Ik zeg: 'Ja hoor, was u opzoek naar een broek voor u zelf of misschien naar een kinder/damesbroek?' Zegt hij: 'Jezus ik zie er toch niet uit als een wijf, ik ga wel naar een andere winkel. Dom volk.'

Okeeee dan :j

Wat een mafkees zeg. Doe je zo je best krijg je dat soort reacties. Tsss, die moeten het dan ook maar lekker uitzoeken ook zeg.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:32

Ik ben ook altijd vriendelijk, maar ik verwacht tenminste een goededag ( tweetalige winkel, wel zo fijn dat ik weet in welke taal ik verser moet.)
Een alsjeblieft en een dankjewel of doei.
Als mensen iets in de winkel nodig hebben zijn ze meestal wel behoorlijk vriendelijk. Aan de kassa echter ben je blijkbaar maar een hoop str*nt.
Ik ben vier jaar kassaverantwoordelijk geweest in een dierenspeciaalzaak ( dus ffectief 38 uur per week ad kassa.) , en nu zon 3.5 jaar alroundmedewerker( een dag knaagdieren,dag kassa, en twee dagen winkel) en ik walg van arrogante klanten. Ika zal alles doen om iemand te helpen mits ze vriendelijk zijn. Als ze niet vriendelijk kunnen zijn doe ik ook niks extra.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:55

Nou in de winkel kunnen ze er anders ook wat van hoor... Ik kreeg een vraag van een klant waarvoor ik naar achteren moest lopen. Dus ik zeg tegen haar: 'momentje, ik kijk even of we het achter nog hebben'. Nog geen 2 meter verder stond een andere mevrouw die niet eens goededag ofzo zei, gewoon gelijk een vraag bombaarde. "Sorry mevrouw, ik help eerst even een andere klant en daarna kom ik bij u terug". Kreeg me toch een vieze blik joh, niet normaal. Nadat ik achter was geweest voor die eerste klant is ze ook weggelopen. Zo belangrijk was die vraag ook niet :=