Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:09

Oh dat lijkt mij ook vreselijk, judithgigi! En dan moet het zeker ook echt anders zijn?

Hier is de verwachte tijd dat de stroomstoring opgelost is alweer opgeschoven...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:16

JudithGigi schreef:
Dat we op het werk elke 30 dagen een nieuw wachtwoord moeten instellen. Ik ken hem iedere keer net een paar dagen uit mijn hoofd :(

Hier hou ik me vast aan de seizoenen :+

Ik erger me aan mezelf
Woensdag zo n rare droom / nachtmerrie gehad en het vliegt me nog steeds aan en het gaat echt helemaal nergens over.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:25

MyWishMax schreef:
Oh dat lijkt mij ook vreselijk, judithgigi! En dan moet het zeker ook echt anders zijn?

Hier is de verwachte tijd dat de stroomstoring opgelost is alweer opgeschoven...

Uiteraard, letters, cijfers, speciale tekens, mag geen woord bevatten, mag niet teveel lijken op het vorige wachtwoord 8)7

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:27

JudithGigi schreef:
MyWishMax schreef:

Uiteraard, letters, cijfers, speciale tekens, mag geen woord bevatten, mag niet teveel lijken op het vorige wachtwoord 8)7

Geen 2 dezelfde letters/tekens achter elkaar..... bladieblaat. Ik weet dat ze het veiliger willen maken, maar omdat ik t niet meer kan onthouden staat m'n wachtwoord hier groot op t beeldscherm geplakt door die vele wisselingen. Tot zover t veiliger maken :=

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:37

Tancreda4 schreef:
Geen 2 dezelfde letters/tekens achter elkaar..... bladieblaat. Ik weet dat ze het veiliger willen maken, maar omdat ik t niet meer kan onthouden staat m'n wachtwoord hier groot op t beeldscherm geplakt door die vele wisselingen. Tot zover t veiliger maken :=

Haha ja precies dat :') Wij hebben een password manager, maar dat schiet ook niet op als ik dat wachtwoord nodig heb om tot die manager te komen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:03

Vreselijk ja! Ik kan dat ook niet onthouden en opschrijven is natuurlijk wel veilig :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:11

JudithGigi schreef:
Dat we op het werk elke 30 dagen een nieuw wachtwoord moeten instellen. Ik ken hem iedere keer net een paar dagen uit mijn hoofd :(

Dat moest ik eerst ook, en ja heel veilig was het niet.
Maar wel een redelijke wachtwoord vooraan, maar dan er achter xxxxxx100 en maand erop xxxxxx200
Ik had wel expres dat het niet met de maand meeliep dus geen 200 in februari

Maar zo was het te onthouden voor mij

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:14

Mij helpt het om een logische zin te maken en dan wat letters voor tekens vervangen en cijfers erin..

H€tIsK*tw33r bijvoorbeeld :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:15

DuoPenotti schreef:
JudithGigi schreef:

Dat moest ik eerst ook, en ja heel veilig was het niet.
Maar wel een redelijke wachtwoord vooraan, maar dan er achter xxxxxx100 en maand erop xxxxxx200
Ik had wel expres dat het niet met de maand meeliep dus geen 200 in februari

Maar zo was het te onthouden voor mij

Ik heb bepaalde dingen waar dat dus niet kan. Je mag geen wachtwoorden die op elkaar lijken dus alleen cijfers veranderen werkt niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:16

oh das jammer, daar trapte dat systeem toen wel in

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:17

En dan is het bij mij gewoon een persoonlijk account. Dus niks werkgerelateerd. En dan kon je ook niet afwisselen want hij onthield aantal wachtwoorden dus bijvoorbeeld de laatste 3 mochten niet voorkomen in de nieuwe. Slaat echt nergens op,laat staan als je elke maand een nieuwe moet die niet op de oude mag lijken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:26

Gelukkig komen wij wel weg met alleen een cijfer veranderen. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:28

MyWishMax schreef:

Red jij dat met je etenswaren?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:31

JudithGigi schreef:

Je kan proberen of die te misleiden is met een volgnummer wat je afwisselend voor en achter een basis te zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:35

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Geen idee. :+ Ga straks de verzekering bellen over hoe en wat ik eventueel vergoed kan krijgen.
Voor nu heb ik weer stroom gelukkig. Weet niet of dat de rest van de dag zo blijft dus snel alles opladen, even snel douchen en dan schade gaan bekijken.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 05-07-24 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:36

MyWishMax schreef:

Red je dit met koelkast en vriezer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:39

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Geen idee. :+ Ga straks de verzekering bellen over hoe en wat ik eventueel vergoed kan krijgen.
Voor nu heb ik weer stroom gelukkig. Weet niet of dat de rest van de dag zo blijft dus snel alles opladen, even snel douchen en dan schade gaan bekijken.

Succes! Laat t weten als ik evtl. kan helpen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:43

Dankjewel! :+:

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:45

imaudy schreef:
Ik erger mij er altijd aan als mensen "tie" of nog erger "m" schrijven ipv "hij".
Komt dat niet gewoon uit streektalen/dialect? Mijn familie zegt in Drents ook "dat ken 'ie" ipv "dat kan hij". De precieze woorden/schrijfwijzen verschillen waar in Drenthe je zit, dus iig die "tie" lijkt me een variatie daarvan. En net zoals een Vlaming Vlaams zal typen, zal een Drent dat ook wel eens doen.

Suzanne F. schreef:
Ik ook. Zijn ook meestal niet de meest hoogopgeleide mensen maar misschien generaliseer ik dan teveel.
Ik denk van wel ja :') . De Drentse taal heeft al een hele harde klap gehad omdat mensen het generaliseerde als "zo praten domme mensen" waardoor het gebruik weg gedrukt werd en de taal richting uitsterven gaat. Deel van de reden dat het tegenwoordig als taal wordt erkent (Nederlands Nedersaksisch, waar het Drents en Achterhoeks onder valt, en Limburgs zijn in 2018 erkent naast het Nederlands en Fries). Daarmee kwamen er namelijk ook meer resources vrij om het proberen te behouden.

Ik praat ook gewoon Drents tegen mijn paard en mensen die zelf ook plat praten, en ik heb HBO gedaan en werk nu met een goede baan in de randstad (waar ik dus ABN praat, anders verstaan ze me ook niet). Ben juist zo blij dat ik zulke statements nauwelijks nog tegenkom tegenwoordig. Heb sinds ik in het westen woon maar een paar vervelende opmerkingen gehad over mijn accent (want in ABN heb ik nog wel accent), de meeste vinden het juist leuk. Zelfs paar oprecht geintreseerde gesprekken gehad over het verschil in de talen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:48

Mijn eigen ergernis is niet zo zeer ergernis maar gewoon vervelend. Wakker geworden met een zieke hond. Meneer is oud en het is een bekend probleem, meestal met max 2 dagen over. Hij lijkt zich inmiddels gelukkig ook al iets beter te voelen. Maar het blijft vervelend.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:40

MarlindeRooz schreef:
Ik denk altijd wat moet je een zorgeloos leven hebben als jij je zo extreem druk kan maken om de indeling van bokt.

Maar ik denk wel vaker onaardige dingen. :=

Dat topic met de aankondiging er ook van. Allemaal gezeur zonder dat men weet hoe het eruit gaat zien. Geef het een week of twee en je weet niet beter.

Werklaptop die a) heel snel leeg is, en b) gruwelijk warm wordt. Ik zit hier met zweethandjes te typen steeds.

En de kat van mijn ouders is niet fit. Maak me dan altijd gelijk zorgen.

CupCakes, even dikke knuffel naar jou :(:)
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 05-07-24 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:41

De technische helpdesk van een groot bedrijf dat niet verder komt dan "hij zou moeten werken hoor". Willen of kunnen niet eens zelf proberen of het wel werkt. De link is geprobeerd op 350 km afstand op drie verschillende device en met 2 netwerken. Hoezo het zou moeten werken...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:46

Wakker worden met 2 dikke en warme knieën. Top begin van de dag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:09

Er gaat corona rond op werk. Nou ja dan weten we nu in ieder geval wat ik heb en dat de benauwdheid daarbij hoort.

Maandag had ik nog een top conditie nu koste het al energie om mijn paard een paar weides op te schuiven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:07

De herfst decoratie ligt alweer in de winkel (action). Mogen we ajb eerst nog zomer krijgen? :')