paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 09:25

Oh ik ben blij! De daken en auto's zijn bevroren, het zonnetje schijnt en nauwelijks tot geen wind.
Dit is heerlijk! <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 09:46

Eik schreef:
Oh ik ben blij! De daken en auto's zijn bevroren, het zonnetje schijnt en nauwelijks tot geen wind.
Dit is heerlijk! <3

Ja dit is top!

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:08

Heerlijk! Ik lig nog in mijn bed op dit moment. Deur open de hele nacht en de thermometer geeft 9,4 graden aan binnen. Daar word ik echt zo happy van.
De deur is inmiddels dicht en ik ben moed aan het verzamelen om eruit te kruipen want mijn lijf heeft echt opstartproblemen bij deze temperaturen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:40

Geweldig weer dit. Eindelijk temperaturen waar ik van hou.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:16

Er is niks beter dan in een koude kamer te slapen en dan lekker warm onder een dekbed wakker te worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:17

foxy80 schreef:
Er is niks beter dan in een koude kamer te slapen en dan lekker warm onder een dekbed wakker te worden.

Ja maar ik heb daar wel een elektrische deken voor nodig, anders warm ik niet op.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:19

Ik pik 's avonds donsdeken partner daarvoor in als dubbele laag.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:35

Ik kleed me wat meer aan (ipv enkel een mouwloos slaapjurkje een shirtjurk mer lange mouwen en dunne sokken, evt een legging) en zorg dat er een paar sokken, een legging/joggingbroek en een hoodie binnen handbereik liggen voor wanneer ik opsta.
Evt een hete kruik in bed erbij en de betreffende hoodie, dikke sokken en joggingbroek over mijn slaapkleding aan en dat in de loop vd avond/nacht beetje bij beetje uittrekken.
Winterdekbed is mij nog te warm nu, dus er ligt een all seasons dekbed op mijn bed en daar lig ik soms nog onder te zweten in de loop vd nacht. _O-
Oh en mijn crocs staan naast het bed want met je sokken of blote voeten zo op de vloer is niet aan te raden. :brr:
Maar ik woon in een oud, slecht geïsoleerd huis met een houten fundering vol kieren en veel ruimte daaronder, dus stoken heeft weinig zin.
Ze gaan de boel wel isoleren ivm verduurzaming maar dat kan nog wel 3 jaar duren met wat pech. :+
Inmiddels wel een isolerend gordijn voor de achterdeur opgehangen, hij is alleen wat te smal :P maar het scheelt al wat qua afkoelen vd keuken en er komen nog gordijnen in de deuropeningen vd keuken en slaapkamer.
Woonkamer staat standaard op ±15°c ingesteld maar de rest vh huis is een stuk kouder.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:25

Ik vind dit weer top . Zo in de avond als kouder is en donker lekker naar buiten heerlijk. Eline is dat ik merk dat tijdverschil altijd even ruk slaap maar das ook zo weer over.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:24

Ja dat is echt zo fijn. Wij gaan altijd na het eten even een stukje wandelen als mijn lijf mee wil werken en in het donker en de kou is dat zo fijn.

Bij ons staat de radiator in de slaapkamer altijd uit, het is er de laatste twee nachten onder de 9 graden geweest. De woonkamer heeft een open keuken eraan en die staan altijd op 20 graden ingesteld, we hebben het op 19 geprobeerd maar ik merkte echt een enorme achteruitgang in mijn lichaam. We dragen altijd pantoffels in huis en eerst een trui of vestje voordat de kachel hoger gaat. De badkamer staat altijd aan en is lekker warm want als ik in een koude badkamer moet omkleden douchen of badderen dan kan er ook direct een hele doos aanvullende pijnstillers achteraan.
Onze kantoren zijn altijd lekker koel, ook in de zomer houden we die op 20/21 graden. Ik heb altijd een warmte dekentje in mijn rug en op dagen zoals deze ook een dekentje over me heen.
We hebben wel gevoerde en verduisterende gordijnen in de woonkamer omdat dat eigenlijk een grote glazen wand is en dat scheelt enorm qua kou maar ook warmte in de zomer houden ze redelijk weg.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:04

Het wordt gewoon 20 graden vandaag... :oo

Nu vind ik dat nog heerlijk, maar hoop niet dat dit een voorbode is van een bloedhete zomer...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:05

Op een bloedhete hoop ik ook niet, een droge hoop ik wel.
Dat het waterpeil maar eindelijk eens weer gaat zakken

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:45

Heerlijk. Vanmiddag lekker in de zon zitten. Ik hou van dit weer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 12:08

Het is heerlijk de afgelopen dagen. Ik ga vanmiddag nog even buiten zitten en lekker tekenen met een kopje thee erbij.
Ik hoop op een zomer als afgelopen jaar, een soort van zeiknatte vroege herfst met af en toe een paar lekkere dagen. Maar ik besef met dat ik op dat punt gewoon een vreemd zaadje ben. :D

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 12:57

Tazzey schreef:
Het is heerlijk de afgelopen dagen. Ik ga vanmiddag nog even buiten zitten en lekker tekenen met een kopje thee erbij.
Ik hoop op een zomer als afgelopen jaar, een soort van zeiknatte vroege herfst met af en toe een paar lekkere dagen. Maar ik besef met dat ik op dat punt gewoon een vreemd zaadje ben. :D

Oh nee geen zeiknatte alsjeblieft.
Gewoon een zonnige zomer met 20 graden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:37

Eik schreef:
Tazzey schreef:

Oh nee geen zeiknatte alsjeblieft.
Gewoon een zonnige zomer met 20 graden.

Ja precies dit <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:55

Tazzey schreef:

Nou ik vond dit ook niet zo erg..alles beter dan warm en droog en ik vind het ook prettig om niet iedere dag de zon te zien. :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:39

Warm vind ik het nu al.. hoeft niet veel warmer

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:41

Het is echt geweldig vandaag. Perfect gewoon.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 16:35

Ja zalig! Ik zit lekker op het strand te genieten van het zonnetje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:10

Suzanne F. schreef:
Het is echt geweldig vandaag. Perfect gewoon.

Ja heerlijk zo!

Dit soort weer is echt mijn lievelingsweer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:30

Ik had een 42km trailrun en ik vond het weer hels.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 14:13

Blegh het is nu al weer zweet weer. :(

Dacht even lekker liggen op de tuinbank, maar bah zweet gutst van me af. Waarom niet gewoon 15 graden en een zonnetje?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 14:20

Het is hier momenteel 11 graden maar in de zon en uit de wind is het 24, dat vind ik nu nog wel te doen. Ik ga zo nog even buiten zitten met een fijn boek en een kopje thee.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 14:24

Tazzey schreef:
Het is hier momenteel 11 graden maar in de zon en uit de wind is het 24, dat vind ik nu nog wel te doen. Ik ga zo nog even buiten zitten met een fijn boek en een kopje thee.

Serieus? Hier zegt de thermometer 23 graden. Ik heb ook geen schaduw in mijn tuin dus dat maakt misschien nog verschil. Maar de wind voel ik wel.