Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:03

Kana schreef:
Sorry mensen! Lol ik dacht dat dit het ergenis topic was in mijn chaos brein haha

Oh toen ik het las dacht ik dat het in het kindvrij topic stond _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 14:04

Niobe schreef:
Kana schreef:
Sorry mensen! Lol ik dacht dat dit het ergenis topic was in mijn chaos brein haha

Oh toen ik het las dacht ik dat het in het kindvrij topic stond _O-

Same! :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:53

Ok naar aanleiding van een reclame van Parrano (kaas) op YouTube: blijf met je vieze kwijlvingers uit mijn saus!
Serieus, wie het heeft bedacht dat het 'lekker' is om iemand zijn gore vinger door de saus te laten halen en hem daarna uitgebreid in de mond te stoppen (terwijl de saus nog moet worden geserveerd!!!) vind ik echt niet te begrijpen :')

Zelfde geldt voor:
- vingers aflikken bij bv chips of pizza
- 'schattige' snottebellen of kwijl bij baby's of peuters (zie je ook zo vaak in reclames!)

prompter

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:43

überhaupt reclames met kinderen in de hoofdrol :n.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:04

Of die irritante tamaris reclame

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:43

Ik vind de polo(paarden)-sport gruwelijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:57

De polosport an sich kan best mooi zijn, maar de middeleeuwse optomingen zijn inderdaad gruwelijk. Het polopaard is een sportattribuut, geen partner.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:43

Nielojram schreef:
Ik vind de polo(paarden)-sport gruwelijk.

+1

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:49

Kana schreef:

Beterschap! :knuffel:

Maar mijn UO is wel, als je niet in bed ligt, ben je niet ziek. :D En als je ziek bent kun je geen tv kijken. :+
Dat is ook omdat ik gruwelijke hekel heb aan mensen die als een lijdend voorwerp op de bank gaan liggen onder een dekentje, want ze zijn zo ziek, zo zielig, voelen zich zo beroerd, hebben zoveel hoofdpijn. Slapen is vaak het beste medicijn. En ook beter voor mijn humeur. :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:11

Het kunnen slapen bij ziekte is een cadeautje dat niet iedereen gekregen heeft.
Ik ben ontzettend blij dat ik dat kan, mijn partner daarentegen kan dat niet, al gaat hij de hele dag in het donker liggen, hij komt hooguit in korte onrustige slaapfases. Dat heeft niets te maken met onwil of zielig zijn maar met een ander lichaam.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:25

Mungbean schreef:
Het kunnen slapen bij ziekte is een cadeautje dat niet iedereen gekregen heeft.
Ik ben ontzettend blij dat ik dat kan, mijn partner daarentegen kan dat niet, al gaat hij de hele dag in het donker liggen, hij komt hooguit in korte onrustige slaapfases. Dat heeft niets te maken met onwil of zielig zijn maar met een ander lichaam.

Precies.
Ik slaap dan juist niet door de pijn.
Nee bokken is dan ook niet jottum. Maar wat dan als slapen niet kan?
Met koorts is het wellicht anders. Maar dat is niet bij alle ziek zijn

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:31

UO die hier wel bij past: Nederlanders zijn vaak veel te hard voor zichzelf en, in het verlengde daarvan, ook voor anderen.

'Ik ben pas ziek als ik alleen maar in bed kan liggen maar Jantje zit op de bank en kijkt TV en is dus niet ziek'. Dat Jantje amper eten binnen kan houden, en geen energie heeft voor iets anders dan hersenloze reality TV vergeten ze dan even, want als je rechtop kan zitten kun je ook aan het werk. Ofzo :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:58

Ja, we zeggen allemaal wel dat we zo anti-religie zijn maar dat wat je benoemt is toch écht een direct gevolg van het calvinistische protestantisme in dit land... := Opgevoerd door kapitalisme, dat wel, maar de oorsprong ligt toch echt bij de kerk. Niet zeuren, en werken ~~}>

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:01

Oh dat weet ik, ik wilde het er niet bijhalen maar je hebt helemaal gelijk :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:04

Foaly schreef:
UO die hier wel bij past: Nederlanders zijn vaak veel te hard voor zichzelf en, in het verlengde daarvan, ook voor anderen.

'Ik ben pas ziek als ik alleen maar in bed kan liggen maar Jantje zit op de bank en kijkt TV en is dus niet ziek'. Dat Jantje amper eten binnen kan houden, en geen energie heeft voor iets anders dan hersenloze reality TV vergeten ze dan even, want als je rechtop kan zitten kun je ook aan het werk. Ofzo :=

Zo eens!
Letterlijk opgevoed met als je niet dood gaat ben je niet ziek. Want ja mijn vader die met 38 doodging was pas ziek.

Viel ik morgens flauw, ja echt out, van mijn ongesteldheid hoefde ik niet naar school. Maar denk maar niet dat ik even paard mocht knuffelen als het om 4 uur wel weer ging.
Niet naar school/werk is ook niet naar het paard.

Nou nou wat heb ik er van geleerd zeg... Not.
Ja me kapot maken dat heb ik geleerd.

En ik zeg daarbij echt niet dat men met elke dwarse scheet thuis moet blijven. Maar het ouderwetse zoals ik ben opgevoed en sommige nog steeds menen te doen. Nee.
Beetje tussen in mag ook wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:09

Paardenmarkten zijn niet meer van deze tijd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:26

Eens DP.

Nu met thuiswerken gaan mensen helemaal snel verder. Mijn maatstaf: als ik met een kantoordag niet naar kantoor zou gaan ivm te ziek, dan ga ik ook niet thuis werken. Velen gaan te ver door. Goh wat goed zeg. Daardoor is de kans dat mensen uiteindelijk langdurig uitvallen alleen maar groter. En ben je verder van huis

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:33

Oh ja. Dat is ook wel een mooie ja. Thuiswerk.
Geloof direct dat men dan denkt dat het nogal snel kan

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:48

purny schreef:
Paardenmarkten zijn niet meer van deze tijd.

eens
vroeger nodig want zo kin je je dieren aan een grote groep laten zien.
Nu niet meer nodig met internet, foto's en video

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:43

Tancreda4 schreef:
Eens DP.

Nu met thuiswerken gaan mensen helemaal snel verder. Mijn maatstaf: als ik met een kantoordag niet naar kantoor zou gaan ivm te ziek, dan ga ik ook niet thuis werken. Velen gaan te ver door. Goh wat goed zeg. Daardoor is de kans dat mensen uiteindelijk langdurig uitvallen alleen maar groter. En ben je verder van huis

Maar ik blijf wel eerder thuis. Dat is bij ons wel erg fijn geregeld; baas ik voel me niet helemaal top, ik kom niet, werk vanaf huis en dat wordt gewaardeerd want ook minder risico dat je collega’s besmet.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:53

Tancreda4 schreef:
Eens DP.

Dat herken ik wel. Ik was laatst hondsberoerd, maar wel inloggen want 'even snel iets doen voor een belangrijk project'. En voor je het weet zit je te snotteren in meetings, heb je je uren gemaakt en voel je je nog beroerder dan eerst.

Gelukkig vond mijn manager me ook een beetje dom in plaats van een harde doorzetter. :')

Maarja, kom ook uit een nest waar elke ziekmelding zo ongeveer onder een vergrootglas werd gelegd. Mijn les daaruit is geweest dat je je letterlijk naar de kl0te kan werken voor een baas om vervolgens niet van je pensioen te kunnen genieten, ivm pijn 24/7. +:)+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:04

Wat grappig, toevallig vanavond het hier met vriend over gehad! Ik ben verkouden (koppijn, keelpijn, niezen) maar kan wel nog wel wat. Ik ben alleen van mening dat ik rekening moet houden met anderen, dus afstand houden.

Werken kan ik morgen wel, want ben alleen en buiten.

Maar hij zei dus ook: niet teveel gaan doen nu, je hebt je rust nodig. Ergens snap ik dat, normaal zou ik dat ook zeggen. Maar ik ben allang blij dat ik me niet zo ziek voel dat ik lamlendig in bed lig te spacen.. dan liever wat doen zonder anderen te belasten en daarna kunnen slapen en weer herstellen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:17

Maar ook al werk je thuis, als je niet fit bent is het risico dat je fouten gaat maken in je werk ook groter. Die vervolgens je collegas mogen oplossen want inmiddels ben jij dan echt ziek doordat je geen rust hebt gepakt. Dan ben je toch ook 'tot last'?
Ik zet zelf liever een stapje harder omdat iemand zich heeft ziekgemeld dan dat ik puin moet gaan ruimen omdat iemand te koppig was om zich af te melden :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:21

Foaly schreef:

En deze instelling is dus ook precies waarom er zoveel mensen met een depressie/ burn-out zitten.

Want pas als je letterlijk instort 'mag' je rustiger aan doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:25

Foaly schreef:
Maar ook al werk je thuis, als je niet fit bent is het risico dat je fouten gaat maken in je werk ook groter. Die vervolgens je collegas mogen oplossen want inmiddels ben jij dan echt ziek doordat je geen rust hebt gepakt. Dan ben je toch ook 'tot last'?
Ik zet zelf liever een stapje harder omdat iemand zich heeft ziekgemeld dan dat ik puin moet gaan ruimen omdat iemand te koppig was om zich af te melden :=

Geef je absoluut gelijk! Maar dat bedoel ik ook: ik ben niemand tot last, heb geen collega’s oid. Dus ik kan echt zelf bepalen wat ik aankan.

Maar zei dus tegen mijn vriend, dat ik níet begrijp dat er mensen naar kantoor gaan omdat ze zouden kunnen werken, maar wel de boel aansteken of idd meer fouten maken en op die manier je collega’s belast.

(en hij doelde nu op het feit dat ik rust moest pakken zodat we het weekend weer lekker samen kunnen zijn, haha)

Maargoed. Zit dan in de luxe positie dat ik ook geen collega’s ‘tot last’ ben door niet te komen werken. Dat zal ook allemaal wel meespelen.