Kana schreef:Sorry mensen! Lol ik dacht dat dit het ergenis topic was in mijn chaos brein haha
Oh toen ik het las dacht ik dat het in het kindvrij topic stond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kana schreef:Sorry mensen! Lol ik dacht dat dit het ergenis topic was in mijn chaos brein haha
Mungbean schreef:Het kunnen slapen bij ziekte is een cadeautje dat niet iedereen gekregen heeft.
Ik ben ontzettend blij dat ik dat kan, mijn partner daarentegen kan dat niet, al gaat hij de hele dag in het donker liggen, hij komt hooguit in korte onrustige slaapfases. Dat heeft niets te maken met onwil of zielig zijn maar met een ander lichaam.
Foaly schreef:UO die hier wel bij past: Nederlanders zijn vaak veel te hard voor zichzelf en, in het verlengde daarvan, ook voor anderen.
'Ik ben pas ziek als ik alleen maar in bed kan liggen maar Jantje zit op de bank en kijkt TV en is dus niet ziek'. Dat Jantje amper eten binnen kan houden, en geen energie heeft voor iets anders dan hersenloze reality TV vergeten ze dan even, want als je rechtop kan zitten kun je ook aan het werk. Ofzo
Tancreda4 schreef:Eens DP.
Nu met thuiswerken gaan mensen helemaal snel verder. Mijn maatstaf: als ik met een kantoordag niet naar kantoor zou gaan ivm te ziek, dan ga ik ook niet thuis werken. Velen gaan te ver door. Goh wat goed zeg. Daardoor is de kans dat mensen uiteindelijk langdurig uitvallen alleen maar groter. En ben je verder van huis
Tancreda4 schreef:Eens DP.
Nu met thuiswerken gaan mensen helemaal snel verder. Mijn maatstaf: als ik met een kantoordag niet naar kantoor zou gaan ivm te ziek, dan ga ik ook niet thuis werken. Velen gaan te ver door. Goh wat goed zeg. Daardoor is de kans dat mensen uiteindelijk langdurig uitvallen alleen maar groter. En ben je verder van huis
Foaly schreef:UO die hier wel bij past: Nederlanders zijn vaak veel te hard voor zichzelf en, in het verlengde daarvan, ook voor anderen.
'Ik ben pas ziek als ik alleen maar in bed kan liggen maar Jantje zit op de bank en kijkt TV en is dus niet ziek'. Dat Jantje amper eten binnen kan houden, en geen energie heeft voor iets anders dan hersenloze reality TV vergeten ze dan even, want als je rechtop kan zitten kun je ook aan het werk. Ofzo
Foaly schreef:Maar ook al werk je thuis, als je niet fit bent is het risico dat je fouten gaat maken in je werk ook groter. Die vervolgens je collegas mogen oplossen want inmiddels ben jij dan echt ziek doordat je geen rust hebt gepakt. Dan ben je toch ook 'tot last'?
Ik zet zelf liever een stapje harder omdat iemand zich heeft ziekgemeld dan dat ik puin moet gaan ruimen omdat iemand te koppig was om zich af te melden