Varekaj schreef:Vandaag stond ik in de file aan wegenwerken en weer een prachtig staaltje van niet opvoeden gezien.
Moeder met 2 kinderen, zusjes. Kind A loopt aan haren van B te trekken, moeder zegt niets. Kind B deelt een mep uit, mist, en valt pardoes over de richel van de wegenwerken in het vak waar ze asfalt aan het gieten zijn. Kind B wordt razend, grijpt een handje vol grind of iets soortgelijk en lanceert dat vol naar het zusje... Waarbij een deel op geparkeerde auto's terechtkomt.
En moeder stond erbij alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Omijngod. Als zo'n steentje mijn auto (of scooter) had geraakt had ze mooi papieren mogen invullen. Al komt er niks van, invullen zal je doen!
Hier was vandaag een ongeval gebeurd, hele dorp stond stampvol verkeer, zelfs met de scooter deed ik er 30 minuten, echt nog nooit meegemaakt! En natuurlijk - de schoolkinders liepen en fietsten er gewoon doorheen, van de stoep op de straat en weer terug - zonder te kijken. Oké, heel snel reed het verkeer niet, maar we réden wel. Je zou ze als bowlingkegels allemaal willen raken... En oké - de oma's en opa's deden het ook.