[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:23

Het tegenovergestelde dan bij een explosie, een explosie naar binnen toe zeg maar.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:25

Suzanne F. schreef:
Wat gebeurt er precies bij imploderen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:28

Fly_high schreef:
Snadrem schreef:
Ik vind het bijzonder luguber van mezelf hoe ik kan lachen om de memes over dit onderwerp.

Dat terzijde, wat een ongelofelijk akelige dood. Of je daar nou voor je lol naar toe bent gevaren of niet. Waarschijnlijk in het aardedonker dagenlang wachten tot je eindelijk mag stikken lijkt me echt afgrijselijk en dat gun je toch niemand. Als het allemaal waar is dat die boot nooit fatsoenlijk getest is voor dit soort dieptes dan staat dit wel ergens ver bovenaan de lijst van "grove nalatigheid" :n

Goh ik moet zeggen dat als ik zoiets zou ondernemen dan ff van tevoren wat gif proberen te regelen mij niet al te gek lijkt. Omdat het zulke gruwelijke dood is.

Dat heb ik met bergtochten soms ook, de gedachte alleen al dat ik dagenlang ergens in een afgrond zou kunnen liggen te creperen is zo f*cking naar.
Oh, het kan natuurlijk ook heel lang duren -O-

In mijn beleving ben ik bij zulke rampen altijd direct dood.

c_alsemgeest

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:30

Daar hadden we het toevallig net met collega's over.
Ik zat dus te bedenken dat ik dan altijd een scherp mesje bij me zou willen hebben. Gif is lastig aan te komen en polsen doorsnijden voelt voor mij als een fijner einde dan stikken of in een greppel creperen en wachten op het einde :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:58

https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-van- ... x-MZx-JM-4

Citaat:
Vrouw van vermiste duikboot-bestuurder is nabestaande van bekende Titanic-slachtoffers
Terwijl de wereld in spanning afwacht of de vijf inzittenden van de vermiste duikboot Titan gered kunnen worden, komt het romantische en tegelijk treurige verhaal van Isidor en Ida Straus naar boven. Zij kwamen in 1912 om het leven toen de Titanic zonk en blijken de voorouders van de echtgenote van duikbootbestuurder Stockton Rush.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:06

c_alsemgeest schreef:
Ik zat dus te bedenken dat ik dan altijd een scherp mesje bij me zou willen hebben. Gif is lastig aan te komen en polsen doorsnijden voelt voor mij als een fijner einde dan stikken of in een greppel creperen en wachten op het einde :')

Ja op zich wel, maar ik moet altijd denken aan het einde van de film The Mist bij zoiets, weet niet of iemand die hier gezien heeft, wil ook niet spoilen eventueel, maar dat is wel een van de meest gruwelijke dingen die ik ooit gezien heb

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:13

c_alsemgeest schreef:

Dat weet ik dus niet of met doorgesneden bloedvatten in die greppel liggen nou zoveel beter is :') De drempel lijkt me ook hoger, jezelf actief verwonden is toch wat heftiger dan iets slikken. Plus de kans dat je door gebroken ledematen ofzo dat mesje niet zo effectief zou kunnen inzetten.

Beetje gruwelijke afwegingen maar hey, daar is dit topic voor :P

Ik zou eigenlijk het liefst gewoon altijd genoeg sterke drank bij me willen hebben om het bewustzijn wat te dempen voordat het zo ver komt. Lekker legaal te krijgen en al. Maar een literfles vodka elke berg op meeslepen voor het geval dat is niet exact heel handig :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:16

Ik voel ook wel wat voor de vodka :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:16

Ik heb nog nooit Vodka op maar het klinkt als een meesterlijk plan :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:17

Dat je doodgaat met een enorme kater ook nog.. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:17

Dan moe je eerst nog wat bij zuipen, voordat je de kater krijgt :P

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:23

En mocht je op het allerlaatste moment toch wel gered worden, dan is grof vodkamisbruik ook niet onomkeerbaar. Super strak plan allemaal :+

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:31

Ik zeg ook alcohol. Maar wel wat meer smaak, een lekker likeurtje ofzo

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:33

Ik wil alleen altijd roken bij alcohol, dat is dan waarschijnlijk geen optie.

Of het versnelt de boel, kan ook :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:52

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:01

Krijg nu een melding dat er brokstukken gevonden zijn. Verder nog geen info op nu.nl...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:03

Ik hoorde het ook net ja.
Afbeelding

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:32

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:50

Wat ik mij wel afvraag is waar dinsdag dan de sos bonkgeluiden van kwamen. Is de onderzeeër dan pas daarna geïmplodeerd? Het lijkt mij dat ze al eerder op zo’n diepte waren dat imploderen mogelijk was?
Imploderen gebeurt toch niet meer wanneer een onderzeeër al langere tijd op die diepte was en dus al langere tijd die druk er was.

Ik hoop dat het al snel is gebeurd eigenlijk.. en dat ze niet dagen hebben hoeven te ‘wachten’.
Wat een nachtmerrie.
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 22-06-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:51

Ergens las ik vandaag dat het niet daar vanaf kwam maar oceaan geluiden waren oid

Ik zal eens zoeken

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:53

DuoPenotti schreef:
Ergens las ik vandaag dat het niet daar vanaf kwam maar oceaan geluiden waren oid

Ik zal eens zoeken

Ja graag! Ik dacht namelijk dat ze redelijk overtuigd waren dat het van de onderzeeër kwam omdat het een sos signaal zou nabootsen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:55

Citaat:
Gebonk
De zoekactie naar de vermiste onderzeeër richtte zich sinds dinsdag op een gebied waar sensoren in zee ‘gebonk’ hadden waargenomen. Een eerste analyse door de Amerikaanse marine wees volgens operatieleider John Mauger uit dat het ging om achtergrondgeluid van de Atlantische Oceaan. De ‘klopgeluiden’ werden als een teken gezien dat de bemanning nog in leven zou kúnnen zijn

https://www.ad.nl/buitenland/kustwacht- ... ~ad48d749/

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 23:23

Was dit de eerste duik van deze boot?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 23:34

Nee

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 01:44

Nachocheese schreef:
Wat ik mij wel afvraag is waar dinsdag dan de sos bonkgeluiden van kwamen. Is de onderzeeër dan pas daarna geïmplodeerd? Het lijkt mij dat ze al eerder op zo’n diepte waren dat imploderen mogelijk was?
Imploderen gebeurt toch niet meer wanneer een onderzeeër al langere tijd op die diepte was en dus al langere tijd die druk er was.

Ik hoop dat het al snel is gebeurd eigenlijk.. en dat ze niet dagen hebben hoeven te ‘wachten’.
Wat een nachtmerrie.

Imploderen kan op ieder moment dat er druk op de onderzeeër staat gebeuren. De "boeg" (noem je dat zo bij een onderzeeër) kan in principe op ieder moment falen en bezwijken onder de druk. Dat kan meteen gebeuren nadat er druk op komt te staan, maar ook pas na een hele tijd. Ik begrijp ook dat omdat het geval uit carbon fibre bestond, de kans groot is dat ze geen eens waarschuwing hebben gehad in de zin van gekraak ofzo. Dat spul schijnt "in eens" te falen.

Wat dan wel "fijn" is voor de inzittenden is dat ze geen tijd hebben gehad om zich te beseffen wat er gebeurde. Blink, en weg. Heel cru, maar bijna geen betere manier om te gaan, voor hen dan. Voor de nabestaanden is het vreselijk dat er niet eens meer echt iets is om te begraven...