Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:23

Weer een lockdown en weer niet kijken wat helpt en wat niet.
We hebben na twee jaar niks geleerd, behalve te laat zijn met alles.

Want dit komt maar door één ding: te laat zijn met boosters.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:27

Ons vaste café heeft vorig jaar gewoon twee kerst menu’s online gezet en doet dat dit jaar weer. Zoveel ze aankunnen verkopen ze en nu alweer uitverkocht. Tent zit normaal vooral in de avond vol en eigenaresse zei al, we kunnen nu precies inkopen en bezorgen. Die zijn normaal met kerst altijd dicht want veel mensen willen echt dineren en dit is meer de dorps kroeg . Terwijl het chique ( en knetter dure) restaurant nu de boel moet omgooien want die zaten vol twee dagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:33

sureido schreef:

Helemaal mee eens. Tijd dat rutte opstapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:34

purny schreef:
sureido schreef:

Alsof het alleen aan rutte ligt, hou toch op :')

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:35

is de persconferentie weer om 19:00 uur?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:36

Dat betekent dat onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en de sport- en cultuursector weer dicht moeten. Afhalen bij winkels en horeca zou wel mogelijk blijven.

Even gequote uit nos liveblog. Afhalen mag, dus bestellen en ophalen. Dan hoeft er niets weggegooid te worden. Leuk nee maar als daarmee erger wordt voorkomen. Beter nu een zure appel hebben om doorheen te bijten dan dadelijk weer de kritiek ze deden te laat en te weinig..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:37

purny schreef:
sureido schreef:

Die is al opgestapt. Ze zijn demissionair :+
En hij is weer herkozen dus we mogen nog een ronde met hem.

Maar het OMT adviseert dit hè, Rutte niet.
En dat het helpt is een feit. Sociaal contact beperken helpt, want het virus wordt verspreid door sociaal contact.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:38

purny schreef:
sureido schreef:

Pakken ze door deugt het weer niet, ja ze zijn te laat met de boosters en sommige andere zaken. Maar mensen vliegen naar de andere kant van de wereld, duiken de kroeg in met vervalste QR codes, hebben schijt aan de regels. Maak je daar maar boos over ipv alles in de schoenen van de politici en rivm te schuiven.
We doen het voor 75 % zelf !!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:38

@Relaxed hij is nog altijd eindverantwoordelijk voor het corona beleid. Dus het ligt wel degelijk aan hem

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:40

karuna schreef:
Dat betekent dat onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en de sport- en cultuursector weer dicht moeten. Afhalen bij winkels en horeca zou wel mogelijk blijven.

Even gequote uit nos liveblog. Afhalen mag, dus bestellen en ophalen. Dan hoeft er niets weggegooid te worden. Leuk nee maar als daarmee erger wordt voorkomen. Beter nu een zure appel hebben om doorheen te bijten dan dadelijk weer de kritiek ze deden te laat en te weinig..

Pardon? :')
Niets weggegooid?

Sommige mensen zijn echt zo naïef. Ongelofelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:40

purny schreef:
@Relaxed hij is nog altijd eindverantwoordelijk voor het corona beleid. Dus het ligt wel degelijk aan hem

Nee purny, jij moet die man al jaren niet, dus je bent enorm bevooroordeeld. Hij wordt geadviseerd door heel veel mensen, vervolgens praat de hele kamer erover en wordt er besloten. En zoals bigone ook zegt, we doen het vooral zelf. Jij bent toch net terug uit de usa? Was dat verstandig?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:43

Met een heel team, Purny. Hij beslist niet alleen.

En ik vind de tijd ook weer rot, voor alle ondernemers. Die kersttijd kan normaal veel omzet genereren.

Weet iemand of tandarts onder noodzakelijke zorg valt en die dus open blijven? Of hoe dat was bij vorige lockdowns bedoel ik eigenlijk? 12 januari staat mijn afspraak om 3 kiezen eruit te laten halen. 1 daarvan is nogal pijnlijk, dus ik hoop niet dat ik daarbij achter het net vis.

@Naskapower: ja, om 19 uur inderdaad.

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:43

Tandarts en fysio etc blijven open. Medische contactberoepen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:47

Suzanne F. schreef:
Tandarts en fysio etc blijven open. Medische contactberoepen.

Bedankt! Dat zou een zorg minder zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:47

sureido schreef:

Er speelt meer mee (je hebt ook goeie mondkapjes nodig, en ook meer afstand, en ook veiligere scholen, en ook beter BCO en ook meer PCR-tests ipv thuistesten.)

En dat begint allemaal met: we moeten willen om corona te stoppen, in plaats van door te laten gaan. Maar snellere boosters had ook gemoeten. Het is echt volslagen belachelijk dat we net een behoorlijk groot deel van het land hebben voorzien van 2 vaccinaties en de griepprik voor gegadigden, en dat het nou ingewikkeld is om er nog een vaccin bij te zetten. (Die dingen hoefden namelijk niet eens meer opgetuigd te worden, men hoefde ze alleen maar niet af te breken.)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:49

Ik moet ook weleens denken aan zo'n mega all you can eat, die was echt net klaar om te openen toen corona kwam. Die moeten denk ik toch enorme schulden hebben.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:49

Ik vind het nu ook jammer dat 'psycholoog' geen beschermde titel is. Iedereen mag zichzelf psycholoog noemen... En ik hoop zo dat mensen die nu of na deze lockdown hulp willen, dit ook bij goede mensen krijgen. De 'online psychologen' schieten als paddenstoelen uit de lucht.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:51

sureido schreef:

Dus…nu pakken ze een keer door en is het weer niet goed -O-

Ik ben er ook niet gelukkig mee, maar dit is beter dan elke keer die halfbakken maatregelen. Hopelijk geeft dit even een korte klap.

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:53

Ja maar dit had ik eigenlijk verwacht een maand geleden toen ze die halfbakken avondlockdown instelden.
Maar goed, hopelijk werkt dit en kunnen we dit voorjaar alles weer openen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:57

Ik vind een harde lockdown van een maand geen korte klap hoor, zeker niet na de maatregelen die al zo lang gelden.

Ik vind het echt uitzichtloos momenteel en heb het daar best pittig mee vandaag. En dan heb ik nog gewoon een inkomen en ben gezond, dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:58

Spenk schreef:
Het valt echt alles mee dat ze éindelijk van de trend om te laat in te grijpen af lijken te zijn.... En dat ze nu dus wel doorpakken ondanks dat de cijfers teruglopen.

Aan de andere kant zitten legio ondernemers met voorraad voor kerst & jaarwisseling. ´Goed´voorbeeld van de tegenstrijdige belangen.

@Shadow het is niet op zijn plaats om te gaan vingerwijzen over boosters. Het is vooral helder dat de vaccins niet zo goed/lang beschermen als verwacht en ook het % BMI >30 is schokkend.
Vergeet hierbij niet dat de NL regering een aanvullende tegenstelling had in boosteren promoten en een hoger % gevaccineerden promoten.
Roepen dat we elke 5 maanden hadden moeten boosteren is makkelijk ACHTERAF.
Achteraf is alle regeren makkelijk.

Neem weer even het ´nu doorpakken´ versus de ondernemers een financiële arm afhakken.

Al met al is er geen schuldige en zijn we collectief zelf meer ´schuldig´ door ons gedrag dan de regering.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:59

karuna schreef:

Zure appel??????? Jonge mensen die helemaal geen inkomen meer hebben.....klein kindje en wel woonkosten enz

Lekker makkelijk banketstaaf.len zeg

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:03

Niwla schreef:
Ik vind het echt uitzichtloos momenteel en heb het daar best pittig mee vandaag. En dan heb ik nog gewoon een inkomen en ben gezond, dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Ik vind het ook uitzichtloos en heb het er ook moeilijk mee. Ik heb psychische klachten dus dit is weer een enorme druk erbij. Ik denk dat bijna iedereen het oliebol vindt en dat mag ook, maar kom nu niet aan met dat het weer niet goed is, want ze kunnen het nooit goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:04

Suzanne F. schreef:
Wat sneu zeg. Sportscholen en sportclubs ook weer dicht…. Pffff niet weer he?
Arme horeca, arme winkels zo vlak voor de kerst. Waarom kan dit niet na de kerstvakantie?

Dat kun je toch hopelijk wel zelf bedenken? Corona wacht niet even netjes tot de kerstvakantie voorbij is natuurlijk :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:06

Ja natuurlijk weet ik dat ook. Maar de situatie is nu eenmaal zo. Beter ademhalen, balen en door en er het beste van maken. . Niks doen en ze moeten dicht vanwege ziek personeel is ook beroerd. Gelukkig mag afhaal nog. Er is overheidssteun gelukkig nog