Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Mijn bron is de site van Maurice, staat voldoende info op. Maar wordt hier niet als een betrouwbare bron gezien.
secricible schreef:Van dissel was toen vooral tegen omdat er toen zodanig weinig besmettingen waren dat de mondkapjes weinig toevoegde toch?
Ik dacht dat hij later bij meer besmettingen aangaf dat het toen wel zinnig was?
Citaat:Stel dat het inderdaad zo is dat COVID-19 zich inderdaad vooral via die grote druppels verspreidt. Dat daar waar men zich niet aan de afstandsvoorschriften houdt, het virus zich veel sneller verspreidt dan waar men zich er goed aan houdt. Dan is er de cruciale vraag:
Als het virus zich vooral via grote druppels verspreidt, hoe kan het dan zijn dat het verspreidingspatroon per klimaatzone zo verschilt?
Het enige logische antwoord is dat het virus zich niet vooral via grote druppels verspreidt. Slechts als je accepteert dat de verspreiding in overgrote mate via aerosolen verloopt, kan je begrijpen wat de samenhang met klimaatzones is. En ben je in staat om wel de juiste maatregelen te nemen om verspreiding te voorkomen! Anders blijft het aanmodderen en overreageren zoals het in Australië en Nieuw-Zeeland is gebeurd en in Europa nu aan het gebeuren is.
secricible schreef:Omdat ik heel benieuwd was naar je mening ben ik gaan zoeken Femke. Ik zie geen enkel direct onderzoek waar hij zich op baseert. Wel indirect bewijs rondom klimaat (https://www.maurice.nl/2020/09/15/overt ... lockdowns/)Citaat:Stel dat het inderdaad zo is dat COVID-19 zich inderdaad vooral via die grote druppels verspreidt. Dat daar waar men zich niet aan de afstandsvoorschriften houdt, het virus zich veel sneller verspreidt dan waar men zich er goed aan houdt. Dan is er de cruciale vraag:
Als het virus zich vooral via grote druppels verspreidt, hoe kan het dan zijn dat het verspreidingspatroon per klimaatzone zo verschilt?
Het enige logische antwoord is dat het virus zich niet vooral via grote druppels verspreidt. Slechts als je accepteert dat de verspreiding in overgrote mate via aerosolen verloopt, kan je begrijpen wat de samenhang met klimaatzones is. En ben je in staat om wel de juiste maatregelen te nemen om verspreiding te voorkomen! Anders blijft het aanmodderen en overreageren zoals het in Australië en Nieuw-Zeeland is gebeurd en in Europa nu aan het gebeuren is.
Hier heeft hij het dan weer over micro-druppels https://www.maurice.nl/2020/04/02/eurek ... -aerosols/
purny schreef:Popstra schreef:Van Dissel ziet ook liever dat enige versoepelingen pas per 1 juni gaan komen.....
Ik mag die man niet... heel nederland en het kabinet ziet liever versoepelingen komen als het grootste gedeelte geënt is...
SusanH schreef:Wetenschappelijke link over druppels vs aerosolen icm covid: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7293495/
Karl dat van Dissel nu van hetzelfde beschuldigd wordt vind ik niet vreemd, hij doet nu immers precies hetzelfde. Hij negeert alles wat in tegenspraak is met zijn conclusies/de conclusies van het rivm.
Ik vind het echt slecht dat het enige advies nog steeds is handen wassen en afstand houden. Terwijl er al zoveel meer bekend is.