Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:32

Ik ben net nieuw op Vinted en krijg een aantal artikelen niet op de site. Het gaat toevallig om 2 jassen en er staat bij dat ze niet gepubliceerd zijn. Wat doe ik fout? Een is van EDC en een jas van een onbekend merk.
Ik weet ook niet hoe ik contact kan leggen met de klantenservice van Vinted.
Misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:08

Ik nader "de betalingsdrempel" aldus vinted, en moet een identiteitsbewijs uploaden.. heb daar niet zo veel behoefte aan, heeft iemand van jullie dat al moeten doen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:09

Ja heb ik moeten doen. Geen problemen mee gehad

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:10

Volgens mij moet iedereen dat doen toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:16

Ik wilde een riem zoeken, maar wat vervelend dat je daar geen maat kan opgeven. Heb er tig gezien, maar weinig die me aanspraken of veel te groot...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:21

CastaMickey schreef:
Ik nader "de betalingsdrempel" aldus vinted, en moet een identiteitsbewijs uploaden.. heb daar niet zo veel behoefte aan, heeft iemand van jullie dat al moeten doen?

Hier ook al meer dan een jaar terug.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:05

CastaMickey schreef:

Ik ook

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:53

Wat is de betalingsdrempel precies? Kan er op Vinted weinig over vinden. Is dat een aantal transacties, een bepaald bedrag dat je verdiend hebt?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:07

Ik heb een dingetje..

Van al mijn aangeboden items zijn de verzendkosten nu echt hoog..

Ik heb alle opties voor verzenden na gekeken, en behalve Homerr heb ik alle opties aan staan

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:16

Dat is apart. Ik heb overal vanaf €2,50 staan

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:21

caro29 schreef:
Dat is apart. Ik heb overal vanaf €2,50 staan

Ja dat is Homerr maar ik heb geen Homerr en Mondial was/is altijd 2,79

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:23

Ik heb wel dat het wisselt idd ook al zijn het dezelfde verzenders? Ik zie het dan als ik iets wil kopen. Ik had van de week dat thuisbezorging goedkoper was als een afhaalpunt?

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:31

Ik heb nu ook dat ik niet kan kiezen voor een pakketpunt, alleen thuis bezorgen. Helemaal geen enkele aanbieder. Hopelijk over een puur uur wel. Had het laatst ook dat DHL er niet tussen stond voor pakketpunt en alleen ups en dat kwam goed. Had ik hier gelukkig al eens gelezen. Maar helemaal geen pakketpunt optie is dan weer nieuw voor mij..
Heeft overigens laatst echt uuuren geduurd, dus wellicht is er bij jullie ook nog hoop.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:39

Als de verkoper bv dhl uit zet, dan kan jij die als koper ook niet kiezen natuurlijk.
En is ook land afhankelijk.

Bv Italië gaan naar België enkel via ups.
Dus dan ook geen keuze

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:40

Ik snap helemaal niks van wat je nou moet betalen voor verzendkosten.
Moet je nou ook nog wat afdragen aan Vinted?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:48

En wat moet je nou invullen bij verzendkosten?
Als iemand wat koopt, komen de verzendkosten er dan automatisch bij of moet je bij 'anders' een bedrag invullen?
ik zie ook nergens dat je voor DHL of postNL kunt kiezen en weet ook niet wat Hommes is.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:05

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:27

Wat ik bedoel dat ik alle verzendopties aan heb staan behalve homerr en dat als iemand nu iets bij mij wil kopen ze minimaal 4,02 aan verzendkosten moeten betalen terwijl dat gister nog niet zo was..
Mondial is altijd maar 2,79

Maar ik zie ook bij anderen op Vinted dat er nu geen keuze is in een vervoerder.
En dat lees ik hier net ook bij iemand.. dus ergens lijkt iets mis te gaan

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:55

Bij mij was het nu wel weer goed dus inderdaad weer een bug van vinted.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:44

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb 2 nintendo 3ds spellen gekocht op vinted en laten verzenden met mondial relay (eens maar nooit meer). Mijn pakketje was vertraagd. Maar ik heb hem eindelijk binnen. Alleen toen ik het pakketje openmaakte waren de hoesjes van de spellen kapot. De spellen zelf doen het nog. Geen ramp maar ik vind dit wel jammer aangezien ik het leuk vind om de hoesjes te bewaren. De hoesjes waren overigens intact verzonden door de verkoper. Ik nam contact op met vinted en heb gezegd dat de dingen zijn beschadigd tijdens transport. Ik moest allemaal foto's sturen, en heb dit ook gedaan. Ik kreeg als reactie dat ze dit inderdaad niet vonden kunnen en dat ik mijn geld terugkrijg. Alleen nu het punt, vinted vindt dat het de schuld is van de verkoper. Vinted zegt dat de verkoper het niet moest verzenden in een envelop (ookal waren de spellen ook ingewikkeld in bubbeltjesplastic). Dus nu krijgt de verkoper geen geld, maar ook de spellen niet. Dit is toch vreemd?
Ik heb nu aangeboden om de verkoper het geld maar over te maken. Maar wat vinden jullie?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:51

Ik vind het eigenlijk het risico van de koper, mits het door de verkoper goed is verpakt. Anders wordt het in mijn ogen een ander verhaal..

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:53

_Kellyy schreef:
Ik vind het eigenlijk het risico van de koper, mits het door de verkoper goed is verpakt. Anders wordt het in mijn ogen een ander verhaal..

Er is een optie dat de spullen zijn beschadigd tijdens transport. Dus dat koos ik. Ik weet natuurlijk nooit zeker of de hoesjes heel waren. Maar op de foto waren ze echt heel mooi

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:13

Dat staat ook in de ‘regels’ van vinted, dat de verkoper verantwoordelijk is voor het correct en veilig verpakken van alles…. Zoiets zou ik bv nooit in een enveloppe versturen, ook al zit er bubbeltjesplastic rond, veel te gevoelig op breken, dus ik snap het ergens wel.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:13

Wat zou nu eerlijk zijn? Dat ik de verkoper de helft betaal? Of alles? Ik weet het even niet

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:59

dalena schreef:
_Kellyy schreef:

Er is een optie dat de spullen zijn beschadigd tijdens transport. Dus dat koos ik. Ik weet natuurlijk nooit zeker of de hoesjes heel waren. Maar op de foto waren ze echt heel mooi

Ik denk dat het er bij mij ook aan zou liggen hoe ik zelf vind hoe het verpakt is. Even heel banketstaaf gezegd: Vinted heeft beslist dat de verkoper geen geld krijgt, dus alles wat jij beslist om over te maken is erg netjes van je. Ik zou denk ik zelf de helft overmaken, want verzenden in een enveloppe met bubbelfolie is (in mijn ogen) niet super verpakt, maar ze heeft het ook niet in een gewone enveloppe gestopt.

Kun je niet op de foto duidelijk zien dat het hoesje heel was of niet?