Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:01

Daar zit ik ook niet zo ver vandaan :)
Dus hier ook niet goedkoop tanken. Maar ja we rijden nu ook amper, dus maakt niets uit nu.

Maar een landgrens is toch weer anders dan een provinciegrens vind ik dan.
Laten we dat maar gewoon gelijk houden, regels in 1 land.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:10

Ja, prikkeldraad om Brabant. *\o/* *\o/* *\o/*
Van mij mag het dicht hoor, geen problemen mee, en ik zit op de landsgrens maar ook tegen de grens van Limburg. Maar mijn wereldje is maar een paar kilometer groot, kom niet verder als het bos hier 2 km verderop, de markt en de supermarkt.

Maar dat die brabanders er maar een zootje van maken en zich losser bewegen en zo, ja, het is wel zo, het is iets minder uitgestorven als een paar weken geleden. Maar ik zie nog altijd maar weinig mensen op straat, weinig verkeer, en ook weinig mensen in de natuurgebieden hier. Ik volg veel nieuws, zie veel foto's en filmpjes van andere plaatsen, maar die kunnen echt wel in de leer gaan hier wat dat betreft. Hoor het overigens ook van familie die op diverse andere plaatsen in het land wonen, hier zijn de mensen echt een stuk voorzichtiger en behoedzamer (vooral ook in het blijf vooral thuis) als in andere delen van het land.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:11

Lock down van Brabant had geholpen ruim voor eerste Corona geval, alles wat we nu roepen is met de kennis van nu en helpt niets. Zoals gezegd , er moeten voor 100% beslissingen worden genomen met 50% kennis. Alleen Griekenland heeft meteen op de rem getrapt en alle carnaval afgelast . Was dat hier gedaan en hadden we nu 100 besmettingen gehad dan was het ook weer niet goed geweest. Zolang alles nu redelijk controleerbaar is en er hopelijk steeds meer zicht op behandeling cq vaccin komt blijven we gewoon bij huis en wachten we.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:14

Brabant heeft een hele hoge prijs betaald. Van mijn zoon hoor ik andere verhalen, nl veel bewustzijn en voorzichtig zijn.. MAAR realiseren julie je wel dat Brabant al vanaf begin maart in een soort intelligente lock down zit? Dat is al bijna 2 maanden. Dus als mensen voorzichtig wat losser zouden (?) worden begrijp ik dat wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:19

Het wordt overal nu drukker.
Ik zag vandaag een foto van de Lijnbaan in Rotterdam, daar liepen ook ineens veel meer mensen dan de afgelopen weken.
En op de Veluwe waren de campings (voor een deel) open, afgelopen weken.
Dus ik geloof niet dat het aan de Brabanders ligt.
Carnaval is wel de boosdoener geweest, denk ik en de vroege vakantie.
En de grote aantallen besmettingen in delen van de Biblebelt, zullen wel aan het kerkgedrag te wijten zijn, denk ik. ;)

Eerder werd door Juval een artikel geplaatst over de fijnstof in Brabant.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:24

pien_2010 schreef:
Brabant heeft een hele hoge prijs betaald. Van mijn zoon hoor ik andere verhalen, nl veel bewustzijn en voorzichtig zijn.. MAAR realiseren julie je wel dat Brabant al vanaf begin maart in een soort intelligente lock down zit? Dat is al bijna 2 maanden. Dus als mensen voorzichtig wat losser zouden (?) worden begrijp ik dat wel.

Het lastige is dat je alleen maar verhalen van hoort. En dat is gewoon zo gekleurd als het gebracht wordt. Zeker door bepaalde media waaronder de Telegraaf.

Ik zou wel graag zien dat vrij verkeer van Noord naar Zuid en andersom niet kan maar dat heeft eerder te maken met de verspreiding. Het is een feit dat Corona daar groter heeft huis gehouden en hier niet.
Maar dat is toch eigenlijk wat het kabinet ook nog steeds zegt? Alleen wanneer nodig en het grote publiek hoeft echt geen meerdere provincies te doorkruisen. Ook niet voor werk.

Hier is het wel drukker op straat (al afgelopen dagen niet. Dus dat ligt toch echt aan het weer) maar houden mensen zich prima aan de regels voor zover ik kan zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:31

Carnaval is één van de superverspreiders geweest. Mensen die op wintersport of in Italië zijn geweest in januari/februari waren de eersten. En die kwamen uit heel zuid Nederland .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:41

Carnaval moest afgelast worden met de kennis van nu, maar dat was niet te verkopen met 0 besmettingen en ook amper in de buurlanden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:44

Helaas heeft niemand een glazen bol.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:44

Tja, achteraf kijk je een koe in de reet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:45

rien10 schreef:
Tja, achteraf kijk je een koe in de reet.

En... Achteraf is het mooi wonen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:52

Straks bij jinek een hoop mensen waaronder ernst kuipers enzo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:53

Achteraf is altijd makkelijk praten. Nu vinden de mensen de maatregelen al moeilijk, ik denk dat ook de rapen gaar waren als ze toen al alles hadden afgeblazen... En er was ook nog geen aanleiding toe. Maar wel een slechte samenloop van omstandigheden want idd met Carnaval kon dat virus wel erg makkelijk verspreiden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:57

Brabant en Limburg hadden op zijn kop gestaan als carnaval afgelast werd met de gegevens de er op dat moment waren.
Helaas was het net carnaval. Was het virus vandaag of over 8 weken ergens in de wereld geopenbaard dan waren festivals in Nederland of zelf Tomorrowland de 'boosdoener' geweest.

Heel simpel, het is jammer maar helaas dat het gebeurt is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:59

Over een jaar (?) kan je zeggen, "toen en toen, hadden we dit en dat moeten doen of laten".
Die kennis gaat wel helpen voor de toekomst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:00

Over een jaar zijn we gevaccineerd of een eind op weg kunnen we terugblikken wat goed ging en beter had gekund.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:13

Citaat:
Noord Brabant 100 besmettingen erbij vandaag en in één week tijd meer dan 100 ziekenhuisopnames, zit weer een stijgende lijn in en ze maken zich daar zorgen omdat mensen losser worden en meer op pad gaan. Laat het een waarschuwing zijn voor het hele land.

Citaat:
Vooral in Oost Brabant lijken ze wel 'n plaat voor de kop te hebben. Daar zeuren ze het hardst om de horeca heb ik 't idee. En daar zijn ook de grootste brandhaarden...

Citaat:
nee.. t komt weer door de boeren natuurlijk: https://www.trouw.nl/binnenland/zorgt-d ... ~b2b5487d/

Svp goed lezen: het zou kunnen samenhangen met fijnstof, ammoniak en het Roergebied.
Hoe het precies zit willen de verschillende mensen graag uitgezocht hebben, maar het ligt niet aan agrarische activiteiten per se.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:21

Carnaval was hier al een stuk minder omdat de optochten grotendeels niet door gingen vanwege de stormen die er waren. Wij zijn de zaterdag van carnaval uit eten geweest en toen was het in de stad ook eigenlijk nog niet zo druk als wat het vorig jaar was.
Ik ben zelf ivm contact iemand, waarvan familie mogelijk Corona besmet was, al vanaf eind februari begin maart niet meer op het werk geweest, toen mocht het nog wel. En ik merk hier echt wel dat mensen nog steeds voorzichtig zijn, uitzonderingen daar gelaten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:25

Yvank_ schreef:
Cer schreef:
Kan je nog niet naar de fysio dan, Janneke2?

Nee dat mag niet tot 20 mei.

*\o/* *\o/* *\o/*
Joepie: kleine versoepeling: de peut mag beoordelen/ bepalen of ik 'ernstig genoeg ben om door haar behandeld te worden'!

Toch 20 dagen winst!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:27

Gefeliciteerd Janneke! Ik hoop dat de pedicure ook weer snel aan de slag mag. Mijn voeten zien er niet uit

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:37

sureido schreef:
Carnaval moest afgelast worden met de kennis van nu, maar dat was niet te verkopen met 0 besmettingen en ook amper in de buurlanden.

'Niet te verkopen' - maar het zijn toch geen bloemenventers?

Overigens had het al gescheeld als men in elk geval juiste informatie gegeven had, die toen ook al bekend is. Dan was carnaval misschien niet officieel afgelast, maar nu werd er expliciet gezegd dat het wel door kon gaan, geen probleem.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:40

Ik wist toch echt wel dat carnaval een risico kon zijn. Wij hebben daarom gekozen om buiten carnaval te vieren.
Niet dat het geholpen heeft, maar we hebben het echt wel besproken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:00

"As is verbrande turf ", of " gedane zaken nemen geen keer".

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:08

pien_2010 schreef:
"As is verbrande turf ", of " gedane zaken nemen geen keer".

Ja echt zeg... Het valt niet mee om de situatie zoals deze nu is te accepteren blijkt wel als men nog steeds van mening lijkt te zijn dat deze nog veranderd kan worden.

Het kind is er en moet gered worden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:17

De uitzending van Jinek is weer heel interessant met goede, deskundige gasten.