Ymor schreef:[ [url=m/bXFecX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zie dat we best wel op gelijke voet lopen als je de dagen telt

En wij dus op 3 april mogelijk ook rond de 3000 doden zitten
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:PSvanLot schreef:Er komen geen seizoensarbeiders nu naar Nederland. Hopelijk kunnen scholieren gaan helpen.
Ik hoop dat die scholieren eerst bezig gaan voor school. Leerlingen maken hun werk niet omdat ze aan vakken vullen zijn. Ze zitten niet op school tenslotte.
lenaa_tje schreef:Ohja dat vind ik prima! Maar ik heb leerlingen die nu van 9-4 werken. Daar ben ik wat minder blij mee. Die zijn moe na het werk en gaan dus niks meer doen.
Ze werken nu ipv. Schoolwerk. Eerst was het school, werk en geen huiswerk. Ook niet handig maar op school krijg je nog het meeste mee.
In mijn mentorklas heb ik er 8 die nog niks hebben ingeleverd met als excuus werk. Ja doei!
Ninette schreef:Wat was de link van de boerderijen waar je aardappels en groentes kan kopen? Heb paar keer voorbij zien komen maar kan niet terug vinden.
PSvanLot schreef:lenaa_tje schreef:Ohja dat vind ik prima! Maar ik heb leerlingen die nu van 9-4 werken. Daar ben ik wat minder blij mee. Die zijn moe na het werk en gaan dus niks meer doen.
Ze werken nu ipv. Schoolwerk. Eerst was het school, werk en geen huiswerk. Ook niet handig maar op school krijg je nog het meeste mee.
In mijn mentorklas heb ik er 8 die nog niks hebben ingeleverd met als excuus werk. Ja doei!
Maar dan kan toch ook niet wettelijk gezien?
Misschien een rondje supermarkten bellen om de ernst aan te geven?
Mijn 3e klassers doen helemaal niks. Tja keuzes kinders...
Citaat:16-17 jaar
Je mag net zoveel werken als een volwassene: maximaal 9 uur per dag en 45 uur per week.
Gemiddeld over vier weken mag je echter niet meer dan 40 uur per week werken. Schooltijd valt hier ook onder.
Tussen 11 uur ’s avonds en 6 uur ’s ochtends mag je niet werken.
Er moet aan drie voorwaarden worden voldaan als je op zondag werkt. Die vind je hier.
Je mag niet overwerken of diensten doen waarbij je wordt opgeroepen.
Morris schreef:Ik ben een week op vakantie geweest (afgelopen maandag teruggekomen). Op het werk speelt een vraagstuk waarvoor ik graag wil weten;
- hoe was de ernst op vrijdag 6 maart?
- waren toen al maatregelen afgekondigd?
Er is op mijn werk die vrijdag een besluit genomen, waarvan ik denk niet de juiste. Voordat ik dit aankaart wil ik wel de feiten weten (stand van zaken Corona, vrijdag 6 maart).
Wie o wie kan mij dit vertellen?
Morris schreef:Ik ben een week op vakantie geweest (afgelopen maandag teruggekomen). Op het werk speelt een vraagstuk waarvoor ik graag wil weten;
Er is op mijn werk die vrijdag een besluit genomen, waarvan ik denk niet de juiste. Voordat ik dit aankaart wil ik wel de feiten weten (stand van zaken Corona, vrijdag 6 maart).