Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:59

Inderdaad, dat roept men in Zwolle al jaren. Maar vanuit de gemeente komt er helaas nog geen actie. Blijkbaar moet daar eerst iemand dood ofzo...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:05

Is dat die rotonde bij Hedon?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 20:13

Ik had maandag weer zo’n figuur die net na een rotonde op de rem ging om een fietser voor te laten die daar geen voorrang had. Fietser was ook netjes afgestapt om te wachten. Echt kansloos zulke mensen. _-:(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:34

Nee Jolien87, die bedoel ik niet. Ik bedoel de rotonde aan de Meppelerstraatweg, bij die onbemande benzinepomp. Rotding, echt waar. En dat nieuwe stukje fietsstrook voor de fietsers dat vanaf die rotonde de Bankastraat kruist, daar heb ik ook geen goed woord voor over...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:39

Ik was even benieuwd welke rotonde dat was gezien ik regelmatig in Zwolle reed. Maar uhm de Streetview van Google is, uiterst slecht en kan er niks van maken _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:47

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:50

Die niet inderdaad. Maar die ik noemde is een ramp. Foto op Streetview is wat oud, begroeiing is tegenwoordig wat hoger.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:16

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:20

Dat is ook niet heel overzichtelijk inderdaad.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:46

Ik kom me ook maar eens melden in dit topic. Is het deze week 'idioten op de weg'- week ofzo?
Vorige week iemand in een grote BMW die ruim voor me reed het parkeerdek op bij de AH. Gaat steeds langzamer rijden op de helling en zodra hij op het dek was stond hij stil. Had even getoeterd, komt hij daarna vragen of ik wat van hem wilde. Vertelde hem dat hij moest kijken of er mensen achter hem zaten als hij zomaar stil gaat staan op het rijgedeelte van de parkeerplaats. Nou ja, hij vond dat ik afstand moest houden, ja daar begon ik mee maar hier kon ik niet op anticiperen. Hij had het iig niet fout gedaan vond hij.. Eikel.

Volgende dag reed ik in het donker naar huis, 80 km weg, nader ik een bocht in de weg, komen er 4 koplampen op me af. Reed een klein, langzaam vrachtwagentje helemaal rechts, zowat in de berm en persoontje ongeduld ging die wel even inhalen in een onoverzichtelijke bocht..

Gisterenavond, reed op een B weg, stond een auto stil aan de linkerkant, ik daar rustig langs, zo breed was het niet. Rij ik verder, gaat de auto voor me op de rem, zonder knipperlicht of weet ik wat aan en steekt zo achteruit een oprit in, moest even goed in de ankers.. Ik weet dat het 35 jaar geleden is dat ik mijn rijbewijs heb gehaald, maar bij mijn weten wacht je met speciale verrichtingen tot er plaats is en geef je overig verkeer de ruimte.

Ben benieuwd wat ik vandaag weer tegen ga komen..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:00

Esther dat zijn geen fijne situaties.

Wij hebben een industrieterrein in het dorp.
Vrachtwagenchauffeurs knipperen en gaan dan achteruit een terrein op.
Als ze moeten wachten tot er niemand is staan ze er tot middernacht.

Maar maak wel kenbaar dat je iets bijzonders gaat doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:27

Volgens mij worden speciale verrichtingen niet meer meegenomen met rijbewijzen..

Ik reed van de week op een weg in een woonwijk.. Iemand komt me tegemoet, maar op zijn kant staat een stortcontainer, hij (een werkbus met aanhanger) rijdt daar omheen, komt op mijn weghelft, waar ik rij (wel aan de kant want ik zag t al gebeuren) en zit boos naar mij te kijken en te gebaren dat ik had moeten wachten....

Eh.... hoezo echt gast... :') (

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:33

Die mocht achteruit terug :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:47

Exitium schreef:

Hij was met collega in een werkbus met aanhanger.. ik ben alleen in een Celerio.. ik maak ruimte... #datishoehetgaat.. -O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:34

Cer schreef:
Exitium schreef:

Hij was met collega in een werkbus met aanhanger.. ik ben alleen in een Celerio.. ik maak ruimte... #datishoehetgaat.. -O-

Ik niet. Ik doe de deuren op slot en ga pontificaal iets zitten lezen.
Ik ben 1x achteruit gegaan, na het hele verkeer op slot gezet te hebben :') .
Situatie: 3-sprong met verkeerlichten en een brug. Vanwege werkzaamheden geen rechtdoorgaand verkeer, dus alles moest via die brug. Ik had groen verkeerslicht en reed op. Ik was halverwege de brug toen er een vrachtwagen met oplegger tegemoet kwam die dus duidelijk door rood ging. Ja vriend, ik weet dat er daar een lange file staat, maar groen is groen. Dus uiteindelijk stond het hele kruispunt muurvast, en vrachtwagen met oplegger kon niet meer achteruit de bocht krijgen. Ik ben lang genoeg blijven staan dat het voor hem uit had gekend om gewoon rustig zijn beurt bij het rode licht af te wachten en heb toen ruimte gemaakt.
Ik kreeg daarna heel veel boze gebaren van andere vrachtwagenchauffeurs die dus ook niet verder konden. Ja, jammer vriend, ga maar even met je Roemeense kleurenblinde collega babbelen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:39

Ik ben één keer na wat gedoe achteruit gegaan (ook op een brug, zonder stoplichten maar mijn kant had voorrang en we reden op hetzelfde moment de brug op) en kreeg toen nog een middelvinger na, dus ik vertik het ook om nog achteruit te gaan in zo'n situatie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:45

Ik vind dat oprecht stoer :j
ik weet nooit waarmee ze aankomen.. ik ben 1x eerder fysiek bedreigd.. ik zit daar niet zo heel erg op te wachten..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:19

Kan me indenken dat dat als vrouw lastiger is en dat je dan sneller eieren voor je geld kiest. Ik ben een man van 1.92, dan heb je daar denk ik minder snel last van.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:15

Ik ga ook niet snel aan de kant, maar dat ligt denk ik toch ook een beetje aan de auto waarin je rijd? In een Panda zou ik sneller opzij/achteruit gaan dan in mijn eigen auto :+

Net als ritsen, als ze je er niet tussen willen laten. Heel vervelend voor je, maar ik dwing hem er gewoon tussen :')

Dat wordt straks wel makkelijker als ik mn nieuwe auto heb, ik verwacht dat mensen dan sneller voor mij aan de kant gaan want dan doen ze toch wel voor bepaalde merken naar mijn idee _O-

Edit: Hierboven ging het over onoverzichtelijke rotondes. Daar hebben we er hier ook 1 van waar ik regelmatig in de ankers moet OP de rotonde omdat ze hem vol gas ervoor gooien (ik moet 3 kwart).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:23

Cer schreef:
ik weet nooit waarmee ze aankomen.. ik ben 1x eerder fysiek bedreigd.. ik zit daar niet zo heel erg op te wachten..

Deze voel ik wel. Ik kijk wel van te voren wat er in een auto is. Een petje laat ik bij voorbaat al zijn gang gaan. :=

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:36

Nayomie schreef:
Cer schreef:

Deze voel ik wel. Ik kijk wel van te voren wat er in een auto is. Een petje laat ik bij voorbaat al zijn gang gaan. :=

Heb ik idd 1 keer gehad: reed hier de straat in, 30 km zone. Ik had een obstakel (geparkeerde auto). Er kwam een auto tegemoet maar nog ver weg. Dus ik wil erlangs gaan, geeft de tegenligger een dot gas! Die raakte mij dus bewust en spiegels klapte om. Ik stopte meteen, hij ook en stapte uit: een opgeschoten ‘petje’. Tja.
Ik deed mijn deur open en vroeg waarom ie zo achterlijk hard aan kwam rijden? Er kwamen omstanders aan en hij liep al scheldend terug naar zijn auto en knalde weg..

Oke dan.. mijn spiegel kon ik gewoon terug klappen gelukkig, geen idee wat zijn schade verder was.

Maar toen mijn hart wel ff in mijn keel! Ik kon echt makkelijk erlangs en weer terug, mits hij niet ineens keihard ging rijden. Ws wist ie dat zelf wel en had ik ook genoeg getuigen.

Normaal ben ik juist heel rustig, en wacht liever teveel dan dat ik ff snel voor ga. Maar dit had ik ook niet verwacht..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:37

Exitium schreef:
Kan me indenken dat dat als vrouw lastiger is en dat je dan sneller eieren voor je geld kiest. Ik ben een man van 1.92, dan heb je daar denk ik minder snel last van.

Ik ben een vrouw van 1.63 m, maar compenseer dat met een groot ego :')
En ik rij een Subaru Forester, dat is best wel een grote auto, dat maakt ook verschil.

Ik doe wel even de deuren op slot....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:29

Ik reed net achter iemand die op de verbindingslus van A2 naar A15 (scherpe bocht met binnenbaan om in te halen) naar links gaat om 3 vrachtwagens in te halen. Helemaal prima, wilde ik ook.

Maar dan moet je wel gas geven!! |o Het paste net aan zeg maar..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:44

Ghostattack schreef:
Ik ga ook niet snel aan de kant, maar dat ligt denk ik toch ook een beetje aan de auto waarin je rijd? In een Panda zou ik sneller opzij/achteruit gaan dan in mijn eigen auto :+

Net als ritsen, als ze je er niet tussen willen laten. Heel vervelend voor je, maar ik dwing hem er gewoon tussen :')

Dat wordt straks wel makkelijker als ik mn nieuwe auto heb, ik verwacht dat mensen dan sneller voor mij aan de kant gaan want dan doen ze toch wel voor bepaalde merken naar mijn idee _O-

Edit: Hierboven ging het over onoverzichtelijke rotondes. Daar hebben we er hier ook 1 van waar ik regelmatig in de ankers moet OP de rotonde omdat ze hem vol gas ervoor gooien (ik moet 3 kwart).

Scheelt wel wat ja. Ik rij nu een Aygo en tot twee maanden terug een Astra, en mensen zijn nu iets meer geneigd 'm er tussen te drukken. Maar het is ook maar net wat je wel en niet laat gebeuren natuurlijk :)

Bij ritsen heb je nog wel van die figuren die dat proberen. Ik laat er één auto tussen en de volgende mag achter me, maar hoe vaak ze niet proberen er toch nog voor me tussen te komen.. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:49

Ja dat is ook irritant! Ik rits zelf altijd netjes om en om, zoals het hoort. Maar dan heb je er altijd iemand tussen die vindt dat jij er niet tussen mag en je maar 600 auto's moet wachten :')