Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:37

capopjekop schreef:
Dus iedereen mag hier even frustratie spuien, maar niet de bezorgers zelf :')

Ik vind het een goede tip van froukje. Ook voor de pakketpunten lijkt het me onhandig

Hoho dat zegt niemand he?

Maar de vervolgstap ligt niet bij de verzenders maar bij de bezorgers om dit bij hun baas aan te kaarten. Ipv dit aandragen als excuus waarom dingen niet goed bezorgd worden en dat niet alles aan dhl of postnl ligt.

In dit geval is dat natuurlijk wel zo. Als de werkvloer zegt dit werkt niet. Maar kantoor zegt hoe verzend je een pakket? Schrijf de code erop en laat je QR scannen, adres erop zetten hoeft niet. Dan ligt het niet bij de consument/verzenders, maar bij het bedrijf zelf.

Jij zegt voor de pakettpunten lijkt het me onhandig. Wat ik eerder schreef. Pakket punt hier vind het adres erop schrijven juist onhandig en die zeggen dan best wel geïrriteerd of je gewoon de verzendstappen van DHL (of Postnl) wil volgen en niet allemaal dingen erop gaan zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:52

capopjekop schreef:
Dus iedereen mag hier even frustratie spuien, maar niet de bezorgers zelf :')

Frustratie met het beleid ja. Maar frustratie met de klanten is niet helemaal terecht, want die doen niets fout.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 13:30

18 oktober pakje besteld vrijdag 20 oktober zou het geleverd zijn
overal gezocht, in brievenbus gekeken, bij alle buren gehoord nergens te vinden.
Met postnl contact genomen die zeiden wacht even af tot maandag.
Dus maandag terug overal gekeken, ook in brievenbus en bij buren gehoord nergens pakje.
Klacht ingediend via leverancier, geld terug gekregen en nieuw besteld en dit via een postpunt laten leveren (dat hier in België dan via bpost komt).
Komt mijn moeder vandaag binnen met het pakketje dat een week te laat opeens in de brievenbus is verschenen

Marcella

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:03

Als ik adres heb zet ik het erop, maar als ik het niet krijg hou het op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:15

Uitslag onderzoek vermist pakket: kwijt!

Krijg je een banketstaaf vergoeding van €4,3 per kg. Schoenen wegen max 1,5-2kg dus een vergoeding van maximaal €8,6 op een pakket waarde van €65... -:(- -:(-

Ik weet één ding zeker: via marktplaats vanaf nu uitsluitend met kopersbescherming, dan had ik het volledige bedrag terug gekregen van Marktplaats ipv een banketstaaf €8,6

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:41

Vervelend voor je. Maar ze hadden je ook geen vergoeding kunnen geven. En idd de volgende keer die optie doen.
Ik zeg ook altijd tegen collega's wanneer ze cadeaukaarten bestellen dat ze ze aangetekend moeten verzenden zodat ze nog ergens recht op hebben als het verdwijnt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:53

mvdende schreef:
Uitslag onderzoek vermist pakket: kwijt!

Krijg je een banketstaaf vergoeding van €4,3 per kg. Schoenen wegen max 1,5-2kg dus een vergoeding van maximaal €8,6 op een pakket waarde van €65... -:(- -:(-

Ik weet één ding zeker: via marktplaats vanaf nu uitsluitend met kopersbescherming, dan had ik het volledige bedrag terug gekregen van Marktplaats ipv een banketstaaf €8,6

Ik ben ook een pakket van mp kwijt, staat al een week op 'planning word gemaakt'. Probeer met dhl te bellen maar kom er niet door.... Ook mega irritant dat ze niet aangeven hoelang de wachttijd ongeveer is, ik moet zo weg maar wacht al best lang.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:28

het kan ook wel eens goed gaan, zondag iets op vinted gekocht, verkoopster heeft het maandag op de post (dhl) gedaan, en dinsdagmiddag was het al op het ophaalpunt. Kinders zijn vandaag in die kleren naar school geweest :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:56

Even een positieve noot. Gistermiddag was ik aan het wachten op een pakketje van DPD. Ineens de melding in de mail "uw pakket is bezorgd". Rondje om het huis gelopen, maar niks te zien uiteraard.

Ik was me een beetje aan het boos maken, word ik ineens gebeld door de bezorger. Aardige man die aangaf dat hij vast zat in het verkeer (klopte ook, door vrije dag van de Duitsers zat alles vast) en of hij het pakketje in de avond kon brengen.

Ik was echt verbaasd dat een bezorger dan zelf belt en vermoedelijk ook buiten werktijd nog alles af komt leveren, want hij had al afgevinkt dat het pakketje geleverd was. Maar wel heel netjes!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:01

Ik had gisteren een bezorgster van DPD met een pakket voor mij.
Ik was wat verbaasd over het uiterlijk (4x 6 kg voer in een plastic zak?) dus ik pak het pakket aan, denk, dit is niet mijn voer, kijk op de adressticker en zie dat het iets verderop in de straat bezorgd moet worden, ik woon op nr 1 en dit pakketje was voor nr 11.
Dus dat zei ik tegen de bezorgster en meteen erbij dat ze als het goed is wel een pakket voor mij in haar bus heeft.
Oh, sorrie, u heeft helemaal gelijk.
Zij terug haar bus in, toen zei ik al, ik verwacht een vrij zware doos. En idd, die stond er ook nog, maar nogmaals excuses dat ze het verkeerde pakket aan mij wilde aanbieden.

Ach, kan gebeuren, gelukkig was ik thuis en heb ik het gezien.
Bij neerzettoestemming had ik toch raar opgekeken als ik een pakket voor nr 11 had gevonden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:38

wij wonen ook op nummer 1, maar krijgen af en toe post voor nr 11 of nr 17. vooral bij handgeschreven enveloppen. Ik maak er verder nooit een probleem van en breng het dan gewoon even bij de buren langs

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:29

Net een mail gehad, mijn pakket van dhl is vermist. Lekker dan....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:40

-O- Het gaat echt goed overal.

De brief aan mijn vader is ook vermist officieel. Mijn aangetekende brief idem maar geen vergoeding wat prive documentatie heeft geen waarde volgens hun. -:(- Dat is nu definitief geantwoord.

Zou daar ergens ooit nog een verbetering inkomen of zal dat alleen maar verder verslechteren en is zelf ophalen daneen veiligere keuze ook al is het een heel eind verderop.

En zou als het meteen naar een pakketpunt zou gaan beter aankomen of zou dat geen verschil maken?

Mijn laatste bestelling kwam met een privebezorgdienst. De verzender huurt die maar in tegenwoordig om een betere bezorging te garanderen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:43

Dochter had wat besteld en werd met DHL geleverd.
Om 15.55 een boos appje, je zou ervoor thuis blijven. Uhhh ben gewoon thuis. Kreeg ze een niet thuis bericht. Maar om 19.30 ging de bel, DHL die het pakje kwam brengen (zouden eigenlijk tussen 11 en 2 komen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:03

karuna schreef:
Zou daar ergens ooit nog een verbetering inkomen of zal dat alleen maar verder verslechteren en is zelf ophalen daneen veiligere keuze ook al is het een heel eind verderop.
En zou als het meteen naar een pakketpunt zou gaan beter aankomen of zou dat geen verschil maken?

Dit wordt alleen maar slechter en eigenlijk komt dat gewoon door onszelf.
We willen allemaal dingen makkelijker, want wat is er nou heerlijker dan even om 11 uur in de avond een pakketje bestellen en het thuis laten bezorgen?
Er worden zoveel pakjes besteld dat ze het gewoon niet meer aankunnen.
En of je het thuis laat bezorgen of laat bezorgen op een punt maakt geen jota uit, het gaat toch allemaal in dezelfde bus denk ik

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:11

purny schreef:
En of je het thuis laat bezorgen of laat bezorgen op een punt maakt geen jota uit, het gaat toch allemaal in dezelfde bus denk ik

Bij DHL vaak wel. PostNL worden over het algemeen de punten apart bezorgd, dat gaat daarom ook vaker gewoon goed. Of het moet een heel klein dorpspunt zijn, dan wil het nog weleens met de gewone bezorgers mee gaan.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:05

Juttertje88 schreef:
Ik wacht al een aantal dagen op een pakketje. Zou woensdag bezorgd worden, maar bezorging was niet gelukt, dus zou de volgende dag, donderdag dus, naar een postnl punt gaan. Ik kreeg die donderdag rond het middaguur inderdaad een melding dat hij aangekomen was op het postnl punt, maar ik was op mijn werk. Twee uur later stond er ineens dat het die dag erna bij mij thuis bezorgd zou worden? Maar tot op heden geeft de app aan dat het pakket (die ik dus nog moet krijgen) nog niet door postnl is ontvangen of verwerkt? Terwijl hij eerder al onderweg was?
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en is je pakketje alsnog aangekomen?

UPDATE: Pakketje lag gewoon bij het postnl punt... Waarom de app dan aangaf dat het pakketje nog niet door postnl was ontvangen of verwerkt blijft mij een raadsel...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:07

Heb 2 weken geleden wat besteld via Amazon, moet uit USA komen met USPS… het is klein en schijnbaar geen tracknummer. Stond op verstuurd, verwacht tussen 28 en 30 okt. Niks gekomen en moest dan tot 2/11 wachten van Amazon. Nu staat erbij dat het vertraagd is. maar ikzelf heb er geen tracknummer van en kan die ook nergens vinden op Amazon. Ben normaal erg tevreden met Amazon aankopen en heb nu echt de angst dat dit niet aan gaat komen. Koop ik eindelijk eens iets omdat ik het supertjesgraag wil hebben en ik het eigenlijk nooit deed omdat manlief het maf vindt… heb ik dit weer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:21

Kun je contact leggen voor navraag bij Amazon? Best kans dat hij vasthangt bij Customs om wat voor reden dan ook.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:15

Urielle schreef:
Kun je contact leggen voor navraag bij Amazon? Best kans dat hij vasthangt bij Customs om wat voor reden dan ook.

Draai helaas in cirkeltje rond op de website. Bestellingen bekijke, dan naar deze bestelling, dan naar tracknummer en dan weer naar bestelling zoiets. Kom niet verder en een adres voor USPS of verkoper lukt ook niet. ja als ik bestelling wil annuleren of vervanging wil krijgen maar dan zegt ie dus eerst nog even afwachten. Contact met amazon zelf lukt niet, moet dan weer naar verkoper. Zie steeds dezelfde webpagina’s…

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:45

Pakket van dhl lag vanavond toch opeens in de brievenbus....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:36

Dhl heeft mijn pakket naar een servicepoint in Drachten gebracht… ik woon zelf in oost Groningen. Ik ga dus echt geen uur rijden om een pakketje op te halen hè, dat gaat echt nergens over. Nu dus via de verzender proberen dat ze het opnieuw gaan bezorgen. Gelukkig niet iets wat ik nodig heb maar gewoon voor de leuk. Maar echt hoe verzinnen ze zoiets!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:09

Dat is wel een heel eind uit de richting dan, Zwerte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:49

Zwerte is het nog opgelost met je pakje?

Hier morgen Dday. Een bestelling maar drie verschillende bezorgers op drie verschillende dagmomenten morgen als alles goed is. :x ik blijf het ellendig vinden dat fysieke winkels waar je heengaat alsnog van je verlangen dat je dingen online besteld bij ze ipv gewoon in de winkel kopen of de mogelijkheid tot ophalen bieden als zij het voor je bestellen. -O- Het is dat ik het nodig heb maar je zou er een eind voor rijden naar een winkel die het wel gewoon kan aanbieden.

Maar het blijft raar. Een winkel, drie verschillende producten. Die dan vervolgens in de ochtend met dhl, in de middag met dpd en in de avond met post.nl bezorgd gaan worden, met drie keer kans op fouten, kwijtraken of stuk gemaakt worden, twee van de drie producten zijn aardig gevoelig. Maar snap ik de logica :n :? 8)7

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:59

Ik begin inmiddels echt nieuwsgierig te worden wat voor producten mensen in dit topic bestellen wat niet te krijgen is in een winkel en ook nog zo gevoelig is..

Hier vanmorgen dpd op de stoep met een doos levende garnalen, hebben ze netjes gedaan. :j
GLS was ook prima op tijd en vriendelijke bezorger.

DHL is laatst mijn pakket kwijt geraakt.. Die kwam na 9 dagen ineens weer bovenwater en lag gisteren opeens op een afhaalpunt.