Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 02:12

Hier zal ik wellicht wat tegenwind krijgen, ik vind het verspilling om een paard niet te laten slachten voor consumptie maar aan rendac mee te geven of verbranden.
Oke er zijn gevallen die wel ingeslapen moeten worden en niet kunnen dienen voor humane consumptie maar toch een heel deel ook niet?

Ik zeg nu niet dat we onze paarden massaal naar de slager moeten brengen maar als het einde nabij is?...
Ik eet zelf niet zo graag vlees maar ik denk dat het net fijner is om een dier te eten die een fijn leven heeft gehad ipv eentje die in een hokje vetgemest is en niks van de wereld heeft gezien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:15

Ligt eraan hoe oud je paard is. Weet niet of je ooit een 20-jaar oud paard hebt gegeten maar die mag je denk ik eerst drie dagen stoven voor het enigszins te eten is :=
Dieren zijn nu eenmaal t lekkerst als ze niet zo oud zijn maar niemand brengt z’n drie jarige naar de slacht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:44

Zoveel paardenvlees wordt er ook niet gegeten, dus of het dier nu vooraf naar Rendac gaat of het vervallen vlees achteraf, maakt niet heel veel verschil. Daarnaast worden kadavers bij Rendac gebruikt voor biobrandstoffen, daar krijgt het lichaam dus ook "een goed doel".

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:01

Killed schreef:
Hier zal ik wellicht wat tegenwind krijgen, ik vind het verspilling om een paard niet te laten slachten voor consumptie maar aan rendac mee te geven of verbranden.
Oke er zijn gevallen die wel ingeslapen moeten worden en niet kunnen dienen voor humane consumptie maar toch een heel deel ook niet?

Ik zeg nu niet dat we onze paarden massaal naar de slager moeten brengen maar als het einde nabij is?...
Ik eet zelf niet zo graag vlees maar ik denk dat het net fijner is om een dier te eten die een fijn leven heeft gehad ipv eentje die in een hokje vetgemest is en niks van de wereld heeft gezien.

Dan moet er wel een afzetmarkt voor zijn... Hebben we in NL helaas niet echt...

Daardoor kon naar mijn idee de fraude met paardenvlees ook zo makkelijk tot stand komen...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:15

Ik zit voor mijn werk in de honden en kattenvoeding en snacks. En sinds de recessie voorbij is, is het paardenvlees erg schaars. De vraag is vele malen groter dan het aanbod in onze branche.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:09

Paarden zijn vaak ook te vet en worden dan alsnog niet verwerkt in vlees voor menselijke consumptie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:33

Mijn paard mag na een goed leven rustig in de worst gedraaid worden. Ik zal dan ook nooit in het paspoort laten vermelden dat ze niet voor consumptie is. Ik weet dat ze een goed leven heeft, en dan gehad heeft, dus waarom is het dan ineens zielig om het op te eten? Ik zie het verschil met een noodslachting bij een melkkoe niet. Dat is ook prima vlees.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:03

Het is niet zozeer zielig. In diverse culturen worden er echter diverse waarden aan dieren gehecht. En in onze cultuur worden paarden toch meer richting de koetsjie koetsjie huisdieren gerekend en dat is dan toch nog even een stap om die vrolijk op te eten. Al denk ik dat er maar weinigen zijn die er echt problemen mee hebben, het zelf doen gebeurt niet zo snel. Je eigen paard in de vriezer.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:10

Killed schreef:

Ik vind het ook zonde, zeker als je kijkt hoe mensen tegenwoordig hun paarden houden. Daar kan geen gemasseerd rund tegen op.

Onze eerste trekpaardmerrie had helaas een onoplosbaar - niet erfelijk - beenprobleem. Afgesproken met de fokker dat ze daar op hun grote weides nog 1 veulen zou krijgen en daarna slacht. Heeft wss een baarmoeder ontsteking gekregen en vrucht verworpen. Die is linea recta naar de slacht gegaan, 700kg prachtig vlees dat heel haar leven gelukkig in een familiekudde heeft gestaan.

Ik eet het zelf niet, maar ik gun het weinige vlees dat ik eet zo'n leven!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:20

Ik vind dat ze naast alle snelwegen terug naar 100 alle provinciale wegen we er naar 80 mogen doen...

Zal in verhouding meer schelen aangezien het verschil procentueel tussen 100 en 80 groter is dan tussen 120 en 100

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:32

Zijn er provinciale wegen waar je harder dan 80 mag dan? :o? Hier mag je op alle N-wegen sowieso al 80 of soms 60.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:34

verootjoo schreef:
Zijn er provinciale wegen waar je harder dan 80 mag dan? :o? Hier mag je op alle N-wegen sowieso al 80 of soms 60.

Nee, waar je 100 mag heten autowegen...

Zo leerde ik het tenminste... Autoweg is 100, snelweg 120.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:35

Autowegen mag je idd 100, maar traditionele provinciale wegen worden op veel plekken veranderd naar autowegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:39

Janine1990 schreef:
verootjoo schreef:

Nee, waar je 100 mag heten autowegen...

Zo leerde ik het tenminste... Autoweg is 100, snelweg 120.

Oh die hebben we hier denk ik ook niet. Wij mogen overal max 80 maar ook vaak 60.

Autoweg vind ik een rare naam. Elke weg is toch voor een auto :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:40

Nee nee, er zijn ook wegen waar tractoren mogen rijden en brommers bijvoorbeeld, maar niet overal :+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:06

Hier worden de wegen met zo'n groene middenstreep ook provinciale wegen genoemd terwijl je daar wel 100 mag

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:49

Groene middenstreep betekend dat je niet meer op een provinciale weg rijd maar op een autoweg.

Maar om even door te borduren op je unpopulair... Ik vind dat we op alle wegen de snelheden moeten verslagen. Buiten de bebouwde kom maximaal nog maar 60 (uitgezonderd prov,- auto,- snelwegen), binnen de bebouwde kom naar 40. Beter voor het milieu, beter voor de verkeersveiligheid.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:09

Veulen84 schreef:
Groene middenstreep betekend dat je niet meer op een provinciale weg rijd maar op een autoweg.

Maar om even door te borduren op je unpopulair... Ik vind dat we op alle wegen de snelheden moeten verslagen. Buiten de bebouwde kom maximaal nog maar 60 (uitgezonderd prov,- auto,- snelwegen), binnen de bebouwde kom naar 40. Beter voor het milieu, beter voor de verkeersveiligheid.

Ik weet niet waar jij woont... Maar hier in de buurt geen dorp waar je nog 50 mag rijden, mijn dorp dorp ligt aan de provinciale weg, daar is het nu nog 50, na verbouw misschien 30. En ga je het dorp echt in is het echt 30.

Daarbuiten is alles zonder strepen of enkele streep 60 tenzij anders aangegeven door middel van borden. Maar die andere wegen waar je harder dan 60 mag zijn allemaal provinciale wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:20

Veulen84 schreef:

Een auto is anders het meest efficiënt rond de 90-100km/h.
Dus langzamer rijden is niet beter voor het milieu als je alleen daar naar kijkt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:23

enzino schreef:
Veulen84 schreef:

Een auto is anders het meest efficiënt rond de 90-100km/h.
Dus langzamer rijden is niet beter voor het milieu als je alleen daar naar kijkt.

Effectief is mijn auto het zuinigste in verbruik tussen de 80 en 85 km per uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:58

Dan mag jij maar 80-85 en ik 90-100 (vanwege het milieu natuurlijk... ook in de bebouwde kom dus)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:23

enzino schreef:
Dan mag jij maar 80-85 en ik 90-100 (vanwege het milieu natuurlijk... ook in de bebouwde kom dus)

Met steady 50 in zn 4 kom ik ook wel een eind :')

Lijkt me veiliger en dus ook beter voor t milieu binnen de bebouwde kom

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:38

Ik vind dat ze die formule 1 wedstrijd in Zandvoort zouden moeten verbieden. Dat hele gebied is niet gemaakt voor zoveel bezoekers.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:41

djuulsie schreef:
Ik vind dat ze die formule 1 wedstrijd in Zandvoort zouden moeten verbieden. Dat hele gebied is niet gemaakt voor zoveel bezoekers.

Verbieden weet ik niet.. Maar binnen een jaar zoiets organiseren is wel heel ambitieus. Ik weet in elk geval dat ik er de eerste 3 jaar nog niet naar toe ga en/of daar in de buurt wil zijn. Ik verwacht drama :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:57

Laten ze een rijstrook reserveren voor elektrische wagens waar je wel 130 mag (en fikse boetes bij ongeoorloofd gebruik.) Moet je zien hoe snel iedereen ineens een elektrische auto wil :=