Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:04

Ik heb er nu eentje waar ik geloof ik geen middenweg qua prijs mee ga bereiken... kost 25 euro, en dat is al een hele lage prijs. Maar ben nog steeds aan het opruimen :j Wordt er 15 euro geboden op dit ding, maar of ik dan wel de bestekset erbij wil doen (gratis dus). Ehm, nee. Dat is echt te weinig. En nu wordt er 15,50 euro geboden, hij heeft met 50 cent verhoogd... :')
Ik zet het nog liever in een doos in de kelder, komt vast wel weer een leuke rommelmarkt van de zomer!

Edit: nou, gaat toch accoord met mijn prijs. Vraagt om mijn adres, geef ik mét het stadsdeel erbij (stadje is in 8 stadsdelen ofzo verdeeld) en dan krijg je de vraag "waar is dat precies?"... jezus, kijk op internet. Als je een bericht kunt sturen via de website, kun je ook op maps kijken. Ik ben geen ANWB routeplanner.

Ik merk het alweer, ben totaal geïrriteerd... -O- ik kan echt beter alles bewaren en van de zomer op een grote rommelmarkt verpatsen. Krijg je wel veel minder, maar dat is tenminste leuk om te doen :j

magicmist

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:19

Ooit weleens meegemaakt dat er ruzie
Ontstond over een product. Ik helaas nu wel.
Had via fb een product aangeboden. Meer dan 100 reacties en onderling begreep ik dat mensen naar elkaar in pb moeilijk gingen doen en dreigen.
ik heb het er maar afgehaald en besloten het nu niet te verkopen.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:24

Ik heb mijn spullen weer opnieuw aangeboden.. Ben benieuwd wat voor rare biedingen en reacties ik nu weer krijg (hv polo dekje + beenbeschermers en robby's dekje voor €30 incl verzenden _-:( ) vraag al echt geen hoofdprijs voor mijn spullen..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:45

GamblersCup schreef:
Ik heb er nu eentje waar ik geloof ik geen middenweg qua prijs mee ga bereiken... kost 25 euro, en dat is al een hele lage prijs. Maar ben nog steeds aan het opruimen :j Wordt er 15 euro geboden op dit ding, maar of ik dan wel de bestekset erbij wil doen (gratis dus). Ehm, nee. Dat is echt te weinig. En nu wordt er 15,50 euro geboden, hij heeft met 50 cent verhoogd... :')
Ik zet het nog liever in een doos in de kelder, komt vast wel weer een leuke rommelmarkt van de zomer!

Edit: nou, gaat toch accoord met mijn prijs. Vraagt om mijn adres, geef ik mét het stadsdeel erbij (stadje is in 8 stadsdelen ofzo verdeeld) en dan krijg je de vraag "waar is dat precies?"... jezus, kijk op internet. Als je een bericht kunt sturen via de website, kun je ook op maps kijken. Ik ben geen ANWB routeplanner.

Ik merk het alweer, ben totaal geïrriteerd... -O- ik kan echt beter alles bewaren en van de zomer op een grote rommelmarkt verpatsen. Krijg je wel veel minder, maar dat is tenminste leuk om te doen :j

ik zie het al helemaal voor me..
wij samen op een kleedje, mensen kijken en tussendoor soms iets verkopen *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:02

xxcleeoo schreef:
Ik heb mijn spullen weer opnieuw aangeboden.. Ben benieuwd wat voor rare biedingen en reacties ik nu weer krijg (hv polo dekje + beenbeschermers en robby's dekje voor €30 incl verzenden _-:( ) vraag al echt geen hoofdprijs voor mijn spullen..

Als je de spullen misschien gewassen erop zet scheelt dat wel ,
Als ik de fotos zo zie zou ik ook minder bieden

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:12

In geen 100 jaar dat ik voor dat gele en blauwe set 35 euro zou betalen op deze manier.
Terwijl het beide leuke sets zijn :j

Even langs een tankstation met wasmachine.
Alles er in voor 4 euro en je hebt betere biedingen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:22

Oef..ik vind die dekjes wel echt heel vies, hoor...en de beenbeschermers ook..doek erover en het ziet er al anders uit (ga ik vanuit). Dekjes idd ergens ff laten wassen en dan verkoop je het wel...als je zelf het verkopen al niet serieus neemt kun je dat ook niet van anderen verwachten.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:55

Ja denk dat ik ze inderdaad even in de was ga stoppen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:58

Toevallig ben ik ook op zoek naar dekjes
Maar echt vind dit veel te veel geld in deze staat.
En dat terwijl ik de anky best interessant zou hebben gevonden

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:35

xxcleeoo schreef:
Ja denk dat ik ze inderdaad even in de was ga stoppen!

Is inderdaad wel slim. is deze staar zou ik er maar 10 euro voor willen geven en 15 met peesbeschermers

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:01

Lienek schreef:
Toevallig ben ik ook op zoek naar dekjes
Maar echt vind dit veel te veel geld in deze staat.
En dat terwijl ik de anky best interessant zou hebben gevonden

Morgen gaan ze in de was! Dus zal betere foto's maken! Beenbeschermers heb ik net schoongemaakt, ga die ook nog even in de was doen

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:23

Heeft iemand ervaring hoelang Kiala/ups doet over een pakketje?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:26

Alja schreef:
ik zie het al helemaal voor me..
wij samen op een kleedje, mensen kijken en tussendoor soms iets verkopen *\o/*

Ik zeg, doen we!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:54

Love_Laugh schreef:
Heeft iemand ervaring hoelang Kiala/ups doet over een pakketje?

Verschillend. Hier gaat het altijd vrij snel.

Maar soms klopt de trace ook niet. Heb je wel een code?

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:12

Nee niet gekregen bij het afgeven van het pakket?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:16

je krijgt geen verzendbewijsjes meer. Die komen vort via de mail.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:36

Klopt kiala gaat via de mail en als je verzendbewijs uitprint en op de doos plakt staat er ook een track and trace code op!
Ik heb een hele grote canvas met lijst op marktplaats staan hij is 100x140 heeeeel groot dus krijg ik bod van 17 euro zeg dat ik dat weinig vind vraagt ze of die van goud is :') uhhh zulke grote zijn nou eenmaal duur

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:10

@ LinsxDot
Wij hadden het andersom op een FB groep.
Stond een konijnenkooi van twee verdiepingen te koop (zgan) op met een foto van de webshop met daarop de naam van de webshop. Mensen vroegen de richtprijs en ze zegt voor 230 euro is hij van jou, heeft mij 240 euro gekost. Toen dacht ik ook, in goud veranderd? Op de webshop van de foto stond die voor 66 euro :))

Maar wat jou betreft heel logisch dat, dat te weinig is :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:15

Ja dat is idd wel veel dan kan je hem beter nieuw kopen maar zon canvas is 180 euro nieuw en vroeg 40 euro :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:51

Ik vraag me af hoe jullie bieden.

Ik zoek een stel dekjes zoals anky en eurostar.
Nu zijn die er in overvloed dus wat ik vaak doe ik kijk naar de prijzen en staat van die dekjes en dan bied ik een x bedrag. Vaak ga ik expres ietsje lager zitten zodat ik onderhandelingsruimte heb.
Maar heb nu al 3x gehad dat ik bericht kreeg: ik ga niet akkoord.
En verder niks. Geen tegenbod oid. Terwijl ik best bereid ben meer neer te leggen.
Maar ik haak dan zelf ook al af door het soms zelfs voor meer bij een andere koper te halen omdat ik echt afknap op die communicatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:08

Ik heb een bieden vanaf prijs. Mensen die daaronder gaan zitten hoef ik niet mee te onderhandelen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:21

Lienek schreef:
Ik vraag me af hoe jullie bieden.

Ik zoek een stel dekjes zoals anky en eurostar.
Nu zijn die er in overvloed dus wat ik vaak doe ik kijk naar de prijzen en staat van die dekjes en dan bied ik een x bedrag. Vaak ga ik expres ietsje lager zitten zodat ik onderhandelingsruimte heb.
Maar heb nu al 3x gehad dat ik bericht kreeg: ik ga niet akkoord.
En verder niks. Geen tegenbod oid. Terwijl ik best bereid ben meer neer te leggen.
Maar ik haak dan zelf ook al af door het soms zelfs voor meer bij een andere koper te halen omdat ik echt afknap op die communicatie.

Misschien dan toch de prijs wat je wil betalen bieden? Ik zelf reageer ook niet altijd met een tegenbod als ik de prijs echt laag vind. Daarnaast merk ik zelf als je een redelijk bod doet dat er vaak akkoord wordt gegaan.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:56

lieveli schreef:
Ik heb een bieden vanaf prijs. Mensen die daaronder gaan zitten hoef ik niet mee te onderhandelen.

Maar das anders toch?
Op prijs is vast bied ik niet.
Wellicht als het er al heel lang op staat dat ik een kansje waag :P

Maar meestal kan ik het dekje via een andere koper wel kopen voor de prijs die ik voor ogen had.
Vaak gaan ze al akkoord of komen met een tegen bod. Maar vind het zo apart dat er geen tegen bod gedaan wordt. Ik doe dat zelf altijd wel en meestal gaan ze dan akkoord.

Ook zoek ik een andere cap.
Bieden vanaf 60 euro. Stond er al even op.
Ik reageer dat ik zeer veel interesse heb en vervolgens is de hele advertentie aangepast en is het bieden van 100 euro en vraagprijs 130 }:0
Heb haar veel succes gewenst. Ik zit tussen 2 maten in en dit is de enige in die maat maar alle anderen in de (kleinere) maat zijn vele malen goedkoper. Dan ga ik daar wel voor.
Zet dan direct je bieden vanaf prijs neer..

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:07

Als je onder een bepaalde prijs biedt bij mij dan ga ik ook niet meer onderhandelen. Meestal bij ongeveer de helft van mijn vraagprijs. Ben ik er gewoon al klaar mee en vind ik best onbeleefd eigenlijk.

Ligt er ook aan hoe de mail aan mij opgesteld is hoe ik reageer, dat wel.

Dat andere het je wel verkopen zegt misschien dat je daar mazzel/een andere kwaliteit/iemand die genoegen neem met minder hebt..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:17

ElizeVdS schreef:
Als je onder een bepaalde prijs biedt bij mij dan ga ik ook niet meer onderhandelen. Meestal bij ongeveer de helft van mijn vraagprijs. Ben ik er gewoon al klaar mee en vind ik best onbeleefd eigenlijk.

Ligt er ook aan hoe de mail aan mij opgesteld is hoe ik reageer, dat wel.

Dat andere het je wel verkopen zegt misschien dat je daar mazzel/een andere kwaliteit/iemand die genoegen neem met minder hebt..

Ik probeer zeker de vraagprijs aan te houden op een zeker niveau. Zal niet 10 euro bieden op iets wat gloednieuw is of met een hoge waarde .
Ik bied al zeg ik het zelf wel reeel zoals gezegd ik zie soms dekjes (bijvoorbeeld zoals bij bovenstaande bokker) die dan te prijzig er op staan terwijl ze ook zo goed als nieuw voor die prijs er op staan. Dan wil ik nog wel eens wat lager gaan zitten want voor hetzelfde geld koop je het bijna in nieuw staat.
Denk dat het echt afhangt van de gemiddelde prijs en staat van de dekjes.

Aan de andere kant 400 euro bieden op een zadel van nieuw 2700 in perfecte staat dat negeer ik ook. Die zijn gek. Hoef echt geen hoofdprijs maar 400 euro daar koop je b merken voor.