Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:49

Is het zeker dat ze gaan staken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:57

Ik weet niets van staken en heb er aan de koffietafel ook 0,0 over gehoord. Dus zo'n vaart zal het denk ik allemaal wel niet lopen.

Vandaag en gister zijn er op alle standplaatsen inloopsessies met bobo's van de NS waar het rijdend personeel zich kan uiten over de uitgeklede diensten/variatie in de trajecten/te korte overstappen/te lang op de trein enz enz. Ik denk dat er staken wordt geroepen als de directie nu weer niets gaat doen met deze geluiden.

Voor de mensen die morgen naar dordrecht en deurne moeten vanuit den bosch.......maak je geen zorgen.........ik rij gewoon :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:02

Dan komt een vriendin van mij sowieso thuis _O- Eindhoven-Deurne

Dan kan gelukkig gewoon naar mijn lessen gaan :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:09

Ik las in de krant iets over een staking om een rondje om de kerk :') :o?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:24

Er is wel een werkoverleg over de werklijnen maar geen staking. Er kunnen dus treinen uit gaan vallen, maar dat zullen er, denk ik, niet bijster veel zijn. En dat rondje om de kerk klinkt heel leuk volgens de media, want dat is het enige waar ze mee komen. Wat er ons vooral dwars zit is dat je lang achter elkaar op de trein zit, maar heel kort tussendoor hebt tussen 2 treinen in en de schaft vaak ook minimaal is Gevolg is dat we moeten rennen naar een toilet, haasten om een bakje koffie of thee te kunnen halen en in onze schaft flink door moeten eten willen we alles op hebben voor we weer naar onze trein moeten. En als er ergens een verstoring is word dat vaak alleen maar erger, dan mogen ze tegenwoordig zelfs een negatieve overstap geven. Wat wil zeggen dat je verder moet met een trein die al weg had moeten zijn op het moment dat je aankomt op het betreffende station. Erg grappig als je al 2 uur op een SLT hebt gezeten en dus naar het toilet moet en dorst hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:02

En naast dat het knap onprettig is om je zo te moeten haasten, lijkt me dat voldoende tijd voor (echte! en niet te stressige) pauzes ook belangrijk zijn voor de veiligheid en om je werk goed te kunnen doen (en niet ziek te worden enzo.) Dus dat is allemaal best belangrijk.

Bedankt voor de toelichting Inoterry: vaak komen dat soort dingen niet echt duidelijk naar voren.
Ik hoop dat het werkoverleg wat oplevert, mijn steun hebben jullie.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:49

Pff Inoterry, bizar zeg dat je niet eens even normaal naar het toilet kan! :n in de media laten ze het echt lijken alsof de conducteurs zich niet moeten aanstellen :roll: maar als ik dan jou verhaal lees.. een beetje fatsoenlijk naar het toilet kunnen en even rustig eten is toch wel een beetje de basis voor een fijne werkplek, zacht gezegd -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:31

Door die rottige geruchten over de staking heeft 1 klasgenootje bedacht 6uur les te verplaatsen naar een dag waarop het helemaal niet handig uit komt. -:(- -:(-

Kan ik me zo boos om maken, komt 1 iemand beter uit en dan direct hup alles omgooien.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:32

Er was sprake van een staking maar die is afgelast volgens mij :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:39

Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen om mijn reistijd van anderhalf uur te verkorten naar 1 uur _O- IC Nijmegen vanaf Bijlmer genomen, die om 34 aankomt op Utrecht. De trein naar Tiel gaat om 35. Challenge accepted.. Nog gehaald ook :') Nu ben ik gewoon om 17:12 thuis in plaats van de gebruikelijke 17:42.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:42

Marjoow schreef:
Er was sprake van een staking maar die is afgelast volgens mij :)

Het is ook bullshit..

Maar we hebben donderdag nog maar 1 uurtjes les en het komt ze gewoon beter uit om het te verplaatsen. Maar donderdag komt mijn vriend hier heen en die kan dan lekker 7 uur lang in mijn kamer alleen zitten terwijl we afgesproken hadden. :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:32

Daar heb ik echt zo'n hekel aan als mensen dat doen. Ik zou daar echt kwaad om worden. Tijdje terug hadden we dat ook met 1 les die altijd verplaatst werd, maar dan had ik altijd al fysio gepland staan. Was ook nog eens een les waarbij ik niet mee kon doen door een blessure. Heb toen ook tegen de docent gezegd dat ik alleen rekening kon houden met het rooster en niet of die les wel of niet verplaatst zou worden (het kon namelijk niet altijd).

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:01

het blijft behelpen die nieuwe dienstregeling zucht....mogen weer een gratis bakkie leut voor troost....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:44

Een vader met zen kleine die op de trein zaten deze ochtend, alleen had de kleine er geen zin in. Is die kleine echt zo begonnen met echt irritant te doen, met als hoogtepunt dat hij tegen mijn benen begon te schoppen, want ze moesten zo nodig persé het stoeltje voor mij bezet nemen. Ik kijk die vader aan met een blik van "euhm ga je er niets van zeggen". Waarop hij tegen mij zegt: " ja het is een moeilijke ochtend". Geen sorry, geen "kind stop daarmee". Als uw kleine zo doorgaat is het voor mij ook een moeilijke ochtend en dan stamp ik terug {:)-:( en dan schrik ik ervan dat ik een ochtendhumeur heb soms :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:05

The_Cat schreef:
Als uw kleine zo doorgaat is het voor mij ook een moeilijke ochtend en dan stamp ik terug {:)-:( en dan schrik ik ervan dat ik een ochtendhumeur heb soms :')
En? Gedaan?

Moeilijke ochtend is één ding, maar als het mormel anderen gaat lastigvallen, dan lijkt het mij dat je het als vader toch op zijn minst direct aan haren/oor/kop-en-kont meeneemt naar het balkon en hem de rest van de reis daar houdt, aan de andere kant van de schuifdeur.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:09

oomens schreef:
The_Cat schreef:
Als uw kleine zo doorgaat is het voor mij ook een moeilijke ochtend en dan stamp ik terug {:)-:( en dan schrik ik ervan dat ik een ochtendhumeur heb soms :')
En? Gedaan?

Moeilijke ochtend is één ding, maar als het mormel anderen gaat lastigvallen, dan lijkt het mij dat je het als vader toch op zijn minst direct aan haren/oor/kop-en-kont meeneemt naar het balkon en hem de rest van de reis daar houdt, aan de andere kant van de schuifdeur.

Nee, ik heb het maar beschaafd gehouden en zelf gaan lopen. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:57

The_Cat: jammer dat het zo moet, maar blij dat je het zo hebt opgelost :)

oomens schreef:

Mij lijkt dat je dan als ouder inderdaad opstaat en ergens anders gaat zitten, als het niet het moment is om de confrontaties uit de hand te laten lopen. (En dat kan soms.)
Ik denk niet dat je het dan een 'mormel' hoeft te noemen of aan 'haren, oor, kop en kont' mee hoeft te nemen, want er zijn dus talloze manieren om een kind te verwijderen uit een situatie zonder dat je het kind pijn hoeft te doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:31

Ik zou in zo'n geval het kind zelf aanspreken... dat heeft vaak meer effect dan hopen dat de ouders ingrijpen...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:44

Ik ben al weg als er iets dat op een klein kind lijkt aanstalten maakt om naast/tegenover mij te gaan zitten :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:45

Warboel schreef:
Ik ben al weg als er iets dat op een klein kind lijkt aanstalten maakt om naast/tegenover mij te gaan zitten :')

Dat kan natuurlijk ook :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:46

Warboel schreef:

Yep, dit. Hou er ook niet van :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:46

Warboel schreef:

Pas maar op, straks loopt dat kind nog een posttraumatische angstcomplexsyndroomstoornis op doordat mensen zich van het arme zonnestraaltje afkeren.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:47

Warboel schreef:

Ik denk dat dat ook mijn volgende optie wordt :')

Het kind aanspreken is misschien inderdaad ook een idee, maar ik denk dat dat niet voor mij weggelegd is. Schreeuwend + schoppend => ochtendhumeur => ik zal wss zo bitsig reageren dat ik hem nog aan het huilen krijg :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:48

Nadat ik één keer geen zin had om weg te lopen en het kind na 5 minuten zei "ik moet spugen" heb ik zelf een posttraumatische angstcomplexsyndroomstoornis opgelopen en maak ik me direct uit de voeten zodra er zo'n mormel aan komt waggelen :')
Gelukkig heb ik denk ik een niet zo vriendelijk gezicht ofzo, of een slechte vibe ik weet het niet maar kinderen willen überhaupt nooit naast mij zitten :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:50

The_Cat schreef:
Schreeuwend + schoppend => ochtendhumeur => ik zal wss zo bitsig reageren dat ik hem nog aan het huilen krijg :')

Waarom zie ik nu Shrek voor mij?